Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

thee voor je kindje

+4
Dolphinne
Mamsie
Linda
duckie
8 plaatsers

Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty thee voor je kindje

Bericht  duckie vr 17 jun 2011 - 2:20

mn dochtertje zit op 4 flessen en nu heeft ze soms smiddags dat ze al vroeg wakker is en naar mijn idee wil ze dan wel wat drinken maar hoeft dit niet perse een fles te zijn...
vanaf wanneer kun je thee geven?
dan maak je gewoon thee en dat laat je dan afkoelen,
maar welke "smaak" mogen ze hebben of juist niet hebben?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:21

Volgens mij mag dat gewoon vanaf zes maanden. Je kunt dan gewoon een paar slokjes lauwe thee geven, ik geef altijd groene thee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Linda vr 17 jun 2011 - 2:25

Je hebt speciale kinderthee, bijv. met kauwgomballensmaak van de AH. Dit is een kruidenthee. Je kan volgens mij ook gewoon normale kruidenthee geven. Groene thee zou ik zelf niet voor kiezen ivm theïne wat daar (meestal) in zit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:27

Linda, er zit naast theine ook caffeine in. Maar zijn die stoffen in kleine hoeveelheden dan slecht voor een kindje? (Ben er altijd maar vanuit gegaan dat dat wel mee zou vallen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  duckie vr 17 jun 2011 - 2:27

theïne zit toch ook in gewone thee enzo?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:28

je kunt inderdaad gewone afgekoelde thee geven. Ik heb meestal fruitthee voor haar. Kauwgomballenthee heb ik ook voor haar, maar ik vind dat haast een beetje munt-thee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:29

Klopt Duckie, dat zit ook in de normale thee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Linda vr 17 jun 2011 - 2:32

Twellie schreef:Linda, er zit naast theine ook caffeine in. Maar zijn die stoffen in kleine hoeveelheden dan slecht voor een kindje? (Ben er altijd maar vanuit gegaan dat dat wel mee zou vallen).

Volgens mij is dat hetzelfde toch? Ik weet niet of het slecht is, maar ik zou het zelf niet geven denk ik.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Linda vr 17 jun 2011 - 2:33

In kruidenthee zit nagenoeg geen theine.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Mamsie vr 17 jun 2011 - 3:01

Ik geef wel is thee van Zonnatura ( weet ff niet welke )
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Dolphinne vr 17 jun 2011 - 10:03

Veel kruidenthee is zonder cafeïne. Bij de pakjes van pickwick staat dat er meestal ook op. Rooibos is bijv. zonder.

Hier heb ik meestal zoethout (mogen ze alleen niet teveel van dacht ik), kauwgomballen of marshmellow van AH (eerste is muntachtig, andere appel-vanille en beide zonder theïne), sterrenmunt of rooibos.

Mijn zoontje vind de kruidenmelange van zonnatura (van die korreltjes) ook erg lekker, maar daar zit al wel (druiven)suiker doorheen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Parisienne vr 17 jun 2011 - 11:11

Ik ben begonnen met Rooibos, nu krijgt N. vaak fruitthee (mango of bosvruchten). Ze vindt het erg lekker! Ik zet vaak een pot voor mezelf en meng haar thee met veel koud water zodat het lauw wordt. Gaat prima!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Paper Crown vr 17 jun 2011 - 19:31

Je zou van Zonnatura de 20 kruiden thee kunnen geven. Dat is thee zonder theine, zit in een bus trouwens geen zakjes. Ik zou mijn kind nooit zwarte thee geven (dat zijn dus alle fruittheetjes,smaakjes theetjes enzo)
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  loesje vr 17 jun 2011 - 19:43

ik weet niet of jullie dit weten?

Sterrenmix kruidenthee maakt mensen ziek
Een aantal mensen in Nederland is 'ernstig ziek' geworden na het drinken van Sterrenmix, een kruidenmelange voor thee. Dat heeft de producent van het betreffende merk maandagavond bekendgemaakt.

Volgens de Keuringsdienst van Waren zijn uit het hele land meldingen van zieke consumenten binnengekomen. Tenminste tien mensen zijn in het ziekenhuis opgenomen. De verpakte Sterrenmix van Hetger Natuurlijk in Westervoort wordt verkocht in Gezond & Wel winkels en in reformwinkels in heel Nederland.

Overlijden

De vergiftigingsverschijnselen zijn volgens een woordvoerder van de Keuringsdienst zo ernstig, dat mensen met een zwak gestel zouden kunnen overlijden. In elk geval moeten consumenten van de thee overgeven, daalt hun hartslag, en in sommige gevallen vallen mensen flauw of krijgen zij last van hallucinaties, aldus de Keuringsdienst. De dienst sloeg alarm nadat duidelijk was geworden dat de ziektemeldingen van de ziekenhuizen sterke overeenkomsten vertoonden.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Parisienne vr 17 jun 2011 - 20:14

2CKC2 schreef:Je zou van Zonnatura de 20 kruiden thee kunnen geven. Dat is thee zonder theine, zit in een bus trouwens geen zakjes. Ik zou mijn kind nooit zwarte thee geven (dat zijn dus alle fruittheetjes,smaakjes theetjes enzo)
Is zwarte thee niet goed dan, voor een baby?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Dolphinne vr 17 jun 2011 - 23:03

Parisienne schreef:
2CKC2 schreef:Je zou van Zonnatura de 20 kruiden thee kunnen geven. Dat is thee zonder theine, zit in een bus trouwens geen zakjes. Ik zou mijn kind nooit zwarte thee geven (dat zijn dus alle fruittheetjes,smaakjes theetjes enzo)
Is zwarte thee niet goed dan, voor een baby?

In zwarte thee zit altijd theïne, dat is niet erg goed voor kinderen (dacht ik hoor)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 23:08

ik vraag me af in hoeverre theïne echt slecht is. Ik zet een kop fruitthee voor mezelf, schenk daar een bodempje uit in haar beker en vul dat aan met koud water. Ik denk dat de hoeveelheid theïne ten eerte te verwaarlozen valt en daarnaast vraag ik me af of die kleine hoeveelheid echt zo slecht is, is dat minibeetje theïne slechter dan suiker bijvoorbeeld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Susan vr 17 jun 2011 - 23:12

Dromertje schreef:ik vraag me af in hoeverre theïne echt slecht is. Ik zet een kop fruitthee voor mezelf, schenk daar een bodempje uit in haar beker en vul dat aan met koud water. Ik denk dat de hoeveelheid theïne ten eerte te verwaarlozen valt en daarnaast vraag ik me af of die kleine hoeveelheid echt zo slecht is, is dat minibeetje theïne slechter dan suiker bijvoorbeeld?

Ik denk niet dat dat kwaad kan hoor, zeker als de thee die je voor jezelf zet al niet zo heel sterk is. In Engeland krijg je vaak pikzwarte thee, ik kan me voorstellen dat niet zo geschikt is voor kleine kinderen, dat is zelfs nog redelijk sterk als je het aanlengt, maar wat jij aan je dochter geeft is waarschijnlijk zo weinig geconcentreerd, daar zou ik me niet zo druk om maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

thee voor je kindje Empty Re: thee voor je kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum