Musthaves...
+35
Silver
kwebbeltje
Diese
Floor
Shopaholic
Filoria
Pink!
Zonneschijn
Slakje
PapillonRose
Jasmine
Shisha
Charles
Jade
kwak
Luce
CCC
Pompoen
Fearie
Laurientje
Liadan
Snoes
Sun88
Tania
Ella
Sanne
Fiwen
Pien
Aimee
Caroow
Happydobby
Annemie
Vixen
Printje
Stitch
39 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Musthaves...
Wij rolden de kruik in een hydrofiel en legden er dan over de lengte een knoop in. De kruik legde je dan aan de onderkant van het bedje tussen de dekens in met de knoopkant naar de baby toe. De kruik kan dan niet rollen, wat bij een kruikzak wel zou kunnen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Annemie schreef:Printje schreef:Ja idd een Dooky!!! Ook dat had ik bij R al moeten weten, dat stomme parasolletje altijd, een Dooky is echt ideaal.
Is dat fijn ja? Dan schaf ik dat ook nog aan. Werd ook altijd knettergek van de parasol.
Ja vind ik wel, al zijn de ringen die je om de maxi cosi moet doen bijv maar net aan. Maar verder is het ideaal.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook zo'n bad ding, maar het is zeker handig maar hier werkt het niet om even iets anders te doen bij hem in de buurt. Hij wipte iedere keer zijn billen omhoog en schoof er dan zo van af. Dus meestal ga ik nu gewoon zelf met hem in bad.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
http://m.youtube.com/#/watch?v=nDIgZbIecjA&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DnDIgZbIecjA
Zoals in het begin van dit filmpje deden wij de kruiken.
Zoals in het begin van dit filmpje deden wij de kruiken.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Draagdoek was echt een musthave. Ook had ik veel monddoekjes waar ik er veel van gebruikte op een dag. Badstoeltje (die waar ze op liggen) is ook veel gebruikt. Voedingskussen heb ik gebruikt tot de kinderen stopten met borstvoeding.
Grootste miskopen waren een bumbo seat en een wipstoel, die hebben we bij allebei niet gebruikt.
Grootste miskopen waren een bumbo seat en een wipstoel, die hebben we bij allebei niet gebruikt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Draagdoek op 1 en verder ehmm.. Ff denken..
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Sanne schreef:Aimee schreef:Ik vind strechrompers van de hema echt een musthave! Passen heel lang, houden een goede pasvorm en met spuiluiers tot in de nek kan je ze naar beneden uittrekken zodat de poep niet in de haren komt.
Beetje jammer dat ik daar nu achter kom... Dat je die rompers zo ver kunt uittrekken dat ze naar beneden gaan.. Voel me echt een beetje dom nu haha, als ik bedenk wat voor moeite ik deed om de poep niet in de haren te laten komen
Ik ook. Nooit geweten *schaam*
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Hier ook absoluut de draagdoek.
Ik vond zelf de Via avent potjes voor borstvoeding en fruit/groente ideaal.
Ik vond zelf de Via avent potjes voor borstvoeding en fruit/groente ideaal.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Draagdoek was hier trouwens een miskoop, ze wilden er echt niet in bleven huilen totdat ze eruit mochten
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb pas later een wipstoel aangeschaft maar ik ben zó blij met dat ding! Hij kan helemaal plat en L. Ligt er heerlijk in. Vooral als ik in kn werkkamer zit, maar ook als ik met hem wil douchen, dan leg ik hem in een handdoek in de wipstoel, ga zelf eerst even wassen en douchen, dan pak ik hem, douche met hem en als we klaar zijn wikkel ik hem weer in de handdoek in de wipstoel, droog mezelf gauw af, badjas aan en dan doe ik hem verder. Ideaal ding!
Draagdoek ook heel blij mee!
Draagdoek ook heel blij mee!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Hier waren we erg blij met de Baby Bjorn wipstoel, draagdoek, wikkeldoek die ook in de maxi cosi kon. Of ik echt miskopen heb gedaan, niet echt... we hebben alles wel gebruikt eigenlijk.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik gebruikte de flanellen luiers om onder het hoofdje te leggen in plaats van de hydrofiele luiers. Die zijn veel zachter.
Verder had ik stapels spuugdoekjes, die van de Hema vond ik het fijnste. Die van de Wibra en Zeeman zijn zo stug en hard.
Ik heb wel altijd de rompers van de Zeeman. Blijven hier gewoon goed, gaan niet uit model en als er een keer een poepvlek in zit gooi ik 'm weg.
Een draagdoek heb ik niet gemist. Toen de tweede hier kwam vond ik de duowagen ideaal.
Verder hebben wij alles gebruikt wat we gekocht hadden en ik heb ook niet echt iets gemist.
Verder had ik stapels spuugdoekjes, die van de Hema vond ik het fijnste. Die van de Wibra en Zeeman zijn zo stug en hard.
Ik heb wel altijd de rompers van de Zeeman. Blijven hier gewoon goed, gaan niet uit model en als er een keer een poepvlek in zit gooi ik 'm weg.
Een draagdoek heb ik niet gemist. Toen de tweede hier kwam vond ik de duowagen ideaal.
Verder hebben wij alles gebruikt wat we gekocht hadden en ik heb ook niet echt iets gemist.
Gast- Gast
Ik zou gewoon alleen de basisdingen aanschaffen. De rest zie je wel als je kindje is geboren. Dan kom je wel tegen wat je nodig hebt of wat handig is. Een draagdoek vond ik ideaal, maar heb ik ook pas aangeschaft na de geboorte. Voor hetzelfde geld heeft je baby er helemaal geen trek in, zit je met zo'n dure doek.
Je bent zo bij de winkel, dus het meeste kan je ook gewoon kopen als baby er is. Niet te moeilijk doen.
Je bent zo bij de winkel, dus het meeste kan je ook gewoon kopen als baby er is. Niet te moeilijk doen.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
wat ik bij d niet heb gehad en nu wel en ik ben er echt heel blij mee is een quinny zapp. ideaal en klein, de maxicosi er op en gaan! hij ligt standaard in de auto. straks komt er de bekleding in. veel makkelijker dan die grote kinderwagen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik ben echt ontzettend blij met:
* kinderwagen (Joolz)
* Verzorgingslijn Zarqa
* heeel veeel hydrofielen
Ik was trouwens ook heel blij dat ik een pak kunstvoeding in huis had voor de 2de nacht. Het ging helemaal niet goed met de borstvoeding en R. was flink overstuur!
De box begint nu pas leuk te worden voor haar, de wipstoel ook.
* kinderwagen (Joolz)
* Verzorgingslijn Zarqa
* heeel veeel hydrofielen
Ik was trouwens ook heel blij dat ik een pak kunstvoeding in huis had voor de 2de nacht. Het ging helemaal niet goed met de borstvoeding en R. was flink overstuur!
De box begint nu pas leuk te worden voor haar, de wipstoel ook.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Wij waren echt heeeel blij met de inbakerdoeken van grobag, de dragers(marsupi in t begin), d'r Brown flessen, Sab simplex, Sophie de giraf en de slaapzakken van little company (combi sleeper). Niet nodig geweest waren de flessenwarmer, het badje plus standaard (ze gaan altijd mee douchen) , de luieremmer (alles direct in de ton), de bouncer en de wipstoeltjes zonder muziekje en vibratiefunctie haha.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Hier worden de hydrofielen ook volop gebruikt, wil er binnenkort ook weer wat bijhalen want je kunt ze niet genoeg hebben.
Verder ben ik erg blij met de handkolf van de prenatal. Deze vind ik veel fijner dan een elektrische.
De grootste miskoop zijn toch wel een hoop kleertje. D. is lang en slank waardoor veel dingen qua lengte wel goed zitten maar veel te wijd zijn. Als ik hem op pak zakt het broekje 9 van de 10 keer van zijn kont af.
Er zijn een paar merken die wel goed bij hem zitten dus als ik dat geweten had dan had ik alleen daar de kleertjes gekocht.
Verder ben ik erg blij met de handkolf van de prenatal. Deze vind ik veel fijner dan een elektrische.
De grootste miskoop zijn toch wel een hoop kleertje. D. is lang en slank waardoor veel dingen qua lengte wel goed zitten maar veel te wijd zijn. Als ik hem op pak zakt het broekje 9 van de 10 keer van zijn kont af.
Er zijn een paar merken die wel goed bij hem zitten dus als ik dat geweten had dan had ik alleen daar de kleertjes gekocht.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Voor mij zijn dat toch vooral véél, heel veel spuugdoekjes. Had bij J. werkelijk overal in huis een stapeltje liggen, zo greep ik nooit mis.
En de badcapes. Ik had J. als ik haar bij me had vrijwel altijd in een badcape gewikkeld. Geen gedoe met dekentjes die wegglijden enzo.
En de badcapes. Ik had J. als ik haar bij me had vrijwel altijd in een badcape gewikkeld. Geen gedoe met dekentjes die wegglijden enzo.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Wij hebben nooit spuugdoekjes gebruikt maar zon doos met tissues .
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik heb wel een heleboel dingen die ik heel erg fijn vond. Onder andere: draagdoek, drager, veel hydrofielluiers, een paar flanellen luiers (zijn warmer en ik had een koukleumpje), veel slabbetjes, veel spuugdoekjes, genoeg flesjes en spenen, magnetronsterilsator, wikkeldoek, schommelstoeltje, badstoeltje waar ze op kon liggen, badring voor toen ze kon zitten, bakerslaapzakjes van puckababy en swaddle me, speelkleed met bogen, Sophie de giraffe speeltje, tummytub..Natuurlijk hadden we ook zonder bepaalde dingen gekund, maar dit waren voor ons wel fijne dingen.
Dingen waar ik weinig mee gedaan heb: navelbandjes (gebruiken ze niet meer), tig mutsjes (had er heel veel gekregen en ze kon er echt geen tien tegelijk dragen), heel veel knuffels (ook hier veel teveel van gekregen eigenlijk), een gewoon badje (pas met een jaar genomen, tummytub en douche waren veel fijner), dekentjes voor in wieg en ledikant (na een korte periode bleken slaapzakken hier veel fijner), luieremmer.
Dingen waar ik weinig mee gedaan heb: navelbandjes (gebruiken ze niet meer), tig mutsjes (had er heel veel gekregen en ze kon er echt geen tien tegelijk dragen), heel veel knuffels (ook hier veel teveel van gekregen eigenlijk), een gewoon badje (pas met een jaar genomen, tummytub en douche waren veel fijner), dekentjes voor in wieg en ledikant (na een korte periode bleken slaapzakken hier veel fijner), luieremmer.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Musthaves:
-(véél) hydrofiele doeken
-zo'n ligding voor in bad (dankzij Printje heb ik net een nieuwe op de geboortelijst gezet, dat ding vond ik echt heel erg handig!)
-draagdoek
-Avent Via potjes voor de borstvoeding en groenten/fruit
-Doomoo seat (of wipstoeltje, maar ik geef toch de voorkeur aan de Doomoo)
Miskopen:
-babyfoon
-flessenverwarmer
-(véél) hydrofiele doeken
-zo'n ligding voor in bad (dankzij Printje heb ik net een nieuwe op de geboortelijst gezet, dat ding vond ik echt heel erg handig!)
-draagdoek
-Avent Via potjes voor de borstvoeding en groenten/fruit
-Doomoo seat (of wipstoeltje, maar ik geef toch de voorkeur aan de Doomoo)
Miskopen:
-babyfoon
-flessenverwarmer
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Spuugdoekjes heb ik van de Wibra en Hema, over beide tevreden. Hydrofiel van verschillende merken, ook geen problemen mee.
Wipstoeltje vind ik ideaal.
Miskoop is hier ook de babyfoon geweest, gebruik hem werkelijk nooit.
Wipstoeltje vind ik ideaal.
Miskoop is hier ook de babyfoon geweest, gebruik hem werkelijk nooit.
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Ik kan niet zonder mijn draagdoek(en)
Dat is echt een musthave voor mij.
Geldverspilling: o.a. de tummytub/badje enzo, ze gingen beide eigenlijk alleen mee onder de douche en hebben 1 keer in de tummytub gezeten.
Kinderwagen, bij zoon nog wel veel gebruikt maar sinds ik een doek heb staat die te verstoffen.. haha
Maar goed de meeste zullen die wel gebruiken haha
Dat is echt een musthave voor mij.
Geldverspilling: o.a. de tummytub/badje enzo, ze gingen beide eigenlijk alleen mee onder de douche en hebben 1 keer in de tummytub gezeten.
Kinderwagen, bij zoon nog wel veel gebruikt maar sinds ik een doek heb staat die te verstoffen.. haha
Maar goed de meeste zullen die wel gebruiken haha
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik vond trouwens de familyfix in de auto voor de maxicosi ook geweldig makkelijk!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Even nieuwsgierig: wat vind je het voordeel van een wipstoel waardoor het handiger is dan de box? Bij een jonge baby bedoel ik? Ik heb een goedkope wipstoel die ik alleen wil gebruiken voor het geven van fruit als de baby nog te jong is voor een kinderstoel. Maar zou niet weten waar je een wipstoel voor gebruikt bij een baby die nog geen bijvoeding krijgt.Caroow schreef:Annemie schreef:@printje, oh ik dacht dat een wipstoel pas vanaf een paar maanden mocht, weet het al niet meer, is ook alweer 3 jaar geleden, hihi.
Wij hebben een hele fijne die je helemaal plat vanaf de geboorte kan gebruiken.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: