Gestoken door een bij of hommel.
+11
Zora
Jilke
Balloon
Summerlovin
Sea of Trees
June
Derpy
Sterrin_
Lady4
mzcharlotte
Exogenesis
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Gestoken door een bij of hommel.
.
Fijn te lezen dat hij ze laat zitten
Fijn te lezen dat hij ze laat zitten
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:37; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij hadden laatst op zolder ineens drie bijen zitten. Raam niet open gehad, dus was al bang voor een nest ergens. Begon hem echt te knijpen, gezien ik anafylactisch reageer op steken.
Heb de deur dicht gehouden en handdoeken onder de kier gepropt in de hoop dat ze er niet uit konden. Paar dagen later waren ze weg en geen nieuwe meer gezien gelukkig.
Heb de deur dicht gehouden en handdoeken onder de kier gepropt in de hoop dat ze er niet uit konden. Paar dagen later waren ze weg en geen nieuwe meer gezien gelukkig.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Hey Zus, in zo'n geval verkies je dan dus de dood van 1 hommel (de koningin?) boven een heel nest? Lijkt me logisch hoor, maar ook wat tegenstrijdig als ze beschermd zijn
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
.
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:38; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb altijd een tuin vol bijen, ik denk vanwege het onkruid, dat bloeit namelijk nogal ;-). Ik vind het altijd heel leuk om naar te kijken.
Vorig jaar hadden we een wespennest, maar dat ontdekte ik pas toen ze in het najaar ineens rond een bepaalde tijd allemaal naar hun nest vlogen. Ik zatin de tuin en het was ineens zwart van de wespen! Scary!
Vorig jaar hadden we een wespennest, maar dat ontdekte ik pas toen ze in het najaar ineens rond een bepaalde tijd allemaal naar hun nest vlogen. Ik zatin de tuin en het was ineens zwart van de wespen! Scary!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een heleboel hommels in de tuin nu
Verder heb ik vorig jaar een bijennest in de spouwmuur gehad. Ondanks dat bijen beschermd zijn heeft de ongediertebestrijding het nest toch weggehaald. Dit mocht volgens hen omdat het nest op een hinderlijke plek zat, naast mijn achterdeur. Ik kon mijn huis niet meer in- of uit dus dat is niet echt handig ;)Verder laat ik bijen wel met rust!
Verder heb ik vorig jaar een bijennest in de spouwmuur gehad. Ondanks dat bijen beschermd zijn heeft de ongediertebestrijding het nest toch weggehaald. Dit mocht volgens hen omdat het nest op een hinderlijke plek zat, naast mijn achterdeur. Ik kon mijn huis niet meer in- of uit dus dat is niet echt handig ;)Verder laat ik bijen wel met rust!
Sure- Fluisteraar
- Aantal berichten : 78
Punten : 76
Registratiedatum : 14-03-13
.
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:31; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Bij onze overburen zie ik er steeds vleermuizen tegenaanvliegen, heel raar. Ze gaan er niet niet in dus misschien dat ze daar een nestje hebben ofzo? Gaat de hele nacht door.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Zus schreef:Vielen ze je aan dan als je naar binnen of buiten ging? Sommige zullen er hoe dan ook een mooi verhaal van maken om geld te verdienen. Gelukkig zijn ik en mijn collega's niet zo.
Ik ontdekte het nest toen ik zelf binnen was en ben daarna niet meer naar buiten gegaan. Ik ben dus niet aangevallen. De man die het nest kwam verwijderen durfde er zelf ook niet onbeschermd langs. Maar ja, misschien was dat een verkooptechniek. Ik weet het niet, ik ga in zo'n geval af op de deskundigheid van de ander. Zijn er eigenlijk kwaliteitseisen of een certificaat voor bedrijven die aan ongediertebestrijding doen? Ik voelde me wel een beetje schuldig t.o.v. de bijen maar ik wist niet hoe ik dit anders op kon lossen.
Sure- Fluisteraar
- Aantal berichten : 78
Punten : 76
Registratiedatum : 14-03-13
De gemeente doet er bij ons niets aan, omdat het op eigen erf is. Ik vind het jammer, want ik vind die beesten echt niet grappig. Ze zitten op de plek waar ik met de fiets langs moet en ik voel me lichtelijk bedreigd. Ze vliegen af en aan en ze hebben zelfs 2 ingangen
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
.
Gast- Gast
.
Gast- Gast
Zus schreef:Exogenesis schreef:De gemeente doet er bij ons niets aan, omdat het op eigen erf is. Ik vind het jammer, want ik vind die beesten echt niet grappig. Ze zitten op de plek waar ik met de fiets langs moet en ik voel me lichtelijk bedreigd. Ze vliegen af en aan en ze hebben zelfs 2 ingangen
Heb je het nu over de hommels? Gewoon rustig langs lopen, die doen niks hoor als je ze verder met rust laat. Waarschijnlijk heb je er per ongeluk eentje geraakt toen je dichtbij het nest stond ofzo. Als je je er gewoon bewust van bent en er rustig mee omgaat is er niets aan de hand.
Ik stond de ramen te lappen en toen begon er eentje om mijn hoofd te zoemen. Het nest zat niet op ooghoogte, dus ik zat ze niet in de weg. Ik vind ze echt bedreigend en heb de hele week last gehad van mijn oog en nog steeds.
Exogenesis- Kletskop
.
Gast- Gast
Mij werd gezegd dat ik juist de gemeente moet bellen omdat het beschermde dieren zijn en we er last van hebben. Ik ben bang ja. Voel me niet op mijn gemak als ik langs loop.
Exogenesis- Kletskop
.
Gast- Gast
He Zus, nu ik dit typ bedenk ik me ook dat ik het kan googlen. Maar wij sliepen vorige zomer met de deur open en in mijn slaap droomde ik over een grasmaaier. Toen ik wakker werd hoorde ik nog steeds de grasmaaier. Toen bleek het een hommel te zijn. Nu ben ik bekend met hommels, kleintjes en grote. Maar deze was echt ENORM! Het verbaasde me dat ie nog kon vliegen. Bang was ik! Heb je ook queen hommels eigenlijk? En hoe leven zij? Niet als een bij natuurlijk.
Ok. Ik Google wel even.
Ok. Ik Google wel even.
SoGood- Ratel
Nou, wij hebben duidelijk een hommel koningin op onze slaapkamer gehad. Twijfel nu of het wel zomer was, het was iig erg warm. Ik vind hommels niet eng maar van deze traagvliegende dikke zoemerd kreeg ik toch wel hartkloppingen en op steun van mijn vriend hoefde ik al helemaal niet te wachten, die had zich verstopt in de woonkamer.
SoGood- Ratel
Wel bijzonder trouwens, Exo zo'n hommelnest!
SoGood- Ratel
SoGood schreef:
en op steun van mijn vriend hoefde ik al helemaal niet te wachten, die had zich verstopt in de woonkamer.
Ik vind hommels leuk, maar dat nest vind ik er viezig uitzien.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
En wat heeft Google je geleerd SoGood?
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Zus schreef:Sea of Trees schreef:Ik ben ooit eens door een hommel gestoken/gebeten (wat doen ze nou?)
Ze steken.
Ik kom hier nog even op terug. Het blijkt dat ze beide kunnen...
Laatst aangepast door Zus op zo 23 jun 2013 - 17:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb geen idee, weet alleen dat het zeer pijnlijk was en dat ik een hele dikke vinger had.Zus schreef:Zus schreef:Sea of Trees schreef:Ik ben ooit eens door een hommel gestoken/gebeten (wat doen ze nou?)
Ze steken.
Ik kom hier nog even op terug. Had deze discussie met mijn collega. Hij was er namelijk van overtuigd dat ze bijten haha. We hebben het nagezocht en het blijkt dat ze beide kunnen...
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ja wat jouw hommel gedaan heeft weet ik ook niet maar ze kunnen dus steken en bijten... Maar als ze steken blijft er geen angel achter inderdaad dus als je het niet ziet wat er gebeurd dan zul je het ws niet weten inderdaad.
Gast- Gast
Update: het nest leek afgelopen week ineens wel uitgestorven! Gisteravond zag E. ineens een enorm dikke hommel, die heeft hij tussen twee stenen geplet. Dat is waarschijnlijk de koningin geweest.
Exogenesis- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kat gestoken door bij. Wat nu?
» Gestoken door een bij
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Hoe kom jij de dag door...
» Gestoken door een bij
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Hoe kom jij de dag door...
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: