Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou)

+26
Beessie
Just me
Parisienne
Linda
Razz
Shopaholic
Ella
Roza
Blue flower
Bazinga
Star007
Fortissimo
Viva
Stokstaartje
Moira
_Lana_
Maple
Luce
PapillonRose
Caroow
Parel
Pineco
Zenna
MADDIE
Sam
studiebol
30 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou) - Pagina 2 Empty Re: Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou)

Bericht  Shopaholic vr 26 jul 2013 - 6:49

Vroeger werd er niet echt gezoend of geknuffeld en ja dat is een gemis, nu ook nog. Daarom juist dat ik het nu wel tegen mijn meiden zeg & doe.
Geld overigens ook voor mijn man.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou) - Pagina 2 Empty Re: Heb je dat gemist van je ouders(zoenen & en ik hou van jou)

Bericht  Razz vr 26 jul 2013 - 7:32

Vroeger wel altijd een kus op de mond en later op de wang tot een jaar of 8 geloof ik. 'Hou van jou' werd eigenlijk nooit tegen mij gezegd. Vond/vind ik ook net erg wat ook al zeggen ze het net in woorden weet ik toch wel dat ze dat doen. Er werd thuis ook zelden geknuffeld maar ook dat was niet erg. Een arm om me heen of een aai over de bol was voldoende.

Ik zeg het eigenlijk ook nooit tegen S. dat ik van hem hou. Meer van 'wat ben je toch een schatje, mama is gek op jou!' Knuffelen doe ik wel heeeel vaak smile net als een kus op de mond of wang. Zijn papa is precies hetzelfde.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Linda vr 26 jul 2013 - 7:38

Ik weet eigenlijk niet of ze zeiden dat ze van ons hielden. Ik kan het me niet herinneren, dus het zal dan wel niet. Ik ga dat eens aan m'n moeder vragen.

Knuffelen wel. We deden altijd een family-groeps-hug. Very Happy 

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne vr 26 jul 2013 - 7:45

Nee, ik heb dat nooit gemist. Er werd nauwelijks 'ik hou van je' gezegd, er werd nauwelijks gekust of geknuffeld voor zover ik me kan herinneren. Wel zaten we af en toe lekker bij elkaar op de bank, zat ik ook vaak bij papa op schoot, evenals mijn zusjes. Maar veel was het niet, hoeft van mij ook niet. Ik vond/vind het prima zo. 

Vriend heeft het wel veel gehoord en gekregen, nog steeds. Zoals het bij hun ging is mij te klef. Nee, ik ben tevreden met hoe het vroeger bij ons ging.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 26 jul 2013 - 7:50

Mijn ouders knuffelden en zoenden ons heel vaak en zeiden ook altijd dat we lief waren. Houden van kan ik me niet zo heel erg goed herinneren, maar dat hoeft ook niet (te) vaak van mij, mag wel speciaal blijven smile  Nu zoen ik mijn ouders nog steeds op de mond en met bv. kaart voor vader- of moederdag ofzo zeg ik wel altijd extra dat ik van ze houd. Zo wil ik het ook later bij mijn kinderen gaan doen!

Gast
Gast

Bericht  Just me vr 26 jul 2013 - 8:05

Geen genegenheid of geknuffel en nooit gemist,  wat je niet weet kan je ook niet missen

en nee ook geen trauma aan over gehouden
Just me
Just me
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13

Bericht  Beessie ma 5 aug 2013 - 0:10

Wij alle 3 (broertje, zus en ik) werden continu overladen met kussen en knuffels van beide ouders en 'ik hou van je's. Nu nog steeds eigenlijk. Elke keer als m'n moeder mij ziet (gemiddeld 1 á 2 keer per maand denk ik) knuffelt ze me me minimaal bij het binnenkomen en weggaan met een kus op de mond en vaak pakt ze me tussendoor ook nog een keer vast om te knuffelen. Vaak zegt ze me dan ook hoe lief ze me vind, hoeveel ze van me houdt, en knuffelt me zo ongeveer plat! 

Mijn vader is iets minder erg, maar mag ook graag knuffelen en zeggen hoe trots ie op mij is, en hoeveel ie van mij houdt :-)

Ook kus op de mond is bij ons heel normaal. Sterker nog; mijn tante en haar dochter (mijn nicht dus) kussen we ook altijd op de mond. Ik weet eigenlijk niet beter! En ook mijn tante verteld hoef lief ze mij vind bij. en hoe trots ze op me is.

Best bizar als ik het zo met jullie vergelijk. Nu hebben mijn tante en moeder beide wel heel erg het knuffelen en genegenheid gemist bij hun eigen ouders (voornamelijk mijn oma, hun vader was al vroeg uit beeld.) en het dus bij ons allemaal flink ingehaald! :-) 

Mijn zus zelf is overigens minder knuffelig en hoeft het ook niet zo van, dus daar knuffelt mijn moeder dan ook minder mee, ze houdt daar wel rekening mee! Maar ikzelf ben ook een grote knuffel en kuskont dus in die zin hoor je mij ook niet klagen!
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12

Bericht  Lot ma 5 aug 2013 - 0:21

Mijn ouders hebben het nooit heel explicitiet gezegd, maar het 'ik hou van jou' kwam wel ter sprake in gesprekken. 
Dat ze me niet kunnen missen, heel veel van mij houden. Maar het werd niet zomaar gezegd, sommige ouders zeggen het nu ook bijv. als ze hun kind ergens heen brengen en dan elke keer dat 'ik hou van jou'  of 'love you'. Dat werd nooit gedaan in ieder geval.
Ik denk dat mijn ouders me als kind wel veel hebben geknuffeld e.d., maar dat dit op een bepaalde leeftijd is opgehouden? Ik herinner me geen kusjes op mond. Een vriendin van mij moest haar moeder elke ochtend een kus geven voordat ze naar school ging (ze was toen 12 of zo) en vond dat eigenlijk heel stom. We fietsen samen naar school en als we dan gingen riep haar moeder 'kuuuus'. Haar moeder gaf haar dan meestal een kus op haar wang of zo (terwijl zij er heel moeilijk bij keek, lekker puberaal), het zag er toen uit als een soort 'moetje', en ik was blij dat ik dat niet hoefde.

Ik heb een jonger broertje en die heb ik als kind ook veel geknuffeld, nu is hij aan het puberen en vind ik hem nog steeds heel lief, maar vind ik hem ook niet zo knuffelbaar meer, alsof dat op een bepaalde leeftijd niet meer kan of zo?

Ik zou wel willen dat ik makkelijker mijn liefde voor mensen kon uitspreken, ik geef mij moeder ook niet snel een knuffel of zo omdat dat ongemakkelijk voelt, maar ik dat soms wel zou willen. Raar is dat eigenlijk he. Ik denk dat ze wel weten dat ik van hun houd omdat ik dat op veel meer manieren uit, maar soms is het toch gewoon fijn om het ook zo te kunnen benoemen. Als ze er niet meer zouden zijn zou ik het belangrijk vinden dat ze dat weten, maar waarom kan ik nu dan niet gewoon benoemen?
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Ilovethe90s ma 5 aug 2013 - 7:06

Mijn moeder was niet echt van het knuffelen, daar had ik mijn vader voor toen ik klein was. Er werd weinig gekust en tegenwoordig wordt er alleen met een verjaardag even gezoend. Nooit op de mond, daar houd ik ook helemaal niet van. Dat hoort voor mij bij een liefdesrelatie, niet tussen de relatie ouder-kind.
Knuffelen doen we nooit, niet eens een arm om elkaar heen slaan. Mijn schoonfamilie doet dit wel en ik ben daar geloof ik langzaam in mee gegaan.

Ik heb thuis niks gemist maar denk dat ik zelf wel meer van het knuffelen zou zijn.

Wat ik trouwens nog wel heel goed weet: bij het slapen gaan zei ik altijd in verschillende talen ik hou van jou tegen mijn moeder.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Sea of Trees ma 5 aug 2013 - 7:14

Ik kus mijn vader en mijn moeder nog steeds op de mond, als ik weg ga na een bezoek en als mijn vader bijv. iets voor mij gedaan heeft. Ook knuffel ik nog steeds met mijn moeder, toen we afgelopen zaterdag samen een dagje uit hadden liepen we zelfs arm in arm, klef he :P

Dus geen kusjes en knuffels gemist vroeger.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Twellie ma 5 aug 2013 - 9:10

Bij ons thuis werd er eerder niet zo veel geknuffeld of 'ik hou van je' gezegd. Ik heb het niet gemist omdat ik wel wist dat mijn ouders van mij hielden.

Met mijn oudste dochter knuffel ik wel heel veel, daar vraagt ze zelfs om als ik in haar ogen niet genoeg knuffel smile. Met de jongste niet, want die heeft echt geen rust en gaat liever spelen dan dat ze vast gepakt wordt. Tegen beiden zeg ik vaak dat ik van ze houd.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: