Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thee voor kinderen

+17
ekjir@M
xxjojootjexx
Cupcake
tess05
VeryCherry
Flemy
bella
LMCurious
Fiwen
Phileine
Tania
Petteflet
Rainbow
Susan
Nijntje
Pearly_maar
Dolphinne
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 6:00

Susan schreef:
Smikkell schreef:Aan de 'bittere' smaak wennen ze wel hoor. Om er nu suiker bij te doen :S. Ze kunnen beter aan de bittere smaak wennen dan aan de zoete smaak.

Ze krijgt af en toe een half bekertje thee met een heel klein beetje suiker, beetje overdreven om daar nou over te vallen. Als ze nou de hele dag werd volgepropt met zoete troep.
Maar er is niets mis met thee zonder suiker. Het komt vaak van de ouders uit dat zij een smaak niet lekker vinden en dit dus voor hun kinderen ook aanpassen. Het is toch alleen maar beter als een kind al jong de echte smaken leer kennen.

Wij kregen vroeger ook altijd wortels en komkommer met suiker er op. Ik snap dat nog steeds niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Susan zo 9 jan 2011 - 6:20

Er is ook niks mis met thee zonder suiker, maar ze is er mee in aanraking gekomen omdat ze wel eens een lauw slokje van mij dronk en ik drink het toevallig met suiker. Zonder heeft ze ook geproefd, maar vond ze echt niet lekker. Komkommer eet ze wel puur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 6:21

Smikkell schreef:
Wij kregen vroeger ook altijd wortels en komkommer met suiker er op. Ik snap dat nog steeds niet.

Hahaha getver..

Veel mensen doen dat ook bij tomaat trouwens..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 6:22

Mijn opmerking was ook niet op iemand speciaal gericht, maar meer gewoon een aanvulling op het gehele topic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 6:24

_Donnaa schreef:
Smikkell schreef:
Wij kregen vroeger ook altijd wortels en komkommer met suiker er op. Ik snap dat nog steeds niet.

Hahaha getver..

Veel mensen doen dat ook bij tomaat trouwens..
Je kunt serieus beter geen komkommer lusten dan komkommer met suiker eten.

Ouders projecteren zoveel van zichzelf op hun kinderen. Als je als ouder iets niet lust (of hebt leren eten) betekent niet dat je kind dat niet lust. Thee zonder suiker is niet vies. En een ouder die vis niet lekker vindt, maakt ook niet zo snel een maaltijd met vis voor zijn kind. Een kind is in staat om heel veel te (leren) eten. En ergens aan moeten wennen is niet erg.

(Dat heeft verder weinig met dit topic te maken)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 6:26

Smikkel, als ouders hun kinderen thee met suiker willen geven, laat ze dan. Misschien geven die ouders hun kinderen bijvoorbeeld weer niet dagelijks een snoepje ofzo.
Misschien is het zo dat een kind in feite geen suiker nodig heeft, maar de tendens van de afgelopen jaren lijkt wel alsof suiker puur vergif is. En dát valt nou ook wel mee.


Laatst aangepast door Maple op zo 9 jan 2011 - 6:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Susan zo 9 jan 2011 - 6:27

Ik laat haar sowieso van alles proeven, want zij lust de meeste dingen wel. Witlof, spruitjes, daar smult ze allemaal van, gewoon water vindt ze ook wel lekker, alleen thee zonder suiker dus niet. smile
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 6:52

Mijn zoon drinkt eigenlijk alle thee die wij ook drinken. Zonder suiker dan (wij ook). Hij drinkt alles wel eigenlijk, water drinkt hij ook gerust.

Oh zie dat het een 'oud' topic is. Dolphinne, hoe gaat het nu met thee drinken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 7:48

Smikkell schreef:
_Donnaa schreef:
Smikkell schreef:
Wij kregen vroeger ook altijd wortels en komkommer met suiker er op. Ik snap dat nog steeds niet.

Hahaha getver..

Veel mensen doen dat ook bij tomaat trouwens..
Je kunt serieus beter geen komkommer lusten dan komkommer met suiker eten.

Ouders projecteren zoveel van zichzelf op hun kinderen. Als je als ouder iets niet lust (of hebt leren eten) betekent niet dat je kind dat niet lust. Thee zonder suiker is niet vies. En een ouder die vis niet lekker vindt, maakt ook niet zo snel een maaltijd met vis voor zijn kind. Een kind is in staat om heel veel te (leren) eten. En ergens aan moeten wennen is niet erg.

(Dat heeft verder weinig met dit topic te maken)

Eens hoor. Ik drink zelf nooit ergens suiker in, dus dat krijgen mijn kinderen ook niet. Zijn ze gewend en vinden ze niet erg. Maar als we dan ergens anders zijn en ze krijgen thee, dan wil vrijwel altijd de gastvrouw/heer me suiker in hun thee aansmeren 'omdat het anders zo zielig is en niet lekker'. Onzin natuurlijk, ze zijn het gewoon zonder suiker gewend. Ik zie echt geen énkele reden om suiker in hun thee te doen. In hun beleving is thee gewoon niet zoet, en dat vinden ze prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  ekjir@M zo 9 jan 2011 - 8:19

Zijn er ook moeders met kindjes met reflux die hun kindje thee geven? J. heeft soms wat last van verstopping sinds hij flesvoeding krijgt. Ik dacht er daarom aan om hem 's middags een beetje rooibosthee te geven maar meneer spuugt alles uit wat niet ingedikt is met nutriton...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Flemy zo 9 jan 2011 - 8:23

ekjir@M schreef:Zijn er ook moeders met kindjes met reflux die hun kindje thee geven? J. heeft soms wat last van verstopping sinds hij flesvoeding krijgt. Ik dacht er daarom aan om hem 's middags een beetje rooibosthee te geven maar meneer spuugt alles uit wat niet ingedikt is met nutriton...

Ik ben hier ook zo bang voor, in de toekomst. Zodra wij onze jongste een iets te dunne flesvoeding geven (dus net te weinig nutriton erin) dan krijgt ze het al niet eens binnen omdat ze zich meteen verslikt..
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 8:29

Thee kan je toch ook gewoon verdikken met Nutriton, dat hebben wij hier ook gedaan.

Hier drinkt de oudste altijd sterrenmix thee en de jongste venkel thee, beide vanaf 7 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Dolphinne zo 9 jan 2011 - 8:53

Liva schreef:Mijn zoon drinkt eigenlijk alle thee die wij ook drinken. Zonder suiker dan (wij ook). Hij drinkt alles wel eigenlijk, water drinkt hij ook gerust.

Oh zie dat het een 'oud' topic is. Dolphinne, hoe gaat het nu met thee drinken?

Hij drinkt tegenwoordig thee een stuk beter.
Heb ook de kauwgomballenthee en marshmellowthee van de AH gekocht. Het smaakt niet echt naar kauwgomballen of marshmellows, maar zit wel een wat zoetere smaak aan en er zit geen theine in smile.
Hij is nu helemaal gewend aan de thee, al drinkt hij nog wel steeds minder dan hij eerder deed (toen hij nog diksap kreeg).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 8:57

Lilith schreef:
Smikkell schreef:
_Donnaa schreef:
Smikkell schreef:
Wij kregen vroeger ook altijd wortels en komkommer met suiker er op. Ik snap dat nog steeds niet.

Hahaha getver..

Veel mensen doen dat ook bij tomaat trouwens..
Je kunt serieus beter geen komkommer lusten dan komkommer met suiker eten.

Ouders projecteren zoveel van zichzelf op hun kinderen. Als je als ouder iets niet lust (of hebt leren eten) betekent niet dat je kind dat niet lust. Thee zonder suiker is niet vies. En een ouder die vis niet lekker vindt, maakt ook niet zo snel een maaltijd met vis voor zijn kind. Een kind is in staat om heel veel te (leren) eten. En ergens aan moeten wennen is niet erg.

(Dat heeft verder weinig met dit topic te maken)

Eens hoor. Ik drink zelf nooit ergens suiker in, dus dat krijgen mijn kinderen ook niet. Zijn ze gewend en vinden ze niet erg. Maar als we dan ergens anders zijn en ze krijgen thee, dan wil vrijwel altijd de gastvrouw/heer me suiker in hun thee aansmeren 'omdat het anders zo zielig is en niet lekker'. Onzin natuurlijk, ze zijn het gewoon zonder suiker gewend. Ik zie echt geen énkele reden om suiker in hun thee te doen. In hun beleving is thee gewoon niet zoet, en dat vinden ze prima.

Dat heb ik met water. Als ik antwoord dat hij wel water mag als ze vragen wat hij mag drinken, dan zeggen ze dat het zielig is. Nou werkelijk, dat kind van mij drinkt het echt niet minder lekker op. Sterker nog, we waren laatst bij familie en voor zijn nichtje stond ranja op tafel en hij had van mij water gekregen. Hij pakte per ongeluk het glas van zijn nichtje en dronk er wat uit. Zet 'm neer en pakt meteen het glas water. Tja, zielig? Welnee, waarom? Het is niet dat hij geen ranja van mij mag. Mag hij best wel hoor, maar zolang hij er niet om vraagt, waarom dan die zoetigheid? Ik heb vroeger ook altijd gewoon water gedronken en drink het nog steeds. Niks mis mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 9:36

Mama_van2 schreef:Thee kan je toch ook gewoon verdikken met Nutriton, dat hebben wij hier ook gedaan.

Hier drinkt de oudste altijd sterrenmix thee en de jongste venkel thee, beide vanaf 7 maanden.

Hoeveel Nutrilon deed je er dan bij? 1 schepje ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  ekjir@M zo 9 jan 2011 - 9:40

Razz_ schreef:
Mama_van2 schreef:Thee kan je toch ook gewoon verdikken met Nutriton, dat hebben wij hier ook gedaan.

Hier drinkt de oudste altijd sterrenmix thee en de jongste venkel thee, beide vanaf 7 maanden.

Hoeveel Nutrilon deed je er dan bij? 1 schepje ofzo?

NutriLon of NutriTon?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Mamasapje zo 9 jan 2011 - 11:50

Dolphinne schreef:Ik wil juist geen suiker in de thee doen, anders is hier het effect meteen weg van minder calorieen proberen te geven.

Hij drinkt wel van zijn thee, maar steeds kleine slokjes en ook maar een kwart/halve beker per keer.
Hoop dat hij er vanzelf aan gaat wennen en het steeds beter gaat. Ik zal eens gaan uitproberen met verschillende smaakjes. Heb er genoeg in de kast staan smile.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Mijn oudste dochter heeft suikerallergie en dat is dan ook de reden dat wij geen suiker in de thee geven en dat ze veel thee drinkt want veel keuze aan drankjes is er niet. Wel maken we het theedrinken zo aantrekkelijk mogelijk ! Thee van de sprookjesboom(Efteling). Dus daar staat assepoester op en ze noemt het ook prinsessenthee.. Ook hebben we Drakenthee... Het zijn allemaal kruidentheetjes, heb het zelf ook geproefd en door de verschillende kruiden in het theezakje smaakt het nog goed ook! ( wij kopen het altijd bij de natuurwinkel hier in de stad maar waarschijnlijk verkopen ze het ook gewoon bij een AH ofzo!). Als je wilt weten wat er allemaal in zit moet je het maar zeggen dan zal ik de verpakking eens voor je overtypen:)
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 20:49

ekjir@M schreef:
Razz_ schreef:
Mama_van2 schreef:Thee kan je toch ook gewoon verdikken met Nutriton, dat hebben wij hier ook gedaan.

Hier drinkt de oudste altijd sterrenmix thee en de jongste venkel thee, beide vanaf 7 maanden.

Hoeveel Nutrilon deed je er dan bij? 1 schepje ofzo?

NutriLon of NutriTon?

Nutriton dat verdikkingsmiddel. Wij deden er 2 schepjes in om 120 cc thee, even schudden en de thee was dikker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Flemy ma 10 jan 2011 - 2:02

Daar heb ik niet eens over nagedacht, maar inderdaad! Thee kun je natuurlijk net zo goed verdikken met nutriton..

Ik krijg trouwens ook altijd standaard van zulke reacties als ik zeg dat mijn dochter wel thee of water wil drinken.
Zielig, vies, enzovoorts.. De meeste mensen geven dan ook gewoon echt geen water of thee :S
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 7:59

Oh Nutriton. Ik dacht dat dat een tikfout was. Wist niet dat het bestond haha. Maar gewone Nutrilon kan toch ook of niet?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 8:07

Waarom zou je gewone nutrilon door de thee willen doen eigenlijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Dolphinne ma 10 jan 2011 - 22:04

Dromertje schreef:Waarom zou je gewone nutrilon door de thee willen doen eigenlijk?

Ik denk ipv melk door de thee een beetje nutrilon (voor kinderen onder de 1 jaar die nog geen gewone koemelk drinken)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 22:16

Vilein schreef:Ik kreeg als klein kind altijd engelse thee met (halfvolle) melk, zonder suiker. Dat vond ik heerlijk.

Hier nog één..

Bij mij op het CB zeiden ze ook dat ik hem thee kan geven, maar dan zonder suiker. Kwestie van wennen denk ik voor ze, net als dat ze aan iets anders nieuws moeten wennen.

En net als met diksap, frisdrank maar ook gezondere dingen; overal waar TE voor staat, is niet goed Wink Je kunt hem naast de thee ook water geven.. lijkt me net zo goed...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  **_pearl_** di 11 jan 2011 - 2:19

in thee zit thedine dat is het zelfde als cafeine in koffie .
dit is dus niet het meest geschikte voor kinderen .
een klein wolkje melk breekt de thedine in de thee waardoor het geen "kwaad" kan .
ik werk in de kinderopvang en we willen de kinderen graag kennis laten maken met verschillende voeding en drinken niet alleen melk en diksap maar ook wel eens een kopje thee .
vandaar dat ik weet over dat kleine wolkje melk .
of het echt heel slecht is soms een gewoon kopje thee ik denk het niet .
maar ga bij jezelf na wat veel koffie met je doet Wink haha

**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  minoessepoes di 11 jan 2011 - 2:48

**_pearl_** schreef:in thee zit thedine dat is het zelfde als cafeine in koffie .
dit is dus niet het meest geschikte voor kinderen .
een klein wolkje melk breekt de thedine in de thee waardoor het geen "kwaad" kan .

ik werk in de kinderopvang en we willen de kinderen graag kennis laten maken met verschillende voeding en drinken niet alleen melk en diksap maar ook wel eens een kopje thee .
vandaar dat ik weet over dat kleine wolkje melk .
of het echt heel slecht is soms een gewoon kopje thee ik denk het niet .
maar ga bij jezelf na wat veel koffie met je doet Wink haha

Volgens mij is dit een fabeltje, ik heb er nog nooit over gehoord en het is ook niet terug te vinden op internet. De hoeveelheid theïne die je binnen krijgt als je een paar kopjes thee op een dag drinkt is helemaal niet schadelijk en kan geen kwaad. Maar als je liever niet hebt dat je kind theïne binnen krijgt dan zijn er genoeg thee soorten die geen theïne bevatten of heel weinig. Bijvoorbeeld de meeste kruidenthee, zouthoutthee, rooibosthee, sterremuntthee en ik denk dat ook veel van de kinderthee geen theïne bevat.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee voor kinderen - Pagina 2 Empty Re: Thee voor kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum