Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

buren hebben last van onze verf actie..

+8
Rush
brigitte1980
Benthe
Lousanne
Highway
Atelier Madame
girli
Printje
12 plaatsers

Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 21:00

Wij hebben net een hele grote voorgevel geschilderd voor de deur maar daarvoor hebben we eerst heeel veel moeten schuren met de nodige rotzooi.
Bij de buren hebben we allebei geveegd maar de hele straat ligt dan onder incl auto's, afdakjes boven de deur, richels bij de ramen en wij hebben daar commentaar op gehad.
Vinden jullie dat ik de hele straat had moeten vegen en de auto's schoon had moeten maken? dacht bij de buren al goed aan te doen.

Over een maandje gaan we achter beginnen en dat gaat weer heel veel troep geven maar daar zitten dus de tuinen. Het is vanzelfsprekend dat het schuursel en verfresten in de tuinen terecht gaan komen ook al hangen we zeilen. Ik schaam me nu al we kunnen toch moeilijk de tuinen van iedereen gaan vegen? Bij de buren vind ik dan eigenlijk al te veel moeite want je moet daar wel helemaal komen en we zijn al hartstikke druk met ons werk.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 21:03

Stof van het schuren kun je niet vermijden denk ik. Dat is toch ook zo weer weg, wat wind en een flinke bui en je ziet er niks meer van. Verfresten kun je wel voorkomen door goed af te dekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Printje di 31 jul 2012 - 21:04

Pff misschien kun je tegen die tijd overal een briefje in de bus stoppen? Ik vind het al netjes dat je bij de buren geveegd hebt, ik zou ook niet de hele straat gaan vegen. Maar een briefje tegen die tijd is misschien wel netjes, met dat jullie achter gaan verven/schuren dus dat er wel wat in de tuinen kan belanden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  girli di 31 jul 2012 - 21:05

Lastig!

Is het niet mogelijk om er een stofzuiger bij te houden, net zoals bij boren, om de troep te verminderen?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Atelier Madame di 31 jul 2012 - 21:16

Ik zou de buren even persoonlijk aanspreken en desnoods allemaal een bon voor de wasstraat aanbieden. Ik zou het persoonlijk heel vervelend vinden als de auto's van de buren gewoon ontzettend smerig werden door mijn werkzaamheden. Een beetje vuil kan gebeuren maar als ze echt smerig worden vind ik wel dat je er iets aan moet doen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 21:18

Dit gaat dus over de tuinen in het vervolg daar staan geen auto's smile .

Een stofzuiger erbij houden gaat niet echt het enige wat we kunnen doen is een zeil hangen maar dan ontsnapt er nog best veel. Het is stof en echt afgeschuurde/ gekrapte verfresten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Highway wo 1 aug 2012 - 1:08

Ik zou er op letten niet in de achtertuin bezig te gaan als iedereen lekker in de tuin zit, even wachten op iets minder mooi maar wel droog weer. En inderdaad even aangeven dat je het gaat doen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Lousanne wo 1 aug 2012 - 1:17

Ik zou ook echt niet blij zijn met afgekrabte verfresten in mijn tuin..
Maarja wat je er aan kan doen..lastig.. Idd het zoveel mogelijk beperken..Misschien informeren bij een schildersbedrijf hoe zij dat normaal doen en of ze tips hebben om zoiets te voorkomen?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Benthe wo 1 aug 2012 - 1:19

Komt daar echt zo veel rotzooi van dan? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  brigitte1980 wo 1 aug 2012 - 1:27

ik zou een briefje in de bus doen met de datum, dan weten ze dat alvast. Ook misschien de meest naaste buren een pakje met afdekfolie ( niet duur). geven voor over hun meubels etc.

brigitte1980
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registratiedatum : 30-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 5:42

Kun je anders niet nat schuren? Dan heb je haast geen last van rondvliegend stof.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 5:48

Zetten jullie er steigers omheen? In dat geval kun je er wel dekzeilen omheen hangen, dan vliegt de stof en krabresten niet naar de buren, maar blijft het alleen in jullie eigen tuin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 23:07

yep 1 steiger niet een hele grote helaas zodat het hele huis bedekt is.

En we gaan echt midden in de zomer hebben er speciaal vrij voor genomen (3 personen) dus kunnen niet wachten tot een later moment.

Dat van dat briefje zal ik doen.


Laatst aangepast door Katie_ op do 2 aug 2012 - 3:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Rush wo 1 aug 2012 - 23:10

Verf krabben als het windstil is?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Jazzlyn wo 1 aug 2012 - 23:27

Sorry maar mijn tuin had je ook mogen komen vegen en poetsen.. Ik heb het ook druk en zit niet te wachten op rommel van een ander. Daar ga ik toch geen uren werk aan besteden? Daarbij in ons geval 2 kindjes, dus dat had absoluut niet goed gevallen.

Dan huur je een grotere steiger om het te voorkomen.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Tania wo 1 aug 2012 - 23:34

Stof kun je misschien niet voorkomen maar afgekrabte verfresten waaien niet zomaar de hele straat door lijkt me. Stof zou ik niet zo erg vinden maar als m'n tuin vol zou liggen met verfresten zou ik ook niet heel blij worden.
Het lijkt me in ieder geval verstandig om je buren op tijd in te lichten zodat ze geen was buiten hebben hangen of dat ze net een feestje hebben ofzo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  marjoleinnn wo 1 aug 2012 - 23:35

Ik was denk ik ook niet echt blij met verfresten en ladingen stof en schuursel van iemand anders bij mij in de tuin. Ik zou dan inderdaad ook overal briefjes in de brievenbus gooien en een groot zeil spannen zodat het grootste deel van alle resten en stof in mijn eigen tuin zou komen.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 0:08

..


Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  PiP vr 3 aug 2012 - 3:05

Ik vraag me dat ook wel af.

Wij hebben laatst ook geschuurd en geschilderd, maar kan me niet voorstellen dat de buren daar last van gehad hebben. Had zelf niet eens last van schuursel, hebben alleen niet gekrapt.

Maar er zijn ook schuurmachines met een stofzuigertje erop! Kost alleen wel wat extra.
En met krabben steeds de boel aanvegen, zodat het ook niet weg kan waaien?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buren hebben last van onze verf actie.. Empty Re: buren hebben last van onze verf actie..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum