Bevallen op een baarkruk
+6
LWB
Mida4you
Susan
Flower_L
Clapperdie
Muus
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bevallen op een baarkruk
Heeft er iemand ervaring met het bevallen op een baarkruk?
Zo ja, wil je hier meer over vertellen? Ging het persen makkelijker? Of ben je juist uitgescheurd doordat het te snel ging?
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar ervaringen, maar in mijn omgeving kan niemand me er wat over vertellen.
Zo ja, wil je hier meer over vertellen? Ging het persen makkelijker? Of ben je juist uitgescheurd doordat het te snel ging?
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar ervaringen, maar in mijn omgeving kan niemand me er wat over vertellen.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Bevallen op een baarkruk
Ik wilde het altijd maar toen ik tijdens de bevalling op de baarkruk moest vond ik het helemaal niets.. Heb er 2 persweeen opgezeten en toen ging ik weer terug naar het bed.
Ik denk dat je het echt moet aankijken tijdens de bevalling.
edit: de reden dat ik het niet fijn vond is omdat ik rugweeen had en ze zo niet fijn op kon vangen.
Ik denk dat je het echt moet aankijken tijdens de bevalling.
edit: de reden dat ik het niet fijn vond is omdat ik rugweeen had en ze zo niet fijn op kon vangen.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
bij de eerste heb ik daar een tijdje op gezeten. ik vond het wel prettig, de zwaartekracht helpt dan wat meer mee en ik kon meer kracht zetten. Uiteindelijk ben ik wel op bed getild voor een knip.
Gast- Gast
Ik heb nauwelijks twee persweeen op bed gedaan maar snapte er niets van.op baarkruk gezet en whoppa....stujken makkelijker en natuurlijker voor mijn gevoel. Deze keer begin im meteen op de kruk. Gaat wel met een aardige kracht. Weet niet of daarim was, maar ben nog wel uurtje zoet geweest met hechten daarna.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
*
Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:06; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Doordat ik niet goed kon persen op bed hebben ze me na een half uur op de baarkruk gezet. Op de kruk heb ik het ook geprobeerd zonder resultaat ( al ging het wel beter dan op bed qua persen ) Uiteindelijk ben ik weer op bed beland en is Z. met de vacuümpomp gehaald omdat ik al 1,5 uur aan het persen was
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik wou vanaf het begin van mijn zwangerschap graag bevallen op de baarkruk omdat ik er veel positieve geluiden over hoorde. Tijdens de pufcursus leerden we ook het persen in de verschillende houdingen en toen merkte je ook echt dat je op die manier echt druk kan zetten. Tenminste, dat was mijn ervaring. Uiteindelijk ben ik op bed bevallen omdat ik na 30 uur bezig te zijn wel toe was aan een ruggenprik . Na 40 uur is mijn zoontje geboren met de vacuümpomp omdat na 1 uur en 3 kwartier persen bleek dat het een sterrenkijker was
LWB- Fluisteraar
- Aantal berichten : 77
Punten : 144
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb een aantal bevallingen begeleid op de baarkruk en toevallig vandaag tijdens de groepsvoorlichting een mini-workshop baarkruk zitten gegeven
Soms kan het lang duren voordat het kindje de inwendige spildraai maakt (de bocht die hij/zij moet maken onder je schaambeen door) en dan kan het helpen om even op de baarkruk te persen. Dan heb je de zwaartekracht mee en dat kan net het zetje zijn dat je nodig hebt. Verder is het een natuurlijke pershouding. Je zit er hetzelfde op als op een wc en persen is in principe hetzelfde gevoel en 'techniek' als wanneer je ontlasting hebt. Daarom kan het natuurlijker voelen om op de baarkruk te persen.
Maar als het goed is heeft je verloskundige er een bij zich dus kun je het altijd even proberen. Vind je het prettig dan blijf je zitten, vind je het niks dan lig je snel genoeg weer op bed.
Soms kan het lang duren voordat het kindje de inwendige spildraai maakt (de bocht die hij/zij moet maken onder je schaambeen door) en dan kan het helpen om even op de baarkruk te persen. Dan heb je de zwaartekracht mee en dat kan net het zetje zijn dat je nodig hebt. Verder is het een natuurlijke pershouding. Je zit er hetzelfde op als op een wc en persen is in principe hetzelfde gevoel en 'techniek' als wanneer je ontlasting hebt. Daarom kan het natuurlijker voelen om op de baarkruk te persen.
Maar als het goed is heeft je verloskundige er een bij zich dus kun je het altijd even proberen. Vind je het prettig dan blijf je zitten, vind je het niks dan lig je snel genoeg weer op bed.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor de reacties! Ik ga het zeker eens aankaarten bij mijn verloskundige binnenkort en even kijken hoe zij hier tegenover staan.
Het lijkt mij wel een 'fijne' ervaring. Al kan je nooit een bevalling voorspellen
Het lijkt mij wel een 'fijne' ervaring. Al kan je nooit een bevalling voorspellen
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik las bevalling op een BARkruk
Had echt zoiets van huh
Euhm ja goedemorgen...
Had echt zoiets van huh
Euhm ja goedemorgen...
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
met D. wou ik op een baarkruk bevallen maar helemaal vergeten en de VK had het ook niet aangekaart, vind het nog steeds een beetje jammer.
met deze bevalling wil ik ook op een baarkruk en ik wil dat de VK dat nog aangeeft als ik aan het bevallen ben.
waarschijnlijk zet ik hier ook een bevalbad neer, maar even kijken hoe mijn VK er tegenover staat en mijn man.
Zijn motto is meer doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg
met deze bevalling wil ik ook op een baarkruk en ik wil dat de VK dat nog aangeeft als ik aan het bevallen ben.
waarschijnlijk zet ik hier ook een bevalbad neer, maar even kijken hoe mijn VK er tegenover staat en mijn man.
Zijn motto is meer doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik ben op en baarkruk bevallen. Ik wilde dit van te voren al.
Ik vond het een erg prettige manier om te bevallen en zou het zo weer doen!
Ik heb en half uur geperst en had een klein scheurtje.
Ik vond het een erg prettige manier om te bevallen en zou het zo weer doen!
Ik heb en half uur geperst en had een klein scheurtje.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik verstond dat jaren geleden bij een vriendin thuis, we zaten achter in de tuin en haar moeder kwam al gillend naar buiten dat de zus van mijn vriendin was bevallen, op de baarkruk! Ik verstond écht barkruk en ze hebben ontzettend moeten lachen om mijn gezichtRose schreef:Ik las bevalling op een BARkruk
Had echt zoiets van huh
Euhm ja goedemorgen...
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Bevallen op een baarkruk.
» Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling?
» Ik ben bevallen!!
» PiP is bevallen!
» Ik ben bevallen
» Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling?
» Ik ben bevallen!!
» PiP is bevallen!
» Ik ben bevallen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: