mijn bevalingsverhaal
+8
Pineco
Liadan
kwebbeltje
Coco
Sanne
Linda
Paper Crown
maiadebij
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
mijn bevalingsverhaal
Ik heb even een momentje dus hierbij mijn bevallingsverhaal.
Zondagmorgen werd ik rond 5:45 wakker met wat kramp. Ik heb het een uurtje aangekeken en toen mijn man wakker gemaakt en gezegd dat ik dacht dat het begonnen was. We zijn rustig opgestaan en ontbeten. Het bleef bij krampen (die ik wel dacht te herkennen als weeën) maar nam niet in sterkte of frequentie toe.
We brachten de kinderen evengoed bij mijn ouders en toen leek het stil te vallen. Niet meer elke 7/10 minuten kramp maar elke half uur. Ik dacht toen dat het loos alarm was en overwoog de kinderen maar weer te halen. Toch bleef ik twijfelen en heb de vk gebeld met mijn twijfels. Ze was in ons woonplaats en zou even komen kijken.
Ze kwam na een half uurtje en ging kijken of ik al ontsluiting had. 5 cm! Dat viel alles mee. Ze zei "maak de kruikjes maar klaar, bel de kraamzorg dat ze nu meteen moeten komen en zet de kachel hoog. Ik ga nog even naar het andere gezin (nog een bevalling) en zodra ik terugkom breken we je vliezen en zal je kindje vandaag geboren worden." Toen werd ik wel nerveus hoor!! Dus de vk ging weer en wij gingen nerveus alles klaar zetten en de kraamzorg bellen (duurde even voordat de telefoniste doorhad dat ik de kraamvrouw was die belde, dat gebeurt niet zo vaak denk ik). Om 14:00 kwam de vk terug en om half 3 arriveerde de kraamverzorgster.
14:37 brak ze mijn vliezen, er volgde een enorme hoeveelheid vruchtwater en hoorde de vk tegen de kraamhulp iets zeggen over meconium. De angst sloeg me om het hart en ik zag mezelf al naar het ziekenhuis gaan met weeën. Maar de vk zei resoluut "we gaan niet naar het ziekenhuis, dat redden we niet. Jij bevalt gewoon thuis". En nog geen minuut later volgde enorm weeën die ik echt niet aan kon, maar waar niks meer aan te doen was natuurlijk. 2 ontsluitingsweeën later voelde ik hem komen en ging de 3e wee over in een perswee. Na 2 minuten persen is om 14:52 ons zoontje T.ariq geboren. Enorm heftig maar goed begeleid door de vk. Het is bij 1 hechting gebleven. T.ariq heeft 45 minuten gehuild na de bevalling, voor hem ook een hele heftige ervaring natuurlijk.
De placenta wilde niet erg komen, weer even het idee van "onee toch niet alsnog ziekenhuis??" dus kreeg ik een oxytocineprik en na flink meepersen werd na 37 minuten de placenta gelukkig in zijn geheel geboren.
Hij doet het echt super goed. Heeft hetzelfde ritme als in mijn buik (overdag slapen en snachts actief) dus hopelijk draait dat na een tijdje een beetje om. Hij drinkt enorm goed, verslikt zich nu al in de hoeveelheid dus J kan af en toe de druk eraf drinken (wat ze natuurlijk helemaal niet erg vindt). En verder wilt hij bij mij zijn, zodra ik hem weg leg laat hij van zich horen, dus we knuffelen de hele dag!
N en J zijn super trots en vooral N lijkt een soort van opgelucht te zijn dat hij eindelijk geboren is en alles nog goed is. Hij is zo relaxed en vrolijk!! Mijn man is nu 2 weken vrij, het weer is heerlijk dus het is echt genieten!
Zondagmorgen werd ik rond 5:45 wakker met wat kramp. Ik heb het een uurtje aangekeken en toen mijn man wakker gemaakt en gezegd dat ik dacht dat het begonnen was. We zijn rustig opgestaan en ontbeten. Het bleef bij krampen (die ik wel dacht te herkennen als weeën) maar nam niet in sterkte of frequentie toe.
We brachten de kinderen evengoed bij mijn ouders en toen leek het stil te vallen. Niet meer elke 7/10 minuten kramp maar elke half uur. Ik dacht toen dat het loos alarm was en overwoog de kinderen maar weer te halen. Toch bleef ik twijfelen en heb de vk gebeld met mijn twijfels. Ze was in ons woonplaats en zou even komen kijken.
Ze kwam na een half uurtje en ging kijken of ik al ontsluiting had. 5 cm! Dat viel alles mee. Ze zei "maak de kruikjes maar klaar, bel de kraamzorg dat ze nu meteen moeten komen en zet de kachel hoog. Ik ga nog even naar het andere gezin (nog een bevalling) en zodra ik terugkom breken we je vliezen en zal je kindje vandaag geboren worden." Toen werd ik wel nerveus hoor!! Dus de vk ging weer en wij gingen nerveus alles klaar zetten en de kraamzorg bellen (duurde even voordat de telefoniste doorhad dat ik de kraamvrouw was die belde, dat gebeurt niet zo vaak denk ik). Om 14:00 kwam de vk terug en om half 3 arriveerde de kraamverzorgster.
14:37 brak ze mijn vliezen, er volgde een enorme hoeveelheid vruchtwater en hoorde de vk tegen de kraamhulp iets zeggen over meconium. De angst sloeg me om het hart en ik zag mezelf al naar het ziekenhuis gaan met weeën. Maar de vk zei resoluut "we gaan niet naar het ziekenhuis, dat redden we niet. Jij bevalt gewoon thuis". En nog geen minuut later volgde enorm weeën die ik echt niet aan kon, maar waar niks meer aan te doen was natuurlijk. 2 ontsluitingsweeën later voelde ik hem komen en ging de 3e wee over in een perswee. Na 2 minuten persen is om 14:52 ons zoontje T.ariq geboren. Enorm heftig maar goed begeleid door de vk. Het is bij 1 hechting gebleven. T.ariq heeft 45 minuten gehuild na de bevalling, voor hem ook een hele heftige ervaring natuurlijk.
De placenta wilde niet erg komen, weer even het idee van "onee toch niet alsnog ziekenhuis??" dus kreeg ik een oxytocineprik en na flink meepersen werd na 37 minuten de placenta gelukkig in zijn geheel geboren.
Hij doet het echt super goed. Heeft hetzelfde ritme als in mijn buik (overdag slapen en snachts actief) dus hopelijk draait dat na een tijdje een beetje om. Hij drinkt enorm goed, verslikt zich nu al in de hoeveelheid dus J kan af en toe de druk eraf drinken (wat ze natuurlijk helemaal niet erg vindt). En verder wilt hij bij mij zijn, zodra ik hem weg leg laat hij van zich horen, dus we knuffelen de hele dag!
N en J zijn super trots en vooral N lijkt een soort van opgelucht te zijn dat hij eindelijk geboren is en alles nog goed is. Hij is zo relaxed en vrolijk!! Mijn man is nu 2 weken vrij, het weer is heerlijk dus het is echt genieten!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: mijn bevalingsverhaal
Wow, zo snel! Maia, de volgende baby (als die er komt) ligt denk ik gewoon als je wakker wordt na een paar uur slaap zo tussen je benen. Wat beval jij voorspoedig en snel.
Gefeliciteerd, leuke naam trouwens!
Gefeliciteerd, leuke naam trouwens!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wat fijn dat jullie zo genieten! En wat een mooie naam heeft hij!
En wat een snelle bevalling, poeh hé!
Dat was de reden dat ik absoluut niet wilde dat de vk m'n vliezen zou breken. Ik was bang dat het dan veel te snel zou gaan.
En wat een snelle bevalling, poeh hé!
Dat was de reden dat ik absoluut niet wilde dat de vk m'n vliezen zou breken. Ik was bang dat het dan veel te snel zou gaan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wauw, wat een snelle bevalling. Wat fijn dat alles zo goed gaat met jou en je gezin. Jullie hebben hem een mooie naam gegeven.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Klinkt als een ideale bevalling Maia. Geen last van naweeen door de snelle bevalling?
Nogmaals gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! Fijn dat N&J er ook zo goed op reageren.
Nogmaals gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! Fijn dat N&J er ook zo goed op reageren.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Wat een snelle bevalling zeg! Nu lekker met en van je gezinnetje genieten!
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Wat een snelle bevalling, ik kan me voorstellen dat jullie zoontje daar even van bij moest komen na de bevalling. Wat mooi dat je nu 2 kindjes borstvoeding geeft, lijkt me heel bijzonder. En laat je nu maar lekker verwennen en geniet er maar van.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Zo, dat ging snel! Wel fijn dat je thuis kon blijven en niet alsnog naar het ziekenhuis hoefde. En een mooie naam heeft jullie mannetje gekregen, geniet maar lekker van elkaar!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Wat snel maia en wat fijn dat je nu zo kunt genieten.Heel veel geluk met z'n vijfjes.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Veel geluk!
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Jee dat ging echt snel dat laatste stuk! Nu héérlijk genieten van alles.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Wow wat een snelle bevalling, Maia! Fijn dat alles goed is verlopen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Soortgelijke onderwerpen
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
» UPDATE 22-2: Mijn paps, de schrik van mijn leven vandaag
» Hoe krijg ik mijn contacten en agenda op mijn computer
» Dit gaat mijn behang worden op mijn zolderkamer
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
» UPDATE 22-2: Mijn paps, de schrik van mijn leven vandaag
» Hoe krijg ik mijn contacten en agenda op mijn computer
» Dit gaat mijn behang worden op mijn zolderkamer
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: