Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als zwanger worden niet lukt....

+20
Ella
SoGood
Tummy
Laurientje
Parel
Caresses
Cimic
SarahKey
holaagirl
Aagje!
Luce
Taeda
_Lana_
Razz
PapillonRose
Puggle
Knillis
Muppetje
Suusje
Ilovethe90s
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... - Pagina 2 Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Caresses zo 16 jun 2013 - 19:19

Na een jaar. Ik had in dat jaar al een paar maanden mijn temperatuur bijgehouden en ovulatie testen gebruikt.
De dokter gaf me meteen een verwijsbrief voor het ziekenhuis. Daar gingen ze ons beiden onderzoeken en kwam uit dat ze geen oorzaak konden vinden. Daarom werden we weer naar huis gestuurd om het nog een half jaar zelf te proberen. Na dat half jaar kwamen we terug en kwamen we op de wachtlijst te staan. Weer een half jaar later waren we eindelijk aan de beurt om het traject in te gaan.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als zwanger worden niet lukt.... - Pagina 2 Empty Re: Als zwanger worden niet lukt....

Bericht  Parel zo 16 jun 2013 - 19:35

Gewoon een afspraak maken en langs gaan hoor! 
En dan gewoon zeggen dat je komt voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog, niet met vragen over zwanger worden ofzo, want het meeste kan je zelf ook wel bedenken. 

Je wil toch graag? Gewoon de stap nemen, nee heb je, en ja kun je krijgen!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Laurientje zo 16 jun 2013 - 19:36

Na negen maanden, ik werd direct doorgestuurd naar t ziekenhuis.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Tummy zo 16 jun 2013 - 20:11

Na ruim een jaar samen naar de huisarts. Ik weet eigenlijk niet meer of de huisarts nou sperma onderzoek had aangevraagd. Volgens mij wel, en toen bij de eerste afspraak met de gyn had zij de resultaten al. Maar het kan ook zijn dat we twee keer bij de gyn zijn geweest.
Nav resultaten (verminderde hoeveelheid en kwaliteit sperma) meerdere onderzoeken afgesproken.

Laatst aangepast door Tummy op ma 17 jun 2013 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 20:50

Gewoon gaan! Wij zijn nu toe aan ronde 9 en ik ga ovulatietesten gebruiken. Als het na de vakantie nog niet gelukt is willen wij ook naar de dokter.

Moet je je vriend dan ook meenemen trouwens?

Gast
Gast

Bericht  SoGood zo 16 jun 2013 - 21:06

Ik ga na een half jaar omdat mijn menstruatie niet op gang komt. Hoop dat mijn vriend mee gaat, denk het wel.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ella zo 16 jun 2013 - 22:15

Ik ben na een paar maanden al naar de huisarts gegaan voor een verwijsbrief. Maar bij mij speelde mee dat we van te voren al wisten dat het een probleem zou kunnen gaan. 
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ShallY ma 17 jun 2013 - 5:48

Je bent al een tijdje bezig toch? Ik zal gewoon een keer naar de huisarts gaan. Het kan zijn dat hij je naar huis stuurt  en dat je nog maar een paar maandjes moet wachten maar misschien stuurt hij je wel gelijk door. 

Ik ben zelf pas na bijna een jaar niet ongesteld te zijn geworden naar de huisarts gegaan en kreeg gelijk een doorverwijzing. (heb wel op mijn strepen gestaan want de vervangend arts wilde nog even aanzien). Naar de huisarts ben ik trouwens alleen gegaan. Toen we voor onderzoek naar het ziekenhuis moesten is mijn vriend wel mee gegaan.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Ilovethe90s vr 21 jun 2013 - 5:29

Ik heb besloten deze cyclus nog even af te wachten, daarna wil ik een afspraak maken. Mijn menstruatie wordt elke maand minder dus dat vind ik ook wel een beetje vreemd.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Taeda vr 21 jun 2013 - 19:03

Hopelijk is het niet nodig! Zowel, dan hoor ik graag hoe het was. Wie weet wacht ik ook het jaar niet af...
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Ilovethe90s wo 3 jul 2013 - 20:59

Ik kom net bij de huisarts vandaan.

Het normale protocol schrijft voor dat je 2 jaar moet proberen voordat je een doorverwijzing krijgt.
De meeste mensen gaan na een jaar naar de huisarts. Zij vind 2 jaar eigenlijk te lang omdat veel mensen er op den duur onzeker van worden en er teveel druk op komt te liggen. Bovendien is het raar om 2 jaar te proberen als de partner trage zwemmers heeft. Ja, ze zei het echt zo Laughing 
Omdat ik veel buikpijn heeft mag ik door naar een gynaecoloog, er wordt binnenkort contact met me opgenomen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Parel wo 3 jul 2013 - 21:04

Fijn dat er in ieder geval wat wordt gedaan!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Ella wo 3 jul 2013 - 21:24

Fijn dat je in ieder geval doorverwezen wordt.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Pien wo 3 jul 2013 - 21:29

Ik vind dat normale protocol helemaal niet zo normaal!! Gelukkig heb ik zelf nooit in deze situatie gezeten maar het lijkt mij zo frustrerend als het na een jaar nog niet gelukt en ze je dan afpoeieren met dat protocollen gelul!

Gelukkig heb jij wel een doorverwijzing gekregen, hopelijk kun je snel terecht!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan wo 3 jul 2013 - 21:36

Ik vind twee jaar ook wel erg lang inderdaad. Een jaar vind ik begrijpelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Aagje! wo 3 jul 2013 - 22:54

Twee jaar? Dat is echt lang! Een jaar is al lang zat. Ik hoefde gelukkig niet een jaar te wachten en werd ik gelijk doorgestuurd. Ligt er inderdaad ook wel aan of je nog meer klachten hebt

Fijn dat ze jou toch doorgestuurd heeft en dat ze nu even gaan kijken.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Corsica do 4 jul 2013 - 2:55

Twee jaar vind ik ook echt te lang. En dan komen ze er daarna achter dat er iets 'mis' is en dan ben je twee jaar lang voor niets aan het wachten geweest.
Fijn dat je bent doorgestuurd, hopelijk is het niet nodig en ben je voor die tijd zwanger.
Corsica
Corsica
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 31
Registratiedatum : 03-07-13

Bericht  PapillonRose do 4 jul 2013 - 3:03

Ik vind twee jaar ook echt belachelijk lang zeg! Gelukkig ben je nu eerder doorverwezen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Taeda do 4 jul 2013 - 5:38

Al mijn huisarts over twee/drie maanden adviseert nog een jaar te proberen, vraag ik een doorverwijzing naar een psycholoog. Ik word er nu al onzeker en verdrietig van, dat wil ik echt niet nog een jaar.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: