Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe deze keuken goedkoop opknappen?

+8
mezzoforte
Hannah_
kwak
Sarah1985
PapillonRose
Pineco
Reeza
Flower_L
12 plaatsers

Ga naar beneden

hoe deze keuken goedkoop opknappen? Empty hoe deze keuken goedkoop opknappen?

Bericht  Flower_L vr 14 jun 2013 - 22:23

we zijn niet van plan hier nog tien jaren te wonen, dus een nieuwe keuken willen we niet. Wel staat de huidige ons tegen, vooral de houtkleurige kastjes tenen het blad. Met het poetsen net is er weer een deuk in gekomen door een vallende bloempot.

ik zat te denken aan een antracietachtig blad, en de houtkleurige kastjes te laten overspuiten door een klusjesman via mp. maar welke kleur? de overige kastje zijn niet beige. En ten slotte nieuwe greepjes erop.

maar hoeveel zou zoiets kosten? en iemand ervaring mee plus voor en na foto's?

ik voeg zo foto toe, via mobiel lukt niet meer....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe deze keuken goedkoop opknappen? Empty Re: hoe deze keuken goedkoop opknappen?

Bericht  Reeza vr 14 jun 2013 - 23:17

Ik heb mijn keuken gepimpt toen ik in mijn huis kwam wonen. Alles geschilderd (was wel echt een kloteklus) en nieuwe grepen gehaald bij de Ikea. Heeft me denk ik 150 euro gekost haha. 

hoe deze keuken goedkoop opknappen? Foto-4UD3Z7G4-D
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

hoe deze keuken goedkoop opknappen? Empty Re: hoe deze keuken goedkoop opknappen?

Bericht  Pineco vr 14 jun 2013 - 23:19

Met een foto is het gemakkelijker ideeën te geven, maar een nieuw blad en nieuwe greepjes kunnen al wonderen doen. Ik wacht je foto even af smile
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  PapillonRose za 15 jun 2013 - 3:31

Ik heb in mijn vorige huis alleen de handgreepjes vervangen, en voor een nog redelijk luxe variant was ik bij elkaar iets van 25 euro kwijt voor 8 handgreepjes!

Wat je ook kunt doen is de deurtjes vervangen, al zal overspuiten waarschijnlijk goedkoper zijn.

Ik denk zeker dat je al een eind komt zo hoor, als ik zag wat een verschil bij mij alleen al de handgreepjes maakten, dan zal het een heel verschil zijn als je ook de kastjes laat uiten en een ander blad neemt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Sarah1985 za 15 jun 2013 - 3:46

Wij hebben onze leuken ook de kastjes geverfd nieuwe greepjes erop nieuw blad. En kast van magnetron weggedaan hebben we een ladekast van ikea ingemaakt. 

Zo heb je een hele andere keuken voor weinig geld. 

Is wel een rot klus die deuren verven
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  kwak za 15 jun 2013 - 4:13

In ons vorige huis hebben we ook de keukenkasten geverfd.
Wat een pokkewerk maar het resultaat was er wel.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Hannah_ za 15 jun 2013 - 4:25

Wauw Reeza, wat is je keuken mooi geworden. :cheering:
Hannah_
Hannah_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 72
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  mezzoforte za 15 jun 2013 - 5:27

Reeza, ik wil even zeggen dat ik het echt mooi opgeknapt vind je keuken! Mooi ook zo die "voor" en "na" foto, zo is het effect echt goed zichtbaar. (Sorry Flower, heb helaas geen tips voor je)
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Flower_L za 15 jun 2013 - 7:07

ik ga zo foto uploaden, via Ipad en telefoon werkt het niet Neutral Dus nu maar via de ouderwetse PC Laughing
Wat een mooi resultaat zeg hierboven! Wat heb je precies met het blad gedaan?

Jullie hebben het over verven, maar is spuiten niet veel makkelijker en mooier? Ben bang dat je anders allemaal van die strepen gaat zien. En aan de beige kastjes willen we eigenlijk niets doen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L za 15 jun 2013 - 8:36

hoe deze keuken goedkoop opknappen? <a href=hoe deze keuken goedkoop opknappen? Umzg" />

Dit is dus het idee...die houtkleurige willen we vervangen door te gaan spuiten of verven, blad vervangen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Pineco za 15 jun 2013 - 9:25

Wow Reeza, ik had jouw reactie vanmorgen niet gezien, maar dat hebben jullie goed gedaan voor maar 150 euro!

En Flower_L, ik zou denk ik voor een donker blad gaan (natuursteen zou ik zelf het mooist vinden, maar dat is niet goedkoop natuurlijk...), misschien zelfs een nieuwe spoelbak? Ik vind een rechthoekig of vierkant model op de een of andere manier altijd net iets stijlvoller. En dan strakkere grepen.

Je moet alleen even goed kijken of het materiaal van de kastjes wel te verven is, of het echt hout is zeg maar of toch een fineerlaag. Dan zijn de mogelijkheden iets beperkter namelijk.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Flower_L za 15 jun 2013 - 9:39

hmm...ik denk dat het dan lastig wordt. Heb net even gekeken en wat ik al dacht, er zitten echt lagen op.

Is het dan niet verstandiger om van die losse frontjes te kopen, of is zoiets ook lastig? En zou dat wel staan in combinatie met de andere frontjes?

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Pineco za 15 jun 2013 - 9:52

Ik ben bang dat je dan toch alle deurtjes moet gaan vervangen, of deze zelfde frontjes moeten nog ergens te vinden/te koop zijn. Dan wordt het wel al een iets duurdere metamorfose, maar altijd nog goedkoper dan een nieuwe keuken natuurlijk.

Is het trouwens geen optie om er een tweedehands keuken in te zetten die jullie wel mooi vinden? Er staan zo veel keukens op Marktplaats voor weinig geld, dat zou je verbazen. Je kunt deze dan te koop zetten. Wij hebben dit ook gedaan voor onze bijkeuken, voor 100 euro een keuken gekocht met apparatuur. We hebben er een nieuw blad en een nieuwe porseleinen bak van Ikea in geplaatst. De apparatuur die we niet nodig hadden, hebben we los verkocht. Hij kostte ons uiteindelijk bijna niets, alleen tijd en werk.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose za 15 jun 2013 - 10:13

Je kunt hem misschien toch verven als je wilt, bijna alles is tegenwoordig te verven. Alleen moet je dan eerst een speciale primer gebruiken om de ondergrond geschikt te maken voor de verf.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Roos za 15 jun 2013 - 20:25

Een ander blad (wenge staat denk ik wel mooi) en andere greepjes doen denk ik al wonderen.
Misschien zou je kunnen kijken of de frontjes van de ikea geschikt zijn voor jullie keuken.
Als je toch gaat schilderen, dan eerst primen en dan lakken. Ik zou dan voor heel donkerbruin gaan denk ik. Of wil je echt een knalkleur?

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sarah1985 za 15 jun 2013 - 21:43

Bij ikea hebben ze losse frontjes. Maar moet maar net de juiste maat zijn

Mijn ouders hadden ook van die deurtjes met zn laag erop en hadden iemand gevonden die alle deurtjes deed voor 500 euro. Hadden ze via internet gevonden
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Kaat za 15 jun 2013 - 23:09

Als je eerst kunstofprimer gebruikt, kan je ze wel schilderen.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor zo 16 jun 2013 - 0:36

Als je de afmetingen mee neemt en een keer bij ikea gaat kijken kom je misschien al een heel eind. Ik zou de lade-frontjes vervangen en bij de andere kastjes de handgrepen. en als je nog budget over hebt zou ik een ander aanrechtblad nemen
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  PiP zo 16 jun 2013 - 9:35

Wij hebben ook zo'n soort frontjes, maar dan allemaal gebroken wit, een walnoot blad en grovere rvs grepen. Ben er nog steeds erg blij mee!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flower_L ma 17 jun 2013 - 9:05

bedankt voor de reacties! We gaan eerst op zoek naar mogelijkheid om te laten spuiten.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: