Dagcafé 2011
+23
Imperfect
SuperGrover
nisavi
Lynn_
Pannetoet
Chocolate Cookie
May
Lejow
Cheesegirl
Burn
Suus
Elin
VeryCherry
Moezie
Lotus
Qiara
Toet
Angela_1986
girli
Roze Roos
Sjaantje
Jordana
Caro
27 plaatsers
Pagina 25 van 40
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Re: Dagcafé 2011
Anousch schreef:Nou dan wil ik graag weten waar jullie wonen? En voor hoeveel want dan kom ik verhuizen.
Dit was al vrij goedkoop wat ik tegen kwam.
Jullie zoeken in de vrije sector? Dan is dit een redelijk normale prijs. Tenminste wij hebben ook actief naar een huurwoning gezocht (in de omgeving van Utrecht weliswaar) en dan was dat ook wel de gemiddelde huurprijs.
Maar hebben nu een huurhuis waar we binnenkort gaan wonen waarvan de huurprijs nog hoger is, dus het kan erger
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10
Bij ons kost een gemiddeld eengezinswoning met 4 slaapkamers en een ruime zolder en een voor en achtertuin zo rond 500-550 kale huur.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Dolores schreef:PrinsesBo schreef:Voor 800 euro kale huur heb je echt een heel mooi koophuis.
Het is een mooi huis, maar voor dat geld zou ik het niet hoeven.
Eerlijk gezegd sluit ik me hierbij aan, als ik zoveel geld te besteden zou hebben, dan ging ik toch echt kopen....
Tenzij dit een huis was in hartje Amsterdam of Utrecht, dan zou ik minder verbaasd zijn...
Maar kopen moet je dan wel weer 'mogen'.
Tegenwoordig krijg je bijna geen hypotheek meer en zeker niet voor iets wat 800 euro per maand kost.
Maar huren voor 800 euro is dan weer geen probleem..
Werken jullie wel allebei, Anoush?
Gast- Gast
800 euro kale huur is echt veel. En als het nou in Blaricum was, of inderdaad in hartje Amsterdam, dan snapte ik dat nog wel. Ik zou verder kijken als ik jou was, Annousch.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn vriend is laatst bij de bank geweest voor hypotheek en hij kan maar tot 125.000 en hij wilt niet in een flat.
Dus het houdt gewoon al heel snel op.
Hij is zooo moeilijk daarin, ik zou zeggen nou flatje is toch ook prima om in te beginnen..
Maar ja in A.lblasserdam is alles gewoon duurder
Dus het houdt gewoon al heel snel op.
Hij is zooo moeilijk daarin, ik zou zeggen nou flatje is toch ook prima om in te beginnen..
Maar ja in A.lblasserdam is alles gewoon duurder
Gast- Gast
ik vrees het ook...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Maar als je maar tot 125.000 euro kan lenen voor een hypotheek, dan verdien je toch ook niet voldoende om 800 euro huur en alle andere bijkomende vaste lasten op te hoesten?
Er is volgens mij een stelregel dat woonlasten hest beste max. een derde van je inkomen kunnen zijn. Huur, gas, water, licht etc etc meegerekend. En voor gwl komt er met een beetje pech maandelijks ook 100 euro bij.
Toen wij huurden betaalden wij kaal 500 euro.
Er is volgens mij een stelregel dat woonlasten hest beste max. een derde van je inkomen kunnen zijn. Huur, gas, water, licht etc etc meegerekend. En voor gwl komt er met een beetje pech maandelijks ook 100 euro bij.
Gast- Gast
Ik betaal 800 euro kale huur voor een twee kamer appartement, en zoveel goedkopers is hier ook niet te vinden (in de particuliere sector dan), dus het zal ook wel afhankelijk zijn van in welke plaats je zoekt.
Imperfect- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 66
Ja probeer het hem maar duidelijk te maken, mijn pogingen zijn mislukt.
Ik ga er nu vandoor moet naar hopelijk nieuw oppasadresje!
Ik ga er nu vandoor moet naar hopelijk nieuw oppasadresje!
Gast- Gast
Maple schreef:Maar als je maar tot 125.000 euro kan lenen voor een hypotheek, dan verdien je toch ook niet voldoende om 800 euro huur en alle andere bijkomende vaste lasten op te hoesten? Er is volgens mij een stelregel dat woonlasten hest beste max. een derde van je inkomen kunnen zijn. Huur, gas, water, licht etc etc meegerekend. En voor gwl komt er met een beetje pech maandelijks ook 100 euro bij.
Dat bedoelde ik nou ook te zeggen.
Gast- Gast
Same here.. En dat is dan al aan de hoge kant..May schreef:Bij ons kost een gemiddeld eengezinswoning met 4 slaapkamers en een ruime zolder en een voor en achtertuin zo rond 500-550 kale huur.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Same here.. En dat is dan al aan de hoge kant..May schreef:Bij ons kost een gemiddeld eengezinswoning met 4 slaapkamers en een ruime zolder en een voor en achtertuin zo rond 500-550 kale huur.
Zo, in de vrije sector? Dat is goedkoop!
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Maple schreef:Maar als je maar tot 125.000 euro kan lenen voor een hypotheek, dan verdien je toch ook niet voldoende om 800 euro huur en alle andere bijkomende vaste lasten op te hoesten? Er is volgens mij een stelregel dat woonlasten hest beste max. een derde van je inkomen kunnen zijn. Huur, gas, water, licht etc etc meegerekend. En voor gwl komt er met een beetje pech maandelijks ook 100 euro bij.
Dat bedoelde ik nou ook te zeggen.
en ik ook
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Lekker, Jade! (is het trouwens: Jaaa-duh, of Djeed?)
euhhmm Jaaaaa-duhhhh denk ik
Gast- Gast
Dat is toch ook weer sitiuatie-afhankelijk? Ik kreeg ook maar een hypotheek van 130k ofzo, maar ik kan prima 800 kale huur opnbrengen. Ok, ik kan daarnaast niet nog 5 keer per jaar op vakantie maar het ging verder prima. En met z'n tweeen lijkt het me sowieso al makkelijker dan alleen.
Imperfect- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 66
Dat bestaat hier vrijwel niet, maar daar zou ik ook niet voor kiezen als het zo duur moet zijn..Darcy schreef:_Donnaa schreef:Same here.. En dat is dan al aan de hoge kant..May schreef:Bij ons kost een gemiddeld eengezinswoning met 4 slaapkamers en een ruime zolder en een voor en achtertuin zo rond 500-550 kale huur.
Zo, in de vrije sector? Dat is goedkoop!
Als hij maar zo`n 'lage' hypotheek kan krijgen, dan gok ik dat hij niet genoeg verdiend om 800 euro kale huur op te brengen. Huur is immers nog maar het begin..
Gast- Gast
Met zijn tweeën kan je veel meer lenen meestal dan alleen (nou ja eh duh natuurlijk haha maar dat loopt dan heel snel op zeg maar).
Laatst aangepast door Darcy op ma 28 feb 2011 - 6:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij hebben een hypotheek van 155.000 en verdienen ook allebei niet veel!
Toen we die afsloten en het huis kochten waren we 19 en 20, en er werd totaal niet moeilijk over gedaan.
Je hebt dan nog 48 en 47 jaar om te werken, dus ze gaan er vanuit dat je het binnen die tijd echt wel terug kan betalen!
Toen we die afsloten en het huis kochten waren we 19 en 20, en er werd totaal niet moeilijk over gedaan.
Je hebt dan nog 48 en 47 jaar om te werken, dus ze gaan er vanuit dat je het binnen die tijd echt wel terug kan betalen!
Gast- Gast
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Pagina 25 van 40
Permissies van dit forum: