Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zanzibar

+4
Nana
Niki
Rouxxxe
Paper Crown
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zanzibar Empty Zanzibar

Bericht  Champagne wo 12 jun 2013 - 5:14

Iemand weleens in Zanzibar geweest? Wij zijn net terug uit Mexico en willen bij onze volgende vakantie weer witte stranden, heldere blauwe zee en palmbomen haha. Zanzibar lijkt me wel wat.. Is het echt zo mooi als in de reisboekjes? Gaan er rechtstreekse vluchten? Let me know!
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Paper Crown wo 12 jun 2013 - 5:34

Champagne schreef:Iemand weleens in Zanzibar geweest? Wij zijn net terug uit Mexico en willen bij onze volgende vakantie weer witte stranden, heldere blauwe zee en palmbomen haha. Zanzibar lijkt me wel wat.. Is het echt zo mooi als in de reisboekjes? Gaan er rechtstreekse vluchten? Let me know!
Wij hebben geboekt! Oktober smile maar arke heeft nog geen reisdetails gestuurd dus of t een rechtstreekse vluchten zijn. Het is er wel echt zo mooi!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Rouxxxe wo 12 jun 2013 - 5:35

Ja! Ik vond het echt net zo mooi als in de reisboekjes! 
Je kan met arke fly rechtstreeks op Zanzibar vliegen. Vis Arke kan je sowieso heel goed vakanties naar Zanzibar boeken.
Ik ben afgelopen oktober op Zanzibar geweest, dus als je meer vragen hebt, roep maar, zal ik kijken of ik ze kan beantwoorden voor je smile
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne wo 12 jun 2013 - 5:35

Oh heerlijk! Hoe lang gaan jullie? In welk resort verblijven jullie? Ik ben jaloers! Haha..
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne wo 12 jun 2013 - 5:37

Rouxxxe schreef:Ja! Ik vond het echt net zo mooi als in de reisboekjes! 
Je kan met arke fly rechtstreeks op Zanzibar vliegen. Vis Arke kan je sowieso heel goed vakanties naar Zanzibar boeken.
Ik ben afgelopen oktober op Zanzibar geweest, dus als je meer vragen hebt, roep maar, zal ik kijken of ik ze kan beantwoorden voor je smile

Hoe lang is het vliegen? 10 uur? In welk resort zat jij en hoe is dat bevallen? Heb jij ook nog excursiers gedaan daar? 
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Rouxxxe wo 12 jun 2013 - 5:58

Ja, het is ongeveer 10 a 11 uur vliegen. Wij hadden op de heenweg trouwens wel een tussenstop op Kenia, dus toen deden we er wel wat langer over. We zaten in het Diamond dream resort. Een heel mooi resort en een oase van rust. Maar dat vonden wij echt heerlijk. Heel vriendelijk personeel die je het echt naar de zin wil maken, hele mooie kamers, echt top. Alleen het eten vond ik zelf ietsje minder, het was een beetje eenzijdig. Maar ik ben een beetje zeikerige eter :P, als je dat niet bent en je houdt ook veel van vis zul je er echt niks tekort komen!

Wij hebben twee excursies gedaan. We zijn een middag op stadstour door Stone Town, de hoofdstad gegaan. Alles gewandeld en veel bezocht, de oude slavenkamers, een oude kerk, de markt (heeeel druk, maar echt bijzonder om midden op zo'n lokale markt te staan!) het oude huis van de sultan enz.
En we hebben een excursie gemaakt waarbij we met een busje het hele eiland over zijn gegaan en van alles bezocht hebben ook weer. De plek waar vandaan de slaven werden weggevoerd, verschillende echte Afrikaanse dorpje en zelfs een ziekenhuis waar we als vrouwen een kijkje mochten nemen in de verloskamers smile
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Niki wo 12 jun 2013 - 6:41

Ik ga ook eind september-begin oktober naar Zanzibar. Nou vroeg ik me af wat die excursies allemaal zo´n beetje kosten..
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Rouxxxe wo 12 jun 2013 - 6:47

Dat kan ik je eerlijk gezegd niet vertellen, ik heb geen idee meer wat wij er toen voor hebben betaald.. Wel hebben wij het geregeld via de officiële vertegenwoordiger van Arke. Op het strand staan altijd van die zogenoemde beach boys, bij hen kan je vaak goedkoper excursies boeken. Maar dit werd ons, door degene waarbij wij de excrusies hebben geboekt afgeraden omdat ze niet betrouwbaar zijn. Het kan ook goed gaan, maar wij wilden het risico niet nemen. Hebben het trouwens ook niet eens echt overwogen hoor, we betaalden liever wat meer.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne zo 16 jun 2013 - 3:24

Klopt het dat je alleen voor 9 of 16 dagen kan boeken? Ik vind tot nu toe geen een site waarbij ik voor 13 dagem zou kunnen boeken?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Rouxxxe zo 16 jun 2013 - 3:32

Ja, dat is omdat Arkefly maar 1 keer per week op Zanzibar vliegt.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne zo 16 jun 2013 - 3:42

Dat is vervelend zeg.. 9 dagen vindt ik te kort en 16 te lang en te duur haha.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Caribbeanlover wo 19 jun 2013 - 20:01

Mij lijkt Zanzibar ook leuk, maar omdat ik ook van witte stranden en een strakblauwe zee houd heeft Inge het mij min of meer afgeraden omdat zij denk dat het mij tegen zou vallen. Op foto's op tripadvisor zag ik dat de zee heel erg aflopende is en dat het dus een tijdje duurt voordat het diep wordt. Klopt dat?
Het oogde alsof het vaak zo droog ligt onderhand.
Het zag er wel mooi wit en blauw uit, maar voor iemand zoals ik zal het waarschijnlijk tegenvallen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne vr 21 jun 2013 - 5:51

Caribbeanlover schreef:Mij lijkt Zanzibar ook leuk, maar omdat ik ook van witte stranden en een strakblauwe zee houd heeft Inge het mij min of meer afgeraden omdat zij denk dat het mij tegen zou vallen. Op foto's op tripadvisor zag ik dat de zee heel erg aflopende is en dat het dus een tijdje duurt voordat het diep wordt. Klopt dat?
Het oogde alsof het vaak zo droog ligt onderhand.
Het zag er wel mooi wit en blauw uit, maar voor iemand zoals ik zal het waarschijnlijk tegenvallen.hmm ik heb begrepen dat de stranden erg mooi zijn in zanzibar. Wat vindt jij het mooiste strand waar je bent geweest?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Caribbeanlover vr 21 jun 2013 - 9:04

Ik neem aan dat Inge die er zelf geweest is niet zal liegen. Zij is op de Malediven geweest en vond Zanzibar vergeleken met dat erg tegenvallen. Ze vond Punta Cana op de DR zelfs mooier en daar ben ik zelf 3x geweest.

Jij wil hetzelfde als ik dus ik vrees dat het dan ook voor jou zou tegenvallen, maar dat moet je zelf maar beslissen.
Het mooiste strand tot nu toe was in Bayahibe op de DR dat echt aan de caribische zee ligt, hele rustige zee, geen golf te bekennen en wit strand.
PC ligt niet aan die zee, maar daardoor niet lelijk. De 1e x PC was de zee echt heel blauw, maar vorig jaar PC viel het vrij tegen, was eerder groenig dan blauw.

Het ligt er ook aan waar je zit in PC. Een aantal jaar geleden waren wij in Mexico en daar was de zee bij het resort niet mooi helder en als het al zo was dan waren het maar een aantal stukken/plekken in de zee. Verderop zat het zusterhotel wat niet eens zover was per boot en daar was het echt superhelder azuurblauw.

Zanzibar van wat ik zie qua zee/strand op tripadvisor dus echt de foto's van de mensen zelf en niet van de reisorganisaties die alles zowat photoshoppen oogt mooi, maar zal volgens Inge mij tegenvallen aangezien zij weet wat ik graag wil op vakantie.

Die foto's die ik op TA heb gezien, daar zie je veel donkere plekken in de zee en een heel breed strand waardoor het lang duurt voordat het een beetje diep wordt. Vind het er wat viezig uitzien ook op het strand.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Nana vr 21 jun 2013 - 10:20

Champagne schreef:Iemand weleens in Zanzibar geweest? Wij zijn net terug uit Mexico en willen bij onze volgende vakantie weer witte stranden, heldere blauwe zee en palmbomen haha. Zanzibar lijkt me wel wat.. Is het echt zo mooi als in de reisboekjes? Gaan er rechtstreekse vluchten? Let me know!
Hoe heb je het gehad???
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne vr 21 jun 2013 - 19:06

Super! Het was prachtig.. Hebben alleen wel 3 hele dage regen gehad.. Kei harde regen.. Je kon toen echt niks doen.. Gelukkig hebben we ook mooie dagen gehad maar dit was minder haha.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne vr 21 jun 2013 - 19:15

Caribbeanlover schreef:Ik neem aan dat Inge die er zelf geweest is niet zal liegen. Zij is op de Malediven geweest en vond Zanzibar vergeleken met dat erg tegenvallen. Ze vond Punta Cana op de DR zelfs mooier en daar ben ik zelf 3x geweest.

Jij wil hetzelfde als ik dus ik vrees dat het dan ook voor jou zou tegenvallen, maar dat moet je zelf maar beslissen.
Het mooiste strand tot nu toe was in Bayahibe op de DR dat echt aan de caribische zee ligt, hele rustige zee, geen golf te bekennen en wit strand.
PC ligt niet aan die zee, maar daardoor niet lelijk. De 1e x PC was de zee echt heel blauw, maar vorig jaar PC viel het vrij tegen, was eerder groenig dan blauw.

Het ligt er ook aan waar je zit in PC. Een aantal jaar geleden waren wij in Mexico en daar was de zee bij het resort niet mooi helder en als het al zo was dan waren het maar een aantal stukken/plekken in de zee. Verderop zat het zusterhotel wat niet eens zover was per boot en daar was het echt superhelder azuurblauw.

Zanzibar van wat ik zie qua zee/strand op tripadvisor dus echt de foto's van de mensen zelf en niet van de reisorganisaties die alles zowat photoshoppen oogt mooi, maar zal volgens Inge mij tegenvallen aangezien zij weet wat ik graag wil op vakantie.

Die foto's die ik op TA heb gezien, daar zie je veel donkere plekken in de zee en een heel breed strand waardoor het lang duurt voordat het een beetje diep wordt. Vind het er wat viezig uitzien ook op het strand.

hmm ik heb ook facebook wel hele mooie fotos van mensen gezien die daar waren. Kan het niet zijn dat het ligt aan waar je zit in zanzibar? In okt gaan er nog 2 forummers dus ben benieuwd! Ben ook een beetje naar dr aan het kijken maar dat trekt me iets minder. Alhoewel de stranden daar prachtig zijn! Ben je ook weleens in curacao geweest? Mijn voorkeur op vakantie gaat nu ook uit naar mooie stranden haha. 
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Caribbeanlover vr 21 jun 2013 - 23:58

Het zal heus wel liggen aan waar je zit net zoals ik dat zei van Mexico en de DR in Punta Cana.
Zanzibar ziet er mooi uit en ik geloof ook best dat het zo in het echt is, maar ik geloof Inge ook. Voor dezelfde prijs zit je op de Malediven en dan is de keuze snel gemaakt voor mij. Qua all in scheelt het niet veel.

Ik ben idd op/in Curacao geweest, maar daar is de zee volgens mij overal giga helder. Cas Abo strand is zeer mooi (weet ff niet of ik dat goed schrijf). Google anders voor mooie plaatjes.

Btw, irritant zeg dat nieuwe quoten, want het lijkt wel of je exact hetzelfde quote en dus moet ik goed lezen of er wat anders bij staat.Mad

Ik snap niet dat je zegt dat Zanzibar je wat minder trekt als je er een topic over opent of begrijp ik je verkeerd?

Wil je echt een mooi strand en waarheen het niet zo megaduur is om erheen te gaan als de Malediven en Zanzibar, dan raad ik Bayahibe op de DR aan en als je all in gaat valt dat best mee.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne za 22 jun 2013 - 0:44

Nee ik bedoel de dominicaanse trekt me minder maar dat is nergens op gebasseerd. Zanzibar is idd erg prijzig voor dat geld kan je idd ook naar de malediven nou ja bijna dan haha. Curacao is dus ook mooi? Hmm dat wordt nog lastig kiezen dan. Curacao is iig beter betaalbaar dan zanzibar omdat je bij zanzibar alleen naar 9 of 13 dagen kan gaan.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Caribbeanlover za 22 jun 2013 - 5:48

Champagne schreef:Nee ik bedoel de dominicaanse trekt me minder maar dat is nergens op gebasseerd. Zanzibar is idd erg prijzig voor dat geld kan je idd ook naar de malediven nou ja bijna dan haha. Curacao is dus ook mooi? Hmm dat wordt nog lastig kiezen dan. Curacao is iig beter betaalbaar dan zanzibar omdat je bij zanzibar alleen naar 9 of 13 dagen kan gaan.

Ik las het terug en er staat idd dat je het over de DR had, maar omdat het in kleine letters er staat valt het niet zo op. Curacao is ook mooi, maar omdat wij all in willen is het te prijzig en zitten we voor minder all in op de DR of in Mexico. Ik snap niet hoe je erbij komt dat men maar 9 en 13 dgn naar Zanzibar kan gaan, want dat is grote onzin! Al wil je een jaar gaan, dan doe je dat toch lekker!
De DR is wel een aanrader hoor, erg mooi, maar als jou het niks lijkt dan hoef je niet te gaan natuurlijk. Wellicht kan je een keer gaan zodat je een echt beeld ervan hebt, is het niks, weet je dat ook weer.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne za 22 jun 2013 - 5:52

Met een pakketreis kan je op dit moment alleen 9 of 13 dagen gaan.Als ik alles los zou boeken dan ben ik nog duurder uit. En zanzibar is al best prijzig Wink

Vlieg je met arke rechtreeks naar de DR of heb je dan ook een tussenstop?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Caribbeanlover za 22 jun 2013 - 10:15

Ik denk dat je toch echt even wat beter kunt gaan kijken, want ik heb gezocht op vertrek  van 24 t/m 30-6 en dan kan je echt wel 16 dgn!
Vind het vreemd dat jij dat zegt als je gewoon even wat verder kunt zoeken dan je neus lang is:P. Dus snap ik ook niet waarom je dat zomaar zegt als het niet waar is.

De DR heeft altijd wel een tussenstop op de heen op terugweg, maar soms beiden aangezien er onverwacht getankt oid moet worden. Soms kan het ook voorkomen dat je er helemaal geen een hebt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Caribbeanlover za 22 jun 2013 - 10:19

http://live.allereizenop1site.nl/Default

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Champagne za 22 jun 2013 - 18:42

Caribbeanlover schreef:Ik denk dat je toch echt even wat beter kunt gaan kijken, want ik heb gezocht op vertrek  van 24 t/m 30-6 en dan kan je echt wel 16 dgn!
Vind het vreemd dat jij dat zegt als je gewoon even wat verder kunt zoeken dan je neus lang is:P. Dus snap ik ook niet waarom je dat zomaar zegt als het niet waar is.

De DR heeft altijd wel een tussenstop op de heen op terugweg, maar soms beiden aangezien er onverwacht getankt oid moet worden. Soms kan het ook voorkomen dat je er helemaal geen een hebt.

sorry ik bedoel 16 dagen maar wil 13 en dat kan niet. Zie eerdere posts Wink.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Caribbeanlover zo 23 jun 2013 - 8:05

Champagne, Ik had het er overheen gelezen dat je 13 dgn wil gaan. Is/vind je 16 echt zoveel duurder? Wanneer wil je dan gaan en in welke maand?

Paper Crown, Ben je er al geweest? Het oogt mooi, maar dat kan je pas met zekerheid zeggen als je er geweest bent.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar Empty Re: Zanzibar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum