Vraag over CZ zorgverzekering
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraag over CZ zorgverzekering
Ik weet niet zo goed waar deze vraag thuishoort, dus dan maar onder algemeen.
Ik ben verzekerd bij CZ. Ook ben ik in verwachting van ons eerste kind. Straks wil ik haar laten bijschrijven op mijn verzekering.
Nu vraag ik me de volgende dingen af en ik kan het antwoord niet zo snel vinden via de website van CZ of google:
- Stel, ik heb mijn maximale vergoeding aan alternatieve zorg verbruikt. Geldt dit dan ook meteen voor mijn dochter? Zou zij bijvoorbeeld dan ook geen vergoeding meer krijgen voor (ik noem maar wat) osteopathie? Of wordt dit niet bij elkaar opgeteld?
- Of andersom, stel zij heeft straks fysiotherapie nodig. Gaat dit dan van mijn maximale vergoeding fysiotherapie af?
- En een andere vraag, is zij automatisch ook net als ik aanvullend verzekerd? Ik lees ook dat soms de "minst dekkende" aanvullende verzekering van de ouders wordt aangehouden. Dus dan zou het misschien zinvol zijn mijn partner ook meer aanvullend te verzekeren?
Ik ga natuurlijk nog bellen met CZ, maar heb eerst de polisinfo van mijn vriend nodig (en die is pas vanavond thuis). Dus ik dacht, misschien weet iemand hier al wat antwoorden.
Ik ben verzekerd bij CZ. Ook ben ik in verwachting van ons eerste kind. Straks wil ik haar laten bijschrijven op mijn verzekering.
Nu vraag ik me de volgende dingen af en ik kan het antwoord niet zo snel vinden via de website van CZ of google:
- Stel, ik heb mijn maximale vergoeding aan alternatieve zorg verbruikt. Geldt dit dan ook meteen voor mijn dochter? Zou zij bijvoorbeeld dan ook geen vergoeding meer krijgen voor (ik noem maar wat) osteopathie? Of wordt dit niet bij elkaar opgeteld?
- Of andersom, stel zij heeft straks fysiotherapie nodig. Gaat dit dan van mijn maximale vergoeding fysiotherapie af?
- En een andere vraag, is zij automatisch ook net als ik aanvullend verzekerd? Ik lees ook dat soms de "minst dekkende" aanvullende verzekering van de ouders wordt aangehouden. Dus dan zou het misschien zinvol zijn mijn partner ook meer aanvullend te verzekeren?
Ik ga natuurlijk nog bellen met CZ, maar heb eerst de polisinfo van mijn vriend nodig (en die is pas vanavond thuis). Dus ik dacht, misschien weet iemand hier al wat antwoorden.
Tummy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12
Re: Vraag over CZ zorgverzekering
Ik heb geen antwoorden op je vragen, maar je zou ook kunnen proberen te chatten met CZ. Daar heb ik niet altijd je gegevens voor nodig.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Nee dat gaat niet van jou vergoeding of ding af. En je dochter is automatisch het beste pakket van je man of jou vergoed, dus als jij meer aanvullend bent dan je man bijvoorbeeld is je dochter dat ook.
Edit: Zo ken ik het bij meerdere verzekeraars, bij CZ kan het weer anders zijn, zo inderdaad even nakijken!
Edit: Zo ken ik het bij meerdere verzekeraars, bij CZ kan het weer anders zijn, zo inderdaad even nakijken!
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Tummy schreef:Ik weet niet zo goed waar deze vraag thuishoort, dus dan maar onder algemeen.
- Stel, ik heb mijn maximale vergoeding aan alternatieve zorg verbruikt. Geldt dit dan ook meteen voor mijn dochter? Zou zij bijvoorbeeld dan ook geen vergoeding meer krijgen voor (ik noem maar wat) osteopathie? Of wordt dit niet bij elkaar opgeteld? wat jij aan max vergoeding krijgt krijgt jouw kindje dalijk ook
- Of andersom, stel zij heeft straks fysiotherapie nodig. Gaat dit dan van mijn maximale vergoeding fysiotherapie af? idem als boven.
- En een andere vraag, is zij automatisch ook net als ik aanvullend verzekerd? Ik lees ook dat soms de "minst dekkende" aanvullende verzekering van de ouders wordt aangehouden. Dus dan zou het misschien zinvol zijn mijn partner ook meer aanvullend te verzekeren? Als jij en je partner bij dezelde verzekering zit dan houden ze de minst dekkende aan, in dat geval kan je beter jouw partner dezelfde geven als jou.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zitten inderdaad beide bij CZ. Goed om nog even extra te checken dus.
quote="Ella"]
[/quote]
quote="Ella"]
Tummy schreef:Ik weet niet zo goed waar deze vraag thuishoort, dus dan maar onder algemeen.
- Stel, ik heb mijn maximale vergoeding aan alternatieve zorg verbruikt. Geldt dit dan ook meteen voor mijn dochter? Zou zij bijvoorbeeld dan ook geen vergoeding meer krijgen voor (ik noem maar wat) osteopathie? Of wordt dit niet bij elkaar opgeteld? wat jij aan max vergoeding krijgt krijgt jouw kindje dalijk ook
- Of andersom, stel zij heeft straks fysiotherapie nodig. Gaat dit dan van mijn maximale vergoeding fysiotherapie af? idem als boven.
- En een andere vraag, is zij automatisch ook net als ik aanvullend verzekerd? Ik lees ook dat soms de "minst dekkende" aanvullende verzekering van de ouders wordt aangehouden. Dus dan zou het misschien zinvol zijn mijn partner ook meer aanvullend te verzekeren? Als jij en je partner bij dezelde verzekering zit dan houden ze de minst dekkende aan, in dat geval kan je beter jouw partner dezelfde geven als jou.
[/quote]
Tummy- Fluisteraar
Grrr het lukt niet met de quote. Maar wat ik wilde zeggen is dat we beide bij CZ verzekerd zijn. Ga dat straks nog even goed checken.
Tummy- Fluisteraar
Ik zou het goed navragen, want je hebt nu al twee verschillende antwoorden.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Gebeld en ze is inderdaad verzekerd (ook aanvullend) net als degene bij wie ze is ingeschreven. Ook al is mijn vriend minder verzekerd. En als er voor haar therapie/iets anders nodig is, dan gaat dat niet van mijn "maximale vergoeding" af.
Tummy- Fluisteraar
Sowieso gaat kinderfysiotherapie uit de basis verzekering en kost geen eigen risico.
Gast- Gast
Ik heb bij CZ gewerkt. Je moet je kindje altijd bij laten schrijven onder de ouder die het meest uitgebreid verzekerd is, omdat je kindje dezelfde vergoedingen heeft.
Voor fysio geldt dat tot 18 jaar dit uit de basisverzekering vergoed wordt, ik meen de eerste 18 behandelingen. De overige vergoedingen zoals alternatieve zorg enz zijn hetzelde als de ouder waar je kindje onder valt
Voor fysio geldt dat tot 18 jaar dit uit de basisverzekering vergoed wordt, ik meen de eerste 18 behandelingen. De overige vergoedingen zoals alternatieve zorg enz zijn hetzelde als de ouder waar je kindje onder valt
Roos'- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13
Roos' schreef:Ik heb bij CZ gewerkt. Je moet je kindje altijd bij laten schrijven onder de ouder die het meest uitgebreid verzekerd is, omdat je kindje dezelfde vergoedingen heeft.
Wat betreft de fysio; bij een niet-chronische indicatie (dus knie klacht door voetbal of zo) is het 9 keer met een verlenging van 9 keer, bij een chronische indicatie ( ontwikkelings achterstand bijvoorbeeld) is het in ieder geval een jaar.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Vraag: Ontharen -> zorgverzekering
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Zorgverzekering
» zorgverzekering
» Rekening zorgverzekering SEH
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Zorgverzekering
» zorgverzekering
» Rekening zorgverzekering SEH
Pagina 1 van 1