Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

+25
Tiana
Muus
Toet
Niene
Winegum
Pineco
Ragazza
Rouxxxe
June
Snoes
Katrien
Moira
Hannah_
Blair
Charles
Slakje
silly-one
Bisq
Lady4
Roxi3
Poubelle
Nyx
Sushi
Capt'n Zero
rapa nui
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  rapa nui wo 12 jun 2013 - 10:27

Geef jij vaak complimentjes / zeg je vaak dat je iets bv leuk vind qua kleding, gedrag of wat dan ook? Opmerkingen als: he, dat heb je goed gedaan! Wat staat die jurk jou leuk!

Zowel in het gewone leven als op internet.

En even eerlijk: meen je ze dan meestal ook? of geef je ze ook uit routine? Of omdat je bij iemand goed wilt overkomen?

en buiten het gewone dagelijkse leven om: geef je op internet / het forum bv sneller een complimentje? Reageer je daar wel eens op foto's met een opmerking van wat een leuk shirtje of staat je goed terwijl je dat niet zo meent?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Gast wo 12 jun 2013 - 10:45

Ik geef niet heel veel complimentjes denk ik, maar als ik ze geef meen ik ze wel. Alleen bij mijn baas niet altijd, dan zeg ik het meer om positief over te komen. Hij is kok, dus dan zeg ik dat het eten lekker was, terwijl het misschien niet echt mijn smaak was. Sowieso kan ie niet met kritiek omgaan, dus zeggen dat iets te zout wat heeft bijvoorbeeld geen zin, dan wordt ie boos.
Op internet geef ik niet zo veel complimentjes en ik zou zeker geen complimentje geven als ik het niet meen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Capt'n Zero wo 12 jun 2013 - 10:50

Nee, ik geef ze niet vaak en als ik ze geef dan meen ik ze ook. Nu moet ik ook wel onderscheid maken tussen : "wat een gave tas heb je"  en "wat heb je dat goed gedaan".
Dat laatste vind ik pas echt een compliment. Die tas hebben ze immers niet zelf gemaakt...

(En het is niet zo dat ik mensen niet zeg dat ze het goed doen of zo, maar ik zeg liever eens in de zoveel tijd dat ik iets fantastisch vind dan dat ik elke dag zeg dat ze goed bezig zijn)

Op internet geef ik ze ook niet snel, want daar ken ik mensen nog minder goed om ze 'verdient' te geven.


Laatst aangepast door Capt'n Zero op wo 12 jun 2013 - 10:51; in totaal 1 keer bewerkt
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Sushi wo 12 jun 2013 - 10:51

Als ik complimentjes geef meen ik het ook echt. Ik ga niet roepen dat iemand een leuk shirtje/broek aan heet als ik het maar niks vind.
Ik denk niet dat de hoeveelheid complimentjes anders is op internet dan in het echte leven.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Nyx wo 12 jun 2013 - 11:03

Ik ben heel makkelijk in het uitdelen van gemeende complimenten. Het is zoals het is en als ik vind dat het beloond moet worden, dan doe ik het ook. Ongemeende complimenten vind ik heel veel moeilijker. Soms moeten ze, om, nou ja, welke reden dan ook. Maar ik krijg ze bijna mijn bek niet uit.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Poubelle wo 12 jun 2013 - 17:52

Ik geef alleen n compliment als ik het ook meen. Volgens mij geef ik wel redelijk vaak een compliment, als ik enthousiast over iets ben laat ik dat meteen weten.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Gast wo 12 jun 2013 - 17:57

Ik geef veel complimentjes en meen ze ook altijd. Ik vind het heerlijk om te doen, vooral als mensen het niet verwachten. De meeste gaan naar mijn kinderen en man maar ook veel naar collega's.  Wat ik ook weleens doe is vreemden complimenteren. Bijvoorbeeld een serveerster met leuke schoenen, iemamd in de trein met een fantastisch kapsel, of een moeder met lieve kinderen in een winkel.  Juist omdat mensen dat absoluut niet verwachten denk ik dat ze daar blij van worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Roxi3 wo 12 jun 2013 - 17:58

Ik geef regelmatig complimentjes en als ik er een geef dan meen ik het ook.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Lady4 wo 12 jun 2013 - 19:13

Ik geef regelmatig complimenten en meen ze dan ook.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Bisq wo 12 jun 2013 - 19:24

Ik geef alleen gemeende complimenten in m'n privéleven. Op m'n werk deel ik wel eens complimenten uit die niet helemaal 100% gemeend zijn, omdat we met mijn leerlingen veen aandacht besteden aan positiviteit.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  silly-one wo 12 jun 2013 - 19:40

Bisq schreef:Ik geef alleen gemeende complimenten in m'n privéleven. Op m'n werk deel ik wel eens complimenten uit die niet helemaal 100% gemeend zijn, omdat we met mijn leerlingen veen aandacht besteden aan positiviteit.

Hier eigenlijk hetzelfde. De kinderen waarmee ik werk hebben al zo een negatief zelfbeeld dat je bijna om alles een compliment geeft. Op het moment dat ze  al naar mij toe komen om te zeggen dat iets niet lukt o.i.d. In het begin vond ik het heel moeilijk om dan een compliment te geven omdat het zo overdreven was. Nu merk ik dat ik het sneller doe. Ik zie de kinderen dan ook groeien.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Slakje wo 12 jun 2013 - 19:41

Alleen gemeende complimenten. En ik zeg het ook als ik iets niet mooi/goed oid vind.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Charles wo 12 jun 2013 - 20:05

Ja ik geef veel complimentjes! Ik meen ze hoor, maar ik heb wel laatst gezocht naar kloppende bewoordingen bij iemand. Ik wilde graag iets zeggen om haar beter te laten voelen, maar ik wilde ook niets niet gemeends zeggen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Gast wo 12 jun 2013 - 20:08

In het dagelijkse leven geef ik best vaak complimentjes, die ik dan ook echt meen. Kleine moeite en een complimentje is altijd leuk om te krijgen!

Op het forum heb ik wel eens niet zo gemeende complimentjes gegeven, bijvoorbeeld in een fototopic. Iemand plaatst een foto en niémand reageert daarop. Dan bestudeer ik die foto en ga ik echt zoeken naar iets aardigs om te zeggen. Dan meen ik het alsnog wel, maar het is toch anders. Omdat ik het sneu vind dat er verder niemand op die foto reageert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Capt'n Zero wo 12 jun 2013 - 20:58

silly-one schreef:
Bisq schreef:Ik geef alleen gemeende complimenten in m'n privéleven. Op m'n werk deel ik wel eens complimenten uit die niet helemaal 100% gemeend zijn, omdat we met mijn leerlingen veen aandacht besteden aan positiviteit.





Hier eigenlijk hetzelfde. De kinderen waarmee ik werk hebben al zo een negatief zelfbeeld dat je bijna om alles een compliment geeft. Op het moment dat ze  al naar mij toe komen om te zeggen dat iets niet lukt o.i.d. In het begin vond ik het heel moeilijk om dan een compliment te geven omdat het zo overdreven was. Nu merk ik dat ik het sneller doe. Ik zie de kinderen dan ook groeien.



Ik denk dat het eigenlijk voor kinderen in het algemeen zo is. 
"Wat een mooie tekening!" 
laughcry Gruwelijk lelijk natuurlijk.

Als ik kinderen op de foto zet, zeg ik ook vaak dingen van "wat zie je er mooi uit, wat kan je mooi lachen" (tegen hele kleintjes dan) en ik meen het wel, maar het zijn van die complimenten die een kind nodig heeft en daarom zeg ik het. Niet omdat ik het perse wil zeggen.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Blair wo 12 jun 2013 - 21:05

Ja, als ik complimentjes geef meen ik ze ook, anders hou ik liever mijn mond. Ik zou ook niet willen dat iemand mij complimenteerd en er geen zak van meent.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Hannah_ wo 12 jun 2013 - 21:19

In mijn privéleven geef ik complimentjes die ik echt meen. Vaak gaat zo'n complimentje over mooie kleding, haardracht o.i.d. Af en toe geef ik een compliment over een persoonlijke eigenschap van iemand. Complimentjes geven gaat vanzelf. Ik ga niet naar een complimentje zoeken.

Tijdens mijn werk geef ik veel complimentjes. Dat hoort ook bij de methodiek waarmee wij werken. Cliënten groeien enorm van een compliment. Ook hier geldt dat ik het compliment wel meen. Maar de complimentjes zijn vaker klein.
Hannah_
Hannah_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 72
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Moira wo 12 jun 2013 - 21:25

Ik geef veel complimentjes en alleen als ik het meen (ben niet zo'n slijmerd). Vaak ben ik dan zo enthousiast over iets (leuke kleding, goed idee etc), dat ik het tegen die persoon zeg. Ik zeg het ook als ik het geen goed idee vind of die jurk totaal niet vind staan. Ik geef meer complimenten in real life, dan op internet.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Katrien wo 12 jun 2013 - 23:24

Ik geef niet zo vaak complimenten, maar als ik ze geef dan meen ik ze wel.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Snoes wo 12 jun 2013 - 23:41

Ik geef best vaak complimenten en dan meen ik ze ook, zowel in mijn privéleven als hier op het forum.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  June wo 12 jun 2013 - 23:46

Poubelle schreef:Ik geef alleen n compliment als ik het ook meen. Volgens mij geef ik wel redelijk vaak een compliment, als ik enthousiast over iets ben laat ik dat meteen weten.
Dit geldt ook voor mij.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Rouxxxe do 13 jun 2013 - 4:43

Ik geef wel regelmatig complimentjes. Vind dat leuk om te doen en gaat ook bijna altijd wel vanzelf. Als ik een complimentje geef meen ik het ook altijd wel.
Hier op het forum geef ik volgens mij nooit echt complimentjes, doe dat toch liever in real life aan iemand die ik ken. Dat voelt toch oprechter.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Ragazza do 13 jun 2013 - 6:48

Ik geef wel redelijk vaak complimenten en ik meen ze allemaal. Ik vind het leuk om ze te geven. Ik zou nooit iemand een complimentje geven als ik er geen zak van meen.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Pineco do 13 jun 2013 - 21:14

Carrie schreef:In het dagelijkse leven geef ik best vaak complimentjes, die ik dan ook echt meen. Kleine moeite en een complimentje is altijd leuk om te krijgen!

Op het forum heb ik wel eens niet zo gemeende complimentjes gegeven, bijvoorbeeld in een fototopic. Iemand plaatst een foto en niémand reageert daarop. Dan bestudeer ik die foto en ga ik echt zoeken naar iets aardigs om te zeggen. Dan meen ik het alsnog wel, maar het is toch anders. Omdat ik het sneu vind dat er verder niemand op die foto reageert.

Oei, nu hoop ik heel hard dat je nooit op een van mijn foto's gaat reageren Laughing

Ik geef alleen complimentjes als ik ze meen, geen idee of ik ze vaak geef eigenlijk.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 1:18

Nou als verder niemand op jouw foto reageert, wie weet. Maar ik zal bij dezen nooit op een foto van jou reageren. Ik bedoel het alleen maar goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook? Empty Re: Geef jij vaak complimentjes? Meen je ze dan meestal ook?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum