Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

inspiratieloos (verjaardag)

5 plaatsers

Ga naar beneden

inspiratieloos (verjaardag) Empty inspiratieloos (verjaardag)

Bericht  Gast vr 28 jun 2013 - 1:44

Hoop hier wat tips te lezen, want ben op zoek naar een leuk cadeautje voor een vriend van me die morgen z'n verjaardag viert. Hij is altijd kok geweest en wilde wel graag iets voor in de keuken, maar doordat ik veel last heb van hyperventilatieaanvallen wil ik liever niet heel lang de stad in. Een mooi kookboek is geen optie, want hij heeft net de bijbel onder de kookboeken zelf gekocht. Professionele messenset heeft hij wel en is zo 100 euro.

We geven iets met 3 mensen, dus het hoeft niet heel goedkoop te zijn. Goede fles wijn vind ik zelf niet echt leuk om te geven en ik wil me er verder niet heel makkelijk vanaf maken, maar uren door de stad slenteten is ff geen optie. Iemand suggesties?smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

inspiratieloos (verjaardag) Empty Re: inspiratieloos (verjaardag)

Bericht  Pommes vr 28 jun 2013 - 1:59

Waarom geven jullie hem dan geen cadeaubon voor een kookwinkel? Of vind je dat ook te saai. Dan kan hij zelf iets uitzoeken of de bon bijleggen wat iets wat hij heel graag wil.

Anders misschien een pastamaker/spaghettimaker?
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast vr 28 jun 2013 - 2:08

Bon kan idd, maar de voorkeur geven we aan echt iets kopen. Thnx voor je andere suggestie!

Gast
Gast

Bericht  SoGood vr 28 jun 2013 - 2:37

Guattari schreef:Bon kan idd, maar de voorkeur geven we aan echt iets kopen. Thnx voor je andere suggestie!

He lieve Guatt, ik las gisteren van je hyperventilatieaanvallen maar ik kon niet reageren omdat ik aan het werk was.. Uit ervaring weet ik dat dit ontzettend beangstigend kan zijn en ik vind het ook ontzettend rot voor je.. Wat ik je wel mee wil geven is om toch de stad in te gaan en niet teveel aandacht te besteden aan deze aanvallen. Op een gegeven moment was ik zelf zo bang om ze te krijgen dat ik nergens meer kwam en uiteindelijk gewoon paniekaanvallen kreeg omdat ik mezelf van te voren al op had zitten fokken. Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is natuurlijk, maar hoe eng hyperventilatie ook is... Er kan je niets gebeuren. Laat het niet je plannen in de weg staan. Sterkte. smile
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 28 jun 2013 - 2:54

Wat een lieve reactie, thnx. hug 

Gisteren in de supermarkt had ik echt het idee flauw te gaan vallen en daar voelde ik me wel echt onprettig bij, terwijl ik niet eens alleen daar was. Heb heel weinig energie momenteel, dus de stad ingaan zie ik ff niet zitten nu, of het moet gericht zijn qua een bepaalde winkel gaan en daarna zo weer naar huis kunnen. Rondlopen in een menigte vind ik niet fijn nu.

Wat naar dat jij er zoveel last van hebt gehad. Ik las gisteren op een medische site dat ademen in een zakje dus helemaal niet schijnt te helpen. Ik zou moeten proberen de aanvallen te voorkomen, maar weet niet goed hoe. Heb jij nog meer tips hierover? In paniek ervan raken is helemaal rot; dat lijkt me idd erg beangstigend. Ik wil niet zeggen dat ik erbij loop te huppelen, maar ik weet ergens wel dat het niet gevaarlijk is, hooguit enorm vervelend.Sad

Gast
Gast

Bericht  Pineco vr 28 jun 2013 - 3:00

Mijn man is ook kok en wordt altijd blij van de spullen bij Cook & Co (ook online, maar dat lukt niet meer voor morgen...). Misschien kun je eens op hun site kijken voor inspiratie: http://www.cookandco.nl/

Of lekkere olijfolie, verschillende soorten; om mee te koken, maar ook om lekker met brood te eten. Een mooie snijplank misschien?

En sterkte met je hyperventilatieaanvallen hug
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Gast vr 28 jun 2013 - 3:02

Dank je wel voor de link! Ik ga meteen ff kijken.smile En ook bedankt voor het sterkte wensen.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 28 jun 2013 - 3:03

Guattari schreef: Een mooi kookboek is geen optie, want hij heeft net de bijbel onder de kookboeken zelf gekocht. Professionele messenset heeft hij wel en is zo 100 euro.

Bedoel je de Larousse? Mooi boek, maar in de praktijk gebruiken wij die ook echt nooit. (heb 'm vorig jaar aan m'n vriend cadeau gegeven). Dat betekent echt niet dat je niet een ander kookboek cadeau kunt geven.

En messenset heeft ie al, maar misschien heeft hij dan aan een mooie wet stone slijpset? Mijn vriend heeft net deze set voor z'n verjaardag gekregen:

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-eden-quality-slijppakket-driedelig.htm

Dat is iets wat koks ook wel echt kunnen waarderen waarschijnlijk.

En een mooie rasp van Microplane doet het ook heel goed:

http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/microplane-raspen.htm

(maar wij hebben zo'n smalle zester thuis, gebruiken we echt bijna dagelijks om limoen te raspen enzo, maar kan ook prima voor parmezaan, chocola, etc).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  SoGood vr 28 jun 2013 - 3:11

Guattari schreef:Wat een lieve reactie, thnx. hug 

Gisteren in de supermarkt had ik echt het idee flauw te gaan vallen en daar voelde ik me wel echt onprettig bij, terwijl ik niet eens alleen daar was. Heb heel weinig energie momenteel, dus de stad ingaan zie ik ff niet zitten nu, of het moet gericht zijn qua een bepaalde winkel gaan en daarna zo weer naar huis kunnen. Rondlopen in een menigte vind ik niet fijn nu.

Wat naar dat jij er zoveel last van hebt gehad. Ik las gisteren op een medische site dat ademen in een zakje dus helemaal niet schijnt te helpen. Ik zou moeten proberen de aanvallen te voorkomen, maar weet niet goed hoe. Heb jij nog meer tips hierover? In paniek ervan raken is helemaal rot; dat lijkt me idd erg beangstigend. Ik wil niet zeggen dat ik erbij loop te huppelen, maar ik weet ergens wel dat het niet gevaarlijk is, hooguit enorm vervelend.Sad

Ik heb genoeg tips maar ik weet niet in hoeverre jouw aanvallen met die van mij te vergelijken zijn. Ik denk dat die van mij vooral psychisch waren. Ik was zo bang om ze te krijgen, dat ik ze uiteindelijk ook echt kreeg.

Toen ik 12 was heb ik een lange periode van deze aanvallen gehad waarbij ik ook echt dacht dat ik flauw zou vallen, mijn hart ging te keer, ik hoorde slecht, ik was misselijk en heel mijn lichaam voelde raar. Ik heb toen ademhalingsoefeningen gehad en toen was het weg.

Toen ik ongeveer 20 was, aan een nieuwe studie ging beginnen en vol in het leven stond kwamen die aanvallen weer in alle heftigheid naar voren. Ik kon ze niet meer zelf opvangen en ben m.b.v. een psycholoog en uiteindelijk kalmerende medicijnen er weer bovenop gekomen.

Echt, ik dacht dat ik nooit meer beter zou worden, nooit meer in een collegezaal zou zitten enzo maar nu doe ik alles weer. Maar het betekent wel dat deze aanvallen altijd wel ergens latent aanwezig zijn en dat heb ik geaccepteerd. Het is wie ik ben en ze horen gewoon bij me. Onbewust probeer ik ze te negeren. Zodra ik iets voel besteed ik er geen aandacht aan en ga ik eigenwijs door waar ik mee bezig was, nooit zal ik er meer voor weg lopen omdat ik dit te vaak heb gedaan en dit mijn aanvallen heeft verergerd. Ik weiger nog om mijn leven dit te laten beinvloeden. Als ik het heel erg heb, laat ik zo'n gevoel over me heen komen. Het klinkt eng en als ik eerlijk ben voelt het ook eng.. Maar het valt uiteindelijk altijd mee. Ik ben zo vaak zo bang geweest, zo naar kunnen ademen, zo alles wat er bij komt kijken maar er is nog NOOIT iets gebeurd. En uiteindelijk, wat is het ergste wat je kan overkomen?

Sorry, het is een heel verhaal geworden over mezelf maar misschien herken je er iets in? Misschien helpt het je ook dat ik vanuit mijn studie maar ook vanuit mijn vorige werk en omgeving weet dat ontzettend veel mensen dit soort klachten hebben.

Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent, ondertussen goed voor jezelf zorgen en je niet te druk hierover maken. hug Dit krijg je natuurlijk niet zomaar.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood vr 28 jun 2013 - 3:13

Oh, nu ik het terug lees staat het er misschien wat dramatischer dan dat het is. Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 28 jun 2013 - 3:24

Marin, ik weet ff niet meer hoe dat boek heet, want vind koken wel erg leuk maar ben er niet professioneel mee bezig en/of heb ook niet veel kookboeken in huis. Hij heeft 'm gekocht van bonnen die hij nog had en dan vooral voor de foto's.Wink Koken doet hij echt vanuit zijn eigen creativiteit. Wel heel leuk en lekker altijd!

Die rasp is ook een goed idee. Thnx!

Sogood: dank je wel dat je de moeite wilde nemen om jouw verhaal te doen. De klachten bij mij komen voort uit stress, maar zijn wel vergelijkbaar met die van jou qua misselijkheid/vol gevoel, druk op m'n borst (gevoel), idee flauw te gaan vallen, etc etc. Ademhalingsoefeningen zou ik ook kunnen gaan proberen. Zal eens kijken wat er op internet over te vinden is. Bij anderen vind ik het heel naar en rot klinken, maar naar mezelf toe voel ik me al snel een aanstelster. Ik kan het amper negeren, maar ik word bijna pissig op mezelf als ik hierdoor een afspraak moet afzeggen, terwijl mijn nabije omgeving juist veel begrip toont. Ik merk daarentegen wel dat ik selectief ben momenteel. Niet iedereen kan ik nu om me heen hebben; ook niet als het een dagje beter gaat. Heb maar weinig nodig om in de stress te schieten.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 28 jun 2013 - 3:28

Als je zegt de Bijbel van de kookboeken dan denk ik daaraan. Is heel mooi boek idd.

Als ik mocht kiezen zou ik denk ik eerder de wet stones (slijpset) geven dan een rasp, maar dat is wel wat duurder (maar gezien je met z'n drieën geeft, kan het misschien).

Zal verder nog even denken wat mannen en koken leuk vinden.

Een Thermapen! Die wil m'n vriend ook nog heel graag. Sorry kan nu geen links meer plaatsen. Maar is een hippe vleesthermometer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  SoGood vr 28 jun 2013 - 3:30

Ja maar dat is helemaal niet zo gek hoor. Die aanvallen kosten je bergen vol energie en zijn doodvermoeiend... Denk dat het belangrijk is om nu gewoon even tijd voor jezelf te nemen, goed uit te rusten en zorgen dat je de oorzaak (stess) zo goed mogelijk probeert aan te pakken. Goed voor jezelf zorgen en lief zijn voor jezelf. Sterkte. hug 

Oh, en succes met je cadeautje. Very Happy Leuke tips Marin!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga vr 28 jun 2013 - 5:59

Bon voor een workshop? Grote mand met kwaliteitshizzle? Hoewel je dan wel weer de stad in moet..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast vr 28 jun 2013 - 11:53

Uiteindelijk is het iets geheel anders geworden, want hij kwam er opeens mee dat hij ook wel graag een nieuw shirt wilde. Prima!:-D Ben ff in het winkelcentrum bij m'n zus gaan kijken (minder druk en hectisch nu voor mij) en meteen geslaagd bij de eerste winkel. Hoop dat 'ie 'm mooi vindt! Nogmaals bedankt voor de reacties.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: