Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

+3
Sun88
Parel
Snoes
7 plaatsers

Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Snoes vr 12 jul 2013 - 0:45

2 maanden geleden opende ik nog een topic dat mijn zoontje overdag niet wilde slapen, maar dat gaat nu eigenlijk heel goed. Hij slaapt altijd in zijn bedje en hij valt soms na wat jengelen in slaap, maar vaak gaat het gewoon goed.

Nu is echter het probleem dat hij nergens anders wil slapen dan in zijn bedje (of in de auto). Normaal vind ik dat niet erg, maar wij gaan over anderhalve week op vakantie en ik zou het fijn vinden als hij gewoon in slaap valt in de wagenbak o.i.d. Maar ook dat is nu vaak een drama, hij ligt dan als we aan het wandelen zijn te huilen/krijsen omdat hij moe is, maar hij geeft er niet aan toe.

Afgelopen woensdag was ik bijv. bij mijn zus en haar pasgeboren baby'tje. Mijn zoontje werd moe dus ik leg hem daar in de wagenbak op een rustige plaats, maar hij wilde absoluut niet slapen. Hij krijste alles bij elkaar, terwijl hij ondertussen flink in zijn ogen aan het wrijven was. De dag ervoor was ik bij een vriendin en heb ik hem ook eerst in slaap moeten wiegen vooraleer ik hem weg kon leggen.

Herkent iemand dit of heeft er iemand tips? Ik zou het wel fijn vinden als hij ook op andere plaatsen (of al is het maar in zijn wandelwagebak) in slaap zou vallen, zodat we niet zo aan huis/hotel gebonden zijn in onze vakantie. Ik vind het niet erg als hij een paar minuutjes moet jengelen/huilen om in slaap te komen, maar ik ben geen voorstander van hem een hele tijd te laten huilen en al zeker niet overstuur liggen krijsen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Re: Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Parel vr 12 jul 2013 - 1:05

Dat hebben wij ook, daarom slaapt L. zo vaak mogelijk in haar bedje of desnoods de auto.
En als je eens een keer het patroon doorbreekt? Gewoon een ronde lopen met de wandelwagen als hij moe is, desnoods met een krijsend kind, gewoon om hem te leren dat het best kan, slapen in de wagen? Al snap ik hem wel, ik zou ook het liefste in een rustige ruimte in slaap vallen, met een lekker dik matras. Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Re: Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Sun88 vr 12 jul 2013 - 1:29

Mijn zoontje slaapt ook alleen in bed of auto. Hebben dus hetzelfde probleem, toen hij heel klein was sliep hij thuis nooit en in de wagen juist wel, nu is het andersom. Op vakantie hebben we dus alles om zijn slaapjes heen gepland. Wel jammer af en toe,.zie je andere gezinnen lekker uit eten met een slapende baby in de wagen. Dat gaat hier niet op, dan is het inderdaad krijsen en ogen wrijven, slapen ho maar.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Re: Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Slakje vr 12 jul 2013 - 1:32

Louise slaapt ook alleen maar thuis of in de auto (of bij de oma's in haar bed). Maar goed, zij is een pak ouder. Zij jengelt en wordt wat lastig tot ze over een bepaald punt is en dan gaat ze weer vrolijk spelen, maar van zodra we thuis zijn valt ze als een blok in slaap, soms in de auto ook al.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Re: Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Pommes vr 12 jul 2013 - 1:45

Is het niet zo dat hij vanuit zijn bak heel veel ziet/hoort en dat dat teveel prikkels zijn?
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Re: Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Slakje vr 12 jul 2013 - 1:55

En als je nu eens eerst rondwandelt in een draagdoek/zak met hem?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Re: Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Shisha vr 12 jul 2013 - 1:59

En als je de wandelwagenbak eerst op de slaapkamer neerzet? Misschien dat hij er op die manier aan went en het dan wel lukt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Re: Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Teddyaapje vr 12 jul 2013 - 2:24

Dat de wagenbak nog past!

Wij hebben T. een hele tijd (ook als we gewoon thuis waren) in slaap gelopen in de draagdoek/ -zak. Hij had heel veel moeite met in slaap vallen en zo sliep hij binnen 5min. Dit is vanzelf over gegaan dus je hoeft niet bang te zijn hem iets verkeerds aan te leren ofzo.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Re: Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Snoes vr 12 jul 2013 - 3:30

Parel, dat heb ik vorige keer gedaan, maar ik voelde me zo ongemakkelijk met een krijsende baby haha. Al moet ik me dat eigenlijk helemaal niet aantrekken wat andere mensen daarvan vinden smile. Ik ga het toch nog proberen hoor, ik zou het echt fijn vinden als hij gewoon in slaap valt terwijl we aan het wandelen zijn bijv.

Sun, dat zou ik wel jammer vinden. Zaterdag waren we een middagje gaan shoppen en hadden hem in zijn wagenbak gelegd op het onderstel, maar hij ging dus ééécht niet slapen maar was wel doodop en dan gaat hij huilen en krijsen.

Pommes, hij kan juist niet zoveel zien lijkt mij in zijn wagenbak? Het enige wat hij ziet, is rood haha smile.

Slakje, ik ben vorige vrijdag met mijn zus naar de markt geweest en omdat er maar één kinderwagen in de wagen pastte, had ik mijn draagzak meegenomen. Daar heeft hij 2 uur in gehangen, het manneke was dood op maar vertikte het om te gaan slapen. Ik had hem toen ook gewoon met zijn gezicht naar mij gedaan, zodat hij niet teveel geprikkel werd. Misschien moet ik dat wat vaker doen, zodat hij eraan gewend geraakt?

Shisha, dat is ook nog wel het proberen waard inderdaad, dankje voor de tip!

Teddyaapje, haha ja hij is een klein manneke dus hij past er nog wel eventjes in. Ik ben ook niet bang dat ik hem verkeerde gewoontes aan ga leren hoor, vind het juist fijner als hij op meerdere manieren in slaap kan/wil vallen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen Empty Re: Moeilijk in slaap komen op 'vreemde' plaatsen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum