Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Musthaves...

+35
Silver
kwebbeltje
Diese
Floor
Shopaholic
Filoria
Pink!
Zonneschijn
Slakje
PapillonRose
Jasmine
Shisha
Charles
Jade
kwak
Luce
CCC
Pompoen
Fearie
Laurientje
Liadan
Snoes
Sun88
Tania
Ella
Sanne
Fiwen
Pien
Aimee
Caroow
Happydobby
Annemie
Vixen
Printje
Stitch
39 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Musthaves... Empty Musthaves...

Bericht  Stitch di 2 jul 2013 - 8:07

...en miskopen. 

Vandaag ben ik 28 weken zwanger, en op de grote spullen na, moeten we nog alles kopen. Alleen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat ik een aardige lijst hebt van wat je allemaal moet aanschaffen, alleen hoor ik ook dat bijv. de ene hydrofiel luier beter is als de andere. 

Dus vandaar dit topic, wat moet je echt in huis hebben, en wat is/zijn je grootste miskoop/miskopen geweest?
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Musthaves... Empty Re: Musthaves...

Bericht  Printje di 2 jul 2013 - 8:09

Navelbandjes, totaal niet nodig. Eventueel na een vaccinatie maar ook dat kun je met een gewoon washandje doen. Voor de rest denk ik er ff over na.

Must have; daar ben ik weer maar ABC-poeder, had me veel ellende met krampjes kunnen besparen bij R. Verder niet echt iets, zo'n zitje/ ligding voor in het bad is ook wel erg handig, weet de naam er niet van maar daar ligt de baby in en heb jij je handen vrij.

En voor twee kindjes of meer een fietskar die ook buggy is, echt zo ideaal. En goed voor jezelf haha ik heb geen fitness meer nodig als je met dat ding op pad gaat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Vixen di 2 jul 2013 - 8:12

En alle must have's die printje post, heb ik dus nog nooit een seconde gemist.

Zelf zou ik never nooit niet zonder draagdoek/drager willen en kunnen. Verder zou ik zo niet kunnen verzinnen wat ik echt een must have vind.

Qua hydrofielen heb ik geen verschil. Ik heb de wereld aan merken, maar zolang ze maar vaak genoeg gewassen zijn vind ik ze allemaal prima.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Annemie di 2 jul 2013 - 8:14

Wow, ben je alweer 28 weken, wat vliegt de tijd.

Navelbandjes en bedzeiltjes niet nodig.

Ik gebruikte heeel veel spuugdoekjes en hydrofiele luiers (van Hema). Wipstoel is ook ideaal na een paar maanden. Ik vond zo'n ligding voor in bad juist helemaal niks, hihi. Een badring wel toen hij ouder was.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje di 2 jul 2013 - 8:15

hahaha Vixen en ik heb nooit een drager/draagdoek gebruikt. Zo heeft ieder toch zijn eigen dingen die ze fijn vindt.

Hydrofiele luiers heb ik erg veel, vind ze handig in gebruik. Gewoon vd Hema en Prenatal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 2 jul 2013 - 8:16

Annemie schreef:Wow, ben je alweer 28 weken, wat vliegt de tijd.

Navelbandjes en bedzeiltjes niet nodig.

Ik gebruikte heeel veel spuugdoekjes en hydrofiele luiers (van Hema). Wipstoel is ook ideaal na een paar maanden. Ik vond zo'n ligding voor in bad juist helemaal niks, hihi. Een badring wel toen hij ouder was.

Hier lagen ze allebei na een paar dagen al in de wipper, wel goed plat natuurlijk. Nu zit ze er bijna neit meer in omdat ze dan zichzelf naar voren gooit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happydobby di 2 jul 2013 - 8:16

Hydrofieldoeken heb ik van wibra,hema en kruitvat, geen verschil behalve de maat.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annemie di 2 jul 2013 - 8:19

@printje, oh ik dacht dat een wipstoel pas vanaf een paar maanden mocht, weet het al niet meer, is ook alweer 3 jaar geleden, hihi.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 2 jul 2013 - 8:20

hahaha Annemie, ik vind dat juist voor de eerste maanden erg handig om ze ff neer te leggen. Ik kan hem bij N dus nu al niet meer gebruiken omdat ze zich omhoog trekt en dan zich naar voren werpt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow di 2 jul 2013 - 8:20

Ik ben echt blij met de diaperchamp, de familyfix en de wipstoel. Ook vind ik dat badinzetje erg fijn. Qua rompers, hydrofiele luiers en monddoekjes ben ik zeer tevreden met de Hema.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Aimee di 2 jul 2013 - 8:20

Ik vind strechrompers van de hema echt een musthave! Passen heel lang, houden een goede pasvorm en met spuiluiers tot in de nek kan je ze naar beneden uittrekken zodat de poep niet in de haren komt.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Pien di 2 jul 2013 - 8:20

Als je zoekt op uitzetlijst in de zoekfuncite vind je een oud topic van mij, daarin staan heel veel handige tips!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fiwen di 2 jul 2013 - 8:22

Een draagdoek... De rest had ik in principe kunnen missen als het nodig was geweest.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Sanne di 2 jul 2013 - 8:23

Het is echt verschillend wat de musthaves zijn en wat de miskopen. Ik ben net als Vixen blij met mijn draagdoek. Ik heb de kinderwagen vrijwel nooit gebruikt. In het geval van onze dochter is de kinderwagen dus een soort miskoop, maar ik gok maar zo dat je die wel gaat kopen.

Navelbandjes worden inderdaad niet meer gebruikt. Dat geldt bijna overal ook voor kruikenzakken geloof ik. De kruiken werden hier in hydrofielen gerold.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Caroow di 2 jul 2013 - 8:23

Annemie schreef:@printje, oh ik dacht dat een wipstoel pas vanaf een paar maanden mocht, weet het al niet meer, is ook alweer 3 jaar geleden, hihi.

Wij hebben een hele fijne die je helemaal plat vanaf de geboorte kan gebruiken.
Musthaves... Images?q=tbn:ANd9GcRYvW5EqtISva63PiMXwodxacYYGoIuN67f4ECQrzaZ29X2DHAV8g
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Sanne di 2 jul 2013 - 8:25

Aimee schreef:Ik vind strechrompers van de hema echt een musthave! Passen heel lang, houden een goede pasvorm en met spuiluiers tot in de nek kan je ze naar beneden uittrekken zodat de poep niet in de haren komt.

Beetje jammer dat ik daar nu achter kom... Dat je die rompers zo ver kunt uittrekken dat ze naar beneden gaan.. Voel me echt een beetje dom nu haha, als ik bedenk wat voor moeite ik deed om de poep niet in de haren te laten komen laughcry 

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Ella di 2 jul 2013 - 8:33

Hydrofiele doeken heb ik er echt van bij gekocht. Zo handig. En heeeeel veel spuugdoekjes. Verder heb ik de wipstoel ook super veel gebruikt.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Tania di 2 jul 2013 - 8:35

Niet onmisbaar maar dingen waar ik erg blij mee was:
Dooky, veel handiger dan dat gehannes met een parasolletje
Stretchrompers van Hema, veel anderen geprobeerd maar deze waren veruit het prettigste
Beco, veel gebruikt handig als het druk is of als je geen zin hebt in gesjouw met de kinderwagen.
Een lekkere zachte wikkeldoek, vooral in het begin lekker om je kindje in te leggen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje di 2 jul 2013 - 8:35

Ja idd een Dooky!!! Ook dat had ik bij R al moeten weten, dat stomme parasolletje altijd, een Dooky is echt ideaal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 8:39

Flanellen luiers zijn niet nodig. Ik heb er 2 en nog nooit gebruikt, want ik heb geen idee waar ze voor zijn. Kruikzakken ook niet nodig, want die mag de kraamzorg niet meer gebruiken. Ik had ook de wereld aan verzorgingspulletjes en na een jaar het meeste nog ongebruikt. Ik gebruik alleen wasgel, shampoo, schuimband, zachte crème voor het lichaam en sudocreme o.i.d. Tummytub vond ik ook niet nodig, gebruikte een gewone luieremmer.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 2 jul 2013 - 8:41

Flanellen luiers idd totaal niet nodig.

Hoezo geen kruikenzakken meer, in januari mocht dat nog wel hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sun88 di 2 jul 2013 - 8:42

Wat onze grootste miskoop is geweest; flessenverwarmer. Maar als je borstvoeding gaat geven zul je die toch niet aanschaffen.

Wat ons toch bezielde om dat ding te kopen, in de magnetron gaat 100x sneller.

Stretch rompers van de HEMA zijn het aller aller fijnst, rompers van de prenatal van 2,50 zijn ook goed, alleen daar groeien ze te snel uit. bijv maat 62/68 is te klein als hij in 68 zat. Zeeman rompers zijn echt een no go, ik kom sowieso nooit bij de Zeeman, maar had ze kado gehad, na 1x wassen is het model weg, stikwerk gaat rafelen met gaten tot gevolg.

En wat ik heel handig heb gevonden, in het begin vanwege het huilen totaal niet, maar later wel, is de babyinzet voor de Stokke stoel. Vooral omdat meneertje nu nog niet zit, was die newborn inzet heel handig. Nu is hij daar te groot voor, dus zit maar heel kort ff in de kinderstoel.

Edit; ook die verzorgingsspullen ja, ik had sudocreme, bepanthen creme, zwitzal billen creme.Gebruik alleen de sudocreme. Flanellen luiers heb ik nooit aangeschaft, geen idee waarvoor het diende. twee kruiken had ik, maar met 1 hadden we het ook prima gered. Kruikzakken had ik wel, gebruikte de kraamzorg ook, anders is het toch veel te heet om die kruik vast te pakken?

Laatst aangepast door Sun88 op di 2 jul 2013 - 8:45; in totaal 1 keer bewerkt
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Ella di 2 jul 2013 - 8:45

Hier heb ik ook gewoon kruikenzakken nodig gehad. En inderdaad de rompers van de hema ideaal!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Annemie di 2 jul 2013 - 8:46

Printje schreef:Ja idd een Dooky!!! Ook dat had ik bij R al moeten weten, dat stomme parasolletje altijd, een Dooky is echt ideaal.

Is dat fijn ja? Dan schaf ik dat ook nog aan. Werd ook altijd knettergek van de parasol.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes di 2 jul 2013 - 8:46

Wipstoeltje vind ik echt een must-have! Hier heeft hij er heel veel ingezeten en nu nog steeds.
Hydrofiele doeken heb ik allemaal van de babydump, erg handig!
En zo'n badstoeltje vind ik ook heel praktisch. Terwijl mijn zoontje in dat ding in het grote bad ligt, ga ik mezelf ondertussen opmaken e.d.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende