Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: verliefd op een ander...

+10
Artemis
luenca
Moira
M-G
Elliot
Susan
Sterrin_
Engelse Drop
Exogenesis
Bubbelicious
14 plaatsers

Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Bubbelicious wo 17 jul 2013 - 6:00

naar aanleiding van het biechttopic en een reactie daarop: als je in een relatie zit en je wordt verliefd op een ander en je doet er verder niks mee, betekent dit altijd dat je relatie niet goed zit? Of kan een verliefdheid je overkomen ondanks een goede relatie?

Roept u maar smile
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Exogenesis wo 17 jul 2013 - 6:03

Een verliefdheid kan je overkomen, maar wel op een moment waarop je relatie waarschijnlijk even in een dipje zit.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 6:06

Ik ben van mening dat een verliefdheid altijd kan overkomen, ook als je relatie goed zit. Hoe je vervolgens met die verliefdheid om gaat en of je die gevoelens daadwerkelijk toe laat (en dan heb ik het nog niet over vreemdgaan, maar puur over het gevoel) is in mijn ogen wel afhankelijk van hoe je in je huidige relatie zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Engelse Drop wo 17 jul 2013 - 6:16

Ja hoor, je kan gewoon verliefd worden op iemand anders, hoe goed je relatie ook is. Je kunt je wel afsluiten voor een verliefdheid en een bewuste keuze maken voor je huidige partner.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 6:41

Lennox schreef:Ik ben van mening dat een verliefdheid altijd kan overkomen, ook als je relatie goed zit. Hoe je vervolgens met die verliefdheid om gaat en of je die gevoelens daadwerkelijk toe laat (en dan heb ik het nog niet over vreemdgaan, maar puur over het gevoel) is in mijn ogen wel afhankelijk van hoe je in je huidige relatie zit.

Mee eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 6:42

Ik denk toch dat er iets in je relatie 'mis' is op zo'n moment als je zulke gevoelens voor iemand anders hebt, maar dat is een gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Sterrin_ wo 17 jul 2013 - 6:50

Engelse Drop schreef:Ja hoor, je kan gewoon verliefd worden op iemand anders, hoe goed je relatie ook is. Je kunt je wel afsluiten voor een verliefdheid en een bewuste keuze maken voor je huidige partner.

 Eens

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Susan wo 17 jul 2013 - 6:57

Ik denk wel dat er iets mist als het gebeurt in een heel prille relatie waarin je nog in de verliefdheidsfase met je partner zelf zit. In een langere relatie kan het denk ik altijd gebeuren, het is wel aan jezelf hoe ver je het laat komen. Dan heb ik het niet alleen over daadwerkelijk iets met een ander beginnen, maar ook in hoeverre je die gevoelens cultiveert en er helemaal in opgaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Elliot wo 17 jul 2013 - 7:08

Kan het ook niet aan de persoon liggen? De een wordt veel sneller verliefd dan de ander toch?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 7:20

Dat denk ik ook Elliot. De een heeft sneller behoefte aan spanning of nieuwigheid dan de ander. Dat zijn waarschijnlijk ook mensen die ten tijde van sleur aan verliefdheid ten prooi kunnen vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Engelse Drop wo 17 jul 2013 - 7:23

Ik word best snel verliefd, alleen ik heb geleerd om het te zien als een vlaag van verstandsverbijstering en me er niet teveel mee bezig te houden en direct afstand te nemen van de man in kwestie. Ik ben erg gelukkig in mijn relatie en dat wil ik niet kwijtraken door de een of andere bevlieging.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Bubbelicious wo 17 jul 2013 - 7:57

grappig om te lezen, de verschillende reacties
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  M-G wo 17 jul 2013 - 10:18

Susan schreef:Ik denk wel dat er iets mist als het gebeurt in een heel prille relatie waarin je nog in de verliefdheidsfase met je partner zelf zit. In een langere relatie kan het denk ik altijd gebeuren, het is wel aan jezelf hoe ver je het laat komen. Dan heb ik het niet alleen over daadwerkelijk iets met een ander beginnen, maar ook in hoeverre je die gevoelens cultiveert en er helemaal in opgaat.

Ik wilde een reactie typen maar eigenlijk hoef ik hier helemaal niets aan toe te voegen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Moira wo 17 jul 2013 - 10:50

Ik deel mijn mening ook met die van Susan. In het begin maakt liefde nog blind en is alles leuk en nieuw Wink. Als dat gevoel na een tijdje afzwakt, krijg je denk ik weer meer oog voor andere personen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  luenca ma 22 jul 2013 - 22:13

ik ben ook verliefd geworden op iemand anders en ik heb mijn relatie uitgemaakt. ik volg mijn gevoel wat dat betreft altijd Embarassed
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Artemis ma 22 jul 2013 - 22:16

Nou, dat wordt dan interessant en dan is het maar de vraag of je een relatie van 20 jaar ooit zult halen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Gast ma 22 jul 2013 - 22:20

Sterrin_ schreef:
Engelse Drop schreef:Ja hoor, je kan gewoon verliefd worden op iemand anders, hoe goed je relatie ook is. Je kunt je wel afsluiten voor een verliefdheid en een bewuste keuze maken voor je huidige partner.

 Eens

 +1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  luenca ma 22 jul 2013 - 23:22

Artemis schreef:Nou, dat wordt dan interessant en dan is het maar de vraag of je een relatie van 20 jaar ooit zult halen.

 dat maakt mij niet uit, als ik maar gelukkig ben. ik ga niet ongelukkig bij iemand blijven omdat ik daar nou eenmaal een relatie iets mee heb terwijl mijn gevoel iets anders wil, ik ben weer gelukkig en ik geniet van het leven, met of zonder 20 jaar relatie smile
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Pineco ma 22 jul 2013 - 23:41

Als je snel verliefd wordt, hoeft het inderdaad niet altijd te betekenen dat er iets mis is met je relatie. Ik ben zelf één keer echt flink verliefd geweest in mijn relatie en aangezien ik niet snel verliefd word, was dat voor mij toen echt wel een teken dat er iets niet goed zat.
Eerst probeerde ik me ervoor af te sluiten, maar ik werkte met deze jongen, dus dat was niet heel eenvoudig. Daarbij bleef hij nogal aandringen, omdat hij zelf niet in een relatie zat. Ik ben toen bij mezelf nagegaan wat me zo aantrok in deze jongen en wat er met hem nou leuker was dan met mijn vriend. En ik kwam tot de conclusie dat mijn vriend en ik gewoon te weinig quality time met elkaar doorbrachten. Als we de sleur konden doorbreken, zou onze relatie weer leuk worden. Ik heb het er toen heel open en eerlijk over gehad met mijn vriend en we hebben echt een tijdje flink aan onze relatie gewerkt, veel praten en veel tijd en aandacht voor elkaar. Uiteindelijk ben ik dankzij deze verliefdheid zekerder dan ooit over mijn relatie met mijn inmiddels man. Voor ons was het een wake-up call en sindsdien hebben we eigenlijk geen dip meer gehad (is inmiddels bijna 10 jaar geleden). Dus het kan ook goed uitpakken (en het feit dat deze jongen toen ook verliefd op mij was, gaf mijn zelfvertrouwen bovendien een flinke boost smile ).

Verliefdheid betekent voor mij dus niet per se einde relatie, maar het is wel vaak een teken dat er iets niet goed zit. Zolang je het er met elkaar over kan hebben, kom je al een heel eind.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Susan ma 22 jul 2013 - 23:43

Heeft die andere jongen je toen wel met rust gelaten?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Luce ma 22 jul 2013 - 23:47

Ik word niet snel verliefd en als ik verliefd zou worden terwijl ik in een relatie zit, zou dat voor mij wel betekenen dat er iets niet goed zit of dat ik iets mis. Het zou voor mij een teken zijn dat er iets in mijn relatie zou moeten veranderen. 

Ik zou mijn relatie zeker niet zomaar beëindigen voor een verliefdheid. Niet voordat ik kinderen had, maar nu ik kinderen heb helemaal niet.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Pineco di 23 jul 2013 - 0:19

Susan schreef:Heeft die andere jongen je toen wel met rust gelaten?

Ja, uiteindelijk respecteerde hij mijn besluit gelukkig wel. Niet lang daarna ben ik daar weggegaan en we zijn elkaar 2 jaar daarna nog eens tegengekomen, toen was het heel gezellig en voor mij ook niet meer dan dat. Achteraf kreeg ik wel weer sms-jes en verwachtte hij er toch weer meer van. Toen heb ik het echt afgekapt en ieder contact verbroken. Laatst hoorde ik van een toen wederzijdse vriendin dat hij inmiddels getrouwd is en twee kindjes heeft, hij woont aan de andere kant van het land.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Caramba wo 24 jul 2013 - 20:34

Ik kreeg vorig jaar zowaar ineens verliefde gevoelens voor mijn eerste vriendje. Dit was wederzijds! Hadden wel weer contact en zagen elkaar zo nu en dan. Op een gegeven moment liep de spanning op. Er is niets gebeurt, gelukkig maar, beiden hebben we toen contact op minimaal gezet. Beiden een relatie die toen goed zat/zit. Hij inmiddels alleen, maar ik, 4 jaar, gelukkig met vriend.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Makamba vr 2 aug 2013 - 9:09

Pippa schreef:Ik denk toch dat er iets in je relatie 'mis' is op zo'n moment als je zulke gevoelens voor iemand anders hebt, maar dat is een gevoel.

 +1 Naar mijn mening sta je er dan wel voor open, anders 'overkomt' het je niet.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: verliefd op een ander... Empty Re: Stelling: verliefd op een ander...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum