Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bedankje voor VK?

+13
Susan
Juutjepetuutje
Kruidkoek
M@niek
Vixen
Fiwen
moepie
Sanne
Tania
Printje
Aziraphale
Annemie
MissBitchy
17 plaatsers

Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Bedankje voor VK?

Bericht  MissBitchy za 27 jul 2013 - 8:28

Ik ben inmiddels alweer ruim 9 weken geleden bevallen, maar toch Laughing 
Hadden jullie een bedankje/kleinigheidje/cadeautje voor de verloskundige?
En zo ja, wat dan?

Wij hadden niks, heb daar gewoonweg niet aan gedacht.
Weet ook niet of het gebruikelijk is eigenlijk hoor.
Maar ik was heel blij met die meiden (de VK + stagiaire) en zit nu steeds te denken of ik toch niet nog iets zal brengen. 
Alleen denk ik dan: dat staat waarschijnlijk heel raar, na 9 weken...
Maarrrr ze gaan zeer binnenkort verhuizen (gewoon hier in de stad hoor, alleen naar een ander pand) dus zat te denken om ze dan een bloemetje of iets te brengen om ze te feliciteren met de nieuwe 'zaak'. Of is dat juist raar?
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Annemie za 27 jul 2013 - 8:29

Wij hebben niks gegeven aan de vk. Wel kleinigheidje voor de kraamhulp.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Aziraphale za 27 jul 2013 - 8:32

Anders stuur je een leuke kaart naar hun nieuwe stek?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  MissBitchy za 27 jul 2013 - 8:38

Aziraphale schreef:Anders stuur je een leuke kaart naar hun nieuwe stek?

Ja dat kan natuurlijk ook!
Is een plantje/bloemetje een beetje overdreven?
Loop daar natuurlijk niet meer, was misschien anders als ik nog zwanger was...
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Printje za 27 jul 2013 - 8:43

Ja wij hebben wel iets gegeven, ik vind dat eigenlijk ook normaal. Ik had een paasei ( had de nacontrole rondom Pasen en een cadeaubon.


En de kraam hadden we een rituals pakket gegeven
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Tania za 27 jul 2013 - 8:45

Nee hadden we niet. Ik had ook 5 verschillende verloskundigen, die verloskundige die mijn bevalling deed zag ik op dat moment voor het eerst. Ze doen gewoon hun werk, ik vond een cadeautje niet echt nodig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  MissBitchy za 27 jul 2013 - 8:51

Tania schreef:Nee hadden we niet. Ik had ook 5 verschillende verloskundigen, die verloskundige die mijn bevalling deed zag ik op dat moment voor het eerst. Ze doen gewoon hun werk, ik vond een cadeautje niet echt nodig.
Dat is wel waar natuurlijk, maar ik had echt een hele fijne VK en een beetje waardering naast 'bedankt' vind ik ook wel leuk.
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Sanne za 27 jul 2013 - 8:59

Ik heb wel een cadeautje gedaan. Bij de laatste controle (of eigenlijk gewoon een gezellig gesprek) na de bevalling heb ik de verloskundige die bij mijn bevalling was een bos bloemen gegeven. Ze vond het heel lief en was er erg blij mee.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  moepie za 27 jul 2013 - 9:03

Ik,heb een kaartje met een doosje merci gestuurd.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Fiwen za 27 jul 2013 - 9:04

Cadeautje voor de vk en/of kraamverzorgster is niet per se nodig, het is inderdaad gewoon hun werk... 
MAAAAAAR.... Het is natuurlijk wel heel leuk om iets te krijgen angel
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Tania za 27 jul 2013 - 9:06

MissBitchy schreef:
Tania schreef:Nee hadden we niet. Ik had ook 5 verschillende verloskundigen, die verloskundige die mijn bevalling deed zag ik op dat moment voor het eerst. Ze doen gewoon hun werk, ik vond een cadeautje niet echt nodig.
Dat is wel waar natuurlijk, maar ik had echt een hele fijne VK en een beetje waardering naast 'bedankt' vind ik ook wel leuk.

 Ja snap ik hoor, ik heb de kraamverzorgster ook wel een cadeautje gegeven omdat ik haar zorg echt heel erg waardeerde en ze ook vanalles deed wat volgens mij helemaal niet hoefde. Dat vond ik heel lief. Maar bij de verloskundige had ik dat niet echt daar had ik verder niet zoveel mee.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Aziraphale za 27 jul 2013 - 9:09

MissBitchy schreef:
Aziraphale schreef:Anders stuur je een leuke kaart naar hun nieuwe stek?

Ja dat kan natuurlijk ook!
Is een plantje/bloemetje een beetje overdreven?
Loop daar natuurlijk niet meer, was misschien anders als ik nog zwanger was...

Plantje of bloemetje is natuurlijk ook leuk hoor! Maar een kaart kan natuurlijk altijd smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Vixen za 27 jul 2013 - 9:12

Nee, bij de laatste bevalling hebben de kraamhulp en de verloskundige zo erg mijn kraamtijd verpest dat ze écht geen cadeautje of bedankje verdienden. Bij de eerste bevalling hebben we de kraamhulp wel een kleinigheidje mee gegeven, de verloskundige niet, die was niet noemenswaardig goed of fijn.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  M@niek za 27 jul 2013 - 10:00

Heb alleen de kraamzorb een kado gegeven.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Kruidkoek za 27 jul 2013 - 10:57

Vixen schreef:Nee, bij de laatste bevalling hebben de kraamhulp en de verloskundige zo erg mijn kraamtijd verpest dat ze écht geen cadeautje of bedankje verdienden. Bij de eerste bevalling hebben we de kraamhulp wel een kleinigheidje mee gegeven, de verloskundige niet, die was niet noemenswaardig goed of fijn.

Wow, dat is ook balen!
Wat hebben ze gedaan dan dat ze het zo verpest hebben? De verloskundige praktijk waar ik kwam waren ook 4 verschillende verloskundigen die ik allemaal wel een keer gehad heb met controle maar de bevalling is in het ziekenhuis gedaan door klinisch verloskundige in het ziekenhuis omdat ik werd ingeleid i.v.m.gevorderde zwangerschapsvergiftiging.
In de tijd nadat ik was bevallen maar nog niet was gehecht (ik had een knip) kwam 1 van de verloskundigen van de praktijk de kamer in, ze was in het ziekenhuis en had net gehoord dat ik was bevallen. Gelukkig was zij nou net degene met wie ik het meeste een klik had.
Ik lag al een tijdje te wachten tot ik gehecht zou worden, was namelijk bevallen in een dienstwissel en de verloskundige had de bevalling wel afgemaakt maar is daarna vertrokken met de woorden, mijn collega komt je zo hechten.
Dat was al ruim 20 minuten geleden en toen kwam de verloskundige van de praktijk dus en zij vond het niet kunnen dat ik al zo lang zo alleen lag (vriend was met kinderarts mee naar de couveuse afdeling waar onze zoon heen moest) en heeft toen spullen gehaald en mij gehecht.
Daarna is ze bij mij gebleven tot vriend terug was, ik was behoorlijk van de kaart door alle gebeurtenissen en ze heeft me lief getroost en geknuffeld/gerust gesteld.
Zij heeft dus wel iets van ons gekregen (via de post) de andere verloskundigen van die praktijk niet.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Juutjepetuutje za 27 jul 2013 - 11:17

MissBitchy schreef:Ik ben inmiddels alweer ruim 9 weken geleden bevallen, maar toch Laughing 
Hadden jullie een bedankje/kleinigheidje/cadeautje voor de verloskundige?
En zo ja, wat dan?

Wij hadden niks, heb daar gewoonweg niet aan gedacht.
Weet ook niet of het gebruikelijk is eigenlijk hoor.
Maar ik was heel blij met die meiden (de VK + stagiaire) en zit nu steeds te denken of ik toch niet nog iets zal brengen. 
Alleen denk ik dan: dat staat waarschijnlijk heel raar, na 9 weken...
Maarrrr ze gaan zeer binnenkort verhuizen (gewoon hier in de stad hoor, alleen naar een ander pand) dus zat te denken om ze dan een bloemetje of iets te brengen om ze te feliciteren met de nieuwe 'zaak'. Of is dat juist raar?

 ben wel benieuwd waar jij woont dan, mijn oude vk gaan binnenkort ook naar een nieuw pand.. kan natuurlijk toeval zijn haha
Ik had mokjes gekocht en daar had ik chocolaatjss ingedaan. Folie en een strik er om heen, heel simpel maar zag er wel leuk uit

Het hoeft idd niet maar ik vond het wel leuk om wat te geven
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Susan za 27 jul 2013 - 11:42

Ja, dat had ik wel. De eerste keer had ik een gynaecoloog van wie de witte longsleeve na afloop helemaal onder het bloed zat, dus ik had een nieuwe witte longsleeve gekocht met een bedankkaartje erbij. De tweede keer was de verloskundige zelf zwanger dus toen had ik zo'n cadeausetje mama-verzorgingsproducten van Lief! gekocht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  M-G za 27 jul 2013 - 12:40

Nee maar dat was misschien anders geweest als ze mijn bevalling wel begeleid hadden. Door meer dan 24 uur gebroken vliezen te hebben, ben ik uiteindelijk bevallen in het ziekenhuis en heb ik de verloskundigen niet meer gesproken (het waren trouwens wel allemaal supermeiden/vrouwen!) voor wie ik zeker een kleinigheidje had gekocht! Waarschijnlijk was het op iets van chocolade uitgekomen of bad/douchegel... iets vrij standaards/simpels. De kraamverzorgster heb ik een vvv bon van €15,00 gegeven met een kaart erbij: koop er iets leuks van voor je uitzet (ze wilde graag haar uitzet bij elkaar sparen, heb ik weten te ontfutselen)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  kwak za 27 jul 2013 - 18:14

ik heb mijn vk wel een bedankje gedaan, een kaart met een doosje merci.
meer omdat ik het zo ontzettend heb gewaardeert  dat ik bij hun in de praktijk mocht komen(in een andere woonplaats) en omdat ze me heel goed hebben begeleid in de zwangerschap toen ik depressief was.

onze kraamhulp kreeg een bruisbal omdat ze altijd graag in bad zat en een geval om folie in te doen en dat vond ze zo handig want wij hadden hem ook. elke dag begon ze weer over ons "foliehulp" ding dus hadden we er ook maar 1 voor haar gekocht.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  SarahKey za 27 jul 2013 - 21:15

Nee wij hebben niets gegeven. Sowieso heb ik ze alle 3 maar 1 keer gezien en dat was in de kraamweek. Tijdens de zwangerschap was ik onder begeleiding van een gyn. 1 van de verloskundigen is ook een vriendin van ons dus wij kregen een cadeau Laughing Cool Haar hadden we ook op de nacontrole na 6 weken.

Als ik er de hele zwangerschap had gelopen dan had ik wel iets gegeven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  MissBitchy za 27 jul 2013 - 21:30

Juutjepetuutje schreef:
MissBitchy schreef:Ik ben inmiddels alweer ruim 9 weken geleden bevallen, maar toch Laughing 
Hadden jullie een bedankje/kleinigheidje/cadeautje voor de verloskundige?
En zo ja, wat dan?

Wij hadden niks, heb daar gewoonweg niet aan gedacht.
Weet ook niet of het gebruikelijk is eigenlijk hoor.
Maar ik was heel blij met die meiden (de VK + stagiaire) en zit nu steeds te denken of ik toch niet nog iets zal brengen. 
Alleen denk ik dan: dat staat waarschijnlijk heel raar, na 9 weken...
Maarrrr ze gaan zeer binnenkort verhuizen (gewoon hier in de stad hoor, alleen naar een ander pand) dus zat te denken om ze dan een bloemetje of iets te brengen om ze te feliciteren met de nieuwe 'zaak'. Of is dat juist raar?

 ben wel benieuwd waar jij woont dan, mijn oude vk gaan binnenkort ook naar een nieuw pand.. kan natuurlijk toeval zijn haha
Ik had mokjes gekocht en daar had ik chocolaatjss ingedaan. Folie en een strik er om heen, heel simpel maar zag er wel leuk uit

Het hoeft idd niet maar ik vond het wel leuk om wat te geven

Volgens mij in dezelfde stad had ik al in een ander topic gezien smile N-H?
En al hoewel ik dan heeeeeel benieuwd ben wie jij dan bent, ik wil graag anoniem blijven dus denk niet dat je het dan gaat zeggen Laughing
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Zonneschijn zo 28 jul 2013 - 0:50

Had de kraamhulp wel een kleinigheidje gegeven maar de VK niet. Was ook elke afspraak een andere VK welke ik had en uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankje voor VK? Empty Re: Bedankje voor VK?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum