Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

beter laat dan nooit....bevallingsverhaal!

3 plaatsers

Ga naar beneden

beter laat dan nooit....bevallingsverhaal! Empty beter laat dan nooit....bevallingsverhaal!

Bericht  joyce0606 vr 14 jun 2013 - 9:38

8 april moest ik mij om half 7 melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden vanwege (wederom) nierproblemen bij mij. Ik werd aan de ctg aangesloten en om 7 uur kwam de vk mij toucheren, ik had een vingertopje ontsluiting en licht verweekte bbm. Ik kreeg een tablet ingebracht, weer uurtje aan ctg en verder ondertussen mocht ik naar een kraamsuite omdat het heel rustig was en dat een ruime en ontspannen kamen was met mooie flatscreen,  ik had dus de luxe dat er 2 kamers op mijn naam geregistreerd stonden. 

Om 12 uur moest ik mij weer op mijn verloskamer melden ik hat doen wel al wat krampen maar niet echt noemenswaardige,  ik had nog steeds maar vingertopje ontsluiting, weer tablet en ctg. 

Om 16.00 uur moest ik mij weer melden op mijn verloskamer en had ik een krappe 2cm, de vk twijffelde enorm of ze mijn vliezen wilde breken, ze was bang dat het niet zou doorzetten en ik dus lanher met gebroken vliezen bleef doorgaan wat weer zijn risico's heeft. Ik had er de volste vertrouwen in dat het door zou zetten ik had toen ook flinke krampen die ik nog net niet hoefde weg te zuchten. Toen ze aan mijn buik voelde zei dat ik gewoon flinke weeën had! Dus toch doorprikken....mijn vliezen werden gebroken door het zetten van de elektrode ik ging van een krappe 2cm in 5 seconde tijd naar 5cm! 

Vanaf toen werd het heftig en kwam ik in een weeën storm terecht met rug weeën.  Ik heb de complete tijd op mijn zij gelegen.  De vk vond het erg snel gaan en stond er van te kijken dat ik zulke weeën had (ik kreeg het gevoel dat zij mij niet helemaal geloofde) 3 kwartier later kreeg ik persdrang en kon dit no way tegen houden,  ze voelde en ik zat op een krappe 10, ik moest nog 5 persweeën wegzuchten, ondertussen ging de vk naast mijn hoofd zitten om mij te steunen. 

Er kwamen oerkrachten uit en de vk had dat door, ze rende de gang op en gaf een schreeuw aan haar collega's.  Die kwamen aangerend en vlogen naar mij toe, dat was maar goed ook want daar was L. Ze hebben maar 2 minuten persen opgeschreven maar niemand weet het precies, naar mijn idee was het maar een halve minuut!

Totaal heeft het van vliezen breken tot aan dat L is geboren 1.5 uur geduurt. 

L is meegenomen en nagekeken en gevoed en suikertest etc gedaan. Wij moesten nog 2 dagen blijven en mochten daarna naar huis. Helaas is L toen hij een week was weer voor een week terug opgenomen geweest. 

Inmiddels is hij 2 maanden en gaat het best wel ok...mama is nog een beetje erg voorzichtig smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beter laat dan nooit....bevallingsverhaal! Empty Re: beter laat dan nooit....bevallingsverhaal!

Bericht  Pineco vr 14 jun 2013 - 21:38

Klinkt heftig Joyce! Fijn dat je mannetje het nu goed doet. Hopelijk krijg je snel wat meer vertrouwen (ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt als je zegt dat je nog wat voorzichtig bent) en kun je wat onbezorgder genieten van jullie gezinnetje.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

beter laat dan nooit....bevallingsverhaal! Empty Re: beter laat dan nooit....bevallingsverhaal!

Bericht  Purpleflower vr 14 jun 2013 - 22:04

Fijn dat je 2 kamers had.
Super snel gegaan! Fijn dat het goed gaat.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

beter laat dan nooit....bevallingsverhaal! Empty Re: beter laat dan nooit....bevallingsverhaal!

Bericht  joyce0606 za 15 jun 2013 - 2:13

Pineco schreef:Klinkt heftig Joyce! Fijn dat je mannetje het nu goed doet. Hopelijk krijg je snel wat meer vertrouwen (ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt als je zegt dat je nog wat voorzichtig bent) en kun je wat onbezorgder genieten van jullie gezinnetje.

Ik moet inderdaad wat meer vetrouwen krijgen dat het gewoon goed gaat, L is week opgenomen geweest met een neussonde. (Maar een hoop is ook te wijten aan de kraamzorg)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beter laat dan nooit....bevallingsverhaal! Empty Re: beter laat dan nooit....bevallingsverhaal!

Bericht  Pineco za 15 jun 2013 - 3:12

Dat klinkt als een vervelende start, kan me voorstellen dat je er dan niet helemaal onbezorgd instaat.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

beter laat dan nooit....bevallingsverhaal! Empty Re: beter laat dan nooit....bevallingsverhaal!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum