Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zolder opknappen

+3
Zonnetje
Olijfje
Cato
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Zolder opknappen

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 2:41

Ik moet nu echt aan mijn zolder gaan beginnen. Ik woon hier al een jaar, en op wat kleine dingen na (bv deuren en kozijnen schilderen) is het huis zo goed als klaar (oke, we de wc moet nog gebeuren en de schuur in de tuin, maar dat heeft geen haast). Mijn vriend komt hier wonen in maart, en hij moet een kantoor hebben. Dit zou eigenlijk de logeerkamer worden, maar we willen nu toch misschien voor de zolder kiezen, dat voelt dan toch net iets meer als een afzonderlijke ruimte en dan kan ik de logeerkamer gewoon blijven gebruiken als opslag voor de handdoeken en badkamervoorraad (en de zonnebank).

Wie heeft ook een zolder, en hoe ziet die eruit? Voor-na foto's zijn helemaal leuk!
Mijn zolder is al een klein beetje verdeeld, er is een kleine ruimte gekomen met de wasmachine, droger en verwarmingsketel. ik wil het voorste gedeelte nu ook nog dicht maken en daar het wasrek en rommel (bv de koffers) neerzetten, zodat er een mooie lege ruimte overblijft als kantoor. Daar wil ik de zijkanten dichtmaken met schuifdeurtjes, de muren en dak wit maken en een mooie laminaatvloer erin. Over een tijdje komt er een keer een dakkapel op, maar dat zou mijn vader doen en die is ernstig ziek.
Zo is de zolder nu:
Gezien vanaf de trap, deur links is het washok
Zolder opknappen Foto-KLMRR6GU

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Cato vr 6 jan 2012 - 7:55

wij hebben ook net de zolder opgeknapt... zal morgen even foto's zoeken.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Olijfje vr 6 jan 2012 - 11:10

Er was een tijdje geleden iemand met een avatar van een pak melk. Die wilde ook de zolder opknappen en zij had leuke ideeën. Ik ben benieuwd hoe dat geworden is!
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Zonnetje vr 6 jan 2012 - 11:58

Olijfje schreef:Er was een tijdje geleden iemand met een avatar van een pak melk. Die wilde ook de zolder opknappen en zij had leuke ideeën. Ik ben benieuwd hoe dat geworden is!

Bedoel je Charlie? Die heeft volgens mij haar zolder heel leuk opgeknapt.

De zolder van ons nieuwe huis heeft een aparte zolderkamer en een voorzolder waar de diepvries, wasmachine en het wasrek komen te staan en waar de verwarmingsketel hangt. De zolderkamer gaat ook de werkkamer van mijn vriend worden. Er is een dakkapel, hij is gebroken wit geverfd en er ligt een laminaatvloer op de grond.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  loukie86 vr 6 jan 2012 - 21:31

Wij zijn op dit moment ook bezig om de zolder op te knappen.
Een kennis van ons is de schuine wanden af aan het timmeren en daar komen deurtjes in zodat we er een hoop troep achter kunnen zetten.
Vorige week hebben we een vinyl vloer uitgezocht met een laminaat printje, vonden we practischer op de zolder omdat daar ook onze wasmachine staat.
Als het goed is komt die kennis over een half uurtje en gaan we weer verder met klussen.

Wij willen ook nog graag een inbouwkast, over de lengte van de helft van het dak. De andere helft willen we een groot bureau aan maken. Maar aangezien dit vrij prijzig is zijn we nog in dubio wat we hiermee doen.
Maar eerst het timmerwerk, schilderwerk en de vloer klaar en dan gaan we maar eens bekijken wat we daar mee willen doen.
Maar ik zou wel wat inspiratiefoto's willen zien smile
loukie86
loukie86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 20
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 21:56

Ik zou ook wel wat inspiratiefoto's willen zien smile
Wij moeten ook nodig de zolder gaan doen, maar het komt er steeds niet van. Ik wil het gewoon rustig houden, en dan 1 muur met pip behang. Nu eerst mijn vriend nog even overtuigen, dat zal niet makkelijk worden :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Shisha za 7 jan 2012 - 1:10

Bij ons is de zolder ook nog niet helemaal klaar maar het moet een logeerkamer worden.

Zo zag het er eerst uit:

Zolder opknappen Img1148712087
Zolder opknappen Img1148712539

En zo is het momenteel:

Zolder opknappen Img1410813022
Zolder opknappen Img1410813069

De krabpaal e.d. staan nu wel ergens anders.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  SarahKey za 7 jan 2012 - 4:37

Wij hebben een paar jaar terug de zolder veranderd. Het was eerst een grote ruimte met een oude inbouwkast.
Mijn man heeft er een slaapkamer in gemaakt en aan de zijkanten bergruimte. De oude inbouwkast is eruit geslaapt.
Op de slaapkamer staat nu een computerkast, een slaapbank, twee boekenkasten en een wasbak. Voor de logeés.
Bij de trap heb ik mijn knutselhoek gekregen en aan de andere kant nog een hoek voor de administratie.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 0:26

Shisha wat een leuk behang! Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Shisha zo 8 jan 2012 - 2:41

Van de Praxis!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 3:24

Shisha schreef:Van de Praxis!

Dank je! Ik denk dat mijn vriend hier wat eerder mee akkoord gaat dan met PIP :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  woezel zo 8 jan 2012 - 3:55

wij hebben voor een klein gangentje, met aan 1 kant cv ruimte en andere kant bergruimte. Beide met deur dus netjes weggewerkt, daarna deur naar slaapkamer. Schuin gedeelte is gedeeltelijk recht gemaakt, zodat we daar echter ook nog bergruimte hebben.

Zolder opknappen Foto-CGH7V4EY

Zolder opknappen Foto-TSEE4IIY
Aan beide kanten een deurtje, zodat je erachter spullen kunt doen.

Zolder opknappen Foto-QXMRGYJG

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 5:11

Wij gaan van de zomer de zolder op knappen. Dit omdat we tegen die tijd voor een 2e willen gaan & dan gaat ons meisje op zolder slapen...maar moet ook helemaal gedaan worden van isoleren top herinrichten etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder opknappen Empty Re: Zolder opknappen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum