Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snel vraagje

+2
RYW
Magenta
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Snel vraagje

Bericht  Magenta ma 27 aug 2012 - 22:35

Is het handig of verstandig om een typdiploma, behaald op mijn elfde, te vermelden op mijn C.V.?

Edit: en is het voldoende om kopietjes van mijn behaalde diploma's mee te nemen, of moeten dat originelen zijn?


Laatst aangepast door Magenta op ma 27 aug 2012 - 22:37; in totaal 1 keer bewerkt
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  RYW ma 27 aug 2012 - 22:37

Ik zou het persoonlijk niet doen, ik weet niet wat voor functie het betreft en wat je werkervaring is, maar de meeste mensen van 'onze' generatie kunnen best vlot typen, dus ik denk dat het weinig meerwaarde heeft aangezien je het op je 11e hebt behaald. Ik zou er in elk geval wel om gaan lachen als ik dat in iemands cv zag.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  June ma 27 aug 2012 - 22:37

Als ik zou solliciteren naar een administratieve functie waarbij het van belang is, zou ik dat wel vermelden. Zonder dat diploma zou ik nu niet zo snel kunnen typen. Dan moet je er echter nog wel iets van kunnen, maar dat zal vast wel.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 22:38

Beetje afhankelijk van de sector waarin je gaat solliciteren, maar ik vind een goede typevaardigheid eigenlijk vrij standaard. In de meeste sectoren waar je een computer gebruikt mag je er van uit gaan dat iemand dit beheerst, ook zonder zo'n cursus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Magenta ma 27 aug 2012 - 22:38

RYW schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen, ik weet niet wat voor functie het betreft en wat je werkervaring is, maar de meeste mensen van 'onze' generatie kunnen best vlot typen, dus ik denk dat het weinig meerwaarde heeft aangezien je het op je 11e hebt behaald. Ik zou er in elk geval wel om gaan lachen als ik dat in iemands cv zag.
Daarom vroeg ik het dus ook Snel vraagje 253468018 .

Ik heb ook al een testje af moeten leggen voor het uitzendbureau, kreeg net de resultaten binnen. 99,9% dus dat zit in elk geval wel goed.

Nu nog de vraag of ik kopietjes of originelen van mijn diploma's mee moet nemen
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  June ma 27 aug 2012 - 22:38

RYW schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen, ik weet niet wat voor functie het betreft en wat je werkervaring is, maar de meeste mensen van 'onze' generatie kunnen best vlot typen, dus ik denk dat het weinig meerwaarde heeft aangezien je het op je 11e hebt behaald. Ik zou er in elk geval wel om gaan lachen als ik dat in iemands cv zag.

Ik zie best wel een groot verschil tussen de mensen die wel met tien vingers typen en de mensen die dat niet doen. Ik kan me best voorstellen dat mensen dat van belang vinden. Hoewel ik dan misschien eerder ergens bij vaardigheden op zou schrijven dat ik blind en met tien vingers kan typen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Rush ma 27 aug 2012 - 22:39

June schreef:Als ik zou solliciteren naar een administratieve functie waarbij het van belang is, zou ik dat wel vermelden. Zonder dat diploma zou ik nu niet zo snel kunnen typen. Dan moet je er echter nog wel iets van kunnen, maar dat zal vast wel.
Inderdaad. Je kan aangeven dat je een typediploma hebt, dat je dat op je 11de hebt gehaald zou ik wel even achterwege laten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 22:40

Ik ken niemand van onze leeftijd die zichzelf niet heeft aangeleerd met tien vingers te typen en daarbij kennen we na al die jaren gebruik ook allemaal het toetsenbord wel uit ons hoofd, blind is dus ook geen probleem. Hoe waardevol is zo'n cursus dan nog? Zeker als het zo lang geleden is. Al weet ik niet hoe oud je nu bent TO.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Magenta ma 27 aug 2012 - 22:40

Het is ook wel van belang voor de functie. Misschien moet ik het dan toch maar even bij vaardigheden vermelden.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Rush ma 27 aug 2012 - 22:41

June schreef:
RYW schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen, ik weet niet wat voor functie het betreft en wat je werkervaring is, maar de meeste mensen van 'onze' generatie kunnen best vlot typen, dus ik denk dat het weinig meerwaarde heeft aangezien je het op je 11e hebt behaald. Ik zou er in elk geval wel om gaan lachen als ik dat in iemands cv zag.

Ik zie best wel een groot verschil tussen de mensen die wel met tien vingers typen en de mensen die dat niet doen. Ik kan me best voorstellen dat mensen dat van belang vinden. Hoewel ik dan misschien eerder ergens bij vaardigheden op zou schrijven dat ik blind en met tien vingers kan typen.
Ik zou het best vervelend vinden als ik afgerekend word omdat ik niet met 10 vingers kan typen, terwijl ik wel gewoon snel en foutloos kan typen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Rush ma 27 aug 2012 - 22:41

Megara schreef: Ik ken niemand van onze leeftijd die zichzelf niet heeft aangeleerd met tien vingers te typen en daarbij kennen we na al die jaren gebruik ook allemaal het toetsenbord wel uit ons hoofd, blind is dus ook geen probleem. Hoe waardevol is zo'n cursus dan nog? Zeker als het zo lang geleden is. Al weet ik niet hoe oud je nu bent TO.
Aangenaam Snel vraagje 2474380249
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Magenta ma 27 aug 2012 - 22:41

Megara schreef:Ik ken niemand van onze leeftijd die zichzelf niet heeft aangeleerd met tien vingers te typen en daarbij kennen we na al die jaren gebruik ook allemaal het toetsenbord wel uit ons hoofd, blind is dus ook geen probleem. Hoe waardevol is zo'n cursus dan nog? Zeker als het zo lang geleden is. Al weet ik niet hoe oud je nu bent TO.
Ik ben 27, het is dus wel behoorlijk lang geleden. Ik heb nog leren typen op een mechanische typemachine zelfs Snel vraagje 253468018
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 22:42

Rush schreef:
Aangenaam Snel vraagje 2474380249

Haaaaai! Maar jou kennende typ je desondanks wel op 'normale' snelheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 22:42

Magenta schreef:Ik ben 27, het is dus wel behoorlijk lang geleden. Ik heb nog leren typen op een mechanische typemachine zelfs Snel vraagje 253468018

Old school! Haha grappig.

Even buiten dit topic om, heb je mijn PM gezien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Magenta ma 27 aug 2012 - 22:43

Maar dan nu dus mijn volgende vraagje, ik vraag het nog maar een keer Snel vraagje 253468018

Mag ik ook kopietjes meenemen van mijn behaalde diploma's of moeten dat de originele exemplaren zijn?
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Rush ma 27 aug 2012 - 22:43

Megara schreef:
Rush schreef:
Aangenaam Snel vraagje 2474380249

Haaaaai! Maar jou kennende typ je desondanks wel op 'normale' snelheid.
Hahaha. Ja ik typ met een paar vingers even snel of sneller dan mensen met 10 vingers (had er laatst nog een test topic over geopend haha). Maar ik zou het dus wel vervelend vinden als ik afgerekend zou worden op 'kan niet met 10 vingers typen' Snel vraagje 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Magenta ma 27 aug 2012 - 22:43

Megara schreef:
Magenta schreef:Ik ben 27, het is dus wel behoorlijk lang geleden. Ik heb nog leren typen op een mechanische typemachine zelfs Snel vraagje 253468018

Old school! Haha grappig.

Even buiten dit topic om, heb je mijn PM gezien?
Ja, ik kijk er vanmiddag even naar, vind je dat goed? Ik snap je wel een beetje.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 22:44

Rush, haha dat zou kansloos zijn als je daarop werd afgewezen.

Magenta, is goed hoor. Ik wacht af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  RYW ma 27 aug 2012 - 22:45

Dan zou ik eerder die test vermelden dan het typediploma van zolang geleden, en als jij bijvoorbeeld secretaresse bent of zo, dan zou die werkervaring mij veel meer zeggen dan het typediploma van je 11e smile

Wat betreft je diploma's: wat voor gesprek is het dan? Ik neem aan dat kopietjes voldoende is, als het is voor je eventuele dossier dan zullen ze ook kopietjes maken van je diploma's, denk ik. Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat ik naast het kopie voor het personeelsdossier ook nog het origineel moest laten zien, maar wie weet willen zij dat wel. Kan je dat evt aan het uitzendbureau vragen? Succes!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Melis_je ma 27 aug 2012 - 22:45

Ik zou het niet vermelden. Bij administratieve functies is het een basisvaardigheid. Als je nog niet snel kunt typen, moet je gewoon niet solliciteren op die functie. Ik vind het vergelijkbaar met: "Spreekt Nederlands".
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Melis_je ma 27 aug 2012 - 22:47

Magenta schreef:
Ik heb ook al een testje af moeten leggen voor het uitzendbureau, kreeg net de resultaten binnen. 99,9% dus dat zit in elk geval wel goed.

Dat is dan wel weer gunstig, misschien zou ik dit vermelden, of 'accuraat'.


Laatst aangepast door Melis_je op ma 27 aug 2012 - 22:47; in totaal 1 keer bewerkt
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 22:47

RYW schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen, ik weet niet wat voor functie het betreft en wat je werkervaring is, maar de meeste mensen van 'onze' generatie kunnen best vlot typen, dus ik denk dat het weinig meerwaarde heeft aangezien je het op je 11e hebt behaald. Ik zou er in elk geval wel om gaan lachen als ik dat in iemands cv zag.

Beetje lullig die laatste zin.Rolling Eyes


Laatst aangepast door Caribbeanlover op ma 27 aug 2012 - 22:52; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 22:49

Caribbeanlover schreef:
RYW schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen, ik weet niet wat voor functie het betreft en wat je werkervaring is, maar de meeste mensen van 'onze' generatie kunnen best vlot typen, dus ik denk dat het weinig meerwaarde heeft aangezien je het op je 11e hebt behaald. Ik zou er in elk geval wel om gaan lachen als ik dat in iemands cv zag.

Beet lullig die laatste zin.Rolling Eyes

Hier moet ik dan weer om lachen. De pot verwijt de ketel..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 22:49

Caribbeanlover schreef:
RYW schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen, ik weet niet wat voor functie het betreft en wat je werkervaring is, maar de meeste mensen van 'onze' generatie kunnen best vlot typen, dus ik denk dat het weinig meerwaarde heeft aangezien je het op je 11e hebt behaald. Ik zou er in elk geval wel om gaan lachen als ik dat in iemands cv zag.

Beet lullig die laatste zin.Rolling Eyes
En dat zeg jij Snel vraagje 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Magenta ma 27 aug 2012 - 22:49

RYW schreef:Dan zou ik eerder die test vermelden dan het typediploma van zolang geleden, en als jij bijvoorbeeld secretaresse bent of zo, dan zou die werkervaring mij veel meer zeggen dan het typediploma van je 11e Snel vraagje 561177

Wat betreft je diploma's: wat voor gesprek is het dan? Ik neem aan dat kopietjes voldoende is, als het is voor je eventuele dossier dan zullen ze ook kopietjes maken van je diploma's, denk ik. Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat ik naast het kopie voor het personeelsdossier ook nog het origineel moest laten zien, maar wie weet willen zij dat wel. Kan je dat evt aan het uitzendbureau vragen? Succes!
Dank je RYW. En die test heb ik af moeten leggen voor deze functie, dus dat hebben ze al. Ik heb bij vaardigheden gewoon vermeld nu dat ik uitstekende typvaardigheden heb en met tien vingers blind kan typen.

En het worden dus gewoon kopietjes van mijn diploma's.

Ik kan ook maar één referentie overleggen in plaats van de gevraagde twee, omdat ik heel lang een eigen bedrijf gehad heb en de rest van de bedrijven waar ik in loondienst geweest ben niet meer bestaan. Gaat lekker Snel vraagje 253468018
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje Empty Re: Snel vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum