Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van je buren moet je het hebben..

+7
Lady4
Winegum
lieke89
Atelier Madame
Joli86
Lynn_
Lejow
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:25

Ik woon nu sinds 1,5 jaar op dit adres. Aan het begin had ik onwijs leuk contact met mijn jonge, spontane en gezellige buurvrouw van 21 jaar. Oftewel.. dat kon gezellig worden.

Ik vond mijn buurvrouw vanaf begin af aan er leuk omdat ze net even iets anders is dan ik. Ze heeft schijt aan de wereld, verkeerde vriendjes, gaat elk weekend 2x stappen, de vaste lasten worden betaald door haar ouders en wanneer ze wil komt er een jongen voor een nachtje (of een paar) langs.

Terwijl ik hier aan het klussen was kwam mijn B (buurvrouw) dan ook geregeld in haar pyjamabroek en een t-shirt zonder bh er onder kijken wat ik aan het doen was en wie er was. Het maakte haar niets uit dat mijn ouders, familie of vrienden op dat moment ook hier rondliepen. Ik vond dit aan het begin nog niet zo erg, want ik verwachte niet dat dat ook zo zou gaan wanneer ik op het adres zou wonen.

Toen ik eenmaal verhuist was ging de bel 2 x per dag.. Ze doet nooit boodschappen, eet en kookt nooit thuis. Ze vroeg dus of ik tampons (niet 1, maar voor de hele periode), suiker, melk, brood, kaas, eieren etc. had. Zo op een gegevene moment wilde ze ELKE zondag eieren. Waarop ik heb gezegd dat ze beter eieren kon gaan kopen als ze wist dat ze op zondag altijd zin in eieren heeft.

Tegenwoordig heb ik het contact drastisch verminderd door te zeggen dat ik geen makeerstiften, tampons, brood etc. meer in huis heb. Nu komt ze nog ongeveer 1x per 2 weken vragen om vuur (lucifers, aanstekers oid?).

Ook is ze enorm nieuwschierig. Ze hangt over het balkon bij haar zodat ze mijn logeerkamer in kan kijken. Dit valt mij op als ik de was ophang of mijn ouders toevallig net aan komen rijden. Ik durf al niets meer in die kamer te zetten wat ook maar een beetje van waarde is. Verder belt ze vrijwel ALTIJD aan om iets te vragen als ik visite heb. Als ik met iemand naar buiten kom doet ze de deur op een kiertje en kijkt ze wie het is. Achteraf krijg ik dan vragen wie of wat die persoon is.

Verder houdt mijn buurvrouw er een apart ritme op na, 's nachts is ze wakker en overdag? geen idee waar ze dan is. Opzich zou ik hier geen last van hebben, maar laat haar appartement nou net tegen de mijne aanzitten. Midden in de nacht luisterd ze vaak harde muziek, gaat ze stofzuigen of haar haar uren lang fohnen(zo lijkt het)..

Ik heb al die tijd gedacht dat ik hier niet zoveel last van zou hebben, omdat ze overdag veel weg is. Ik zit dus niet altijd met het probleem en soms is het de hele nacht rustig.

Nou heb ik vorige week maandag met mijn date hier gegeten. Ik heb stampot zuurkool gemaakt. Ze belt aan (uit nieuwschierigheid?) om azijn te vragen. Ik zeg dat ze even bij de deur moet wachten,dan pak ik de azijn. Het volgende moment staat ze achter me in de keuken. Ik geef haar de azijn, ze loopt mee. Gaat langs de tafel pakt mijn vork van mijn bord en neemt 2 grote happen zuurkool uit mijn PAN!

Ik vond dit echt niet leuk, mijn date ook niet. Maar ik durf er gewoon niets van te zeggen. Ik weet dat ze uit een ander type familie komt en dat wanneer ik er iets van zeg ben ik bang dat ik hier niet meer prettig kan wonen.

Vanacht was voor mij eigenlijk de druppel die mij dit onsamenhangende verhaal doet typen.

Om 5.20 komt mijn buurvrouw terug van het uitgaan, mijn hond slaat aan omdat ze zoveel herrie maakt. Ik probeer me te concentreren op de geluiden.. en even later hoef ik me niet meer te concentreren. Ik hoor keihard gekreun door de gallerij klinken. Ik ga uit bed, doe mn badjas aan. Kijk door mijn raampje bij de voordeur en besluit maar weer snel naar mijn bed te gaan. Mijn buurvrouw heeft seks in de gallerij, voor mijn voordeur.. En dit met een heleboel gekreun en gekrijs. Mijn hond was helemaal gek.. die bleef maar blaffen. Ik probeerde mijn hond dus maar kalm te houden zodat niet het hele flat wakker zou worden (als dat al niet gebeurd was).

jeetje mina, ik heb nog nooit iemand zo hard horen gillen.

Even daarna dacht ik dat het voorbij was.. maar helaas, ze gingen in de hal van het appartement verder, met de voordeur open.. hoi hoi wat zal dat een kik geven,zo midden in de nacht, wanneer iedereen wakker moet liggen van een ander. Om 6.11 werd de voordeur gelukkig (keihard) dichtgeslagen en kon ik eindelijk weer gaan proberen om te slapen.

Ik weet niet wat ik met dit bericht wil bereiken, omdat ik geen stappen durf te ondernemen. Ik heb wel besloten dat ik nu nooit meer iets in huis heb. En gewoon zo min mogelijk contact wil.

pfff wat een nacht, wat een buren..


edit: sorry voor het lange verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:29

Ooooh wat erg!!!

Ik weet even niet wat ik moet zeggen.

scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Lejow za 26 feb 2011 - 23:31

Oh my...
Ik denk dat je er echt niet onderuit komt om er wat van te gaan zeggen, wat ze nu doet is gewoon echt asociaal!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:33

Jeetje wat een rot situatie Sad AL zou je er denk ik toch wat van moeten zeggen anders heeft ze niet door dat jij het vervelend vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:36

Wat erg zeg! Heb je een huurappartement? Misschien dat de woningbouwvereniging dan iets aan de geluidsoverlast kan doen? Maar dat probleem van het lenen is dan natuurlijk nog niet opgelost, moeilijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:38

Ik zou aangeven dat je nu klaar bent met haar gedrag, dat je boodschappen voor jezelf doet, en niet voor haar, en dat je graag ziet dat ze vanaf nu niet meer bij je aanbelt, hooguit voor noodsituaties.
En snapt ze dat niet, dan mag ze je wekelijks 30 euro gaan betalen om zo alles te betalen wat jij in huis haalt maar wat je eigenlijk linea recta ana haar geeft.

Ik geloof dat ik de discussie nu wel een keertje aan zou gaan, want dit is niet normaal.

Wat betreft de logeerkamer: Heb je al aan raamfolie gedacht? Of de gordijnen dicht?

In het alleralleralleruiterste geval, wil ze écht niet luisteren, dan denk ik dat je best in je recht zou staan om hier d epolitie voor te bellen. Voor het geluidsoverlast heb je dat recht sowieso al, en voor de rest ook wel, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:43

ja het is heel erg moeilijk omdat ik weet uit wat voor gezin ze komt Embarassed.

Maar ik denk dat ik het op die manier van de boodschappen sowieso maar ga zeggen, ik heb het zelf ook niet heel erg breed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:18

Ik ben toch wel erg benieuwd in welke wijk jij in Enschede woont.

Verder denk ik dat je aan het antwoord van Maple heel veel hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:21

Oooh wat erg :shock: Uit wat voor gezin komt ze dan dat ze meent mee te mogen eten uit jouw pan? Dat zou eigenlijk voor mij geen excuus zijn, tenzij ze een verhongerd Afrikaans weeskindje is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:23

Darcy schreef:Oooh wat erg :shock: Uit wat voor gezin komt ze dan dat ze meent mee te mogen eten uit jouw pan? Dat zou eigenlijk voor mij geen excuus zijn, tenzij ze een verhongerd Afrikaans weeskindje is.

meer in de zin van.. als je er ruzie mee maakt dan heb je een probleem...


@Tanja, je hebt een PM

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:24

Ohh aha dat is inderdaad lastig :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:26

Darcy schreef:Ohh aha dat is inderdaad lastig :S

ja.. k ben bang dat ik dan gewoon een heleboel mensen op de stoep heb staan die ik er liever niet heb.. Dat maakt het ook dat ik het zo lang accepteer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:39

Ik zit echt met open mond te lezen. Niet normaal, wat een asociaal gedrag. Heb je al contact gezocht met de woningstichting? Mijn vriend en ik heb namelijk ook vaak last van onze buurman, hij sekst (thank god!) niet op de galerij maar soms klinkt het alsof hij de hele woning afbreekt, met het nodig gevloek. We hebben hierover gemaild maar wel aangegeven dat we graag anoniem wilden blijven. Misschien is dat een optie? Politie bellen voor geluidsoverlast is altijd goed. Het lijkt misschien wat overdreven (ik vind het ook altijd wat suf om dan te bellen) maar ze kunnen het op die manier registreren voor een dossier.

Ik snap dat je het moeilijk vind om er wat van te zeggen.. Soms neem ik me voor om mijn buurman aan te spreken, als ik hem buiten tegenkomen maar verder dan 'hoi' kom ik niet. Brr, ik zou me dan echt niet veilig meer voelen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Lynn_ zo 27 feb 2011 - 1:02

Jeetje, ik lees dit met grote verbazing! Ik zou toch echt stappen ondernemen... Heb je nog andere buren?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Joli86 zo 27 feb 2011 - 1:26

Jeetje.. wat een rotsituatie....
Ik zou denk ik gewoon helemaal niks meer aan haar geven van jou boodschappen.. Want geeft ze uberhaupt ooit iets aan je terug? Product of geld?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Atelier Madame zo 27 feb 2011 - 1:28

pff verschrikkelijk joh, en ik denken dat ik al een beetje overlast had met af en toe harde muziek van de bovenbuurvrouw (A)
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  lieke89 zo 27 feb 2011 - 1:32

wat erg dat je met zo'n buurvrouw te kampen hebt. daar zou ik dus echt niet tegen kunnen. Wat zij allemaal doet dat is echt aso. Mijn eerste gedachte is echt wegwezen daar, zeker omdat je zegt dat ze niet zulke leuke vrienden/familieleden heeft. lijkt me echt vreselijk. Ik heb eigenlijk geen advies voor je maar wens je in ieder geval heel veel sterkte.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 1:33

Waaa.. wat erg!!!!
Ik zou er dus echt wel wat van zeggen.
Schijt aan of je dan ruzie hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 2:08

x-justme-x schreef:Jeetje.. wat een rotsituatie....
Ik zou denk ik gewoon helemaal niks meer aan haar geven van jou boodschappen.. Want geeft ze uberhaupt ooit iets aan je terug? Product of geld?

nee ik ontvang inderdaad niets terug. Ik heb wel 1 keer een kurketrekker van haar geleend toen ik hier net 3 dagen woonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 3:40

Misschien vind ze het juist wel fijn als je direct en open en eerlijk tegen haar zegt waar je moeite mee hebt.
Dat je dr een ontzettend tof wijf vind, maar dat sommige dingen voor jou echt niet door de beugel kunnen?
Je moet het wel aardig brengen en niet laten blijken dat je dr min of meer haat tegenwoordig, maar dan kan het denk ik best wel eens een eind goed komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Winegum zo 27 feb 2011 - 4:07

tamm86 schreef:Misschien vind ze het juist wel fijn als je direct en open en eerlijk tegen haar zegt waar je moeite mee hebt.
Dat je dr een ontzettend tof wijf vind, maar dat sommige dingen voor jou echt niet door de beugel kunnen?
Je moet het wel aardig brengen en niet laten blijken dat je dr min of meer haat tegenwoordig, maar dan kan het denk ik best wel eens een eind goed komen!
Eens. Maar wel duidelijk maken dat je dit echt niet pikt en zeker niet op prijs stelt. Vooral het eten uit de pan, daar ging mijn mond echt van open hangen. Wat erg!!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Lady4 zo 27 feb 2011 - 7:49

Wat een ongelovelijk asociaal wijf! Ik heb echt me stijgende verbazing je openingspost gelezen. Het is ook een hele lastige situatie, want ze klinkt inderdaad als iemand waar je geen ruzie mee wilt hebben. Maar toch, dit mag er niet voor zorgen dat jij je mond hier over houdt. Ik denk dat de tip van Tamm wel een hele goede is. Laat je in ieder geval niet de baas worden door haar en onderneem eventueel stappen richting de politie of woningbouw. En betrek de andere buren er ook in, samen sta je sterker.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 8:04

Wauw, dit is wel heel erg asociaal en ik zou er ook zeker klaar me zijn. Dan maar ruzie, daar zou ik dan schijt aan hebben. Als het zo wil hebben kan ze het krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Roxi3 zo 27 feb 2011 - 9:41

Wat een bizar verhaal, ik zat te lezen en dacht steeds dat het niet erger kon en dan werd het nog erger. Ik zou afstand nemen en haar zo veel mogelijk vermijden. Als ze je lastig blijft vallen zou ik het gesprek met haar aangaan en haar duidelijk proberen te maken dat je geen contact met haar wilt. Eigenlijk vind ik dat het nu al zo erg is dat je al het recht hebt om contact op te nemen met de woningbouw. Veel succes ermee!

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Angela_1986 zo 27 feb 2011 - 9:44

Lady4 schreef:Wat een ongelovelijk asociaal wijf! Ik heb echt me stijgende verbazing je openingspost gelezen. Het is ook een hele lastige situatie, want ze klinkt inderdaad als iemand waar je geen ruzie mee wilt hebben. Maar toch, dit mag er niet voor zorgen dat jij je mond hier over houdt. Ik denk dat de tip van Tamm wel een hele goede is. Laat je in ieder geval niet de baas worden door haar en onderneem eventueel stappen richting de politie of woningbouw. En betrek de andere buren er ook in, samen sta je sterker.

+1

Ik was er gewoon sprakeloos van, dit is echt ongelooflijk asociaal!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Van je buren moet je het hebben.. Empty Re: Van je buren moet je het hebben..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum