Vraag knooppunt Joure
+9
Ooh La La!
SuperGrover
Dennenappel
Silver
Marsy28
Marin
Pompoen
nina
Caroow
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vraag knooppunt Joure
Volgens mijn vriend waren hier vroeger stoplichten maar mijn moeder zegt dat dat absoluut niet zo is. Nu wil ik het weten Iemand een idee?
Laatst aangepast door Caroow op vr 19 jul 2013 - 22:22; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Vraag knooppunt Joure
Wat zijn stoichten?
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
stoplichten denk ik ;-).
Ik ben er regelmatig geweest, maar ik kan me niks meer ervan herinneren!
Ik ben er regelmatig geweest, maar ik kan me niks meer ervan herinneren!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Volgens mij zijn die er niet!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nope...
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Nee, er zijn geen stoplichten.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Het is 1 grote rontonde 3 baans met volgstroken
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Het gaat om vroeger!
De afgelopen drie jaar in ieder geval niet en eerder weet ik het niet. Op wikipedia staat er wel wat over!
Op 17 juni 1940 opende de weg van Sneek naar Joure met één rijbaan en op 23 december 1950 opende de weg verder naar de Stobbegaasterweg in Heerenveen. Destijds was er ter hoogte van het huidige knooppunt een ongeregeld kruispunt met een korte rijbaansplitsing. In 1959 werd een tracébesluit genomen om een autosnelweg tussen Lemmer en Joure aan te leggen, waarna op 20 juni 1973 de snelweg opende tussen Lemmer en Joure, destijds als A50.[1] Dat is ook de opleverdatum van het knooppunt Joure. Op 19 november 1975 werd de bestaande weg tussen Joure en Heerenveen verbreed naar een 2x2 autosnelweg. Op 29 juli 1979 werd de A7 opengesteld als autosnelweg tussen Sneek en Joure, inclusief de nieuwe Prinses Margriettunnel.[2] De rotonde was destijds 3-strooks, met een vierde weefvak. De rotonde was in de ongevallenstatistieken een waar zorgenkindje en dat heeft ertoe geleid dat er vaak aanpassingen zijn gepleegd aan de configuratie van dit verkeersplein. In 1983 werd de rotonde versmald naar 2 rijstroken, terwijl in 1990 de derde rijstrook terugkwam en de voorrang werd omgedraaid. Na 2000 zijn er twee bypasses langs de rotonde gelegd, vanaf Sneek naar Emmeloord en vanaf Emmeloord naar Heerenveen.
De afgelopen drie jaar in ieder geval niet en eerder weet ik het niet. Op wikipedia staat er wel wat over!
Op 17 juni 1940 opende de weg van Sneek naar Joure met één rijbaan en op 23 december 1950 opende de weg verder naar de Stobbegaasterweg in Heerenveen. Destijds was er ter hoogte van het huidige knooppunt een ongeregeld kruispunt met een korte rijbaansplitsing. In 1959 werd een tracébesluit genomen om een autosnelweg tussen Lemmer en Joure aan te leggen, waarna op 20 juni 1973 de snelweg opende tussen Lemmer en Joure, destijds als A50.[1] Dat is ook de opleverdatum van het knooppunt Joure. Op 19 november 1975 werd de bestaande weg tussen Joure en Heerenveen verbreed naar een 2x2 autosnelweg. Op 29 juli 1979 werd de A7 opengesteld als autosnelweg tussen Sneek en Joure, inclusief de nieuwe Prinses Margriettunnel.[2] De rotonde was destijds 3-strooks, met een vierde weefvak. De rotonde was in de ongevallenstatistieken een waar zorgenkindje en dat heeft ertoe geleid dat er vaak aanpassingen zijn gepleegd aan de configuratie van dit verkeersplein. In 1983 werd de rotonde versmald naar 2 rijstroken, terwijl in 1990 de derde rijstrook terugkwam en de voorrang werd omgedraaid. Na 2000 zijn er twee bypasses langs de rotonde gelegd, vanaf Sneek naar Emmeloord en vanaf Emmeloord naar Heerenveen.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Er zijn nooit stoplichten geweest bij die rotonde.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Mijn moeder weet t niet zeker, maar denkt van wel, lang geleden.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb 12 jaar mijn rijbewijs, in elk geval nooit in die tijd. Was wel eerst hele gevaarlijke rotonde maar vind hem nu geweldig
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
De afgelopen 20 jaar sowieso niet nee, maar mijn moeder meent zich wel stoplichten te herinneren van toen zij jong was. Dus een jaar of 40 geleden.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Heb het nagevraagd bij mijn vader. Die weet heel zeker dat er nooit stoplichten bij Joure stonden. Verder op bij Heerenveen wel.
Ooh La La!- Prater
Ik heb ooit wel eens gehoord dat er op de plaats van de kleine rotonde ooit wel stoplichten gestaan hebben, maar dat weet ik niet zeker.
Het knooppunt heeft nooit stoplichten gehad.
Het knooppunt heeft nooit stoplichten gehad.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rotonde!
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, er staan zeker geen stoplichten en die hebben er bij mijn weten ook nooit gestaan.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Vroeger was dat volgens mij gewoon land. Toen dat ding gebouwd werd, was het direct een rotonde. Maar ik zal het vanmiddag eens aan mijn ouders vragen, die kunnen 'em van huis uit bijna zien
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Antwoord van mijn ouders: vóór de rotonde was het gewoon een doorgaande tweebaansweg met in- en uitvoegstrookjes. Er zijn zeker weten geen stoplichten geweest.
En zo schijnt het nu ook weer te worden. Alleen dan wat groter. Mijn oom zijn boerderij moet er voor plat
En zo schijnt het nu ook weer te worden. Alleen dan wat groter. Mijn oom zijn boerderij moet er voor plat
Exogenesis- Kletskop
Bedankt voor het navragen, zijn we eindelijk van die discussie af
Wel stom van zijn boerderij.
Wel stom van zijn boerderij.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, echt zonde. Een heel grote boerderij is het, met een mooi woongedeelte en veel erf. Maar ja, de gemeentes' wil is wet.
Exogenesis- Kletskop
Is dat de boerderij voor de rotonde als je van Sneek komt?
Wilde vroeger daar altijd wonen
Wilde vroeger daar altijd wonen
Ooh La La!- Prater
Ja, dat moet hem zijn.
Exogenesis- Kletskop
Exogenesis schreef:Ja, dat moet hem zijn.
Onze overbuurman toch? Die staat niet bij de rotonde
Rush- Lady Post-a-lot
Nee inderdaad, die staat een paar honderd meter voorafgaand aan de rotonde. Ik dacht ook dat ze dat bedoelde.
Exogenesis- Kletskop
Ik denk dat ze die boerderij tussen de weg naar Sneek en de weg naar Lemmer bedoeld. Die staat daar zo prompt in het midden.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Vraag over UP
» Even een vraag
» pin vraag
» vraag van de dag
» Vraag over UP