Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Creatief CV idee. Ja of nee?

+16
Twellie
Nyx
*Noosa
Punk'd
Snoopy
Tabbert
Ooh La La!
Sushi
Willem
Joan
girli
xxjojootjexx
SuzieQ
Sayuri
Burn
Marin
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Creatief CV idee. Ja of nee? Empty Creatief CV idee. Ja of nee?

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 21:17

Ik had via zo'n website een cv check laten doen. Heel fijn, goede feedback, waar ik zeker iets aan heb. Bottom line: M'n cv mag opvallender. Hij springt er niet uit tussen al die andere cv's. Dat lijkt me op zich logisch, mijn cv is niet indrukwekkend in opmaak en vormgeving. Ik heb het júist heel rustig gehouden: Times New Roman maat 10 met dikgedrukte kopjes. Ter illustratie:

Creatief CV idee. Ja of nee? CVBefore
(kwaliteit van de letters is gecomprimeerd door Photobucket dus oogt wazig, niet op letten)

Dit heb ik juist altijd zo rustig gehouden met het oog op serieuze sollicitaties. Maar ze hebben wel gelijk, het mag wat meer er uit springen.

Nou heb ik voor mijn bruidsfotografie/website intussen een hele huisstijl ontwikkeld. Een specifieke kleur blauw die niet alleen in het logo terugkomt, maar overal op de website en vierkante vakken. Wie mijn website kent, zal dat wel herkennen. 

Is het wellicht een idee om deze huisstijl verder door te voeren in mijn cv? Dan krijg je iets als dit:

Creatief CV idee. Ja of nee? CVAfterkopie
(kwaliteit van de letters is gecomprimeerd door Photobucket dus oogt wazig, niet op letten)

Twee mogelijkheden dus, links iets rustiger met kopjes in het blauw, of rechts met de hele vierkanten in het blauw, en evt grijs, net zoals op m'n website. 

De laatste tijd solliciteer ik met name op content manager functies, d.w.z. het bijhouden van websites/print media in tekst en schrift, voor allerlei (educatieve maar ook culturele) instanties. Daar past een wat grafischer cv op zich wel goed bij. Het valt meer op en het is mijn huisstijl. 

Zou dit iets zijn?

En weet iemand hoe ik, als ik dit in Photoshop maak, hier handig een PDF bestand (op A4 formaat) van kan maken?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Creatief CV idee. Ja of nee? Empty Re: Creatief CV idee. Ja of nee?

Bericht  Burn wo 17 jul 2013 - 21:20

Ik zou gaan voor de linker! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 21:21

Ik zou voor links gaan. Maar kun je hem niet gewoon in Word maken, dan? Photoshop lijkt me zo omslachtig voor een CV smile

Gast
Gast

Bericht  Sayuri wo 17 jul 2013 - 21:23

Voor de functies waarop je solliciteert, zeker voor de grafisch creatieve CV gaan! Ik vind links beter passen bij educatieve functies (vind die versie nog steeds braaf) en verschillende blokken, zoals rechts, voor functies in de media/website management/cultuur.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 21:23

Lennox schreef:Ik zou voor links gaan. Maar kun je hem niet gewoon in Word maken, dan? Photoshop lijkt me zo omslachtig voor een CV smile

Ik denk niet dat Word deze kleur herkent en ik kan veel beter grafische dingen in PS doen! Ik zou niet weten hoe ik zo'n kleur vak in Word moet maken, daar is dat programma volgens mij niet voor gemaakt haha.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 21:24

Sayuri schreef:Voor de functies waarop je solliciteert, zeker voor de grafisch creatieve CV gaan! Ik vind links beter passen bij educatieve functies (vind die versie nog steeds braaf) en verschillende blokken, zoals rechts, voor functies in de media/website management/cultuur.

Thanks! Als ik tijd over heb (yeah right) kan ik natuurlijk ook gewoon twee versies maken!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 21:24

Als je het in de grafische hoek zoekt, is een CV via een ander programma dan word misschien idd wel een beter idee ja smile

Gast
Gast

Bericht  SuzieQ wo 17 jul 2013 - 21:25

Ik vind zo'n creatief cv heel zinvol voor die functie. Ik heb bij een communicatiebureau gewerkt en daar kwamen ook altijd heel creatieve cv's binnen. Bv een groot vel karton, in een vorm gesneden die je dan in elkaar moet vouwen tot een kubus en dan staat op elk vlak van de kubus een deel van de informatie. Zoiets is voor jou natuurlijk wel erg vergezocht, maar voor een ontwerper was dat bij het bedrijf waar ik werkte meteen een enorm pluspunt.
Zelf gebruik ik altijd lettertype Arial, begin ik mijn cv met een lijn van links naar rechts met in het midden "curriculum vitae" en die layout herhaal ik vervolgens bij alle onderdelen (NAW-gegevens, werkervaring, opleiding, overige). Helemaal bovenaan naast de NAW gegevens heb ik een nette (pas)foto (vaak gevraagd bij frontoffice functies). Verder begin ik alle alinea's met een grote letter, die ik in een apart tekstvakje zet. Als je wil kan ik hem je wel mailen als voorbeeld (ben nu alleen niet thuis dus dat moet ik dan morgen even thuis doen).
Misschien voor jou ook nog iets met een door jou gemaakte foto erbij? Dat is toch je passie, dat mag best in je cv naar voren komen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 21:35

Super thanks voor je feedback SuzieQ! Dat van jou klinkt ook interessant. Moeilijk te visualiseren, dus ik ben heel erg benieuwd naar een voorbeeld inderdaad.

Op mijn website heb ik bij Biografie het volgende staan (met hoofd tekst even weggehaald, maar het gaat meer om die steekwoorden):

Creatief CV idee. Ja of nee? 17ed5324-6f0c-4421-8626-c4aec39ca1f2

Misschien kan ik daar ook iets mee op m'n nieuwe creatieve cv? Iets soortgelijks?

Laatst aangepast door Marin op wo 17 jul 2013 - 22:17; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 21:42

Haha, ik krijg door dit topic bijna zin om een CV te maken! Binnenkort gewoon naar doen, hopelijk heb ik hem niet nodig, maar dan heb ik hem alvast.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 21:44

Hahaha gekke Lennox! 

Nou, ik heb spijt dat ik dit niet eerder heb bedacht, vooral naar de functies waar ik net op heb gesolliciteerd van de week.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  xxjojootjexx wo 17 jul 2013 - 21:50

Voor die PDF, kun je daar niet pdfcreator voor gebruiken?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  girli wo 17 jul 2013 - 21:51

Marin schreef:
Lennox schreef:Ik zou voor links gaan. Maar kun je hem niet gewoon in Word maken, dan? Photoshop lijkt me zo omslachtig voor een CV smile
Ik denk niet dat Word deze kleur herkent en ik kan veel beter grafische dingen in PS doen! Ik zou niet weten hoe ik zo'n kleur vak in Word moet maken, daar is dat programma volgens mij niet voor gemaakt haha.
Je kunt in Word elke kleur gebruiken die je kunt bedenken. Als je een testvak maakt, kun je die opvullen of omlijnen naar eigen keuzes. Als je dan kiest voor meer opvulkleuren, kun je zelfs de kleurcodes invullen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Joan wo 17 jul 2013 - 21:52

Ik gebruik zelf voor zulke dingen altijd Publisher samen met een Pdf converter. Deze wordt dan tussen de printers gezet en op die manier maak je er een pdf. Ik denk dat dat met PS ook wel werkt.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 21:53

xxjojootjexx schreef:Voor die PDF, kun je daar niet pdfcreator voor gebruiken?

Ik ben gewoon dom, dat kan gewoon in Photoshop zag ik net. Maar thanks voor de tip van dat programma, want ik zoek nog wel een programma om van .doc naar .pdf te veranderen, kan dat daar wel mee en is het gratiesj?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Joan wo 17 jul 2013 - 21:54

girli schreef:
Marin schreef:
Je kunt in Word elke kleur gebruiken die je kunt bedenken. Als je een testvak maakt, kun je die opvullen of omlijnen naar eigen keuzes. Als je dan kiest voor meer opvulkleuren, kun je zelfs de kleurcodes invullen.

Persoonlijk vind ik Publisher daar meer geschikt voor dan Word. Volgens mij is Word toch meer een tekstverwerker.
Joan
Joan
Prater
Prater

Bericht  Joan wo 17 jul 2013 - 21:56

Marin schreef:
xxjojootjexx schreef:Voor die PDF, kun je daar niet pdfcreator voor gebruiken?

Ik ben gewoon dom, dat kan gewoon in Photoshop zag ik net. Maar thanks voor de tip van dat programma, want ik zoek nog wel een programma om van .doc naar .pdf te veranderen, kan dat daar wel mee en is het gratiesj?
http://www.dopdf.com/nl/

Ik gebruik deze!
Joan
Joan
Prater
Prater

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 21:57

Publisher heb ik wel op de computer maar nog nooit gebruikt. Is het handig?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 21:57

Thanks Joan!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  girli wo 17 jul 2013 - 22:02

Joan schreef:
girli schreef:
Marin schreef:
Persoonlijk vind ik Publisher daar meer geschikt voor dan Word. Volgens mij is Word toch meer een tekstverwerker.
Dat weet ik niet, ik heb geen ervaring met Publisher. Ik wil alleen het punt maken dat het met Word wel mogelijk is, mocht iemand dat willen en dat ook alle kleuren worden herkend.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 22:04

Dank je Girli, dat wist ik niet inderdaad. Maar ik vind Word daar inderdaad niet zo geschikt voor, hoewel het vast wel kan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  xxjojootjexx wo 17 jul 2013 - 22:08

Dopdf kan inderdaad ook. Werkt allemaal volgens hetzelfde principe.
Je installeert een virtuele printer op je computer. Elk willekeurig bestand welke je kan afdrukken, kun je kiezen voor de pdf printer, welke dan dus een pdf maakt ipv een a4tje uit de printer gooit.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin wo 17 jul 2013 - 22:09

Top, dat vind ik heel handig. Ik realiseerde me laatst namelijk dat ik beter m'n contracten en facturen als pdf kan versturen ipv doc. Dat is toch veel netter. Maar ik had nog niet gekeken naar goede pdf converters dus dit bespaart me weer een zoektocht, dank daarvoor!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Willem wo 17 jul 2013 - 22:14

InDesign is hier ook zeer geschikt voor! Leuk idee, zeker waardevol in de tak waar je solliciteert.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Bericht  Sushi wo 17 jul 2013 - 22:23

Heb niet alle posts gelezen, maar vind je idee heel leuk Marin, ik zou het zeker doen.

Verder: via je KvK-nummer kunnen mensen volgens mij wat persoonlijke gegevens inzien (adres etc.). Weet niet of je dat vervelend vind?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: