Creatief CV idee. Ja of nee?
+16
Twellie
Nyx
*Noosa
Punk'd
Snoopy
Tabbert
Ooh La La!
Sushi
Willem
Joan
girli
xxjojootjexx
SuzieQ
Sayuri
Burn
Marin
20 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Creatief CV idee. Ja of nee?
Ik zou zeker voor de blauwe vlakken gaan, super leuk!
En inDesign is erg handig om dit soort dingen in te maken.
En inDesign is erg handig om dit soort dingen in te maken.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Sushi schreef:Heb niet alle posts gelezen, maar vind je idee heel leuk Marin, ik zou het zeker doen.
Verder: via je KvK-nummer kunnen mensen volgens mij wat persoonlijke gegevens inzien (adres etc.). Weet niet of je dat vervelend vind?
Die is al weg!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
InDesign heb ik helaas niet, alleen Photoshop en Lightroom (maar laatste is niet geschikt voor DTP) Misschien een trial? Want kopen is weer zo duur.
Marin- Lady Post-a-lot
Voor eenmalig gebruik zou ik voor een trial gaan. Ik vond InDesign makkelijker onder de knie te krijgen dan Photoshop, dus het moet wel lukken om daar binnen 30 dagen een mooi CV uit te laten rollen.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Top, dan ga ik dat proberen! En wie weet bevalt het programma me sowieso wel, heb het altijd al eens willen proberen. Photoshop kan ik redelijk mee om gaan, dus dat moet dan wel lukken, evt met YouTube Tutorials.
Marin- Lady Post-a-lot
Leuk idee Marin. Ik wil mijn cv binnenkort ook eens pimpen.
Met psd kan je heel gemakkelijk een export als pdf maken. Daar zijn helemaal geen moeilijke programma's voor nodig! Heb wel gehoord dat InDesign helemaal top is om deze dingen te maken, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Succes!
Met psd kan je heel gemakkelijk een export als pdf maken. Daar zijn helemaal geen moeilijke programma's voor nodig! Heb wel gehoord dat InDesign helemaal top is om deze dingen te maken, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Succes!
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
Marin schreef:xxjojootjexx schreef:Voor die PDF, kun je daar niet pdfcreator voor gebruiken?
Ik ben gewoon dom, dat kan gewoon in Photoshop zag ik net. Maar thanks voor de tip van dat programma, want ik zoek nog wel een programma om van .doc naar .pdf te veranderen, kan dat daar wel mee en is het gratiesj?
Dat kan tegenwoordig toch gewoon in Word? of heb je een oude versie.
Ik kan gewoon bij Opslaan als.. kiezen voor pdf.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Je hebt helemaal gelijk Snoopy! Thanks!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb ook een creatief CV (en een 'saai' CV). Vind het altijd leuk om hem weer ergens aan te passen. Moet wel zeggen dat ik hem nu nauwelijks gebruik omdat ik voornamelijk op administratieve functies (in het ziekenhuis) solliciteer en ik een creatief CV niet vind passen bij die functies/werkplekken.
Net als de foto die erbij zit. Bij een creatieve functie/commercieel bedrijf gebruik ik altijd een toffere foto whaha. Bij de overige sollicitaties eentje waar ik mijn haar echt zo duf in een staartje heb
Net als de foto die erbij zit. Bij een creatieve functie/commercieel bedrijf gebruik ik altijd een toffere foto whaha. Bij de overige sollicitaties eentje waar ik mijn haar echt zo duf in een staartje heb
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ooh wil je mij je beide cv's sturen, Punk'd! Ben heel benieuwd!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb mijn CV ook gepimpt sinds kort, vandaag de eerste sollicitatie mee verstuurd dus ik ben benieuwd of ik er op den duur (als ik meerdere sollicitaties heb verstuurd) nog iets van ga horen als ik bijv. uitgenodigd zou worden (mijn nichtje had zoiets voor dr afstudeerstage gedaan en haar CV was zowat het halve kantoor door gegaan omdat ze het goed vonden).
Ik heb voornamelijk met kaders gewerkt in een frisse blauwtint en grijstinten.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
*Noosa schreef:
Dat klinkt ook heel erg leuk en als mijn kleuren
Hoop dat je er succes mee boekt!
Marin- Lady Post-a-lot
Het springt er wel uit, die kleuren. Ik heb mijn eigen cv er ook maar even bij gepakt, maar ik moet eerst nog maar eens kijken hoe ik mijn functies en functieomschrijvingen goed neerzet. Want heb nu het idee dat het belangrijkste er niet uitspringt. Lastige dingen hoor, Cv's.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ziet er opvallend maar nog steeds zakelijk uit. Ik spit voor mijn werk regelmatig CV's door en dit zou een positieve indruk maken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie schreef:Ziet er opvallend maar nog steeds zakelijk uit. Ik spit voor mijn werk regelmatig CV's door en dit zou een positieve indruk maken.
Fijn, dat vind ik wel goed om te horen! Dank je.
Marin- Lady Post-a-lot
Dan een vraag: Ik heb ook een normaal/standaard C.V. maar solliciteer voornamelijk functies in de retail, administratie e.d. is het dan ook interessant om met kleuren te gaan werken? Ik heb momenteel nog maar 2 gesprekken gehad dus als ik iets kan verbeteren pak ik dat volledig aan. (of iemand die naar mijn C.V. wil kijken wat er nog aan te passen valt?)
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Ik vind 'nog' maar twee gesprekken al stuk beter dan ik
Maar ik weet niet goed of het voor die functies geschikt is. Iets persoonlijks toevoegen zou ik wel aanraden, dus iig je hobbies vermelden ofzo.
Via cvcheck.nl kan iemand gratis naar je cv kijken!
Maar ik weet niet goed of het voor die functies geschikt is. Iets persoonlijks toevoegen zou ik wel aanraden, dus iig je hobbies vermelden ofzo.
Via cvcheck.nl kan iemand gratis naar je cv kijken!
Marin- Lady Post-a-lot
thanks voor je tip. Daar zal ik thuis eens naar gaan kijken. En ik denk dat we ook in 2 hele verschillende sectoren zoeken ik vind dat naar gelang het hoeveel sollicitaties ik eruit doe nog maar weinig gesprekken gehad heb.
Pommes- Prater
Haha ja ik ben nu 3 x op zoek naar een baan gegaan (toen ik afgestudeerd was, toen ik werkloos was na overspannen en nu ik een nieuwe baan zoek) en van al die drie keer zijn de gesprekken nog maar op 2 handen te tellen. Ik denk echt dat ik er maar 6 heb gehad in bijna vier jaar tijd dus (niet constant gesolliciteerd, maar wel meer dan 100 brieven geschreven).
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind deze er ook heel strak en netjes uitzien. Denk dat ik van het weekend eens ga kijken of ik mijn cv kan omzetten naar zoiets.
Pommes- Prater
Ja zoiets vind ik heel mooi (alleen die kleur afschuwelijk).
Marin- Lady Post-a-lot
Die Pommes plaatst vind ik dan juist weer te simpel. Volgens mij kan het veel origineler en vooral persoonlijker.
Willem- Prater
op google vind ik inderdaad nog heel veel andere. Apartere enzo maar dat heeft denk ik alleen zin als je bij een grafisch bedrijf o.i.d. solliciteert. Ik zie niet in waarom mijn cv heel apart zou moeten zijn voor de retail.
Pommes- Prater
Apart vind ik weer iets anders. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn, maar ik vind het wel van belang dat het uitstraalt wie jij bent. Je CV omzetten naar een standaard sjabloon met een leuk kleurtje zou voor mij geen toegevoegde waarde hebben, in welke branche ook. Als je zoiets doet dan moet je er wel over nadenken. Marin laat het bijvoorbeeld aansluiten bij de huisstijl van haar website, dan heb je al een mooie follow-up.
Willem- Prater
Ik vind die van Pommes juist echt onwijs onoverzichtelijk. Of meer.. zo van aah waar begin ik met lezen! Maar misschien ligt dat aan mij! Verder vind ik het idee van creatieve CV's echt heel tof. Ik heb dat nog nooit gezien, maar ik werk dan ook in een conservatieve, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg, branche. Ben wel benieuwd wat die er van zouden vinden als ik een vrolijk gekleurd cv op zou sturen haha!
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand een creatief idee?
» Gezocht: creatief idee!
» Wie is er creatief?
» Creatief met nagellak
» ** Creatief Topic **
» Gezocht: creatief idee!
» Wie is er creatief?
» Creatief met nagellak
» ** Creatief Topic **