Watervrij zijn
+6
Annie24
Pineco
iloverose
Sanne
slaatje
Aimee
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Watervrij zijn
Ik ga helemaal niet zo vaak zwemmen met Luuk, omdat ik het vooral een heel gedoe vind met omkleden, achter hem aanrennen, etc. Nou dacht ik het vandaag weer eens te proberen, en ik schrok er eigenlijk van hoe angstig hij was in het water. Alleen in het babybadje ging het goed, in de andere badjes begon hij te huilen zodra het water tot zijn billen kwam en hield mij angstvallig vast. Nou is het opzich wel een soort van fijn, want ik hoef niet bang te zijn dat hij zo in het diepe springt. Maar het zou wel prettig zijn als hij een beetje watervrij zou zijn, ook met het oog op zwemles later.
Zou dit aan te leren zijn door gewoon regelmatig te gaan zwemmen?
Zou dit aan te leren zijn door gewoon regelmatig te gaan zwemmen?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Watervrij zijn
Ik denk dat je idd bijv elke week een keer kan gaan zwemmen zodat hij eraan gewent kan raken.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat zijn angst nu niets hoeft te zeggen over eventuele angst over 5 jaar als hij op zwemles gaat.
Ik zwem ook bijna nooit met mijn dochter. De eerste keer (op haar verjaardag) vond ze erg leuk. De tweede keer waren we op vakantie en toen vond ze het ineens een stuk minder. Ik heb haar gewoon heel voorzichtig meegenomen in het water en spelenderwijs af en toe een stukje dieper. Dat ging best goed.
L. went vast nog wel in de loop van de jaren.
Ik zwem ook bijna nooit met mijn dochter. De eerste keer (op haar verjaardag) vond ze erg leuk. De tweede keer waren we op vakantie en toen vond ze het ineens een stuk minder. Ik heb haar gewoon heel voorzichtig meegenomen in het water en spelenderwijs af en toe een stukje dieper. Dat ging best goed.
L. went vast nog wel in de loop van de jaren.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Hier is het net anders om A vind het geweldig in het water,hoe dieper hoe mooier.we zijn vorige week bij een meertje gaan zwemmen maar we hebben A zwemvest aan gedaan .we lachen der met de boot.Mijn vriend hield haar steeds vast bij haar arm ,ze ging steeds maar na het diepe (was een strandje waar de kids kunnen zwemmen)
Ik zou gewoon elke week of om de week gaan zwemmen met de L om heb zo laten wennen aan het water.
Ik zou gewoon elke week of om de week gaan zwemmen met de L om heb zo laten wennen aan het water.
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Mijn oudste was rond die leeftijd ook best angstig in het water, wij zijn pas vanaf een jaar af en toe gaan zwemmen. Daarna een hele tijd niet, ik had namelijk niet het idee dat we haar er een plezier mee deden Vanaf haar tweede zijn we weer gegaan en vond ze het meteen helemaal geweldig. Ze vindt glijbanen en dergelijke helemaal niet eng en gaat ook rustig mee het diepere water in (met bandjes en begeleiding uiteraard ). Ik was eerst ook bang dat ze voor altijd angstig zou blijven, maar ze was eigenlijk meteen best vrij in het water.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Bij Y. kwam het vanzelf. Afgelopen december zijn we voor het laatst wezen zwemmen met hem op vakantie. Hij wilde toen ook niet in het grote bad en vond het peuterbadje goed genoeg. (ik ben niet zo'n waterrat, dus zal uit mezelf niet voorstellen te gaan zwemmen en mijn vriend komt er nooit mee) Drie weken geleden waren we in CP en gingen we dus weer zwemmen en is hij zelfs met mijn vriend van (bijna) alle glijbanen afgeweest én in de wildwaterbaan. Hij vond het totaal niet eng en vraagt nu thuis elke keer wanneer we weer gaan glijden in het zwembad.
Wbt bang zijn dat hij in het diepe springt: het is geen garantie dat hij dat niet doet. Hij kan vanaf de kant waarschijnlijk niet goed inschatten hoe diep het is en ziet nog geen gevaar, dus dat hij het niet doet zou ik niet vanuit gaan
Wbt bang zijn dat hij in het diepe springt: het is geen garantie dat hij dat niet doet. Hij kan vanaf de kant waarschijnlijk niet goed inschatten hoe diep het is en ziet nog geen gevaar, dus dat hij het niet doet zou ik niet vanuit gaan
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Elke week gaan zwemmen hoeft misschien niet maar ik zou wel wat vaker gaan het kan denk ik nooit kwaad.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik zou ook vaker gaan. Wij gaan ook niet elke week maar wel regelmatig en S vind het heerlijk in het water.studiebol schreef: Elke week gaan zwemmen hoeft misschien niet maar ik zou wel wat vaker gaan het kan denk ik nooit kwaad.
Maar loop je niet een beetje op de zaken vooruit, 'met het oog op zwemles?' Zwemles kan waarschijnlijk pas vanaf zijn 5e, 6e, en hij is nu nog geen anderhalf.... Tot die tijd zou ik gewoon lekker doen wat hij fijn vindt, en als dat het peuterbadje in het zwembad is dan is dat voldoende. Af en toe neem je hem mee naar een wat dieper badje, maar vindt hij dat niets dan ga je gewoon weer terug. Ik zou er in elk geval niet vaker voor gaan, zwemmen moet op deze leeftijd nog ongedwongen zijn vind ik, en niet om iets te leren. Een normale angst voor water is natuurlijk ook alleen maar goed.
Gast- Gast
ik zou gewoon vaker met hem gaan zwemmen en/of met hem op peuterzwemmen gaan dat is en leuk voor hem want hij ziet ook dan andere kinderen en hij leert er ook nog wat van en word minder bang van het water.
Mijn zoontje zwemt al sinds dat hij 6 maanden (eerst babyzwemmen daarna gewoon vrij) is en is nu zo water vrij als maar zijn kan!
Mijn zoontje zwemt al sinds dat hij 6 maanden (eerst babyzwemmen daarna gewoon vrij) is en is nu zo water vrij als maar zijn kan!
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Zou t ook kunnen zijn dat het water te koud aanvoelde?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Zijn er nog kindjes die nog wakker zijn op dit tijdstip?
» Wat kan dit zijn?
» wat kan dit zijn?
» Wat kan dit zijn?
» Zijn er nog kindjes die nog wakker zijn op dit tijdstip?
» Wat kan dit zijn?
» wat kan dit zijn?
» Wat kan dit zijn?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: