Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op welke leeftijd zwemles?

+4
Catwoman79
vlindertje
loesje
meisjesmama
8 plaatsers

Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 2:13

Naar aanleiding van foto's van Sunprincess (super schattige foto's overigens), vraag ik me af op welke leeftijd je kind het beste kan beginnen met zwemles? Mijn zoon is nu 4 en ik dacht dat het goed zou zijn als hij met 5 jaar dat ging volgen, maar nu zie ik dat het ook veel eerder kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 2:20

Dat ligt ook wel aan je kind denk ik, of die er aan toe is of niet. Mijn buurmeisje begon met net 4 al, en dat is als een trein gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 2:23

Hier kan het vanaf 4. Ik heb geen idee of we het dan ook al gaan doen, misschien wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  meisjesmama wo 7 sep 2011 - 2:26

Zodra ze goed gewend is aan school gaat onze oudste is nu 4 en 3 maanden op zwemles. Maar dat heeft ook met ons nieuwe huis te maken we wonen straks aan het water. Dus vervroegen we de les, we hadden namelijk 5 jaar ingedachten.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 2:35

Wat ook stom is.. heb vorige week voor hem een zwemabonnement genomen. Maar als ik hem op de wachtlijst zet, dan mag hij al gratis komen in het recreatiebad. Zonde dus. Maar dan zouden we het abonnement nu kunnen gebruiken zodat hij nog wat meer gewend raakt aan het water en dan met 5 jaar op les. Maar is dat niet te laat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 2:36

Nee joh waarom zou dat te laat zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 2:37

Ik heb gewoon geen idee, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 3:10

Het is aangetoont dat kinderen beter vanaf 5 jaar pas op zwemles kunnen gaan. Ze moeten namelijk conditioneel best veel aankunnen en dat lukt vaak beter op 5 jarige leeftijd dan op 4 jarige leeftijd. Veel zwemscholen veranderen daarom ook de leeftijd naar 5 jaar. Daarnaast kunnen kinderen van 5 jaar hun concentratie beter vasthouden dan 4 jarigen. Mede omdat ze dan al een tijd op school zitten en dat daar dus leren.

Maar om antwoord te geven op je vraag, vanaf 5 jaar dus Wink
Tygo is hier met 5 jaar begonnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 4:18

Lieskuh schreef:Het is aangetoont dat kinderen beter vanaf 5 jaar pas op zwemles kunnen gaan. Ze moeten namelijk conditioneel best veel aankunnen en dat lukt vaak beter op 5 jarige leeftijd dan op 4 jarige leeftijd. Veel zwemscholen veranderen daarom ook de leeftijd naar 5 jaar. Daarnaast kunnen kinderen van 5 jaar hun concentratie beter vasthouden dan 4 jarigen. Mede omdat ze dan al een tijd op school zitten en dat daar dus leren.

Maar om antwoord te geven op je vraag, vanaf 5 jaar dus Wink
Tygo is hier met 5 jaar begonnen.

Even kort + 1 dan maar haha zit M. eten te geven, maar hier ook met 5 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 4:54

Mama_van2 schreef:
Lieskuh schreef:Het is aangetoont dat kinderen beter vanaf 5 jaar pas op zwemles kunnen gaan. Ze moeten namelijk conditioneel best veel aankunnen en dat lukt vaak beter op 5 jarige leeftijd dan op 4 jarige leeftijd. Veel zwemscholen veranderen daarom ook de leeftijd naar 5 jaar. Daarnaast kunnen kinderen van 5 jaar hun concentratie beter vasthouden dan 4 jarigen. Mede omdat ze dan al een tijd op school zitten en dat daar dus leren.

Maar om antwoord te geven op je vraag, vanaf 5 jaar dus Wink
Tygo is hier met 5 jaar begonnen.

Even kort + 1 dan maar haha zit M. eten te geven, maar hier ook met 5 jaar.

+1 smile Hier is Lise ook met 5 begonnen 5,5 jaar was ze overigens ivm een wachtlijst, ze is nu een jaar verder en heeft dr A en B diploma vandaag voor het eerst weer zwemles gehad voor C.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  loesje wo 7 sep 2011 - 5:03

wat oud allemaal ik heb mijn diploma A gehaald toen in 3 jaar oud was. Maar ik was dan ook een echte waterrat:D
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 5:03

Toen ik op zwemles ging, was ik 8 geloof ik.
Was wel de oudste uit mijn groep, maar ik heb wel binnen één jaar 4 diploma's gehaald.
Mijn buurmeisje is ook begonnen toen ze 5 was!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  vlindertje wo 7 sep 2011 - 5:30

Mama_van2 schreef:
Lieskuh schreef:Het is aangetoont dat kinderen beter vanaf 5 jaar pas op zwemles kunnen gaan. Ze moeten namelijk conditioneel best veel aankunnen en dat lukt vaak beter op 5 jarige leeftijd dan op 4 jarige leeftijd. Veel zwemscholen veranderen daarom ook de leeftijd naar 5 jaar. Daarnaast kunnen kinderen van 5 jaar hun concentratie beter vasthouden dan 4 jarigen. Mede omdat ze dan al een tijd op school zitten en dat daar dus leren.

Maar om antwoord te geven op je vraag, vanaf 5 jaar dus Wink
Tygo is hier met 5 jaar begonnen.

Even kort + 1 dan maar haha zit M. eten te geven, maar hier ook met 5 jaar.

+ 1
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Catwoman79 wo 7 sep 2011 - 5:44

Ik ben met Ruben vanaf 7 maand op moeder en kind zwemmen gegaan en dat doen we nu nog.
Wij stromen uiteindelijk gewoon door naar de "grote" zwemles.
Hier kan dat vanaf 4 jaar. Doordat wij in een zeer waterrijk gebied wonen willen we hem zo snel mogelijk leren zwemmen.

Elk nieuw jaar leren ze weer nieuwe dingen op deze leeftijd.
Hij leert nu dat hij tot zijn kin in het water mag komen, niet dieper. Wordt het dieper moet hij omdraaien.
Ook leren ze nu spartelen met de benen. Drijven met van die slangen en ballen, dus het is al een voorbereiding op het echte zwemwerk
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:22

Ik zat sinds mijn 4e op zwemles, maar heb er doordat ik nog erg bang was, erg lang over gedaan, ik was bijna 6!
Hier mag het vanaf 4, maar hebben ze liever dat je met 5 jaar begint, en zelf zijn we dit ook van plan, ze is er nu denk ik nog niet klaar voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Dolphinne wo 7 sep 2011 - 8:04

Ik geef zelf ook zwemles en bij de vereniging waar ik als vrijwilliger lesgeef kunnen kinderen met 4 jaar beginnen. We beginnen dan met watervrij maken via 3 puppy-diploma's. Die worden ook vaak gebruikt bij peuterzwemmen. Daarna gaan ze pas zwemslagen leren.

Ik werk ook bij een zwembad en daar kunnen kinderen vanaf 4 jaar opgegeven worden. Er is dan nog wel een wachtlijst van een aantal maanden (dacht op dit moment 6/7 maand), dus dan zijn ze ruim 4,5 als ze beginnen.

Zelf wil ik mijn zoontje net na zijn 4e jaar op zwemles laten gaan. Hij word volgend jaar Oktober 4 en als het lukt met nieuwe groepjes zou ik hem vanaf januari ongeveer op les willen laten gaan. Dan kan hij eerst even aan school wennen en dan komt daarna zwemles erbij.
Hij staat in elk geval al op de wachtlijst haha (bij onze vereniging is die 3 jaar :shock:)

Als kinderen iets ouder zijn leren ze inderdaad vaak wel sneller zwemmen. We hebben bij de vereniging ook wel eens kinderen gehad die nog doodsbang waren en dat ook bleven na een paar weken/maanden. Die werden dan geadviseerd om na een half jaar of jaar het nog eens te proberen.
Mijn zoontje is een echte waterrat, dus bang zal hij in elk geval niet zijn.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 8:27

loesje schreef:wat oud allemaal ik heb mijn diploma A gehaald toen in 3 jaar oud was. Maar ik was dan ook een echte waterrat:D

Jij was dan eerder uitzonderlijk jong dan dat de rest zo oud was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Thunder wo 7 sep 2011 - 9:19

Hier ook 5 jaar. T.im is net begonnen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Roodkapje wo 7 sep 2011 - 9:47

M. zit sinds haar 4.5 jaar op zwemles. Ze zit bij een particuliere zwemschool.
Lessen van 30 minuten met maximaal 6 kindjes in 1 groepje. Je ziet echt enorme vooruitgang.
Ze mocht van mij pas op zwemles als ik zag dat het school allemaal goed ging en ze gaan goed gewend was. Anders waren het te veel veranderingen in een korte tijd.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 22:04

Roodkapje schreef:Ze mocht van mij pas op zwemles als ik zag dat het school allemaal goed ging en ze gaan goed gewend was. Anders waren het te veel veranderingen in een korte tijd.
Ook dat is zo natuurlijk. School an sich is al een hele gewennig en waar ze ontzettend moe van worden. En dan zouden ze ook nog 2x in de week (hier in ieder geval 2x per week) moeten zwemmen. Dat is veel te veel voor die kleintjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 4:21

Ciske zit inderdaad op peuterzwemmen. Het is niet echt leszwemmen maar meer 1 keer per week je een half uurt voortbewegen in het water. Hij vindt het alleen maar heel erg leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd zwemles? Empty Re: Op welke leeftijd zwemles?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum