Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje over internet op mobiel

2 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje over internet op mobiel Empty Vraagje over internet op mobiel

Bericht  Bliss za 16 apr 2011 - 7:22

Even een vraag: ik heb niet onbeperkt internet op mn telefoon, maar 1 gb per maand. Nu vraag ik me af hoe t zit met Wifi. Als er ergens (bijv. gewoon thuis) een Wifi-netwerk beschikbaar is en ik ga daarop met mn telefoon, dan gaat dit toch niet van die 1 gb af?? Omdat ik dan dus geen gebruik maak van het mobiele internet?
Of denk ik dit nou helemaal verkeerd?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over internet op mobiel Empty Re: Vraagje over internet op mobiel

Bericht  Atelier Madame za 16 apr 2011 - 7:24

dan moet je wel je roaming uitzetten, dan gaat het niet van je bundel af.. 1 gig is trouwens wel heel veel hoor :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 7:27

Let op daarmee ja. Ik zag net op tv (weet ff programma niet meer?) dat iemand in buitenland even googlemaps gebruikte en een dikke rekening had van paar duizend euro of zo als ik het goed zeg. En dat kwam omdat die roaming aan stond (geen idee wat het is). Maar let er goed op!

Gast
Gast

Bericht  Bliss za 16 apr 2011 - 7:35

Wat is roaming en hoe zet ik het uit? smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 7:37

Even op uitzendinggemist.nl kijken naar kassa en dan de aflevering van vandaag. Daar hadden ze het er over. Ook hoe je dat uit zet.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 7:56

Welke telefoon heb je?

Gast
Gast

Bericht  Bliss za 16 apr 2011 - 7:59

Samsung Galaxy S! Die heeft jouw vriend toch ook?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 9:31

Klopt! Ik dacht het al dat je die had :P Als je het beginscherm ziet, dan zie je daar 2g-3g staan, dat icoontje. Als je daarop klikt, dan staan daar vakjes die je aan of uit kan vinken en als het goed is is de tweede dan roaming!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 13:47

Ik zou je aanraden om mijn bericht even goed te lezen, wat hiervoor gezegd is klopt namelijk niet! Roaming heeft helemaal niets met jouw vraag te maken. Roaming is namelijk het gebruik van mobiele diensten in het buitenland. Dit gaat per definitie niet van je bundel af; bij roaming betaal je per MB, meestal tussen de 2 en 8 euro.

Hier het antwoord op jouw eigenlijke vraag:

Als je gebruik maakt van een Wifi netwerk dan gaat dat niet van je bundel van 1 GB af. Aanmelden op een Wifi-netwerk gaat bij de Galaxy S via Instellingen --> Draadloos en Netwerken --> Wifi instellingen.

Internet via je provider aan- of uitzetten doe je bij Instellingen --> Draadloos en Netwerken --> Mobiele netwerken. Als je hierbij "Pakketgegevens gebruiken" aanvinkt, maak je gebruik van mobiel internet en dus van je bundel van 1 GB. Echter: als je tegelijkertijd aangemeld bent op een Wifi netwerk, dan gaat Wifi voor mobiel internet en gaat er dus niets van je bundel af.

Dan nog even over roaming, mocht je je daar inmiddels zorgen over maken:

Internetten in het buitenland staat standaard uitgeschakeld op de Galaxy S. Dit vind je in het zelfde menu als mobiel internet. Wanneer in dit overzicht "Roaming" aangevinkt staat, maak je WEL gebruik van mobiel internet in het buitenland. Wanneer deze niet aangevinkt staat, maak je hier GEEN gebruik van en worden email diensten, ping/whatsapp etc uitgeschakeld.

Gast
Gast

Bericht  Bliss zo 17 apr 2011 - 3:52

Dank voor jullie reacties! Heb ook nog wat research gedaan en volgens mij snap ik t nu beter en is t idd zoals Ava zegt. Als er Wifi beschikbaar is, ga ik op dat netwerk. ' Pakketgegevens gebruiken' heb ik wel aangevinkt. Als ik de aan/uit-knop lang ingedrukt hou, verschijnt er ook een scherm waarin ik t mobiele netwerk kan uitschakelen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 4:19

Oh dat weet ik verder niet, ik reageerde alleen op de vraag waar de knop zat voor roaming op een samsung galaxy :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: