Ik ben 'm aan het flippen...
+131
Katrien
nillis
iloverocknroll1984
Shopaholic
yes1984
Dora
Penélope
M@niek
silly-one
_Lana_
Snoes
Phileine
Lynn_
Starla
Tabbert
Blixum
Lady1984
Roza
Marie
Rouge
Highway
Mermaid
Pink!
Jelin
Happydobby
Vixen
Willem
Darius
Reva
Makamba
Suus
Blair
Shy
Poisongirl
Funk
Filoria
Muppetje
nina
maiadebij
Manderijn
studiebol
zwaai zwaai
kwak
Charles
Stokstaartje
mouette
Marsy28
M-G
Jezzie
Mysterious
L!ND@
Cupcake
Elodie
Kruidkoek
Gympie
Zenna
PapillonRose
Viva
Derpy
Elliot
Marin
Bubbelicious
Aagje!
slaatje
RYW
mzcharlotte
Nyx
Moon
Aggi
Summerlovin
Weetjewel
June
Fortissimo
LDJ
Maple
Pinkel
Bluestar
Auxo
Exogenesis
Puggle
Lejow
Burn
RioolSpook
Flower_L
Siamsa
snoezel
Printje
Siem
Slakje
Purpleflower
AnnaK
Sea of Trees
Joan
SoGood
Mamsie
ellibre
Ella
Sterre
Ilovethe90s
Pineco
Tania
Zonneschijn
CCC
Aardbei
Pien
sanne-84
Luce
Bazinga
Stuiterbal
Bolleke
Artemis
Pompoen
Lady4
Sadie_
Carra
Parel
Linda
Coco
Paper Crown
Susan
Jasmine
Sanne
Steep
Twellie
Aziraphale
Balloon
Jade
Razz
Laurientje
Ayla
_Poppy_
135 plaatsers
Pagina 2 van 26
Pagina 2 van 26 • 1, 2, 3 ... 14 ... 26
Re: Ik ben 'm aan het flippen...
Susan schreef:De vraag is ook of je zo'n vader voor je kind wil. Samen een leuk gezinnetje vormen lijkt me sowieso uitgesloten, maar ook als je bij hem weg bent denk ik dat de kans groot is dat hij zich niet zomaar buitenspel laat zetten en rechten zal opeisen.
Mee eens. Ik snap dat dit zich in jouw lichaam afspeelt en dat dat een andere kijk op de zaak geeft, maar besef je alsjeblieft goed dat een kind het ultieme middel voor je ex is om controle op jou uit te oefenen. Gezien zijn gedrag lijkt me dit niet onwaarschijnlijk. Bovendien kom je nooit meer geheel los van hem als je het kindje houdt. Sterkte met deze moeilijke beslissing!
Sadie_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13
Oh my Poppy, wat een heftige situatie.
Normaal gesproken vind ik dat je een vader hoort in te lichten, maar in jouw situatie ben ik het helemaal eens met Susan en Sadie. Vertel het hem (nog) niet, in ieder geval niet voordat jij een beslissing hebt genomen. Hem kennende uit jouw verhalen ben ik ook bang dat hij je hiermee zal gaan chanteren en manipuleren en ik denk eerlijk gezegd dat jij nog niet zo ver bent om daar weerstand tegen te kunnen bieden.
Normaal gesproken vind ik dat je een vader hoort in te lichten, maar in jouw situatie ben ik het helemaal eens met Susan en Sadie. Vertel het hem (nog) niet, in ieder geval niet voordat jij een beslissing hebt genomen. Hem kennende uit jouw verhalen ben ik ook bang dat hij je hiermee zal gaan chanteren en manipuleren en ik denk eerlijk gezegd dat jij nog niet zo ver bent om daar weerstand tegen te kunnen bieden.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Paper Crown schreef:Neem van mij aan, je moet ook stevig in je schoenen staan met een baby. En geestelijk gezond zijn in de zin van dat een baby niets heeft aan een moeder die nog heeft te dealen met de mentale klappen die de moeder van het leven heeft gekregen.
Maar het werkt wel twee kanten uit weet ik uit ervaring. Al is mijn situatie natuurlijk wel anders. Kijk ideaal is de situatie niet. Maar bij mij zorgt mijn baby er wel voor dat ik een toekomst heb en elke ochtend mijn bed uit kom en als hij naar me kacht dan smelt ik.
Helaas kun je dat niet van te voren weten, hoe je reageert en het ís zwaar, een kleintje in je uppie en er speelt inderdaad een hoop meer mee. Je zit er ook niet op te wachten dat je ex een band wil met dit kindje en het als reden ziet je lastig te blijven vallen.
Aan de andere kant...als je kindje gewild en geliefd is zijn dát dan wel weer dingen waar je overheen kunt komen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Lady4 schreef:Oh my Poppy, wat een heftige situatie.
Ja, dat denk ik ook, ik denk dat de kans wel aanwezig is dat hij gaat proberen om je te pakken te nemen over de rug van het kind. Sowieso, stel dat hij een omgangsregeling krijgt, zou je daar ooit een veilig gevoel bij hebben, zou je je kind kunnen meegeven, wetend wat hij jou heeft aangedaan?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh jee, kut. Hoe kon dat gebeuren? Was je niet aan de pil?
Niet de vader inlichten, eerst zelf een beslissing nemen. Ik zou morgen een afspraak bij de huisarts maken, of bij het Fiom, en dan in gesprek gaan over alle voor en nadelen.
Ik snap heel goed dat je wat blijdschap voelt opkomen, het is op zich ook mooi, een zwangerschap.
Alleen heeft een zwangerschap wel gigantische gevolgen voor de rest van je leven, en in jouw geval nog meer dan bij andere mensen.
Dit zou namelijk betekenen dat je nooit meer van je ex loskomt, niet als in de zin van een relatie hebben, maar dan ben je samen ouders. Dan moet je afspraken maken over opvoeding, omgangsregelingen, alimentatie, enzovoorts. Wat als hij co-ouderschap wil hebben, daar heeft hij gewoon recht op, en voel jij je prettig om je kind de halve week bij hem te laten? Wat als hij je gaat chanteren? Als hij het kind gebruikt om controle uit te oefenen?
Daarnaast moet je om een kind op te voeden stabiel zijn, een gezonde basis hebben, om over de financien maar niet te spreken. Het is de vraag of jij nu al dit gedoe met je ex aankunt, in ieder geval niet zonder hulp lijkt me.
En wat houdt het in voor de baby? Als zijn/haar moeder bij de vader weg is gegaan wegens mishandelingen en een behoorlijk disfunctionele relatie? Als hij/zij misschien wel het middelpunt wordt van een getouwtrek over rechten? En wat houdt het voor een kind in om een geweldadige vader te hebben die hem/haar misschien net zo makkelijk slaat? En waar hij/zij verplicht naartoe moet totdat het zodanig uit de hand loopt dat het niet meer hoeft?
Dat zijn wel allemaal harde woorden, maar volgens mij heel reeel. Ik zou het ook niet raar vinden als je het kind houdt, maar dan moet je bovenstaande wel heel erg goed in overweging nemen. En hulp inschakelen. En in eerste instantie denken aan het belang van het kind, als je een beslissing neemt. Niet aan of jij wel of niet blij bent met de zwangerschap, of dat je eindelijk iemand hebt om van te houden en die van jou houdt, want dat lijkt me ook nog wel meespelen. Een baby kan voelen als eindelijk iets van jezelf... maar in praktijk is dat niet het geval natuurlijk.
Sterkte met je beslissing.
Niet de vader inlichten, eerst zelf een beslissing nemen. Ik zou morgen een afspraak bij de huisarts maken, of bij het Fiom, en dan in gesprek gaan over alle voor en nadelen.
Ik snap heel goed dat je wat blijdschap voelt opkomen, het is op zich ook mooi, een zwangerschap.
Alleen heeft een zwangerschap wel gigantische gevolgen voor de rest van je leven, en in jouw geval nog meer dan bij andere mensen.
Dit zou namelijk betekenen dat je nooit meer van je ex loskomt, niet als in de zin van een relatie hebben, maar dan ben je samen ouders. Dan moet je afspraken maken over opvoeding, omgangsregelingen, alimentatie, enzovoorts. Wat als hij co-ouderschap wil hebben, daar heeft hij gewoon recht op, en voel jij je prettig om je kind de halve week bij hem te laten? Wat als hij je gaat chanteren? Als hij het kind gebruikt om controle uit te oefenen?
Daarnaast moet je om een kind op te voeden stabiel zijn, een gezonde basis hebben, om over de financien maar niet te spreken. Het is de vraag of jij nu al dit gedoe met je ex aankunt, in ieder geval niet zonder hulp lijkt me.
En wat houdt het in voor de baby? Als zijn/haar moeder bij de vader weg is gegaan wegens mishandelingen en een behoorlijk disfunctionele relatie? Als hij/zij misschien wel het middelpunt wordt van een getouwtrek over rechten? En wat houdt het voor een kind in om een geweldadige vader te hebben die hem/haar misschien net zo makkelijk slaat? En waar hij/zij verplicht naartoe moet totdat het zodanig uit de hand loopt dat het niet meer hoeft?
Dat zijn wel allemaal harde woorden, maar volgens mij heel reeel. Ik zou het ook niet raar vinden als je het kind houdt, maar dan moet je bovenstaande wel heel erg goed in overweging nemen. En hulp inschakelen. En in eerste instantie denken aan het belang van het kind, als je een beslissing neemt. Niet aan of jij wel of niet blij bent met de zwangerschap, of dat je eindelijk iemand hebt om van te houden en die van jou houdt, want dat lijkt me ook nog wel meespelen. Een baby kan voelen als eindelijk iets van jezelf... maar in praktijk is dat niet het geval natuurlijk.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Pompoen schreef:Paper Crown schreef:Neem van mij aan, je moet ook stevig in je schoenen staan met een baby. En geestelijk gezond zijn in de zin van dat een baby niets heeft aan een moeder die nog heeft te dealen met de mentale klappen die de moeder van het leven heeft gekregen.
Maar het werkt wel twee kanten uit weet ik uit ervaring. Al is mijn situatie natuurlijk wel anders. Kijk ideaal is de situatie niet. Maar bij mij zorgt mijn baby er wel voor dat ik een toekomst heb en elke ochtend mijn bed uit kom en als hij naar me kacht dan smelt ik.
Helaas kun je dat niet van te voren weten, hoe je reageert en het ís zwaar, een kleintje in je uppie en er speelt inderdaad een hoop meer mee. Je zit er ook niet op te wachten dat je ex een band wil met dit kindje en het als reden ziet je lastig te blijven vallen.
Aan de andere kant...als je kindje gewild en geliefd is zijn dát dan wel weer dingen waar je overheen kunt komen.
Zeker weten, als je zelf stabiel bent en sterk in je schoenen staat is het best te doen. Met een hoop hulp uit je omgeving. Maar dat kindje is waarschijnlijk niet gewild en geliefd door zijn vader en zal waarschijnlijk een flink risico lopen bij een omgangsregeling. En voordat je zover bent dat je de vader een omgangsregeling kunt ontzeggen moet het behoorlijk mis zijn gegaan denk ik.
Poppy, heb je aangifte gedaan tegen hem? Ja toch?
Artemis- Prater
Overigens ben ik het niet helemaal eens met 'ben je eindelijk weg bij je ex, overkomt je dit...'
Je bent er zelf bij geweest, op de een of andere manier is er geen of onvoldoende anticonceptie gebruikt, dus dit lijkt me niet iets wat je zomaar ' overkomt' . Je bent met hem naar bed geweest, terwijl jullie relatie al behoorlijk uit de hand liep en je wegwilde, en dat kan een zwangerschap tot gevolg hebben. Dat gaat niet over schuld, want het is niet iemands schuld. Het gaat wel over verantwoordelijkheid, en het is wel je eigen verantwoordelijkheid, niet iets wat je zomaar overkomt.
Dingen zo buiten jezelf leggen gaat niet helpen om een goede beslissing te nemen, welke beslissing dat ook is.
Je bent er zelf bij geweest, op de een of andere manier is er geen of onvoldoende anticonceptie gebruikt, dus dit lijkt me niet iets wat je zomaar ' overkomt' . Je bent met hem naar bed geweest, terwijl jullie relatie al behoorlijk uit de hand liep en je wegwilde, en dat kan een zwangerschap tot gevolg hebben. Dat gaat niet over schuld, want het is niet iemands schuld. Het gaat wel over verantwoordelijkheid, en het is wel je eigen verantwoordelijkheid, niet iets wat je zomaar overkomt.
Dingen zo buiten jezelf leggen gaat niet helpen om een goede beslissing te nemen, welke beslissing dat ook is.
Artemis- Prater
Pff jeetje mina.. Ik denk dat ik van deze man geen kind zou willen. Hoe moeilijk ook, maar Artemis heeft in alles wat ze zegt een punt. Nu kom je nooit meer van die man af, je vin het zo al moeilijk om hem los te laten, laat staan als er ook nog een kind in het spel is. Sterkte met het maken van een beslissing.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Artemis schreef:
Dat inderdaad ook.
Pompoen, jij en A. hadden wel een stabiele liefdevolle relatie om mee te beginnen natuurlijk. Er kunnen zich altijd onvoorziene situaties voordoen waardoor een ouder alleen komt te staan, ook als er persoonlijke problemen bij de ouder spelen, maar als de uitgangspositie voor de geboorte van een kind al zo ernstig verstoord is als bij Poppy en haar ex, dan vind ik dat wel een andere situatie. Dan moet je dat bewust meenemen in je beslissing, in plaats van dat het een 'wat als' gedachte is.
Edit: oh dat zei je zelf ook al sorry
Sadie_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13
Hoe is het mogelijk dat je seks nog hebt gehad met de persoon die je in diezelfde periode van de trap duwt en mishandeld.
Verder een enorme rot situatie en sterkte met alles wat komen gaat.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Bolleke schreef:Pff jeetje mina.. Ik denk dat ik van deze man geen kind zou willen. Hoe moeilijk ook, maar Artemis heeft in alles wat ze zegt een punt. Nu kom je nooit meer van die man af, je vin het zo al moeilijk om hem los te laten, laat staan als er ook nog een kind in het spel is. Sterkte met het maken van een beslissing.
Ik zeg niet dat ze het kind niet moet krijgen hoor. Ik zeg alleen wat er waarschijnlijk voor consequenties aan verbonden zitten als ze het kind gaat krijgen, en dan is het aan haar om af te wegen of ze dat aankan op een manier die goed is voor het kind en goed is voor haar.
Artemis- Prater
Stuiterbal schreef:Hoe is het mogelijk dat je seks nog hebt gehad met de persoon die je in diezelfde periode van de trap duwt en mishandeld.
Dat is heel goed mogelijk. In de meeste relaties waarin mishandeling voorkomt is de seks gewoon prima hoor. Niet de hele relatie is beroerd, en mensen houden vaak evengoed nog van elkaar, en ze zijn niet voor niets bij elkaar. Dat die relaties disfunctioneel zijn zegt niet dat ze niet meer met elkaar naar bed willen. Ik snap heel goed hoe dat werkt, seks is een manier om verbinding te zoeken en om dingen goed te maken, en in geweldadige relaties zie je vaak dat er enorme ups en downs zijn, als het goed gaat gaat het heel goed, met de seks dus ook, als het slecht gaat gaat het heel slecht.
Dit schema laat zien hoe dat ongeveer werkt, dat cirkeltje herhaalt zich heel vaak, soms in maanden, soms in dagen. En in fase 3 en in fase 1 is seks heel aannemelijk hoor.
Artemis- Prater
Stuiterbal schreef:Hoe is het mogelijk dat je onveilige seks nog hebt gehad met de persoon die je in diezelfde periode van de trap duwt en mishandeld.
Dit snap ik niet, de seks zou nog verklaarbaar kunnen zijn.
Gast- Gast
Dus dan zou je nu.. Max 6 weken zwanger zijn, zat je in die tijd niet bij een ander? Je relatie was toen toch uit? Mss is 't niet van hem.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Bazinga schreef:Dus dan zou je nu.. Max 6 weken zwanger zijn, zat je in die tijd niet bij een ander? Je relatie was toen toch uit? Mss is 't niet van hem.
Die vraag staat er al 2x zonder antwoord...
Gast- Gast
Dit begint steeds meer op een soap te lijken..
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Razz schreef:Dit begint steeds meer op een soap te lijken..
Dit vind ik wel een ongepaste opmerking.
Susan- Lady Post-a-lot
Vind je? Zoveel drama in een korte tijd? Dit gebeurd bijna alleen in soaps.
Razz- Kletskop
Susan schreef:Razz schreef:Dit begint steeds meer op een soap te lijken..
Dit vind ik wel een ongepaste opmerking.
Ergens wel, maar ik ben het ook wel met haar eens.
Waar waren de AC in dit verhaal?
Lijkt me een moeilijke beslissing. Misschien zeg ik iets geks, maar hij hoeft natuurlijk geen rol te spelen in het leven van de baby. Ze kunnen ook met z'n 2en verder gaan. Normaal had ik gezegd: de vader moet een rol spelen, maar deze jongen..
Het lijkt me niet dat als je het kind houdt hij daar verplicht een rol in moet spelen.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Sadie_ schreef:Artemis schreef:
Dat inderdaad ook.
Pompoen, jij en A. hadden wel een stabiele liefdevolle relatie om mee te beginnen natuurlijk. Er kunnen zich altijd onvoorziene situaties voordoen waardoor een ouder alleen komt te staan, ook als er persoonlijke problemen bij de ouder spelen, maar als de uitgangspositie voor de geboorte van een kind al zo ernstig verstoord is als bij Poppy en haar ex, dan vind ik dat wel een andere situatie. Dan moet je dat bewust meenemen in je beslissing, in plaats van dat het een 'wat als' gedachte is.
Edit: oh dat zei je zelf ook al sorry
Ook hier een alleenstaande ouder, die kan beamen dat het niet makkelijk is, maar je er wel wat voor terug krijgt.
maar t grote verschil is idd dat er hier toendertijd bewust voor gekozen is (ook al is het nu anders gelopen) en dat bij jou niet t geval is.
Ik heb nu geen keuze (zou t ook niet anders willen hoor) maar jij wel, waar je goed over na moet denken
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ja, het is veel drama in korte tijd, denk je niet dat dat al rot genoeg is voor haar? Ik vind het gewoon raar om andermans ellende een soap te noemen.
Susan- Lady Post-a-lot
Dat mag je vinden Susan.
Razz- Kletskop
Susan schreef:Ja, het is veel drama in korte tijd, denk je niet dat dat al rot genoeg is voor haar? Ik vind het gewoon raar om andermans ellende een soap te noemen.
Eens, vreemde opmerking maar ergens verwachtte ik ook wel dat dit topic die wending zou krijgen..
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Het valt me voorop in de houding van "Wat me nu weer overkomt". Je bent er zelf bij in het hebben van onveilige seks neem ik aan. En dan is er ook nog de MAP als het een "foutje" was. Zeker in een onstabiele relatie wil je toch elk risico vermijden lijkt me?
Daarnaast dat je dit opvallend met je eigen forumnaam op het forum zet met een gewelddadige ex vind ik niet zo slim.
En dat de vraag over of ze toen niet bij een ander zat genegeerd wordt vind ik opvallend.
Ergens ben ik het dus wel eens met Razz.
Daarnaast dat je dit opvallend met je eigen forumnaam op het forum zet met een gewelddadige ex vind ik niet zo slim.
En dat de vraag over of ze toen niet bij een ander zat genegeerd wordt vind ik opvallend.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Het valt me voorop in de houding van "Wat me nu weer overkomt". Je bent er zelf bij in het hebben van onveilige seks neem ik aan. En dan is er ook nog de MAP als het een "foutje" was. Zeker in een onstabiele relatie wil je toch elk risico vermijden lijkt me?
Ook eens...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 2 van 26 • 1, 2, 3 ... 14 ... 26
Pagina 2 van 26
Permissies van dit forum: