Baalmomentje :(
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Baalmomentje :(
Ik heb even een baalmomentje
Zit momenteel thuis zonder werk en dus (hopelijk) tijdelijk in de ww. Nu heb ik onlangs een brief gehad waarin mijn dagloon berekend werd en tot wanneer ik ww zou ontvangen. Wat ik raar vond is dat er een datum bij stond uitgaande van de basis-ww, dus ik dacht dat er nog informatie zou volgen over verlenging etc. aangezien ik behoorlijk wat arbeidsjaren heb opgebouwd.
Net met het UWV gebeld en situatie uitgelegd en om informatie gevraagd hoe dat zit en wanneer ik meer zou horen. Er viel niet veel uit te leggen, want hij zag dat ik naast de weken-eis waar ik wel aan voldoe, net niet voldoe aan de jaren-eis waarin ik tenminste 4 van de 5 afgelopen jaren fulltime moet hebben gewerkt. Wat ik dit jaar heb gewerkt tellen ze daar niet bij mee, anders had ik er wel aan voldaan.
Beetje zuur, want nergens in hun correspondentie naar mij toe is vermeld dat ik daar geen recht op heb. Met de rekenhulp kom je ook niet op die berekening. Pas als je helemaal door gaat lezen op de site, wat ik al meerdere keren heb gedaan, ontdek ik het regeltje over deze eis.... Stom dat ik daar nu pas achter kom, had ik eerder kunnen opmerken, maar dan nog...echt duidelijk is het UWV ook niet.
Nog zuurder dat ik nu in de stress schiet over hoe en wat de komende tijd...
Zit momenteel thuis zonder werk en dus (hopelijk) tijdelijk in de ww. Nu heb ik onlangs een brief gehad waarin mijn dagloon berekend werd en tot wanneer ik ww zou ontvangen. Wat ik raar vond is dat er een datum bij stond uitgaande van de basis-ww, dus ik dacht dat er nog informatie zou volgen over verlenging etc. aangezien ik behoorlijk wat arbeidsjaren heb opgebouwd.
Net met het UWV gebeld en situatie uitgelegd en om informatie gevraagd hoe dat zit en wanneer ik meer zou horen. Er viel niet veel uit te leggen, want hij zag dat ik naast de weken-eis waar ik wel aan voldoe, net niet voldoe aan de jaren-eis waarin ik tenminste 4 van de 5 afgelopen jaren fulltime moet hebben gewerkt. Wat ik dit jaar heb gewerkt tellen ze daar niet bij mee, anders had ik er wel aan voldaan.
Beetje zuur, want nergens in hun correspondentie naar mij toe is vermeld dat ik daar geen recht op heb. Met de rekenhulp kom je ook niet op die berekening. Pas als je helemaal door gaat lezen op de site, wat ik al meerdere keren heb gedaan, ontdek ik het regeltje over deze eis.... Stom dat ik daar nu pas achter kom, had ik eerder kunnen opmerken, maar dan nog...echt duidelijk is het UWV ook niet.
Nog zuurder dat ik nu in de stress schiet over hoe en wat de komende tijd...
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Re: Baalmomentje :(
Is dat een nieuwe regel dan, dat je vier van de vijf jaar full time moeten hebben gewerkt? Ik dacht dat zolang je maar gewerkt had in een jaar, ook al was t maar een bijbaan, het werd meegeteld.
Hoelang heb je nu recht op WW?
Wel balen zeg!
Hoelang heb je nu recht op WW?
Wel balen zeg!
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Je moet volgens hen 4 jaar aaneengesloten van 5 laatste gewerkte jaren, minimaal 52 dagen gewerkt hebben. Ik heb 9 arbeidsjaren...maar niet aaneensluitend, en ook de laatate 5 niet. Krijg nu basis ww tot eind juli..
*Bloempje*- Fluisteraar
Ohjeetje, dat is echt klote!
Ik ben steeds zo bang dat ik ook zo iets ga hebben als ik straks in de ww terecht kom.
Ik ben steeds zo bang dat ik ook zo iets ga hebben als ik straks in de ww terecht kom.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Op de site van de UWV kun je kijken op hoeveel maanden WW uitkering jij recht hebt. Je moet dan inloggen met je Digi-D en dan kun je het zo zien. Ik heb recht op 10 maanden WW.
Loes263- Fluisteraar
- Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10
Ik had recht op 7 maanden ww omdat ik lang dezelfde bijbaan had gehad. De basis ww is 3 maanden. Die 7 maanden kwam er dus niet nog bovenop, daar verwerken ze die 3 maanden gewoon in.
Dus stel dat je 4 jaar aaneengesloten werkt, dan krijg je alsnog "maar" 4 maanden ww.
Dus stel dat je 4 jaar aaneengesloten werkt, dan krijg je alsnog "maar" 4 maanden ww.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Zo legde de vrouw die ik aan de telefoon had het niet uit. Volgens haar krijgt iedereen 3 maanden basis ww ongeacht hoelang je gewerkt hebt en daarna word dat verlengd met 1 maand per gewerkt jaar (mits je aan die 4 van de 5 jaren-eis voldoet en in die jaren minimaal 52 dagen gewerkt hebt).
Ik heb alles uitgezocht en samen met m'n vader teruggerekend, maar helaas...het klopt toch echt wat zij zeggen en eindigt het voor mij eind juli.
Voor nu dus alles op een rijtje zetten hoe nu verder, als een malle solliciteren op alles wat voorbij komt en bezuinigen op alles wat mogelijk is!
Ik heb alles uitgezocht en samen met m'n vader teruggerekend, maar helaas...het klopt toch echt wat zij zeggen en eindigt het voor mij eind juli.
Voor nu dus alles op een rijtje zetten hoe nu verder, als een malle solliciteren op alles wat voorbij komt en bezuinigen op alles wat mogelijk is!
*Bloempje*- Fluisteraar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: