Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

shampoo&conditioner voor droge hoofdhuid en pluishaar

+4
Sayuri
Muus
Nathalie
Urban Naked
8 plaatsers

Ga naar beneden

shampoo&conditioner voor droge hoofdhuid en pluishaar Empty shampoo&conditioner voor droge hoofdhuid en pluishaar

Bericht  Urban Naked vr 14 jun 2013 - 4:59

Ik heb droog (en waarschijnlijk ook wel een beetje beschadigd, want: fohn, soms steiltang) haar dat van nature pluist en met de nodige verzorging krult.
Mijn grootste probleem is dat mijn hoofdhuid bijna altijd jeukt. In beroerde tijden heb ik echt korstjes van het krabben Sad
Ik heb geen luizen voor zover ik weet smile

Ik heb een tijdje Syoss zonder siliconen gebruikt, daar heb ik tot nu toe het minste jeuk mee maar ik heb het nog steeds. Op dit moment gebruik ik Gliss Kur ultimate oil elixer, en m'n huid jeukt de pan uit. Ook is m'n haar lelijk en dof.

Ik ben op zoek naar een redelijk geprijsde shampoo en conditioner met zo min mogelijk 'gedoe' erin. Wie herkent mijn probleem en heeft een goeie tip?

Ohja, ik was mijn haar minimaal 1 keer per week, maximaal 2 keer. Jeuk is net na een wasbeurt net zo erg als net er voor.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

shampoo&conditioner voor droge hoofdhuid en pluishaar Empty Re: shampoo&conditioner voor droge hoofdhuid en pluishaar

Bericht  Nathalie vr 14 jun 2013 - 5:36

Ik heb sinds een maand een biologische shampoo uit Duitsland, daar zit geen zooi in. Ik heb gewoon al 3 weken geen jeuk meer en dat is zo fijn. En zelfs volume en glans in mijn haar als ik het zonder producten/föhn laat drogen.  Ook wordt mijn haar veel minder snel vet. 

Dus ik zou even reform in gaan en een zo puur en natuurlijk mogelijke shampoo kopen. Ik heb ook wel eens shampoo blokjes van lush geprobeerd maar die jeuken ook.

Nathalie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10

shampoo&conditioner voor droge hoofdhuid en pluishaar Empty Re: shampoo&conditioner voor droge hoofdhuid en pluishaar

Bericht  Muus vr 14 jun 2013 - 5:41

Ik herken het jeukprobleem helemaal! Ik ben al gestopt met mijn haren te verven, daar kon ik helemaal niet meer tegen. Roos is het niet maar  het enige wat nu werkt is head&shoulders voor de jeukende hoofdhuid. Helaas niet goed voor mijn droge haren en smeer ik flink wat conditioner in de punten na het wassen.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Sayuri vr 14 jun 2013 - 5:41

Ik heb dit merk een tijdje gebruikt (maar dan de versie voor normaal haar), maar ben de prijs vergeten. Hij was wel echt heel fijn. Ik ben ermee gestopt, omdat hij alleen bij de drogist te koop is en ik koop bijna al mijn toiletspullen in de supermarkt. 

shampoo&conditioner voor droge hoofdhuid en pluishaar CattierParisShampooingCheveuxSecs1
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Punk'd vr 14 jun 2013 - 7:22

Ik heb ook een tijdje heel erg jeuk gehad met echt 'velletjes' die loskwamen. Het leek op roos maar dat was het niet. Bleek het een soort haareczeem te zijn. Heb daarvoor 5x selsun (behandelende shampoo van de apotheek, zonder recept) gebruik en toen was het weg. Nu is mijn hoofdhuid weer helemaal goed op orde. Als het dreigt terug te komen was ik er weer 1x mee en dan ben ik er weer vanaf.

Geen idee of het bij jou hetzelfde kan zijn hoor. Maar ik dacht geef je toch even de tip. Ik heb toen voor mijn droge hoofdhuid wel 15 shampoo's geprobeerd en het ging gewoon nooit helemaal weg.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Aziraphale vr 14 jun 2013 - 9:29

Ik heb ook pluizige krullen en hoofdhuid exceem. Kapster denkt dat het door m'n dikke haar komt, hoofdhuid krijgt weinig lucht enzo. Ik gebruik soms lotion die ik van de huisarts heb voorgeschreven gekregen en ik gebruik alle haarspullen van Tigi Bedhead: Foxy Curls. Bevalt erg goed!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Urban Naked vr 14 jun 2013 - 21:25

OK allemaal heel erg bedankt voor de tips! Ik denk dat ik dat selsun ga kopen en dan meteen even kijk voor die shampoo van cattier. Ziet er goed uit.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Springflower vr 14 jun 2013 - 21:48

Hier iemand met hetzelfde probleem..
Aziraphale waar haal jij die producten vandaan als ik vragen mag? 
Vind jouw haar altijd zo prachtig krullen!
Springflower
Springflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 169
Punten : 171
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Aziraphale vr 14 jun 2013 - 23:01

Springflower, ik heb ze online besteld bij een of andere haarsite. Kan de website wel opzoeken in m'n mail denk ik! Ik heb 750 ml flessen in de aanbieding gekocht van de shampoo en conditioner, scheelde echt veel geld. Verder gebruik ik Andrélon spul uit een tube wat m'n haar lekker stug en minder pluizig maakt. Deze:

http://m.drogisterij.net/P171469
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Charles vr 14 jun 2013 - 23:09

Die van Weleda is goed, UN. Hebben nog maar een soort, in een gele tube.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: