Welke noten dan?
+15
Laurientje
Sanne
Twellie
Blond
Punk'd
SoGood
Derpy
Joan
minoessepoes
Linda
girli
Lady4
Minx
Marin
studiebol
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Welke noten dan?
Ik hoor veel in mijn omgeving dat mensen noten als tussendoortje nemen. Schijnt gezond te zijn en ook vullend?
Nu vind ik de Japanse mix ook erg lekker maar die zijn vast niet geschikt als tussendoortje.
Dus welke noten moet ik dan hebben?
Nu vind ik de Japanse mix ook erg lekker maar die zijn vast niet geschikt als tussendoortje.
Dus welke noten moet ik dan hebben?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Welke noten dan?
Ik had van het weekend cranberry-mix gehaald op de markt, een mix van walnoten, cashewnoten, pinda's en gedroogde cranberry's. Sowieso vind ik cashewnoten erg lekker, en macademianoten.
Gast- Gast
Paranoten zijn gezond, maar die vind ik vies.
Verder ben ik ook benieuwd.
Verder ben ik ook benieuwd.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Maakt in principe niet heel veel uit als het maar ongebrand en ongezouten is en je afwisselt. Ik heb zelf meestal een mix
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ongezouten daar kom ik wel uit maar hoe weet ik of ze ongebrand zijn?
Kopen jullie ze ook gewoon bij de supermarkt of meer bij notenwinkels of op de markt
Kopen jullie ze ook gewoon bij de supermarkt of meer bij notenwinkels of op de markt
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik koop altijd bakjes gemengde, ongezouten noten in de supermarkt. Hier zitten onder andere walnoten, amandelen, pecannoten en hazelnoten in. Lekker, gezond én maagvullend.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Japanse mix is misschien niet het meest gezonde wat je kan eten, maar het is wel minder slecht als bijv. een zak chips toch? En volgens mij is japanse mix over het algemeen niet slecht.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Minx schreef:Maakt in principe niet heel veel uit als het maar ongebrand en ongezouten is en je afwisselt. Ik heb zelf meestal een mix
Kan jij me dat uitleggen hoe dat nou zit met rauwe noten? Je kan toch niet elke noot rauw eten? Zoals bijvoorbeeld cashew.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
In pinda's en macadamia's zit echt heel veel vet. Ik vind macedamia's echt zooo lekker maar die probeer ik dus niet al te veel te eten. Paranoten, walnoten, cashew (ook met mate), amandel en hazelnoten eet ik regelmatig. Het liefst ongebrand en ongezouten maar gezouten en gebrand is zo lekker haha!
Gast- Gast
Ik heb bij de Turkse supermarkt pecan-, hazelnoten en amandelen gehaald en we hebben een onuitputtelijke voorraad walnoten van de boom van mijn schoonouders, daar heb ik er een berg van gekraakt en er ook door heen gedaan. Allemaal ongebrand en ongezout, als ik trek heb pak ik af en toe een handje, heerlijk vind ik dat. Of ik doe wat door mijn lunch salade bijvoorbeeld, het vult namelijk ook heel goed.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Harrison schreef:In pinda's en macadamia's zit echt heel veel vet. Ik vind macedamia's echt zooo lekker maar die probeer ik dus niet al te veel te eten. Paranoten, walnoten, cashew (ook met mate), amandel en hazelnoten eet ik regelmatig. Het liefst ongebrand en ongezouten maar gezouten en gebrand is zo lekker haha!
Ja, dat heb ik ook. Ik vind de slechtste nootjes weer het lekkerst.
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
minoessepoes schreef:Ik heb bij de Turkse supermarkt pecan-, hazelnoten en amandelen gehaald en we hebben een onuitputtelijke voorraad walnoten van de boom van mijn schoonouders, daar heb ik er een berg van gekraakt en er ook door heen gedaan. Allemaal ongebrand en ongezout, als ik trek heb pak ik af en toe een handje, heerlijk vind ik dat. Of ik doe wat door mijn lunch salade bijvoorbeeld, het vult namelijk ook heel goed.
Ohjaa pecan! Ook heel lekker.
Gast- Gast
Linda schreef:Minx schreef:Maakt in principe niet heel veel uit als het maar ongebrand en ongezouten is en je afwisselt. Ik heb zelf meestal een mix
Kan jij me dat uitleggen hoe dat nou zit met rauwe noten? Je kan toch niet elke noot rauw eten? Zoals bijvoorbeeld cashew.
Ik houd dit meestal aan. Maar er zit natuurlijk een verschil in branden en bv roosteren. De temp is bij branden vrij hoog. Denk dat daar het verschil in zit. Helemaal 100% zeker ben ik hier ook niet van. Ben zelf lui dus koop meestal een mix
Minx- Lady Post-a-lot
Noten zijn gezond, maar bevatten enorm veel calorieën. 100 gram walnoten = 700 calorieën.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Waarom moeten ze eigenlijk ongebrand zijn?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Jumm paranoten! Die zijn het lekkerste. En dan helemaal in zelfgemaakte chocolate chip cookies. (geinspireerd op de puur en eerlijk variant van AH maar dan zonder suiker haha).
Ik moet altijd voor alles een lekkere variant hebben.
Ik moet altijd voor alles een lekkere variant hebben.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik ook, maar soms vind ik de ongezonde variant toch wel lekkerder. Lekker hoor die geroosterde kikkererwten maar doe mij maar smaaktechnisch gezien een zak paprikachips van Croky.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb nu thuis amandelen, paranoten, walnoten en gezouten cashewnoten. Ik gebruik ze eigenlijk alleen door eten heen (Aziatische gerechten, salades, in de kwark/yoghurt), ik neem niet zo een handje noten (ook omdat ze zo duur zijn).
Vooral die cashewnoten, echt heerlijk.
Vooral die cashewnoten, echt heerlijk.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
SoGood schreef:Waarom moeten ze eigenlijk ongebrand zijn?
Tijdens het branden worden de goede vetten omgezet in slechtere vetten en soms zelfs in transvetten. En die wil je niet binnen krijgen want dan zit je eigenlijk weer loze calorieën te eten.
Minx- Lady Post-a-lot
Ik eet allerlei soorten noten als tussendoortje maar ik gebruik het ook wel in gerechten: broccolisoep met hazelnoten is echt heel lekker. Van familie krijg ik in het najaar walnoten en kastanjes. Zelf zoek ik wel eens beukennootjes en hazelnoten.
Alle noten zijn inderdaad in principe gezond maar er zitten veel calorieën in. Zelf vind ik dat helemaal geen probleem omdat je dagelijkse calorieën toch ergens vandaan moeten komen en noten zijn dan wel een gezonde bron. Pinda's zijn trouwens geen noten.
Alle noten zijn inderdaad in principe gezond maar er zitten veel calorieën in. Zelf vind ik dat helemaal geen probleem omdat je dagelijkse calorieën toch ergens vandaan moeten komen en noten zijn dan wel een gezonde bron. Pinda's zijn trouwens geen noten.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik eet graag hazelnoten. Ik had laatst een grote zak bij de reformwinkel gehaald, maar ga binnenkort ook eens op de markt kijken. Ik vind noten wel prijzig.
Meestal eet ik ze in combinatie met fruit, dus een appel en een handje noten erbij.
Meestal eet ik ze in combinatie met fruit, dus een appel en een handje noten erbij.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik koop graag van die doosjes met noten bij de ah, just nuts heten ze..
Ongezouten en ongebrand.
Heb dan de combi's met hazelnoten en rozijnen, paranoten en cranberry's en cashewnoten met rozijnen.
Ongezouten en ongebrand.
Heb dan de combi's met hazelnoten en rozijnen, paranoten en cranberry's en cashewnoten met rozijnen.
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Ik eet ze ook als tussendoortje samen met een stuk fruit. Maar er zitten inderdaad veel calorien in, daarom eet ik maximaal 6 nootjes. (hazelnoten, amandelen, of walnoten) Of als ik rebels ben, 8
Gast- Gast
Laurientje schreef:Ik koop graag van die doosjes met noten bij de ah, just nuts heten ze..
Ongezouten en ongebrand.
In doosjes? Hm die ken ik niet. Waar staan ze, bij de borrelnoten of bij de bakproducten?
Gast- Gast
Deze zijn het:
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Noten
» Noten roosteren
» Noten/vijgen brood
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Noten roosteren
» Noten/vijgen brood
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: