Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "
+8
Teddyaapje
sheila123
Nana
kletskousje
snoezel
Susan
Liadan
sandra
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "
Maple schreef:Ik heb een kindje op mijn groep van bija een jaar van wie de moeder nog elke dag dat 't kindje er is, 'live' komt voeden. Als 't een jaar is, bijna dus, wil ze ermee stoppen, maar ik had er echt totaal niet vreemd van opgekeken als ze nog even een aantal maanden, of misschien nog langer mee door zou gaan. Het zag er namelijk altijd zo ontzettend vertrouwd uit. Heb ook echt nooit het idee gehad dat er een bijna-dreumes aan de borst lag ofzo, pas nu met dit topic realiseer ik me dat moeder het best wel lang heeft volgehouden, en dat terwijl ik afgelopen week nog vrij verbaasd reageerde, toen moeder meldde dat ze met een jaar wilde stoppen. Het zag er ook gewoon zo vertrouwd uit, heel gewoontjes, het hoort gewoon zo.
Maar wat normaal is, is voor iedereen verschillend. En al keis je ervoor om tot de drie jaar te voeden, wie zijn wij dan om te beweren dat dat niet normaal zou zijn?
Ik vind het juist interresant om te zien hoe verschillend dat inderdaad is per persoon.. Ik trek me er ook echt niets van aan als anderen zeggen dat ze het niet normaal vinden om langer dan 1 jaar BV te geven
Wat fijn dat die moeder zo lang live heeft kunnen voeden tussen het werk door! Deed ze dat in haar pauze, of gaf de werkgever daar gelegenheid voor? Ik kolf nu nog op m'n werk, maar dat doe ik in m'n pauze van een half uurtje ( dus eten en kolven tegelijk) live voeden zou bij mij echt niet meer gelukt zijn na m'n kolf/voedrecht.
sandra- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10
tijdens dat kolfrecht, mag je dan altijd live gaan voeden als je kindje in de buurt op een kdv zit?
Gast- Gast
sandra schreef:
Wat fijn dat die moeder zo lang live heeft kunnen voeden tussen het werk door! Deed ze dat in haar pauze, of gaf de werkgever daar gelegenheid voor?
Ze werkt bij dezelfde werkgever als ik, alleen dan in andere vestigingen Tot 9 maanden had ze recht om te voedne geloof ik en toen kwam ze twee keer per dag. Toen werkte ze ook om de hoek. Nu komt ze gewoon in haar pauze (uur pauze) en zelfs al werkt ze een dorp verderop, dan komt ze gewoon trouw met de auto heen en weer gereden.
Gast- Gast
Sandra,
Ik heb mijn dochter ook altijd live gevoed als ze op het kdv zat.
Na 9 maanden 'vervalt' je recht, maar daar deed mijn werkgever niet moeilijk over.
Het kdv belde mij als ze moest eten en dan liep ik er naar toe (het kdv zat vrijwel tegenover mijn werk)
Ik heb goede afspraken kunnen maken met mijn baas.. dat scheelt ook.
En ik was de enige die dit deed.
Ik werk trouwens in het onderwijs en sta voor de klas.
Na 9 maanden 'vervalt' je recht, maar daar deed mijn werkgever niet moeilijk over.
Het kdv belde mij als ze moest eten en dan liep ik er naar toe (het kdv zat vrijwel tegenover mijn werk)
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Ja daar heb je recht op. En als de baas geen kolfruimte beschikbaar heeft dan heb je als het goed is recht op 1/4 van je werktijd en de reistijd is dan voor je baas (dus dat komt daar dan nog extra bovenop).Dromertje schreef:tijdens dat kolfrecht, mag je dan altijd live gaan voeden als je kindje in de buurt op een kdv zit?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Maple schreef:sandra schreef:
Wat fijn dat die moeder zo lang live heeft kunnen voeden tussen het werk door! Deed ze dat in haar pauze, of gaf de werkgever daar gelegenheid voor?
Ze werkt bij dezelfde werkgever als ik, alleen dan in andere vestigingen Tot 9 maanden had ze recht om te voedne geloof ik en toen kwam ze twee keer per dag. Toen werkte ze ook om de hoek. Nu komt ze gewoon in haar pauze (uur pauze) en zelfs al werkt ze een dorp verderop, dan komt ze gewoon trouw met de auto heen en weer gereden.
Fijn zeg dat dat kon, dat is wel lekker als je een uur pauze hebt, dan red je dat nog wel. Inderdaad tot 9 maanden heb je kolf/voedrecht.. dan mag je een bepaald gedeelte van je werkuren besteden aan voeden of kolven.
sandra- Fluisteraar
Ik denk dat het e rook van afhangt of het kdv er problemen mee heeft. Als jij het redt met de tijd, reistijd en tijd die je nodig hebt om te voeden, zal je werkgever denk ik niet zo moeilijk doen. Als je tenminste weg kunt van je werk.Dromertje schreef:tijdens dat kolfrecht, mag je dan altijd live gaan voeden als je kindje in de buurt op een kdv zit?
Onze groep heeft er in elk geval weinig problemen mee. Vind het altijd wel gezellig, 't is gewoon ook een leuk mens
Gast- Gast
kletskousje schreef:Sandra,
Fijn dat het zo kon! Hier werd het toegestaan omdat ik er recht op had, toen die 9 maanden grens naderde werd me gevraagd hoe lang ik nog doorging met die borstvoeding, want m'n kolfrecht hield op en ik had haar nu al zoveel ( werd ook echt een bedrag voorgerekend ) gekost.....
Ik kolf nu nog steeds in mijn lunchpauze.. ze vind het niet leuk, maar ik mag die pauze invullen hoe ik wil, dus daar kan ze niets van zeggen..
sandra- Fluisteraar
Maple schreef:Ik denk dat het e rook van afhangt of het kdv er problemen mee heeft. Als jij het redt met de tijd, reistijd en tijd die je nodig hebt om te voeden, zal je werkgever denk ik niet zo moeilijk doen. Als je tenminste weg kunt van je werk.Dromertje schreef:tijdens dat kolfrecht, mag je dan altijd live gaan voeden als je kindje in de buurt op een kdv zit?
Onze groep heeft er in elk geval weinig problemen mee. Vind het altijd wel gezellig, 't is gewoon ook een leuk mens
waarom zou een KDV daar moeite mee hebben? Dit is toch juist het allerbeste voor een kindje?
Gast- Gast
Wat vervelend dat er bij jou zo moeilijk wordt gedaan. Mijn werkgever ging er na de 9 maanden goed mee om, het moest wel in mijn eigen tijd maar ik mocht mijn pauze opsplitsen zodat ik in de ochtend en middag een keer kon kolven.sandra schreef:kletskousje schreef:
Fijn dat het zo kon! Hier werd het toegestaan omdat ik er recht op had, toen die 9 maanden grens naderde werd me gevraagd hoe lang ik nog doorging met die borstvoeding, want m'n kolfrecht hield op en ik had haar nu al zoveel ( werd ook echt een bedrag voorgerekend ) gekost.....
Ik kolf nu nog steeds in mijn lunchpauze.. ze vind het niet leuk, maar ik mag die pauze invullen hoe ik wil, dus daar kan ze niets van zeggen..
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Wat vervelend dat er bij jou zo moeilijk wordt gedaan. Mijn werkgever ging er na de 9 maanden goed mee om, het moest wel in mijn eigen tijd maar ik mocht mijn pauze opsplitsen zodat ik in de ochtend en middag een keer kon kolven.sandra schreef:kletskousje schreef:
Ja, ik vind het ook heel jammer dat het zo gaat.. Maar ja, het is nu eenmaal zo.. Ik red het gelukkig wel gewoon met die ene keer kolven... Hij krijgt nu meestal nog 4 voedingen, ochtend, tussen de middag, begin avond en als wij naar bed gaan.. dus die ene tussen de middag is ook de enigste onder werktijd.. Als ik de avond werk is het altijd wel heel lastig, ik begin dan al om 11.30 en kolf dan dus thuis al om 11.00 ( zogenaamd de tussen de middag voeding zeg maar ) en dan met avond eten kolf ik op het werk.. maar dat vind ik wel echt lastig, warm eten en kolven tegelijk.. op een kruk in een krap keukentje... maar ja, je moet er wat voor over hebben he
sandra- Fluisteraar
Ik vind het "normaal" zolang moeder en kind zich er prettig bij voelen, dat is volgens mij het aller belangrijkste.
Ik had mezelf voorgenomen om tot 6 maanden te voeden, toen leek me 9 maanden wel mooi (ook ivm kolfrecht) en toen leek 1 jaar me nog mooier (dan hoeft ze nooit kv te krijgen). En nu...nu zie ik het vanzelf wel. Dochter is pas 3 maanden, het gaat harstikke goed en ik hoop ook dat het zo goed blijft gaan. Het aller liefste hoop ik dat zij zelf aan zal geven wanneer ze er genoeg van heeft, dat lijkt me het aller mooiste.
Wat leuk om te lezen dat hier zoveel "langvoedsters" zijn. In mijn omgeving is bv geven niet zo vanzelfsprekend, erg jammer vind ik dat..
Ik had mezelf voorgenomen om tot 6 maanden te voeden, toen leek me 9 maanden wel mooi (ook ivm kolfrecht) en toen leek 1 jaar me nog mooier (dan hoeft ze nooit kv te krijgen). En nu...nu zie ik het vanzelf wel. Dochter is pas 3 maanden, het gaat harstikke goed en ik hoop ook dat het zo goed blijft gaan. Het aller liefste hoop ik dat zij zelf aan zal geven wanneer ze er genoeg van heeft, dat lijkt me het aller mooiste.
Wat leuk om te lezen dat hier zoveel "langvoedsters" zijn. In mijn omgeving is bv geven niet zo vanzelfsprekend, erg jammer vind ik dat..
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Als het allemaal uberhaupt lukt wil ik het ook zo lang mogelijk vol houden. Ik weet niet of er hier in de buurt borstvoeding gegeven wordt, maar ik wil het wel graag, dus ik doe het toch. Het is toch mijn kind en mijn keus...
Gast- Gast
Bazyle schreef:Als het allemaal uberhaupt lukt wil ik het ook zo lang mogelijk vol houden. Ik weet niet of er hier in de buurt borstvoeding gegeven wordt, maar ik wil het wel graag, dus ik doe het toch. Het is toch mijn kind en mijn keus...
Wat bedoel je precies met het dik gedrukte?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind alles normaal (nou ja alles, ergens is een grens, niet tot een kind 10 is of zo natuurlijk). Zelf ben ik er mee gestopt na een aantal maanden, maar ik ken genoeg mensen die langer BV hebben gegeven als een jaar, vind ik helemaal natuurlijk.
Gast- Gast
Zie deze nu pas, maar het kan ook onrust meebrengen op de groep. En als het kindje vervolgens van streek is als mama weer weg gaat (als het al een wat oudere baby is), dan weet ik ook niet of ik het als leidster wel prettig zou vinden.Dromertje schreef:Maple schreef:Ik denk dat het e rook van afhangt of het kdv er problemen mee heeft. Als jij het redt met de tijd, reistijd en tijd die je nodig hebt om te voeden, zal je werkgever denk ik niet zo moeilijk doen. Als je tenminste weg kunt van je werk.Dromertje schreef:tijdens dat kolfrecht, mag je dan altijd live gaan voeden als je kindje in de buurt op een kdv zit?
waarom zou een KDV daar moeite mee hebben? Dit is toch juist het allerbeste voor een kindje?
Gast- Gast
Ik heb helaas maar 1 dagje bv gegeven, had het wel langer willen geven maar het ging echt niet. Maar ik vind dat elke moeder voor zichzelf moet uitmaken hoe lang ze haar kind bv geeft. Zo lang het van beide kanten fijn/pretting voelt, waarom niet? Wat ik wel een beetje 'apart' vind, is dat een kennis van mijn moeder haar zoontje heel lang bv heeft gegeven (tot 4-5 jaar ofzo) en dat het kindje in het openbaar zelf naar mama toe stapte en zei: "Mama tiet!".
Gast- Gast
Ik heb zelf ook maar 2 dagen borstvoeding gegeven en omdat het beter voor mezelf was ben ik gestopt. Persoonlijk vind ik het tot de 1 jaar wel genoeg geweest.
Gast- Gast
Kirsten heeft zelf mogen bepalen hoeveel/hoevaak en wanneer ze bv wilde hebben. Uiteindelijk heeft ze 16 maanden gehad. Voor Tristan geldt hetzelfde, dus we zien wel wanneer hij niet meer wil.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Susan schreef:Tot wanneer mensen dat willen, dat gaat een ander toch geen zak aan.
Hier ben ik het wel mee eens, al vind ik een "groot" kindje aan de borst er best een beetje ongemakkelijk uitzien. Weet ook niet zo goed waarom.
Gast- Gast
Maple schreef:Zie deze nu pas, maar het kan ook onrust meebrengen op de groep. En als het kindje vervolgens van streek is als mama weer weg gaat (als het al een wat oudere baby is), dan weet ik ook niet of ik het als leidster wel prettig zou vinden.Dromertje schreef:Maple schreef:Ik denk dat het e rook van afhangt of het kdv er problemen mee heeft. Als jij het redt met de tijd, reistijd en tijd die je nodig hebt om te voeden, zal je werkgever denk ik niet zo moeilijk doen. Als je tenminste weg kunt van je werk.Dromertje schreef:tijdens dat kolfrecht, mag je dan altijd live gaan voeden als je kindje in de buurt op een kdv zit?
Ik neem aan dat mensen die dit van plan zijn van tevoren ook informeren bij een kdv hoe ze daar tegenover staan.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Dat lijkt me logisch, waaruit maak je op dat ik denk dat ze dat niet zouden doen, dan?
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» welke vinden jullie het mooist?
» Welke vinden jullie het leukst?
» vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen
» Welke uitnodiging vinden jullie het leukst?
» Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?
» Welke vinden jullie het leukst?
» vanaf welke leeftijd zijn jullie voor gaan lezen
» Welke uitnodiging vinden jullie het leukst?
» Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: