Hoe zouden jullie deze woonkamer "opknappen"?
+9
Tania
Prosecco
Parisienne
Puggle
Viva
Starla
SDL
mzcharlotte
Funk
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe zouden jullie deze woonkamer "opknappen"?
Wij hebben onder voorbehoud een huis gekocht.
Op de vloer willen wij dit laminaat van de ikea leggen;
Voor de rest weten we het nog niet. Misschien een lichtgrijze muur links.
Ben benieuwd wat jullie ermee zouden doen aan verf/raambekleding
Oh ja, beter foto hebben we even niet.
Laatst aangepast door Viva op do 7 feb 2013 - 10:29; in totaal 1 keer bewerkt
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Re: Hoe zouden jullie deze woonkamer "opknappen"?
Ik zou er sowieso een andere vloer in doen dan die tegels. Over die vloer heb ik slechte dingen gehoord/gezien. Schijnt enorm moeilijk te leggen zijn. Dan kun je beter bij een goeie outlet laminaat kopen is mijn ervaring. Verder zou ik het goed witten en op 1 muur een kleur doen die jullie mooi vinden.
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Als er geen bank voor komt te staan, zou ik zo'n ombouw om de radiator bouwen - of vervangen. Voor een woonkamer vind ik een rolgordijn zoals het hangt niet mooi. Ik zou of gordijnen op maat laten maken die de breedte van de woonkamer bedekken, of een rolgordijn met een sierlijke onderkant ophangen, wellicht in dezelfde kleur als het accent dat jullie willen kiezen. De vloer zou ik inderdaad vervangen, ik vind plavuizen echt zo lelijk.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Over die vloer heb ik inderdaad ook gelezen, maar de meningen erover zijn wisselend op internet. Anderen hebben die vloer alweer een x aantal jaar liggen. (heb zelf ook wel wat twijfels over een ikea vloer beneden, maar hij schijnt dus niet snel kapot te gaan)
maar mochten toevallig mensen hem hier hebben, deel je ervaring gerust
Wij willen de muren inderdaad ook witten, en de muur links een kleur geven, vraag me alleen af of de kamer er niet te klein door zal lijken?
Als het gewoon lichtgrijs oid is. Moeilijk kiezen overigens van die kleine kleurenwaaier-kleuren
maar mochten toevallig mensen hem hier hebben, deel je ervaring gerust
Wij willen de muren inderdaad ook witten, en de muur links een kleur geven, vraag me alleen af of de kamer er niet te klein door zal lijken?
Als het gewoon lichtgrijs oid is. Moeilijk kiezen overigens van die kleine kleurenwaaier-kleuren
Viva- Kletskop
Ik zou alles wit houden, muren wit laten stuccen of spuiten. Naad plafond dichtvoegen en strak sauzen of ook laten stuccen. Mooie witte gordijnen van plafond tot vloer en een hoge plint plaatsen langs de wanden en een radiatorombouw plaatsen.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Ik vind één muur kleuren altijd heel lelijk. Ik zou juist voor eenheid zorgen in de kamer en dan alle muren grijs doen. En ik zou een bank zetten tegenover twee fauteuils met een tafel in het midden. Maar goed, ik schat in dat mijn smaak anders is dan de jouwe.
Gast- Gast
SDL schreef:Ik zou alles wit houden, muren wit laten stuccen of spuiten. Naad plafond dichtvoegen en strak sauzen of ook laten stuccen. Mooie witte gordijnen van plafond tot vloer en een hoge plint plaatsen langs de wanden en een radiatorombouw plaatsen.
Ik zou het ook zo doen. De huiskamer oogt op de foto best donker, en ik denk dat als je dan grijs op de muur doet, het nog donkerder lijkt. Ik zou dus zeker niet alles grijs doen.
De linkermuur is denk ik ook het grootst qua oppervlak omdat er geen deur ofzo in zit, en ik denk dat als je die grijs maakt, het ook kleiner lijkt als dat het is. Dan zou ik eerder de muur met de deur heel licht grijs maken als ik een kleurtje op de muur wilde.
De vloer die jullie waarschijnlijk kiezen is ook best donker.
Verder zou ik ook zorgen dat die lange gordijnen dan zeg maar als je ze open doet helemaal naast het raam komen, dan lijkt het ook weer groter.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Dank jullie, we staan nog overal voor open!
Ik ben er inderdaad wel bang voor dat de kamer te donker wordt met een kleur op een wand. Misschien toch veilig voor wit gaan en dan eventueel later alsnog een kleur, maar eerst kijken hoe dat wordt.
Even voor een beter beeld, dit is zo'n zelfde huis alleen daar is de deur voor de trap weggehaald (foto komt van een site van een makelaar af);
Ik ben er inderdaad wel bang voor dat de kamer te donker wordt met een kleur op een wand. Misschien toch veilig voor wit gaan en dan eventueel later alsnog een kleur, maar eerst kijken hoe dat wordt.
Even voor een beter beeld, dit is zo'n zelfde huis alleen daar is de deur voor de trap weggehaald (foto komt van een site van een makelaar af);
Viva- Kletskop
Ik zou zeker ook een ombouw om de radiator doen, gewoon omdat ik het mooier vind, maar ook vanwege de kleintjes, is de kans dat zij zich eraan verwonden ook stukken kleiner.
Ik vind 1 anders gekleurde muur wel mooi, maar alle muren (room) wit of tintje grijs ook, maar zeker niet donkerder dan dat, als het een volledige kamer is.
Wat betreft vloer zou ik zelf ook eventjes rondkijken bij bv Carpetright of bouwmarkten als Karwei etc. Die hebben, zeker rond feestdagen en jaarwisselingen, ook vaak mooie aanbiedingen bij laminaat en dat schijnt van kwaliteit iets betrouwbaarder te zijn (al ligt dat ook aan de soort natuurlijk).
Komt er ook nieuw meubilair?
Als ik het mocht doen koos ik voor een hoekbank, op jouw onderste foto van een soortgelijk ingericht huis met de rug onderin de foto zeg maar (ja probeer dat maar eens uit te leggen) van stof, maar dan wel handig afwasbaar. Ik zou waar op die foto (1e van soorgelijk huis) een spiegel en een dressoir staat een leuke kinderhoek maken, misschien wel met een strook muur waarop ik magneet of schoolbordverf zou doen met een soort ' lijst' erom. Dan hoeven de kindjes niet ultra voorzichtig te doen.
En ik zou in ieder geval niet zoveel donker en ouderwets meubilair kiezen als op die foto's ;-)
Wat een mooi huis trouwens zeg!!!
O, ik zou ook zeker andere gordijnen kiezen dan op die foto's , maar ik ben even vergeten hoe die heten, soort mooie vouwgordijnen!
Ik vind 1 anders gekleurde muur wel mooi, maar alle muren (room) wit of tintje grijs ook, maar zeker niet donkerder dan dat, als het een volledige kamer is.
Wat betreft vloer zou ik zelf ook eventjes rondkijken bij bv Carpetright of bouwmarkten als Karwei etc. Die hebben, zeker rond feestdagen en jaarwisselingen, ook vaak mooie aanbiedingen bij laminaat en dat schijnt van kwaliteit iets betrouwbaarder te zijn (al ligt dat ook aan de soort natuurlijk).
Komt er ook nieuw meubilair?
Als ik het mocht doen koos ik voor een hoekbank, op jouw onderste foto van een soortgelijk ingericht huis met de rug onderin de foto zeg maar (ja probeer dat maar eens uit te leggen) van stof, maar dan wel handig afwasbaar. Ik zou waar op die foto (1e van soorgelijk huis) een spiegel en een dressoir staat een leuke kinderhoek maken, misschien wel met een strook muur waarop ik magneet of schoolbordverf zou doen met een soort ' lijst' erom. Dan hoeven de kindjes niet ultra voorzichtig te doen.
En ik zou in ieder geval niet zoveel donker en ouderwets meubilair kiezen als op die foto's ;-)
Wat een mooi huis trouwens zeg!!!
O, ik zou ook zeker andere gordijnen kiezen dan op die foto's , maar ik ben even vergeten hoe die heten, soort mooie vouwgordijnen!
Gast- Gast
Mooie kinderwagen toch maar gekozen om hem te nemen?
Ik zou ook een andere vloer nemen. Zeker als je een grijze muur wil dat vind ik er ook niet mooi bij staan. Ik denk dat je bij een laminaatwinkel ook wel een mooiere vloer kan vinden voor een vergelijkbare prijs. Ook zou ik dan kiezen voor een groef erin dan oogt veel mooier vind ik. Al is het natuurlijk persoonlijk.
Ik Heb zelf ook witte muren en dan een muur lichgrijs. Ik hou daar altijd wel van.
Aan de ramen zou ik mooie inbetweens doen tot iets boven de grond of een mooi rolgorijn.
Ik zou ook een andere vloer nemen. Zeker als je een grijze muur wil dat vind ik er ook niet mooi bij staan. Ik denk dat je bij een laminaatwinkel ook wel een mooiere vloer kan vinden voor een vergelijkbare prijs. Ook zou ik dan kiezen voor een groef erin dan oogt veel mooier vind ik. Al is het natuurlijk persoonlijk.
Ik Heb zelf ook witte muren en dan een muur lichgrijs. Ik hou daar altijd wel van.
Aan de ramen zou ik mooie inbetweens doen tot iets boven de grond of een mooi rolgorijn.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Over het Ikea laminaat: wij hebben al 4 jaar een laminaatvloer van Ikea liggen in de woonkamer en keuken. Het bevalt ons prima. Is goed te leggen, nog nergens beschadigt en ligt gewoon mooi.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Iedereen heeft het over een radiator ombouw, maar geeft dat niet heel veel warmte verlies? Ik heb zelf een lelijke radiator die ik het liefst zou verbergen, maar ik heb ook meters op de verwarming zitten om de stookkosten te berekenen. Ik ben een beetje bang dat ik me dan scheel betaal doordat een deel van de warmte daar achter blijft hangen, ondanks de openingen in de ombouw. Iemand ervaring?
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Wij hadden die vloer in ons vorige huis en ik vond het een goede vloer. Was prima te leggen en bleef erg mooi. In ons huidige huis ligt beneden duur laminaat uit een speciaalzaak en dat blijft niet zo mooi. Boven hebben we (duurder) laminaat van de Gamma en dat is helemaal een ramp.
Als we een nieuwe vloer zouden kopen zou ik die van de Ikea er zo weer inleggen.
Als we een nieuwe vloer zouden kopen zou ik die van de Ikea er zo weer inleggen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
O heeeerlijk om zo'n woonkamer helemaal op te mogen knappen!
Sowieso een andere vloer ja. Ik vind de kleur vloer die je laat zien mooi, maar vind dan een bruintint op de muur mooier dan grijs. Als je grijs wilt doen, vind ik het zelf mooier om een grijs eiken vloer te kiezen.
Radiatorombouw is wel mooi inderdaad. Je hebt tegenwoordig ook van die strakke bekleding voor om kachels, staan deze week in de praxisfolder. heb je in verschillende kleuren, wel leuk.
Ik zou dus die vloer doen die je laat zien, een mooie lichtbruin/taupe kleur op 1 muur, de rest wit houden.
Qua meubels ben ik gek op de riviera maison-achtige style, maar dat is natuurlijk persoonlijk
Veel woonplezier!
Sowieso een andere vloer ja. Ik vind de kleur vloer die je laat zien mooi, maar vind dan een bruintint op de muur mooier dan grijs. Als je grijs wilt doen, vind ik het zelf mooier om een grijs eiken vloer te kiezen.
Radiatorombouw is wel mooi inderdaad. Je hebt tegenwoordig ook van die strakke bekleding voor om kachels, staan deze week in de praxisfolder. heb je in verschillende kleuren, wel leuk.
Ik zou dus die vloer doen die je laat zien, een mooie lichtbruin/taupe kleur op 1 muur, de rest wit houden.
Qua meubels ben ik gek op de riviera maison-achtige style, maar dat is natuurlijk persoonlijk
Veel woonplezier!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Over de vloer, we zullen de aanbiedingen deze maand ook wel blijven bekijken. Is wel leuk om te lezen dat 2 hier wel een positieve ervaring hebben met een ikea vloer (en Tania zelfs een betere ervaring daarmee dan anderen ). Maar deze vonden we wel mooi, we hebben geen enorm budget dus vandaar dat we deze op het oog hadden.
PinkCoelho, wij willen ook heel graag een hoekbank even kijken hoe we met het geld straks uitkomen als alles gedaan is, anders houden we eerst nog even de banken die we nu hebben.
Puggle, haha ja toch deze kinderwagen! En nog durven mensen te vragen wat het is, wel een stuk minder gelukkig. Onder het mom, misschien had je hem nog van jullie dochter. Nou, als ik nu een zoontje had, liep ik echt niet met een roze kinderwagen rond.
Ik ga even op je fb rondspeuren kijken of ik foto's zie van jullie huisje met grijze muur en wat jullie op de vloer hebben
Jannedoe, ik ga zo eens kijken naar die strakke bekleding, ben benieuwd wat dat is.
Ik vind die style ook leuk, mijn man wat minder
Over die radiator ombouw, ik vind dat wel altijd mooi, al ben ik ook wel wat bang voor warmte verlies.
In eerste instantie wilde mijn man ze gaan overschilderen of spuiten met speciale radiator verf.
Bedankt voor de tips (tot nu toe), leuk om jullie meningen te lezen
PinkCoelho, wij willen ook heel graag een hoekbank even kijken hoe we met het geld straks uitkomen als alles gedaan is, anders houden we eerst nog even de banken die we nu hebben.
Puggle, haha ja toch deze kinderwagen! En nog durven mensen te vragen wat het is, wel een stuk minder gelukkig. Onder het mom, misschien had je hem nog van jullie dochter. Nou, als ik nu een zoontje had, liep ik echt niet met een roze kinderwagen rond.
Ik ga even op je fb rondspeuren kijken of ik foto's zie van jullie huisje met grijze muur en wat jullie op de vloer hebben
Jannedoe, ik ga zo eens kijken naar die strakke bekleding, ben benieuwd wat dat is.
Ik vind die style ook leuk, mijn man wat minder
Over die radiator ombouw, ik vind dat wel altijd mooi, al ben ik ook wel wat bang voor warmte verlies.
In eerste instantie wilde mijn man ze gaan overschilderen of spuiten met speciale radiator verf.
Bedankt voor de tips (tot nu toe), leuk om jullie meningen te lezen
Viva- Kletskop
Ik zou niet die vloer nemen, hij oogt wat ouderwets. Bij ikea heb je ook een grijzige vloer. Ik zou die nemen. En de muren zou ik in een grijstint doen maar dan zooooooooo lichtgrijs dat het heel fris oogt. Ik zou de kozijnen hoogglans wit maken en dan mooie luxaflex met lichtgrijze ladderband nemen. Radiatorombouwtje en hoge witte plint, helemaal leuk!
Wij hebben toevallig en radiatorombouw al weken in huis en mijn broertje heeft hem inelkaar geknutseld gisteren! Dit is van de babykamer:
Nog niet af maar goed. We hebben alles, incl vensterbank bij Karwei voor 2.10m iets van €150,- betaald en het is van Cando. Zeker de moeite waard!
Wij hebben toevallig en radiatorombouw al weken in huis en mijn broertje heeft hem inelkaar geknutseld gisteren! Dit is van de babykamer:
Nog niet af maar goed. We hebben alles, incl vensterbank bij Karwei voor 2.10m iets van €150,- betaald en het is van Cando. Zeker de moeite waard!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
viva, ik zou net als bij de buren de deur naar de trap er uithalen, dat vind ik altijd zo gezellig !
wanneer mogen/kunnen we langs komen btw?
wanneer mogen/kunnen we langs komen btw?
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
PC, ik heb even gekeken, die grijze is inderdaad ook mooi, zal hem eens aan mijn man laten zien.
die radiatorombouw lijkt inderdaad mooi te worden!
Kwak, dat wil mijn man niet omdat dan alle warmte naar boven gaat
En roep maar wat, ik kan vrijwel altijd!
Viva- Kletskop
Viva schreef:PC, ik heb even gekeken, die grijze is inderdaad ook mooi, zal hem eens aan mijn man laten zien.
haha, ik ook !maar wil het liefst wel 1 deze weken. Zal woensdag even overleggen met mijn "chauffeur"
ja, er gaat wel veel warmte weg inderdaad maar het is wel mooi, en het oog wil ook wat
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ja overleg maar! Ben benieuwd!
Viva- Kletskop
Ik heb zelf zo'n donkere vloer en vind het echt helemaal niks, het wordt er heel donker van. Zou die er zelf ook nooit inleggen, dat heeft de verhuurder gedaan net voor we het gingen huren. Twijfel zelfs nog om onze eigen witte vloer erin te leggen ondanks dat we binnen nu en 1,5 jaar willen verhuizen.
Ik zou dus voor een witte of grijze vloer gaan. En niet 1 muur een kleur maar alle muren dezelfde kleur voor een eenheid. En dan een mooie bruin/beige/zandtint, grijs of lichtblauw.
Ik zou dus voor een witte of grijze vloer gaan. En niet 1 muur een kleur maar alle muren dezelfde kleur voor een eenheid. En dan een mooie bruin/beige/zandtint, grijs of lichtblauw.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Soortgelijke onderwerpen
» hoe deze keuken goedkoop opknappen?
» Hoe dit bed opknappen
» Zolder opknappen
» Eettafel opknappen.
» huurwoning - verhuizen of opknappen?
» Hoe dit bed opknappen
» Zolder opknappen