Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

+25
_Blush_
Snirp
Truttebol
Snoes
*Lookie*
SarahKey
Coco
Aoi
Blond
Linda
Curious
_Lana_
Zonnetje
Paper Crown
Luce
Dille
rianne287
Marin
Sadie_
Lousanne
Reeza
Shisha
Lady4
Razz
Ilovethe90s
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Lousanne za 22 jun 2013 - 1:42

Mijn vriend en ik hebben een heel leuk huisje op het oog, echter is de vraagprijs wat boven budget. Het huis kost 300.000 euro (staat al een jaar te koop, was een jaar geleden 375.000 euro). Nu vroeg ik me af hoeveel je meestal van de vraagprijs af krijgt.. Dus: wat is het verschil van de vraagprijs van jullie huis en wat jullie er uiteindelijk voor betaald hebben?
(zo rond 260000 en 270000 kunnen we betalen..ik hoop zo dat het lukt!!)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Ilovethe90s za 22 jun 2013 - 1:46

Wij gingen van 199.000 naar 190.000. Ik heb toen (6,5 jaar geleden) gehoord dat er 10% vanaf kon maar weet niet of dat nog actueel is.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Razz za 22 jun 2013 - 1:48

Wij hadden bijna een huis gekocht en we hebben toen 11.500 euro van de vraagprijs af gekregen. Maar je kan het altijd proberen. Misschien willen die mensen ontzettend graag van hun huis af en zijn jullie de eerste kijkers van dit jaar. Niet geschoten is altijd mis!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Lady4 za 22 jun 2013 - 2:36

Gewoon een openingsbod doen van rond de 250.000 en afwachten hoe ze daar op reageren.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 2:36

Ze zijn al behoorlijk gezakt en ik denk dat het puur afhankelijk is van hoeveel verlies ze daadwerkelijk krijgen als ze nog meer van de prijs af moeten halen. Ik vind het een behoorlijk bedrag wat jullie er nog vanaf willen hebben eerlijk gezegd maar goed, nee heb je en ja kun je krijgen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Shisha za 22 jun 2013 - 2:37

Het huis wat wij gekocht hebben was al gezakt van 190.000 euro naar 160.000 euro en wij hebben het gekocht voor 145.000 euro.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Reeza za 22 jun 2013 - 2:42

Ik zou het gewoon proberen! Maar ik zou niet aan jullie max gaan zitten, lijkt mij te riskant.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Lousanne za 22 jun 2013 - 2:54

Reeza, onze max qua hypotheek is 300000-310000. Maar we willen inderdaad liever niet aan deze max zitten, dus daarom dat we het huis niet voor 300000 willen kopen.. Ik ben erg benieuwd, vind het erg lastig om te bedenken wat je moet bieden. Je wilt natuurlijk niet te hoog zitten want je wilt het huis zo goedkoop mogelijk kopen.. Maar aan de andere kant, als je te laag biedt dan wordt je misschien niet meer serieus genomen.. Lastig hoor!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Sadie_ za 22 jun 2013 - 3:02

Ik denk dat je je in deze huizenmarkt geen zorgen hoeft te maken dat je niet serieus wordt genomen (ja tenzij je 150.000 gaat bieden :P). Je staat als koper gewoon erg sterk. Ik zou net als Lady4 een openingsbod doen van 250 als je ergens in het midden wilt uitkomen, en er rekening mee houden dat ze al wel vrij veel gezakt zijn. Een kennis van mij is ook veel gezakt met haar huis (275 naar 224,5) en die hebben het verkocht voor 215, niet leuk voor haar maar goed huis moest verkocht en de kopers hebben de macht.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Marin za 22 jun 2013 - 3:21

Ik ken ook mensen die nog 50.000 van de vraagprijs af hebben gekregen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 3:25

Sadie_ schreef:Ik denk dat je je in deze huizenmarkt geen zorgen hoeft te maken dat je niet serieus wordt genomen (ja tenzij je 150.000 gaat bieden :P). Je staat als koper gewoon erg sterk. Ik zou net als Lady4 een openingsbod doen van 250 als je ergens in het midden wilt uitkomen, en er rekening mee houden dat ze al wel vrij veel gezakt zijn. Een kennis van mij is ook veel gezakt met haar huis (275 naar 224,5) en die hebben het verkocht voor 215, niet leuk voor haar maar goed huis moest verkocht en de kopers hebben de macht.

Het gebeurd anders nog steeds hoor. Een vriendin van mij bood iets van 30 onder de vraagprijs en de makelaar zou het voorleggen maar ze hoort er mooi niks meer over. Voor sommige mensen is het gewoon niet eens het overwegen waard en voor sommige mensen wel. Je moet dus maar net zo iemand treffen. Niemand kan je daar hier zekerheid over geven, het blijft altijd een gok.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Sadie_ za 22 jun 2013 - 3:31

Oh dat geloof ik wel hoor, dat het gebeurt. Wel onbeschoft trouwens, maar dan bel je de makelaar toch om te vragen waarom je niets hoort? Of je trekt je eigen conclusie en dan bied je meer, of niet. Niet geschoten is altijd mis.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 3:36

De makelaar reageerde ook al met dat ze niet het idee had dat de verkopers hier iets mee zouden doen maar ze zou van zich laten horen. Ze gaat ook bellen.

Maar goed, het kan altijd natuurlijk. Als ik mijn huis verkoop dan wil ik ook niet al te veel verlies draaien. Lijkt me logisch want ik moet het uit eigen zak gaan ophoesten. Als mensen bovendien ook niet op een schopstoel zitten of het echt te veel verlies wordt om op te hoesten begrijp ik ook goed dat ze zo'n bod niet serieus nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Sadie_ za 22 jun 2013 - 3:38

Zus schreef:De makelaar reageerde ook al met dat ze niet het idee had dat de verkopers hier iets mee zouden doen maar ze zou van zich laten horen. Ze gaat ook bellen.

Ah oké, nou ja dan wist ze dat wel vantevoren. Niet zo netjes van de makelaar. Maar in het geval van t.o. zou ik het toch proberen, of misschien 260 maar dan heb je niet heel veel speelruimte meer als je max 270 wilt betalen.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  rianne287 za 22 jun 2013 - 4:05

Als openingsbod 255 doen? en dan hopen dat je een tegenbod krijgt van 280 oid zodat je daar weer mee verder kunt.
Zo is het toen bij ons ook gegaan. Hopelijk kun je het huis dan krijgen voor 265/270.
Proberen kan altijd.. waarom niet. Het is toch een kopersmarkt.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Dille za 22 jun 2013 - 4:32

Ons huis is net verkocht voor 7% onder de vraagprijs. Ons nieuwe huis hebben we gekocht voor 8% onder de vraagprijs. We zijn begonnen met een bod van 16% onder de vraagprijs (55.000 onder de vraagprijs).
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Luce za 22 jun 2013 - 4:38

Wij hebben ongeveer 15% onder de vraagprijs geboden. Eerst riep de makelaar dat dat belachelijk was etc. Dezelfde avond hadden we nog een tegenbod Wink.

Ik zou het gewoon proberen. Nee heb je,ja kun je krijgen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Paper Crown za 22 jun 2013 - 4:42

Je kan ook je max neerleggen en zeggen dat dit het openings-eindbod is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Zonnetje za 22 jun 2013 - 4:47

Ons huis stond te koop . euro en we hebben het gekocht voor . euro. We hebben er dus . euro vanaf gekregen.


Laatst aangepast door Zonnetje op wo 3 jul 2013 - 1:35; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 4:52

Ons huis kostte officieel 155.000, wij hebben het destijds gekocht voor 97.500 Wink We hebben het van de woningbouw gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  _Lana_ za 22 jun 2013 - 5:35

Ze zijn natuurlijk al behoorlijk gezakt, maar je kunt het proberen, het blijft een vraagprijs.
Ik zou als openingsbod 250.000 euro bieden en dan hopen dat je er tussenin uitkomt.

Wij hebben 25.000 euro van de vraagprijs afgekregen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Curious za 22 jun 2013 - 6:00

Ik weet er helemaal niets van, maar onlangs stond in de krant dat er gemiddeld 12% van de prijs van een huis afging in 2012. En dan bedoelden ze dus niet dat iemand het huis in prijs verlaagd, maar 12% vanaf de op dat moment 'actuele prijs' bij verkoop.
Ik verbaasde me daar wel over, had verwacht dat het veel meer zou zijn...
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 6:16

Curious schreef:Ik weet er helemaal niets van, maar onlangs stond in de krant dat er gemiddeld 12% van de prijs van een huis afging in 2012. En dan bedoelden ze dus niet dat iemand het huis in prijs verlaagd, maar 12% vanaf de op dat moment 'actuele prijs' bij verkoop.
Ik verbaasde me daar wel over, had verwacht dat het veel meer zou zijn...

Ik vind dat anders wel behoorlijk veel hoor!

Wij hebben 2 jaar geleden er 5% afgekregen. Huis stond net in de verkoop.

Als wij nu ons huis zouden verkopen en 12% zouden zakken, dan zouden we 50.000 euro verlies draaien. Pffff daar moet ik toch echt even niet aan denken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Blond za 22 jun 2013 - 9:35

Ligt er ook maar net aan wat die mensen er aan hypotheek op zitten en hoeveel verlies ze kunnen lijden. Als die mensen het 25 jaar geleden hebben gekocht hebben ze nu alsnog een flinke overwaarde op hun huis, dat soort mensen kunnen meer lijden. 

Wij hebben laatst een huis verkocht en daar is 50.000 euro van de vraagprijs afgegaan. En wij hebben ook een huis recent aangekocht waar mijn baas 75.000 euro van de vraagprijs af heeft gekregen (vraagprijs lag ook boven de miljoen hoor). 

Ik zou het gewoon proberen. Een openingsbod van 260.000 vind ik niet gek.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Aoi za 22 jun 2013 - 10:23

Wij zijn maar liefst 25% onder de vraagprijs gaan zitten, en hebben het huis gekregen voor 21% onder de vraagprijs (die toen al een paar keer was gezakt met een totaal van 40.000). Het kan dus wel. De eigenaar wilde er heel graag vanaf, wij hebben maar 1 bod hoeven uitbrengen en toen kregen we al een eindbod met een belachelijk lage vraagprijs.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af? Empty Re: voor de huizenbezitters: hoeveel van vraagprijs af?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum