ov-kaart probleem
+3
Zwerver
Jeanette
May
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
ov-kaart probleem
mijn ov-kaart met weekabbo is gewoon geactiveerd, ik reis alleen doordeweek met trein en bus. Gisteren had ov-kaart er opeens geen zin meer in, hij deed het niet. Stond ik daar met m'n goede gedrag bij dat bliep-ding in de bus met een kaart dat niet werkt en moest ik van de buschaffeur uitstappen. Ik zag in de gauwigheid dat er een saldo op stond van -1.05. Hoe kan dat in vredesnaam en waarom doet dat stomme ding het niet meer? Ik ben niet te vaak vergeten uit te checken, want ik ga bijna nooit met de bus.
En jaaa, ik weet wel dat ik eigenlijk DUO daarvoor moet bellen, maar dan sta ik weer 33 minuten in de wacht en dochter kan elk moment wakker worden
Gast- Gast
Re: ov-kaart probleem
Kan het niet zijn dat hij het niet meer doet omdat je saldo negatief is, en dat hij daardoor blokkeert? Dus dat je hem oplaad, hij het wel weer doet? Anders zou ik het ook niet weten.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
ja, dat zal de reden wel zijn, maar hoe kan het dan dat er een negatief saldo op staat, terwijl hij gewoon geactiveerd is en ik niet in het weekend reis?
Gast- Gast
Echt, dat systeem moeten ze gewoon schrappen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
oké, ik heb DUO gebeld, maar nu moet ik naar een punt waar je 'm op kunt laden en laat dat hier nou net bij het postkantoor zijn waar alleen mensen werken die geen verstand hebben van een ov-kaart
Gast- Gast
Ik vervloek het hele OV systeem. Wat een geouwhoer altijd!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Maar je hebt die mensen toch niet nodig? Alleen het apparaat, en die kun je zelf bedienen.
Gast- Gast
Je kan ook het nummer bellen dat achterop je kaart staat. Zij kunnen in het systeem zien wat voor producten er wel en niet op je kaart staan. Je moet dan wel je kaart bij de hand houden, ze hebben het kaartnummer nodig. Succes ermee, ik heb er erg veel gezeik mee gehad afgelopen zomer.
Leska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 74
Na mijn studie heb ik dat ding weg gemikkerd. Ik ga toch nooit met het OV en als ik een keer ga, koop ik wel een kaartje.
Isabella schreef:Maar je hebt die mensen toch niet nodig? Alleen het apparaat, en die kun je zelf bedienen.
ja, op zich wel, maar ik moet weten waarom er saldo vanaf is geschreven en ik denk niet dat het apparaat me dat kan vertellen. Ik zal het nr achter op m'n kaart eens bellen, bedankt!
Gast- Gast
Maar dan kan je net zo goed inloggen bij mijn ov chipkaart en dan kun je gewoon zien wat er afgeschreven is en wat je gereis hebt.
Gast- Gast
Jeanette schreef:Na mijn studie heb ik dat ding weg gemikkerd. Ik ga toch nooit met het OV en als ik een keer ga, koop ik wel een kaartje.
Dan hoop ik dat je niet in de Randstad wil reizen, want dat lukt je (bijna) niet meer zonder Ov chip
Gast- Gast
Isabella schreef:Jeanette schreef:Na mijn studie heb ik dat ding weg gemikkerd. Ik ga toch nooit met het OV en als ik een keer ga, koop ik wel een kaartje.
Dan hoop ik dat je niet in de Randstad wil reizen, want dat lukt je (bijna) niet meer zonder Ov chip
Nee, ik sjees toch overal met mijn autro mee en anders schaf ik wel een nieuwe aan.
Dat moet je geactiveerd hebben. Je kan ook niet verder terug kijken dan tot het moment dat je dat geactiveerd hebt.Isabella schreef:Maar dan kan je net zo goed inloggen bij mijn ov chipkaart en dan kun je gewoon zien wat er afgeschreven is en wat je gereis hebt.
Leska- Fluisteraar
hmm, er stond opeens geen reisproduct meer op, terwijl ik wel gewoon heb kunnen reizen in de trein, ik ben meerdere keren gecontroleerd en altijd was het prima Nu moet ik het reisproduct weer activeren, saldo in de plus brengen, proberen te verhalen en hopen dat ik het terug krijg
*diepe zucht*
*diepe zucht*
Gast- Gast
Als je in de min staat kun je in de bus niet inchecken, je moet dan even opladen tot je weer in de plus staat. De automaat wijst zichzelf, je stopt je chipkaart erin drukt op opladen en dan pin je het bedrag dat je wilt opladen.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Een tijd terug is er op een woensdag ook een storing geweest, toen moest iedereen die met de bus reisde gewoon betalen met zn OV kaart. Miss is dat bij jou ook gebeurt, is er geld afgeschreven, waardoor je nu in de min staat.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik was altijd lyrisch over de OV Chipkaart, maar laatst heb ik voor de aardigheid mijn bij- en afschrijvingen eens bekeken (ik heb een persoonlijke kaart). Blijkt dus dat die smeerlappen steeds een paar centen afpikken omdat ik telkens in de bus een halte later uitgecheckt word dan waar ik daadwerkelijk uitstap.
Het systeem in de bus staat dan waarschijnlijk al op de volgende halte, waardoor mijn reis dus op papier ietsje langer wordt.
Dit is structureel gebeurd, volgens mij 20 x in het afgelopen jaar. (ik reis een paar dagen per maand met de bus).
Nu heb ik het uitgerekend en mijn 'schade' is hierdoor EUR 1.35. Dit is natuurlijk niet schokkend, maar als ze dit bij meer reizigers 'flikken' is het een mooie instrooier.
Ik kan hier werk van maken, maar dan moet ik bij elke transactie een formulier invullen en (gefrankeerd) opsturen. Ik moet er dus veel meer geld (en moeite) insteken dan dat het mij misschien gaat opleveren.
Dat is me de moeite niet waard.
Ik check voortaan wel iets voor de uitstaphalte al uit. En dan hoop ik dat het dan wel goed gaat.
Het systeem in de bus staat dan waarschijnlijk al op de volgende halte, waardoor mijn reis dus op papier ietsje langer wordt.
Dit is structureel gebeurd, volgens mij 20 x in het afgelopen jaar. (ik reis een paar dagen per maand met de bus).
Nu heb ik het uitgerekend en mijn 'schade' is hierdoor EUR 1.35. Dit is natuurlijk niet schokkend, maar als ze dit bij meer reizigers 'flikken' is het een mooie instrooier.
Ik kan hier werk van maken, maar dan moet ik bij elke transactie een formulier invullen en (gefrankeerd) opsturen. Ik moet er dus veel meer geld (en moeite) insteken dan dat het mij misschien gaat opleveren.
Dat is me de moeite niet waard.
Ik check voortaan wel iets voor de uitstaphalte al uit. En dan hoop ik dat het dan wel goed gaat.
Gast- Gast
Ik begreep laatst van een buschauffeur dat het letterlijk om de kilometers gaat. Er was een vrouw die vroeg waarom ze voor hetzelfde ritje steeds iets anders moest betalen. Die buschauffeur zei toen dat het uitmaakt hoe er gereden wordt. Zij nam vaak alle bochten heel ruim en daardoor was die rit duurder dan dezelfde rit waarbij de bochten krapper worden genomen. Ik heb geen idee of het echt zo werkt (dat zou ik wel heel raar vinden en het zou erg onvoordelig zijn als een bus moet omrijden wegens werkzaamheden) maar dit is hoe zij het uitlegde..
Leska- Fluisteraar
Ik weet wel dat het in het aantal kilometers wordt gemeten. Wat raar dat als zij ruime bochten maak, iemand meer moet betalen.
Dat systeem is zooooooooooo duur. Ik heb een OV, maar ik heb eens gekeken. Als ik naar mijn vader ga, moet ik 2 strippen betalen (0,67). Als ik met die kaart zou reizen: 1,39. Een verdubbeling van de kosten ! Zo kan ik ook wel lekker geld verdienen ja.
Dat systeem is zooooooooooo duur. Ik heb een OV, maar ik heb eens gekeken. Als ik naar mijn vader ga, moet ik 2 strippen betalen (0,67). Als ik met die kaart zou reizen: 1,39. Een verdubbeling van de kosten ! Zo kan ik ook wel lekker geld verdienen ja.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: