Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben 'm aan het flippen...

+131
Katrien
nillis
iloverocknroll1984
Shopaholic
yes1984
Dora
Penélope
M@niek
silly-one
_Lana_
Snoes
Phileine
Lynn_
Starla
Tabbert
Blixum
Lady1984
Roza
Marie
Rouge
Highway
Mermaid
Pink!
Jelin
Happydobby
Vixen
Willem
Darius
Reva
Makamba
Suus
Blair
Shy
Poisongirl
Funk
Filoria
Muppetje
nina
maiadebij
Manderijn
studiebol
zwaai zwaai
kwak
Charles
Stokstaartje
mouette
Marsy28
M-G
Jezzie
Mysterious
L!ND@
Cupcake
Elodie
Kruidkoek
Gympie
Zenna
PapillonRose
Viva
Derpy
Elliot
Marin
Bubbelicious
Aagje!
slaatje
RYW
mzcharlotte
Nyx
Moon
Aggi
Summerlovin
Weetjewel
June
Fortissimo
LDJ
Maple
Pinkel
Bluestar
Auxo
Exogenesis
Puggle
Lejow
Burn
RioolSpook
Flower_L
Siamsa
snoezel
Printje
Siem
Slakje
Purpleflower
AnnaK
Sea of Trees
Joan
SoGood
Mamsie
ellibre
Ella
Sterre
Ilovethe90s
Pineco
Tania
Zonneschijn
CCC
Aardbei
Pien
sanne-84
Luce
Bazinga
Stuiterbal
Bolleke
Artemis
Pompoen
Lady4
Sadie_
Carra
Parel
Linda
Coco
Paper Crown
Susan
Jasmine
Sanne
Steep
Twellie
Aziraphale
Balloon
Jade
Razz
Laurientje
Ayla
_Poppy_
135 plaatsers

Pagina 7 van 26 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 16 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Ik ben 'm aan het flippen... - Pagina 7 Empty Re: Ik ben 'm aan het flippen...

Bericht  _Poppy_ do 25 jul 2013 - 2:31

Ik ben nog steeds aan het werk, nu ff pauze, dus lees alles ff heel snel.

Even praktisch: nu naar een VK om termijn te laten bepalen? Heeft zo'n clearblue ding met wekenbepaling nog iets van toegevoegde waarde of is dat onzin? Voor ik 20 euro door de plee spoel....

Moeder en zusje zijn op de hoogte.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan do 25 jul 2013 - 2:34

Nee, na een bepaalde termijn niet meer. Zo'n test geeft aan: 1-2 weken (dus nog voordat je overtijd bent, 3-4 weken zwanger), 2-3 weken (net overtijd, 4-5 weken zwanger) en 3+ (5 of meer weken zwanger). Specifieker wordt het niet. Jij weet al dat je minimaal 5 weken zwanger bent, dus dan heeft het ook weinig zin, daarbij is zo'n conceptie-indicator ook niet heel nauwkeurig, dat ding kan er zo een week naastzitten en is dan eigenlijk waardeloos.

Met een echo kun je wel vrij nauwkeurig de termijn bepalen, dat kan inderdaad bij een verloskundige, maar de kans bestaat dat je nog wel een paar weken moet wachten tot je aan de beurt bent. Je kunt eventueel ook naar een pretechobureau, die doen soms ook wel echo's onder de 12 weken. Maar dat is wel duurder dan die zwangerschapstest met conceptie-indicator. Bij het echocentrum waar ik naartoe ging toen ik zwanger was kost een echo onder de 12 weken 40 euro.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luce do 25 jul 2013 - 2:47

Ik denk dat als je langs de huisarts gaat of gewoon de verloskundige belt en uitleg geeft over de situatie een eerdere echo echt wel mogelijk is hoor. Desnoods bel je de gyneacoloog. Lijkt me niet onmogelijk allemaal.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  RioolSpook do 25 jul 2013 - 3:02

Zo vroeg in het begin kun je wel een echo laten maken, is bij mij ook gebeurd omdat ik door spiraaltje zwanger werd en niet zeker wist of ik het wilde houden. Echter, houd er ook rekening mee dat ze dus met deze termijn nog geen zekerheid kunnen geven over of het überhaupt iets is. Bij mij is het zeker tot 7 weken onduidelijk geweest of het wel een zwangerschap was. Kon buitenbaarmoedelijk, een miskraam of toch gewoon een zwangerschap zijn. Dus vaak creeer je ook alleen maar extra onzekerheid met vroege echo's.

Heel veel sterkte met de situatie en de keuzes die gemaakt moeten gaan worden. Denk er goed over na. Ik denk niet dat er hier een goede of foute keuze is.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Luce do 25 jul 2013 - 3:06

Volgens mij kun je over het algemeen al wel zien hoor of er sprake is van een zwangerschap. Tenminste, ik heb 2 keer een echo gehad met 6 weken, maar daar was gewoon al een zwangerschap op te zien.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  RioolSpook do 25 jul 2013 - 3:08

Oke kan misschien per persoon verschillen. Bij mij was het wel onduidelijk. Er was steeds wat vocht in baarmoeder te zien, maar geen vruchtje. Pas met 6 weken en 6 dagen zagen ze werkelijk het vruchtje.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Coco do 25 jul 2013 - 3:10

Ik rond de 4 weken een echo gehad en daar waren gewoon duidelijk twee vruchtzakjes te zien. Uiteraard kan dat nog alle kantrn opgaan, maar ze kunnen iig wel een termijn vaststellen. In jouw situatie zullen ze oo best nu al een echowillen maken en je kunt ook bij de vk je zorgen/twijfels neerleggen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  CCC do 25 jul 2013 - 3:13

Als je naar de HA gaat, kan je het daar bespreken. Zij zal je doorsturen om een termijnbepaling te laten maken omdat er wel een termijn aan abortus zit. Zij kunnen je beter helpen. Als je kiest het kindje te houden, kun je daarna wel een afspraak bij de VK maken.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ayla do 25 jul 2013 - 3:22

Doorsturen naar de vk gebeurt toch niet meer? En denk niet dat de ha veel voor haar kan doen. Ik zou de vk bellen en het verhaal uitleggen, een beetje verloskundige laat je wel snel komen voor een echo.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  CCC do 25 jul 2013 - 3:24

Het kan wel, eerst naar de HA en daar je verhaal vertellen en zij helpen je op weg. VK heeft niks met abortus te maken volgens mij, dan word je toch wel weer doorgestuurd naar een ander.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Burn do 25 jul 2013 - 6:34

Poppy, een dikke knuffel! En maak de juiste keuze! hug

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Lejow do 25 jul 2013 - 6:40

Sowieso een VK bellen morgen, je verhaal uitleggen en dan kun je waarschijnlijk al heel snel terecht voor een echo.

Sterkte met het maken van je beslissing.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Puggle do 25 jul 2013 - 6:44

Wat heftig allemaal! In ieder geval veel sterkte met je keuze.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Exogenesis do 25 jul 2013 - 6:47

Oh sweet jesus... Da's op z'n zachtst gezegd niet heel handig. Ik ben met 6 weken bij de vk geweest, omdat ik een onregelmatige cyclus had en ik geen idee had hoe ver ik was. Toen was er al een kloppend hartje te zien.

Even offtopic, en ik heb nog niet alles gelezen, maar was het niet een paar jaar geleden dat je aangaf onzeker te zijn of je ooit kinderen kon krijgen vanwege groeiremmers? En dan nu, net op zo'n moment. Wat een bizarre speling van de natuur..
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Auxo do 25 jul 2013 - 7:00

Parel schreef:Ik irriteer me echt mateloos aan sommige reacties soms. Ik vind het zulk puberaal gedrag, als je nou echt niks anders kan zeggen dan iets veroordelends of iets waarvan je weet dat je iemand ermee kwetst (intonatie is zó belangrijk), ik zou er dan voor kiezen om gewoon mijn mond te houden. Want ja, het is een forum, en alles staat op internet, je kan zo iemands verleden onthouden of napluizen, dan nóg zijn wij, de lezers van het verhaal, niet degene die de beslissing hoeven te maken en het laatste wat ik dan nodig acht is om iemand nog even virtueel de grond in te boren. Dat is overigens niet alleen dit topic hoor, maar hier wel op zijn plek.

Poppy, denk alsjeblieft goed na over een evt. abortus, je kán niet meer terug en wat als je over een hele tijd een kindje wil en het gaat je niet meer lukken, dan ga je stuk. Zelf zie ík het liever wat positiever, misschien is dit het keerpunt wat je nodig hebt, de verantwoordelijkheid en het vechten voor een ander, een ander die van je houdt zoals je bent en waar je de wereld voor bent. Als je het verder gaat beredeneren, is dit misschien wel het 'lot', heeft moeder natuur je dit gegeven om weer omhoog te kijken en die lange ladder te beklimmen.

Het zal bikkel-, bikkelhard zijn allemaal, maar denk niet dat er maar een mogelijkheid is. Laat het even bezinken.

Verder weet ik dat ze bij de abortuskliniek ook een echo doen, en bij het kleinste beetje twijfel zetten ze de poging om te aborteren niet door. ]

Heel veel sterkte!
Hier ben ik het mee eens. Veel sterkte met je beslissing, welke dat ook mag zijn.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541

Bericht  Bluestar do 25 jul 2013 - 7:18

Auxo schreef:
Parel schreef:
Poppy, denk alsjeblieft goed na over een evt. abortus, je kán niet meer terug en wat als je over een hele tijd een kindje wil en het gaat je niet meer lukken, dan ga je stuk. Zelf zie ík het liever wat positiever, misschien is dit het keerpunt wat je nodig hebt, de verantwoordelijkheid en het vechten voor een ander, een ander die van je houdt zoals je bent en waar je de wereld voor bent. Als je het verder gaat beredeneren, is dit misschien wel het 'lot', heeft moeder natuur je dit gegeven om weer omhoog te kijken en die lange ladder te beklimmen.

Het zal bikkel-, bikkelhard zijn allemaal, maar denk niet dat er maar een mogelijkheid is. Laat het even bezinken.

Hier ben ik het mee eens. Veel sterkte met je beslissing, welke dat ook mag zijn.

Helemaal mee eens. Dit waren mijn gedachten.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Pinkel do 25 jul 2013 - 7:26

Jeetje meid!

Wat een heftige situatie zit je in!! En wat meerderen hier al zeggen: denk goed na voordat je een beslissing maakt.
Ik ben zelf sinds 7 maanden moeder, en voor mij was het het mooiste wat mij ooit is overkomen! Voor je kindje doe je echt ALLES, tenminste dat is hoe ik het ervaar. Maar een kindje brengt ook zorgen met zich mee, en dan heb ik het niet over de financiële kant, maar over de emotionele kant ervan.
Ik heb door het krijgen van mijn dochter veel meer zelfvertrouwen gekregen, en zit hierdoor ook veel beter in mijn vel. En kan nu oprecht zeggen dat ik zielsgelukkig ben, en geloof mij, dit is heel lang verre van geweest. Wij kunnen niet de beslissing voor je nemen, dat zul je zelf moeten doen! Hoe reageerden je moeder en je zusje op het nieuws?

Heel veel sterkte met deze moeilijke keuze, en als je een besluit genomen heb hoop ik dat je er voor de volle 100% achterstaat. Doe alsjeblieft niet iets waar je niet zelf achterstaat, ongeacht wat anderen ervan zullen denken of zeggen!!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Maple do 25 jul 2013 - 7:51

Ik ben het deels met Parel eens, het enige wat me in jouw situatie zorgen baart is dat, als je ervoor kiest het kindje te houden, je ex voor altijd onderdeel van je leven zal zijn.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Sea of Trees do 25 jul 2013 - 7:54

Maple schreef:Ik ben het deels met Parel eens, het enige wat me in jouw situatie zorgen baart is dat, als je ervoor kiest het kindje te houden, je ex voor altijd onderdeel van je leven zal zijn.

Inderdaad, en eerlijk gezegd twijfel ik eraan of je wel stabiel genoeg bent om een kindje op te voeden. Natuurlijk is dat niet aan mij om te beslissen, maar een kindje kan juist voor méér zorgen zorgen. Ik denk dat je eerst je eigen leven op de rit moet brengen..
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gast do 25 jul 2013 - 7:54

Maple schreef:Ik ben het deels met Parel eens, het enige wat me in jouw situatie zorgen baart is dat, als je ervoor kiest het kindje te houden, je ex voor altijd onderdeel van je leven zal zijn.
Niet zeker, want ze weet niet wie de vader is.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 25 jul 2013 - 7:56

Carrie schreef:

Maar wanneer de ex door heeft dat ze zwanger is / kind heeft, dan eist hij ongetwijfeld een test, en stel deze wijst uit dat hij de vader is....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Maple do 25 jul 2013 - 7:57

Carrie schreef:
Grote kans dat hij het als zijn kind zal gaan zien en zijn rechten gaat opeisen. De enige manier om het dan uit te sluiten is een DNA-test, en dan blijkt het zijn kind, wat dan? Denk daar wel over na.
Maple
Maple
Prater
Prater

Bericht  LDJ do 25 jul 2013 - 8:00

Ohh jee poppy.
Wat zul jij geschrokken zijn en wat moeilijk.
Laat het even bezinken en denk goed na over je beslissing, want een kindje is iets heeeeel moois, maar idd, het kan zo zijn dat je dan wel voor altijd aan je ex vast zit als het van hem is.
Sterkte meid! Het lijkt me niet niks.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Artemis do 25 jul 2013 - 8:02

Bluestar schreef:
Auxo schreef:
Parel schreef:

Helemaal mee eens. Dit waren mijn gedachten.

En waar is het belang van het kind in dit verhaal? Je schetst hier een erg positief Beel, in mijn geen onrealistisch. In plaats van eindelijk iets om voor te vechten  en een keerpunt kan een kind ook de druppel zijn die de emmer doet overlopen, die zorgt dat haar ex haar altijd in zijn macht heeft, ervoor zorgt dat ze nooit meer de tijd heeft om stabiel te worden en dingen op een rijtje te zetten. Met jarenlange ellende en jeugdzorg tot gevolg, met een kind dat het middelpunt is van de verziekte relatie tussen zijn ouders.

En voor het kind is het nogal wat, om geboren te worden omdat mama labiel is en een keerpunt nodig had..

Let wel: ik raad geen abortus aan, maar dit lijkt me een te positieve voorstelling van zaken. Bij een abortus kun je nooit terug, maar in het ergste geval heb je daar de rest van je leven last van. Bij ren kind kun je óók nooit terug en in het ergste geval heeft het kind daar de rest van zijn leven last van.

Te positief zijn is net zo goed onrealistisch,
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Maple do 25 jul 2013 - 8:04

Eens met Artemis, denk ook aan het welzijn van je kindje bij je beslissing. Niet alleen met het oog op je ex, maar ook met het oog op jezelf en het proces waar je nu in zit en waar je nog door moet.
Maple
Maple
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 26 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 16 ... 26  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: