Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijten + KDV

5 plaatsers

Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Bijten + KDV

Bericht  Supertalentje do 20 jun 2013 - 23:22

Mijn zoon is afgelopen week 2 keer flink gebeten door een jongetje op het kdv. Zo flink dat hij van de beet van maandag nu nog korstjes op zn vinger heeft en op de beet van woensdag zie je nog de tandafdruk en is het blauw uitgeslagen. Ik ben donderdag even langs geweest voor iets anders, de leidster schrok dat het nog steeds zichtbaar was en heeft aangegeven dat 'er beter opgelet' moet worden. Allemaal prima, maar wat is 'beter' opletten? Ik heb mijn zoon vaak alleen en dan zie ik nog niet alles, valt hij weleens oid, hoe kan ik dan verwachten dat een leidster met meer kindjes nog beter oplet?

Het gesprek hierover moet nog plaatsvinden met de leidster die hem normaal gesproken heeft, zij weet ook meer over de toedracht. Ik wil ook weten of mijn zoon het misschien uitlokt oid door als eerste te bijten (maar dan zachter, want hier heb ik expliciet naar gevraagd en hebben ze hem nog nooit zien doen) of door te slaan met speelgoed oid waardoor een ander kind hem bijt. Verder kan ik geen oplossing aandragen, ik kan wél willen dat hij niet meer gebeten wordt, maar wat doe je eraan?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  Catwoman79 do 20 jun 2013 - 23:47

Mijn zoon is zelf een bijter geweest.
Toen wij en het kdv eenmaal wisten dat Ruben het deed werd hij meer in de gaten gehouden als hij met andere kinderen speelde.
Het is een enkele keer "mis" gegaan
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  blondje1313 do 20 jun 2013 - 23:53

Weten ze wel dat het twee keer hetzelfde jongetje was? (Want dan hebben ze het op het moment dat het gebeurde, misschien door K's reactie ofzo, wel gemerkt).
Als het van dit jongetje bekend is mogen ze hem wel meer in de gaten gaan houden en er ook maatregelen naar nemen. 
Ik zou in elk geval ook niet blij zijn als L gebeten zou worden op het kdv en verwachten dat ze er iets aan zouden doen als het vaker dan één keer gebeurt.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 23:54

Wij hebben momenteel een bijtertje op het kdv, dan wel op een andere groep, maar het is als leidster verdraaid lastig om te weten wat je ermee aan moet. Dat kindje bijt helaas bijna dagelijks meerdere keren. In de praktijk is het inmiddels helaas bijna zou dat hij continu in het vizier van één van ons is, maar toch gebeurt het. Alle manieren van handelen zijn we momenteel aan het uitproberen of hebben we al uitgeprobeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  studiebol do 20 jun 2013 - 23:55

Oh wat vervelend supertalentje, hij is dan ook wel goed gebeten als hij nu nog korstjes heeft. Die van mij zijn ook bijtertjes, eerst alleen elkaar maar enkele weken geleden heeft V ook een kindje gebeten. Ik vind het zelf heel erg dat ze dat doe, maar kan het haar ook niet per direct afleren. Op het dagverblijf geven ze aan dat ze het een keer gedaan heeft en ik heb gezegd dat ze haar maar gewoon extra goed in de gaten moeten houden. En dat ze haar ook echt wel duidelijk mogen maken dat dat niet mag.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  blondje1313 do 20 jun 2013 - 23:57

Lennox, maar jullie gaan hierover dan ook met ouders in gesprek?
Met de ouders van het bijtertje, maar je vertelt het ook aan de ouders van de kinderen die gebeten zijn?
Ik zou het niet prettig vinden als ik L ophaalde van het kdv en thuis een bijtafdruk zou zien terwijl er door de leidsters verteld is dat er geen bijzonderheden waren.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  studiebol vr 21 jun 2013 - 0:00

Blondje ik snap dat je het niet leuk vind als je kind gebeten wordt.. maar als ik zie hoe snel dat hier gaat, en soms ook niet zo bedoeld, het gaat meer in spelvorm, tja dan moet je als leidster volgens mij aan dat kindje vast geplakt zitten om het te voorkomen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  blondje1313 vr 21 jun 2013 - 0:06

Ik begrijp wel dat het lastig te zien is, maar als ze na een telefoontje wel kunnen zeggen dat een bepaald jongetje het gedaan heeft dan hebben ze het blijkbaar wel gemerkt, maar vonden ze het niet de moeite van het vertellen waard.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 0:08

blondje1313 schreef:Lennox, maar jullie gaan hierover dan ook met ouders in gesprek?
Met de ouders van het bijtertje, maar je vertelt het ook aan de ouders van de kinderen die gebeten zijn?
Ik zou het niet prettig vinden als ik L ophaalde van het kdv en thuis een bijtafdruk zou zien terwijl er door de leidsters verteld is dat er geen bijzonderheden waren.
We gaan met de ouders van het kindje dat bijt regelmatig in gesprek en overleggen over de aanpak, en dragen het altijd over altijd als er een kindje gebeten is, aan zowel de ouders van het kindje dat gebeten is, als aan de ouders van het kindje dat bijt. In beide gevallen heel naar, er zijn ouders die inmiddels al 6-7x te horen heeft gekregen dat hun kind gebeten is, en de ouders van het kindje dat bijt, krijgen al minstens drie maanden lang bijna elke keer bij ophalen te horen dat het gebeten heeft...

Het lijkt heel simpel, maar we kunnen er echt geen vinger op leggen. Inmiddels straffen/corrigeren mijn collega's het kindje dat bijt niet meer, sinds een paar weken, omdat het voor dat kindje zelf ook niet leuk meer is, en ze het idee hadden dat het kindje in het negatieve gedrag bleef hangen. Die aanpak lijkt enigszins te werken, van wat ik nu van het kindje zie heeft het de afgelopen week lief gespeeld, begin zelfs speelgoed te delen en was minder op oorlogspad. Maar er zijn we meer dingen aan dat maakt dat we het een 'bijzonder' kindje vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  Liadan vr 21 jun 2013 - 0:10

blondje1313 schreef:Ik begrijp wel dat het lastig te zien is, maar als ze na een telefoontje wel kunnen zeggen dat een bepaald jongetje het gedaan heeft dan hebben ze het blijkbaar wel gemerkt, maar vonden ze het niet de moeite van het vertellen waard.
Maar ze hebben de dag dat het gebeurde toch wel aan supertalentje verteld dat hij is gebeten?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijten + KDV Empty Re: Bijten + KDV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum