Zwemles
+18
xxjojootjexx
maiadebij
kwebbeltje
Dolphinne
Annie24
Mamsie
Darius
Artemis
Aoi
Floor
Summerlovin
Surya
Thunder
Printje
mauwmauw
Liadan
Vixen
Filoria
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zwemles
Bij ons hebben kinderen in principe geen zwembandjes om. In elk geval niet de eerste tijd bij het watervrij maken en leren drijven. Bij de zwemslagen aanleren en soms ook bij oefenen van springen in het diepe gebruiken we wel bandjes. Al verschilt dat wel per bad (Ik geef bij 3 verschillende les)
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
ik zie ook wel op tegen 1,5 jaar lang elke week in het zwembad zitten hoor, mét nog 2 kinderen mee.... En na 1,5 jaar wordt J 5 jaar, dus wordt het 3 jaar in het zwembad zitten!
Dus zat al een beetje te rekenen, als J eerder gaat als 5 jaar en N wat later kunnen ze tegelijk op zwemles. J met 4,5 jaar en N met 6 jaar bijvoorbeeld. J is veel watervrijer als N dus misschien ook wel eerder toe aan zwemmen. Als ik Mamsie haar ervaring lees met wat later starten is het zo gek nog niet denk ik!
Turbolessen heb ik ook nog even aan gedacht, voordeel vind ik dat ik dan niet hoef te wachten maar even iets kan doen. Maar N trekt dat nooit, die is op vrijdag sowieso al bekaf van alleen school!
Dus zat al een beetje te rekenen, als J eerder gaat als 5 jaar en N wat later kunnen ze tegelijk op zwemles. J met 4,5 jaar en N met 6 jaar bijvoorbeeld. J is veel watervrijer als N dus misschien ook wel eerder toe aan zwemmen. Als ik Mamsie haar ervaring lees met wat later starten is het zo gek nog niet denk ik!
Turbolessen heb ik ook nog even aan gedacht, voordeel vind ik dat ik dan niet hoef te wachten maar even iets kan doen. Maar N trekt dat nooit, die is op vrijdag sowieso al bekaf van alleen school!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, naar 1,5/2 jaar naar zwemles toegaan, daar kijk ik ook niet bepaald naar uit. En dan daarna met de jongste inderdaad... Y. krijgt de eerste 3 maanden ook nog eens les op zaterdagochtend van 8 tot 8.30 uur...
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
K. Is vorig jaar oktober begonnen, ze was toen 4 jaar en 3 maanden.
Ze heeft paar weken geleden haar A diploma gehaald, vlak voor haar 5e verjaardag.
Ze ging 1x per week 45 minuten. Hiervoor zat ze al op baby en peuter zwemmen, dus watervrij was ze al.
Na de vakantie gaat ze verder voor B en daarna C.
Ze heeft paar weken geleden haar A diploma gehaald, vlak voor haar 5e verjaardag.
Ze ging 1x per week 45 minuten. Hiervoor zat ze al op baby en peuter zwemmen, dus watervrij was ze al.
Na de vakantie gaat ze verder voor B en daarna C.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Nou maiadebij dat zag ik dus ook echt niet zitten. Ik had ook de middelste en de jongste en ik dacht echt nooo way dat ik daar ga zitten met die 2.
Later heb ik daar een sportabbo genomen dus dan zou ik ze naar de opvang kunnen brengen en zelf gaan sporten.
Maar ik kies gewoon weer voor een snelcursus. Ik heb de tijd/zin er niet voor om zo lang in dat zwembad te moeten zitten.
Later heb ik daar een sportabbo genomen dus dan zou ik ze naar de opvang kunnen brengen en zelf gaan sporten.
Maar ik kies gewoon weer voor een snelcursus. Ik heb de tijd/zin er niet voor om zo lang in dat zwembad te moeten zitten.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij werkt een snelcursus wel alleen bij wat oudere kinderen? Niet bij 4/5 iig?
K heeft op zaterdag zwemles en meestal gaat mijn man. Soms moet de jongste wel mee als een van ons andere afspraken heeft, maar dat is best wel een crime met hem..
K heeft op zaterdag zwemles en meestal gaat mijn man. Soms moet de jongste wel mee als een van ons andere afspraken heeft, maar dat is best wel een crime met hem..
xxjojootjexx- Kletskop
Van 5 jaar zaten er ook wel bij maar die hadden het wel echt zwaar. Ik zou het zelf vanaf 6 wel aandurven. Maar t blijft natuurlijk per kind anders.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Zodra ik mijn nieuwe rooster heb ga ik Christian inschrijven. Hij is dan net 7 jaar. Hij is heeeeeel erg bang geweest om te zwemmen, hij krijsde en schreeuwde de boel bij elkaar. Vorig jaar zomer was dat al een stuk minder, en nu is hij helemaal watervrij. Hij zwemt zelfs al stukjes zonder bandjes (als er iemand bij is).
Het voelde voor mij niet goed om hem zo bang op zwemles te doen, en hem dan daar achterlaten, nee bah. Nu gaat hij naar een zwemschool, daar is gewoon 1 bad, meteen diep (1.40) en gaat daar met bandjes en kurkjes beginnen. Ze schatten dat hij dan binnen een half jaar A heeft, en als hij het dan wil mag hij doorgaan maar dat hoeft niet.
Het voelde voor mij niet goed om hem zo bang op zwemles te doen, en hem dan daar achterlaten, nee bah. Nu gaat hij naar een zwemschool, daar is gewoon 1 bad, meteen diep (1.40) en gaat daar met bandjes en kurkjes beginnen. Ze schatten dat hij dan binnen een half jaar A heeft, en als hij het dan wil mag hij doorgaan maar dat hoeft niet.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
M is net voor zijn 5e begonnen, na 1 jaar zwemles overgestapt naar ander zwembad, heb nu wel het idee dat hij voorruit gaat, hopelijk eind dit jaar A
C start zodra er plek is in het eerste badje op de tijd van M,
C start zodra er plek is in het eerste badje op de tijd van M,
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Yara heeft zaterdag haar eerste zwemles gehad. Het ging heel goed, ze vond het leuk en deed met alles mee. Als ze vroegen wie iets wilde doen, dan stak ze meteen haar vinger op.
Wij mochten er de eerste keer bij zijn, volgende keer niet, maar Y. zegt dat ze dat niet erg vindt.
Zaterdag zei ze dat ze de volgende dag weer wilde maar dan 2 lessen en nu telt ze de dagen af tot ze weer mag. Ik hoop dat ze zo enthousiast blijft .
Wij mochten er de eerste keer bij zijn, volgende keer niet, maar Y. zegt dat ze dat niet erg vindt.
Zaterdag zei ze dat ze de volgende dag weer wilde maar dan 2 lessen en nu telt ze de dagen af tot ze weer mag. Ik hoop dat ze zo enthousiast blijft .
Liadan- Ratel
K begon vorig jaar september, toen was ze net 4. Daarvoor zwom ze wel al elke zondag met mijn man, dus watervrij was ze al. Afgelopen juni heeft ze haar A-diploma gehaald, vlak voor ze 5 werd. Ze lest 1x per week 45 minuten.
Alle ouders mogen erbij blijven.
Zaterdag begint ze weer, nu heeft ze nog 1 jaar de tijd om B en C te halen. We hebben namelijk een 2 jarige zwemcursus voor ABC gekocht. De garantie geven ze overigens wel dat alle kinderen in deze 2 jaar alle 3 de diploma's halen.
Alle ouders mogen erbij blijven.
Zaterdag begint ze weer, nu heeft ze nog 1 jaar de tijd om B en C te halen. We hebben namelijk een 2 jarige zwemcursus voor ABC gekocht. De garantie geven ze overigens wel dat alle kinderen in deze 2 jaar alle 3 de diploma's halen.
xxjojootjexx- Kletskop
Wat fijn dat het zo goed ging Liadan. Ik hoop ook voor je dat ze zo enthousiast blijft!
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Liadan, wat fijn! Wat voor dingen deden ze bij de eerste les?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Eerst kregen we uitleg over hoe het allemaal gaat. Daarna bleef er nog ongeveer 20 minuten over voor de zwemles (ze zwemt nu 1 keer een half uur in de week).
Het zwembad heeft een verstelbare bodem en stond helemaal naar boven (dus zonder water er nog op). De kinderen moesten in het midden gaan staan en ze deden het zwembad langzaam een stukje naar beneden (ongeveer 40 cm denk ik).
Daarna:
- een paar keer heen en weer rennen, na een paar keer rennen deden ze de bodem van het zwembad nog ongeveer 25 cm naar beneden zonder dat de kinderen het door hadden.
- een paar keer heen en weer lopen als dieren, een olifant die met zijn slurf door het water zwaait, een giraf met een lange nek en een krokodil die in het water hapt.
- Daarna maakten ze een kring, de juf stond in het midden en zei dat ze een douche gingen maken. Zij drukte zogenaamd op een knop en dan moesten alle kinderen haar nat gaan spetteren, zij deed dan net alsof ze zich aan het wassen was. Als ze weer op de knop drukte moest iedereen stoppen met spetteren. Daarna mochten er om de beurt kinderen in het midden staan, Yara stak ook haar vinger op en stond er dus ook een keer (ik was verbaasd, want ze vindt het normaal gesproken niet leuk als er in haar gezicht gespetterd wordt).
- nog een paar keer heen en weer rennen/lopen door het water
- laatste 5 minuten mogen ze altijd zelf spelen
Ik vond het erg leuk en fijn om gezien te hebben, de zwemjuffen deden de les erg leuk en gingen fijn met de kinderen om. Er waren 11 kinderen (normaal 12) en 4 juffen (er zullen er elke les 3 of 4 zijn).
Het zwembad heeft een verstelbare bodem en stond helemaal naar boven (dus zonder water er nog op). De kinderen moesten in het midden gaan staan en ze deden het zwembad langzaam een stukje naar beneden (ongeveer 40 cm denk ik).
Daarna:
- een paar keer heen en weer rennen, na een paar keer rennen deden ze de bodem van het zwembad nog ongeveer 25 cm naar beneden zonder dat de kinderen het door hadden.
- een paar keer heen en weer lopen als dieren, een olifant die met zijn slurf door het water zwaait, een giraf met een lange nek en een krokodil die in het water hapt.
- Daarna maakten ze een kring, de juf stond in het midden en zei dat ze een douche gingen maken. Zij drukte zogenaamd op een knop en dan moesten alle kinderen haar nat gaan spetteren, zij deed dan net alsof ze zich aan het wassen was. Als ze weer op de knop drukte moest iedereen stoppen met spetteren. Daarna mochten er om de beurt kinderen in het midden staan, Yara stak ook haar vinger op en stond er dus ook een keer (ik was verbaasd, want ze vindt het normaal gesproken niet leuk als er in haar gezicht gespetterd wordt).
- nog een paar keer heen en weer rennen/lopen door het water
- laatste 5 minuten mogen ze altijd zelf spelen
Ik vond het erg leuk en fijn om gezien te hebben, de zwemjuffen deden de les erg leuk en gingen fijn met de kinderen om. Er waren 11 kinderen (normaal 12) en 4 juffen (er zullen er elke les 3 of 4 zijn).
Liadan- Ratel
Wauw wat klinkt dat leuk zeg! Ook hoe ze dat met de bodem doen. En veel juffen voor weinig kinderen, dat is wel goed. Maar het klinkt ook wel alsof echt zwemmen nog heeel ver weg is. Is er iets gezegd over hoeveel lessen ze nodig zal hebben voor ze haar diploma heeft?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
In principe duurt het voor diploma A 1 jaar en 3 maanden geloof ik en B en C halen ze dan daarna in 3 maanden. Maar sommige kinderen doen wat langer over de lessen en sommige kinderen wat korter.
Maar de kinderen blijven de hele periode bij elkaar in de groep (op de kinderen na die dus wat langzamer/sneller zijn).
Maar de kinderen blijven de hele periode bij elkaar in de groep (op de kinderen na die dus wat langzamer/sneller zijn).
Liadan- Ratel
Het is niet waar wat ik net schreef, A diploma duurt 1,7 jaar, B diploma hebben ze na 2 jaar en C nog 3 maanden later.
Liadan- Ratel
En ook zwemles 2 is achter de rug. Yara heeft aan me verteld wat ze gedaan hebben en dat is:
- weer heen en weer lopen als dieren
- restaurantje spelen. Ze kregen allemaal een plankje en gebruikten dat als dienblad, bij elke zwarte streep moesten ze struikelen en met hun hoofd onder water. Ik denk dus het begin van leren drijven en leren onder water te gaan.
Ze vond het weer heel erg leuk en kwam enthousiast naar me toegerend na de zwemles .
- weer heen en weer lopen als dieren
- restaurantje spelen. Ze kregen allemaal een plankje en gebruikten dat als dienblad, bij elke zwarte streep moesten ze struikelen en met hun hoofd onder water. Ik denk dus het begin van leren drijven en leren onder water te gaan.
Ze vond het weer heel erg leuk en kwam enthousiast naar me toegerend na de zwemles .
Liadan- Ratel
Lise is begonnen met 6 jaar, ze heeft ongeveer een jaar over a gedaan en daarna in rap tempo door gegaan voor b, c en nog zwemvaardigheid 1.
Nu kunnen ze met 5 starten, maar laat Mas met 6 beginnen en Amé met 5, dan zitten ze gewoon samen op zwemles, anders zit ik er de komende 4 jaar nog.
Nu kunnen ze met 5 starten, maar laat Mas met 6 beginnen en Amé met 5, dan zitten ze gewoon samen op zwemles, anders zit ik er de komende 4 jaar nog.
Weetjewel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: