Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De eerste boterham

+3
Mida4you
Susan
Liadan
7 plaatsers

Ga naar beneden

De eerste boterham Empty De eerste boterham

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 6:02

Ik ben dit weekend begonnen met de eerste boterham en S. moet er echt niks van hebben !
Ik snij de boterham in kleine stukjes, smeer en wat boter op en sop het ook nog eens in de opvolgmelk
maar meneer begint al te kokhalzen als hij een stukje in zijn mond krijgt en na poging 5 houd hij z'n
lippen stijf op elkaar. Maar als ik hem een broodkorstje geef eet hij het wel op.

Iemand tips?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

De eerste boterham Empty Re: De eerste boterham

Bericht  Liadan zo 27 feb 2011 - 6:03

Ik zou het in reepjes geven met een beetje boter erop. En verder gewoon elke dag aan blijven bieden, uiteindelijk gaat hij het wel eten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 6:05

Y. krijgt een hele boterham zonder iets erop. Ze zit bij mij op schoot aan de hoge tafel en dan gaat ze er mee spelen en in kneden en vervolgens stopt ze het in de mond en eet op die manier nu bijna een halve boterham weg. Als wij het haar 'voeren' moet ze er ook niks van hebben, dan houdt ze haar mond ook stijf dicht.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 27 feb 2011 - 6:06

Ik zou rustig aan doen en gewoon nog even beginnen met de korstjes. Ik doopte voor Ezra vaak een boterham in de Frutapura of weekte het in diksap, dat vond hij erg lekker. Of ik maakte een papje door een bruine boterham en een banaan door elkaar te prakken en dat gewoon te voeren met een lepel.

Ik weet niet of er een Bagels & Beans bij je in de buurt is, maar je kunt ook een paar naturelle lichtbruine bagels kopen en dat eens proberen. Bagels zijn in eerste instantie ooit bedacht voor baby's, als bijtring van brood. Als hij 'm zelf kan vasthouden en eraan kan sabbelen, gaat hij er misschien ook wel hapjes van nemen. Je moet alleen wel opletten dat de buitenkant niet te hard is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mida4you zo 27 feb 2011 - 6:06

Hier is dat precies hetzelfde, dan geef ik Z. een stukje brood in haar mond en begint ook te kokhalzen en ze spaart alle brood in het midden van haar tong op en dan ligt er een plakkaat brood midden op haar tong. Broodkorstje vindt dan weer heerlijk. Misschien komt het omdat ze de broodkorstjes zelf vasthouden...? Dat het dan veel lekkerder maakt?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 6:08

Korstjes gaat wel maar de binnenkant van de boterham kan hij niet goed vasthouden en gooit het dan maar op de grond Wink
Ik blijf het iedere dag proberen

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 6:10

Susan schreef:Ik zou rustig aan doen en gewoon nog even beginnen met de korstjes. Ik doopte voor Ezra vaak een boterham in de Frutapura of weekte het in diksap, dat vond hij erg lekker. Of ik maakte een papje door een bruine boterham en een banaan door elkaar te prakken en dat gewoon te voeren met een lepel.

Ik weet niet of er een Bagels & Beans bij je in de buurt is, maar je kunt ook een paar naturelle lichtbruine bagels kopen en dat eens proberen. Bagels zijn in eerste instantie ooit bedacht voor baby's, als bijtring van brood. Als hij 'm zelf kan vasthouden en eraan kan sabbelen, gaat hij er misschien ook wel hapjes van nemen. Je moet alleen wel opletten dat de buitenkant niet te hard is.

Dat is ook wel een idee met banaan ! Zal ik morgen eens gaan proberen.
Hier hebben we geen Bagels & Beans helaas.. Was ook wel een idee !

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 6:12

Ik zou brood van minimaal een dag oud geven, en dan een wat 'groter' korstje in z'n vuistje geven. Dus dat je ene korstje geeft waar ook nog een centrimeter of drie, vier binnenkant van het brood aan zit. Doordat het brood al wat ouder is blijft het ook niet meer zo plakken aan z'n verhemelte, en hij kan het door het korstje weer beter vasthouden.

De tip Susan van een bagel vind ik eigenlijk ook wel een goede, dat wist ik heel niet, dat een bagel van oorsprong voor baby's bedoeld was.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 27 feb 2011 - 6:40

Welk brood gebruiken jullie dan? Wit, lichtbruin (volkoren)?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 6:54

Bagels zijn ook te koop bij AH en Aldi.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 6:56

Hier precies hetzelfde, meneer wil echt geen brood, heb er van alles opgedaan en geprobeerd maar hij gaat kokhalzen of gooit het gewoon op de grond smile haha.
Dus ik ben even een tijdje gestopt met aanbieden, komt vanzelf wel weer.

Gast
Gast

Bericht  PiP zo 27 feb 2011 - 8:14

Hier was het advies van het cb beginnen met een broodkorst en/of broodkruimels in de wangzak.
Als je wat op de tong legt hebben ze een reflex om het meteen weer naar buiten te werken, daarom moest ik het in de wangzak doen. Misschien dat dit wel werkt en dan langzaam gewoon wil eten?
Hier ging het eigenlijk meteen al wel goed, wie weet heb je er wat aan!?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  sheila123 zo 27 feb 2011 - 8:17

Hier werd pas goed brood gegeten met 10 maanden. Hier was het ook steeds kokhalzen en naar buiten werken. Mijn advies is gewoon blijven aanbieden. Ze gaan vanzelf beter eten. Ook al duurt het soms een tijdje.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Printje zo 27 feb 2011 - 8:23

Zal ik je zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet meer precies weet hoe het in het begin ging...... erg he. Volgens mij moest hij er ook echt even aan wennen maar het is nu helemaal goed gekomen. Als ik meneer de keuze zou geven zou hij 3 boterhammen op eten. Hij is helemaal dol op brood.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud