Leuke sport voor meisje (8)
+19
Theeleut
Dora
Caro
Coco
Elin
Dolphinne
Muus
TukTuk
Caroow
Carmen_
Susan
Annemie
Blair
Pink!
Printje
Laurientje
Hannah_
Lejow
M@niek
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Leuke sport voor meisje (8)
KimRosenberg85 schreef:Ik bedoel voor de sport die ze kiest, uiteindelijk is dat toch gewoon haar keuze?
Uhh jaaa dus zus vraagt toch ook gewoon wat een leuke sport is?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Babydoll schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik bedoel voor de sport die ze kiest, uiteindelijk is dat toch gewoon haar keuze?
Dat is het ook, maar voor ze een keuze kan maken moeten er OPTIES zijn, en daar vraagt Zus nu naar, naar inspiratie.
Juist ja..
Neem aan dat Zus vervolgens niet de sport uit gaat kiezen..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Paardrijden is wel spannend en kan ook avontuurlijk zijn, vooral als ze lekker naar buiten mogen met die paarden, tochten maken, galopperen en bijvoorbeeld ook mogen helpen met het verzorgen, voeren, etc. Lekker spelen in de hooiberg, beetje op skelters rijden, paarden uit de wei halen etc.
Gast- Gast
Ik zou aan haar vragen wat haar leukt lijkt en dan bij die betreffende sport een paar keer gaan kijken of het haar dan nog steeds leuk lijkt en zo niet, dan kijken wat ze dan wil.
Zelf heb ik altijd paard gereden :-)
Zelf heb ik altijd paard gereden :-)
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Jij woont zeker in de stad Kim? Naar mijn idee heb je een iets te romantisch beeld van een manege
Ik zou voor een kind voor een teamsport/groepssport gaan en verder ligt het natuurlijk heel erg aan wat voor kind het is. Leuke sporten; judo/karate, dansen, turnen, volleybal, handbal, voetbal, zwemmen, waterpolo (als ze watersporten leuk vindt), basketbal, atletiek, etc.
Ik zou voor een kind voor een teamsport/groepssport gaan en verder ligt het natuurlijk heel erg aan wat voor kind het is. Leuke sporten; judo/karate, dansen, turnen, volleybal, handbal, voetbal, zwemmen, waterpolo (als ze watersporten leuk vindt), basketbal, atletiek, etc.
Gast- Gast
Om maar even antwoord te geven op de vraag van Zus:
Onze zoon zit sinds een paar maanden op atletiek. Hij vindt het super! Het is veelzijdig, wel een individuele sport, maar doordat de kinderen samen trainen is er toch een teamgevoel. Ze doen een paar wedstrijden per seizoen, welke heel leuk zijn om bij te kijken.
Dus atletiek!
Onze zoon zit sinds een paar maanden op atletiek. Hij vindt het super! Het is veelzijdig, wel een individuele sport, maar doordat de kinderen samen trainen is er toch een teamgevoel. Ze doen een paar wedstrijden per seizoen, welke heel leuk zijn om bij te kijken.
Dus atletiek!
Gast- Gast
Ik woon nu in de stad, maar ben opgegroeid in een klein dorp. Ik heb zelf 10 jaar paardgereden van mijn 8e tot mijn 18e, dus weet exact waar ik het over heb. Waar haal je het vandaan, romantisch beeld?Jente schreef:Jij woont zeker in de stad Kim? Naar mijn idee heb je een iets te romantisch beeld van een manege
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Het is gewoon niet erg relevant, waarom mag ze trouwens niet op survival zwemmen?
Mag wel maar gaat niet door. Ze vroeg mij of ik andere ideeën had, vandaar dit topic. Scouting doet ze al maar zien wij niet echt als een sport. Paardrijden vindt ze niks denk ik maar zal het haar vragen. Atletiek heeft ze denk ik nog niet aan gedacht, de meer standaard dingen vast. Ze wilde eerst gaan snorkelen maar die lessen gingen ook niet door net als later het survivalzwemmen niet door ging. Ik heb het idee dat ze zoekt naar iets origineels en avontuurlijks...
Gast- Gast
Het spelen in de hooiberg en rijden op skelters. Ik denk niet dat dat zomaar bij iedere manege normaal is en dat je je kind van 8 jaar daar zomaar kan laten spelen. Mijn zus zat in ieder geval bij een manege die tegen een woonwijk aan lag en waar ze gewoon een uur les per week kreeg, niks geen hooiberg of skelters.KimRosenberg85 schreef:Jente schreef:Jij woont zeker in de stad Kim? Naar mijn idee heb je een iets te romantisch beeld van een manege
Ik woon nu in de stad, maar ben opgegroeid in een klein dorp. Ik heb zelf 10 jaar paardgereden van mijn 8e tot mijn 18e, dus weet exact waar ik het over heb. Waar haal je het vandaan, romantisch beeld?
Gast- Gast
Er zullen toch ook wel groot- en kleinschalige maneges zijn? Mijn zoontje rijdt paard en speelt wel degelijk in de hooischuur en in het weiland, nu is dat wel paardrijden op therapeutische basis, maar er zullen ook wel weilanden zijn waar je 'gewoon' kunt rijden. Er zijn toch niet alleen grote maneges waar je kan rijden?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh, doet hij dat nog steeds? Vind ik zo leuk! Helpt het ook nog? Mag je anders ook pm-en.Susan schreef:Er zullen toch ook wel groot- en kleinschalige maneges zijn? Mijn zoontje rijdt paard en speelt wel degelijk in de hooischuur en in het weiland, nu is dat wel paardrijden op therapeutische basis, maar er zullen ook wel weilanden zijn waar je 'gewoon' kunt rijden. Er zijn toch niet alleen grote maneges waar je kan rijden?
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Iets origineels en avontuurlijks... Waar ik woon is oriënteringsloop heel populair, maar dat zie je niet veel in Nederland en is misschien ook voor iets oudere kinderen. Ik denk dat waterpolo, iets van rugby/honkbal, wielrennen/bmx en watersporten als kiten of surfen wel origineel en avontuurlijk zijn.
Gast- Gast
Ja, dat doet hij nog, dat was echt een goede tip van jou. Ik PM je even.Carmen_ schreef:Susan schreef:Er zullen toch ook wel groot- en kleinschalige maneges zijn? Mijn zoontje rijdt paard en speelt wel degelijk in de hooischuur en in het weiland, nu is dat wel paardrijden op therapeutische basis, maar er zullen ook wel weilanden zijn waar je 'gewoon' kunt rijden. Er zijn toch niet alleen grote maneges waar je kan rijden?
Oh, doet hij dat nog steeds? Vind ik zo leuk! Helpt het ook nog? Mag je anders ook pm-en.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zeilen!
http://www.dezouteoptimist.nl/
http://www.dezouteoptimist.nl/
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Jente schreef:Iets origineels en avontuurlijks... Waar ik woon is oriënteringsloop heel populair, maar dat zie je niet veel in Nederland en is misschien ook voor iets oudere kinderen. Ik denk dat waterpolo, iets van rugby/honkbal, wielrennen/bmx en watersporten als kiten of surfen wel origineel en avontuurlijk zijn.
Bedankt voor de tips, ik zal het eens opzoeken en voorleggen
Ik ben weleens in de manege hier geweest met haar en toen was ze vrij bang voor de paarden. Zal het haar nog vragen maar de hele discussie lijkt me in dit topic overbodig...
Gast- Gast
schoonspringen is misschien ook wel leuk, is origineel en avontuurlijk
Laatst aangepast door TukTuk op wo 12 jun 2013 - 8:16; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Mijn dochter van 8 vindt dansen en paardrijden erg leuk.
Misschien kan ze een paar sporten uitzoeken wat haar leuk lijkt en daar een proefles van volgen?
Misschien kan ze een paar sporten uitzoeken wat haar leuk lijkt en daar een proefles van volgen?
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Is er niet een ander zwembad in de buurt dat ook survival of snorkelen aanbied?
Misschien kun je ook kijken bij zwemverenigingen. Hier zijn er meerdere verenigingen die het bad huren op bepaalde tijden en ook zwemvaardigheidsdiploma's aanbieden naast het zwembad zelf.
http://www.haagsewatervrienden.nl/
Misschien is Synchroonzwemmen iets voor haar. Dat heb ik vroeger zelf ook gedaan. Ik weet zo alleen niet of dat ook bij jou in de buurt wordt gegeven.
Misschien kun je ook kijken bij zwemverenigingen. Hier zijn er meerdere verenigingen die het bad huren op bepaalde tijden en ook zwemvaardigheidsdiploma's aanbieden naast het zwembad zelf.
http://www.haagsewatervrienden.nl/
Misschien is Synchroonzwemmen iets voor haar. Dat heb ik vroeger zelf ook gedaan. Ik weet zo alleen niet of dat ook bij jou in de buurt wordt gegeven.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Pritt schreef:Om maar even antwoord te geven op de vraag van Zus:
Dus atletiek!
Atletiek . Ben zelf op mijn achtste op atletiek gegaan omdat schoolvriendinnetjes dat ook deden (haha). Ik vond het geweldig! Lekker buiten rennen, spelletjes doen, heel veel verschillende onderdelen en alles met leeftijdsgenootjes (groepen zijn niet gemengd op niveau). Inderdaad maar weinig wedstrijden (zo'n 5 à 6 per seizoen), die trouwens wel de hele dag duren, maar inderdaad heel leuk zijn. Kortom: ik sluit me aan bij Pritt!
Elin- Fluisteraar
- Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11
Judo, boksen, karate, voetbal, basketbal, acrogym, trampolinegym (kom even niet op de naam), zumba, tennis, (kite) surfen, badminton, volleybal, beachvolley, (kunst) schaatsen, roeien,
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Misschien heb ik iets gemist, maar ben je terug bij je ex Zus?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Zus schreef:Dit gaat om mijn nichtje.
Check! Ik snapte er al niks meer van :-)
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Leuke naamplaatsjes voor een meisje?
» Leuke kadootjes voor een 2 jarig meisje gezocht!
» Wat voor sport doe je?
» Cadeau voor een meisje van 2
» Cadeautje voor meisje van 8
» Leuke kadootjes voor een 2 jarig meisje gezocht!
» Wat voor sport doe je?
» Cadeau voor een meisje van 2
» Cadeautje voor meisje van 8
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: