Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

+15
Coccinelle
_Femme
Jeanette
*Noosa
Polly
Mermaid
Atelier Madame
Marin
TukTuk
Blond
Inge
Paper Crown
Rouxxxe
Pompoen
Poubelle
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 5:12

Mijn vriend en ik zitten te kijken naar een vakantie voor midden juni. Nu twijfelen we heel erg tussen een stedentrip NYC of toch een lekkere 2 weekse zonvakantie. Het budget is ongeveer 1200 p.p

Optie 1 zou zijn:
NYC, geen super hotel maar wel eindelijk NYC, wat ik al jaren wil :P ..niet veel geld hebben om uit te geven. Wij zijn nogal van het shoppen van kleding, dus als het ticket en hotel 750 euro p.p zijn, hebben we nog 450 over voor shoppen, eten en bezienswaardigheden. Volgens mij gaat dat er zo ontzettend hard doorheen. Plus dat we afgelopen zomer naar Italie zijn geweest (allemaal steden), en we eigenlijk hadden afgesproken naar het strand te gaan deze keer.

Optie 2 zou zijn:
2 weken zonvakantie naar een fijn klein resort voor €1200,- (liefst halfpension of all in, maar wel echt een klein resort.. Niet meer dan 50 kamers.. wat dus vaak ook al lekker aantikt, want die zijn meestal wat chiquer). Gelukkig kunnen we redelijk vroeg in juni weg, dus nog net voor het hoogseizoen.

En dan ergens in het najaar 2013 (mits ik een baan heb) nog 3 dagen londen om toch een lekker citytripje te maken.


Maar nu ben ik mij een beetje verdiepen in mooie kleine strandresorts, maakt niet uit waar als het water maar blauw is en het strand wit Wink .. Maar waar zoek ik? Ik vind echt alleen maar mega resorts in thailand of de DR.. maar ik wil gewoon een schattig huisje op het strand, hoeft helemaal niet super de luxe.. dat ik 's ochtends zo het water in kan lopen.

Nu heb ik 2 kleine resorts op Zanzibar gevonden, maar die kun je niet boeken.. Of nog niet? Ben ik te vroeg met zoeken ofzo. Ik had ook al een andere website gevonden met allemaal boutique hotels overal in de wereld (boutique hotels hebben maar weinig kamers), maar dat zijn echt weer van die design hotels en dus 9 van de 10x boven budget.

Dus wie heeft voor mij het ultieme zoekwoord Laughing

Of moet ik toch naar NYC gaan hahaha. Sorry.. ik word zo gek van mijzelf op het gebied van reizen.. Ik wil alles tegelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Poubelle zo 2 dec 2012 - 5:15

Als je een kleiner budget hebt zou ik niet naar NYC gaan.
Toen ik er 2 jaar geleden was stond de dollar nog heel gunstig en hebben wij op niks bezuinigd en alles gedaan wat we wilden doen (heel veel shoppen) en toen hebben we €1000 pp uitgegeven.
Spaar dan nog even door om in NYC los te gaan en ga nu lekker op strandvakantie!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 5:19

Ja zo denk ik dus ook steeds vaker. Ik heb bij NYC wel echt het idee.. Ik wil hier doen, wat ik hier wil doen.. En niet elke keer na hoeven denken.. 'Kan het wel.. Hoeveel heb ik dan nog over..' Dat is ook het enige wat mij op dit moment tegenhoudt.

Mijn vriend heeft aangegeven dat zijn voorkeur voor deze zomer toch meer bij een lekkere relax vakantie ligt, maar dat hij NYC ook prima vindt.. maar toch liever naar het strand gaat haha Laughing

Mijn maakt het eigenlijk ook niet heel veel uit. Dus als ik dan lekker aan het zoeken ben op mooie strandjes etc. dan ben ik zelf zo om. Dus wordt het het strand.

Maar wij hebben echt een afkeer tegen mega resorts, met 5 restaurants en 3 zwembaden.. En dat is gewoon het enige wat je overal maar tegenkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 5:22

Het liefste gewoon zoiets :P haha (Dit is op Mozambique)

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. 1banda04

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Poubelle zo 2 dec 2012 - 5:23

Precies, het zou zonde zijn als je er de laatste dag ofzo achter komt dat je iets niet meer kunt doen vanwege het finaciële plaatje. Ik ga waarschijnlijk ik mei weer en ik doe m'n best om er nu al heel veel voor te sparen.

In een resort zitten lijkt mij ook niets.
Wil je wel persé in een hotel of lijkt ergens een huis huren (particulier) je ook iets?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Pompoen zo 2 dec 2012 - 5:30

Kun je niet via eliza was here kjken? Dat zijn meestal kleinschalige dingen.

Oh ja, maar t is in europa allemaal...


Laatst aangepast door Pompoen op zo 2 dec 2012 - 5:31; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 5:31

Een huis huren vind ik ook erg leuk. Maar dan kom je al snel weer in het caribisch gebied en op de meeste plaatsen is het dan regenseizoen. Curacao zijn we al eens geweest, en ik heb dan toch liever wat anders.

Wat mij wel trekt aan een klein resort is dat er wel lekker voor je gekookt wordt en de luxe die erbij zit, maar toch de privacy hebt van een eigen huisje. Ik wil ook gewoon echt niet in een 'hotel' zitten met een lange gang met deuren.

Het moet gewoon wat afgelegen staan en aan het strand liggen. En vooral romantisch zijn angel .. Puur relaxen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 5:32

Pompoen schreef:Kun je niet via eliza was here kjken? Dat zijn meestal kleinschalige dingn toch?

Ja daar heb ik al gekeken, maar dat is allemaal in Europa. Nu heb ik geen idee wat mooie strand plekken zijn in Europa. Griekenland misschien?

Als je ergens leest Indische oceaan of Caribische zee weet je meestal wel dat het prima is gesteld qua strand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Rouxxxe zo 2 dec 2012 - 5:33

Mijn vriend en ik zijn in oktober naar het Diamond Dream resort geweest. Weliswaar niet met een hutje op het strand, maar wel kleinschalig en heerlijk rustig. En heel mooi! Vooral de zee en het strand I love you
Misschien kan je het googlen, of kijken via Arke. Zij bieden ook redelijk wat aan op Zanzibar.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Rouxxxe zo 2 dec 2012 - 5:37

Rouxxxe schreef:Mijn vriend en ik zijn in oktober naar het Diamond Dream resort geweest. Weliswaar niet met een hutje op het strand, maar wel kleinschalig en heerlijk rustig. En heel mooi! Vooral de zee en het strand I love you
Misschien kan je het googlen, of kijken via Arke. Zij bieden ook redelijk wat aan op Zanzibar.

Oh en ik had het uiteraard over Zanzibar! Haha
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Pompoen zo 2 dec 2012 - 5:38

Griekenland is wisselend qua stranden, vaak kiezelstranden maar ook vaak zandstranden. Wij zijn in juni op lesbos geweest dat was echt heerlijk. Maar het beeld wat jij hebt van romantische witte stranden met blauwe zee valt wel vaker een beetje tegen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 5:41

Ik ben gewoon verwend door Curacao en de Malediven.. Echt prachtige stranden. Ik wil een vakantie die qua strand en zee kan tippen aan die 2 haha.

@ Rouxxxe, ik had al gekeken bij Arke.. Maar die hebben bij Zanzibar dus geen prijzen staan in april/mei en juni. Nu weet ik dat er veel resorts in april en mei dicht zijn.. Maar juni is gewoon een prima maand en reistijd. Dus ik begrijp het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Paper Crown zo 2 dec 2012 - 6:40

Kan je niet langer sparen en in okt weggaan? Ik vind je budget een beetje 'klein' voor hetgeen wat je zoekt/wat je eisen zijn.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Inge zo 2 dec 2012 - 6:43

Punk'd schreef:Ik ben gewoon verwend door Curacao en de Malediven.. Echt prachtige stranden. Ik wil een vakantie die qua strand en zee kan tippen aan die 2 haha.

@ Rouxxxe, ik had al gekeken bij Arke.. Maar die hebben bij Zanzibar dus geen prijzen staan in april/mei en juni. Nu weet ik dat er veel resorts in april en mei dicht zijn.. Maar juni is gewoon een prima maand en reistijd. Dus ik begrijp het niet.

Dan zou ik niet naar zanzibar gaan!
Ik vond Malediven 100x mooier dan het strand van zanzibar!
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 7:05

Paper Crown schreef:Kan je niet langer sparen en in okt weggaan? Ik vind je budget een beetje 'klein' voor hetgeen wat je zoekt/wat je eisen zijn.

Nee dat kan niet. Mijn vriend heeft alleen in juni vrij van school en zijn werk.

Maar zoveel eisen heb ik toch niet

- wit zand
- blauwe zee
- geen groot resort

Dat zijn de enige harde eisen. Verder wil ik wel inleveren als dat budgettechnisch nodig is.

Ik ben ook 4 weken naar Curacao geweest voor €1000,- p.p (appartement en ticket).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 21:38

Op Koh Chang, Thailand, heb je verschillende hutten op het strand. Wij hadden daar een huisje op palen...de vloedlijn kwam tot onder de hut :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Paper Crown zo 2 dec 2012 - 22:02

Punk'd schreef:
Paper Crown schreef:Kan je niet langer sparen en in okt weggaan? Ik vind je budget een beetje 'klein' voor hetgeen wat je zoekt/wat je eisen zijn.

Nee dat kan niet. Mijn vriend heeft alleen in juni vrij van school en zijn werk.

Maar zoveel eisen heb ik toch niet

- wit zand
- blauwe zee
- geen groot resort

Dat zijn de enige harde eisen. Verder wil ik wel inleveren als dat budgettechnisch nodig is.

Ik ben ook 4 weken naar Curacao geweest voor €1000,- p.p (appartement en ticket).

Wit strand = m.i. ver (ik ken niets in Europa met witte stranden)

Blauw zee = m.i. ook ver aangezien je turkooise wateren bedoeld en niet eh, Turkije blauw..

Klein resort = duur omdat het kleinschalig is.

Wij zijn in 2011 naar de Dominicaanse Republiek geweest, 1 week, in een niet zo heel luxe resort, wel wat groter en alsnog waren we 1400,- pp kwijt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Blond zo 2 dec 2012 - 22:32

En Brazilië?

Dit is kleinschalig, niet aan het strand, maar wel in een tuin:
http://www.arke.nl/verre-reizen/brazilie/natal/pipa/pousada-coco-fresco.aspx
Alleen niet all-in
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  TukTuk zo 2 dec 2012 - 22:38

Jip83 schreef:Op Koh Chang, Thailand, heb je verschillende hutten op het strand. Wij hadden daar een huisje op palen...de vloedlijn kwam tot onder de hut :-)

Maar in juni is het niet echt ideaal om in Thailand te zitten, gemiddeld minste aantal uren zon in die maand, en gemiddeld 21 dagen neerslag.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Marin zo 2 dec 2012 - 22:39

Ik dacht dat Zanzibar in juni ook volop in de regen zou zitten, maar dat valt mee, het wordt dan net weer droog. Maart, april en mei zijn slecht voor die regio.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Atelier Madame zo 2 dec 2012 - 22:41

Bali misschien?
Griekenland heeft ook wel witte stranden, alleen dan geen zandstrand.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 22:47

Misschien toch terug naar Curacao.. of anders Bonaire. Die eilanden hebben in juni ook geen regenseizoen.

Ik laat het gewoon even rusten. Wacht nog even een maand af om te kijken of er wat meer prijzen zijn. Komt goed!

Bedankt voor de tips Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Marin zo 2 dec 2012 - 22:56

Ik vind 1200 p.p. trouwens ook krap voor een stedentrip naar New York, in elk geval als je het incl vlucht en hotel doet en ook alle kosten daar mee wil rekenen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 23:05

Ja dat vind ik ook. En helemaal omdat ik gewoon wil shoppen. Dan stel ik het liever nog een jaar uit.

Jammer dat ik niet in de toekomst kan kijken. Als ik nu snel een baan vind dan loopt het toch anders dan als ik tot juni niets heb. Dan mag ik blij zijn als ik naar Zeeland kan Laughing hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Marin zo 2 dec 2012 - 23:09

Ja lastig is dat! En wil je perse iets plannen al? Want je kunt ook kijken of je nog iets van een goeie deal tegenkomt.

Ik kijk vaak hierop:

http://www.holidaypirates.com/

Daar staan vaak goeie deals op! Moet je wel snel kunnen reageren en moet het maar net handig uitkomen qua periode en stad, maar soms kan het echt onwijs schelen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet. Empty Re: Kleine resorts - evt. zanzibar maar hoeft niet.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum