Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zanzibar/Tanzania

3 plaatsers

Ga naar beneden

Zanzibar/Tanzania Empty Zanzibar/Tanzania

Bericht  Niki za 4 mei 2013 - 22:07

Hey allemaal,

Ik ga in september samen met mijn zus voor 2 weken naar Zanzibar. Is er iemand daarheen geweest? We vliegen Amsterdam naar Dar es Salaam en vanaf daar willen we naar Zanzibar gaan.
Kan je vanaf daar ook een korte safari boeken? Wat is er allemaal daar te doen? Zijn er aanraders voor hotels?

Hoe hebben jullie het geregeld met de visum? En met de vaccinaties?

Mochten er nog meer tips zijn, dan hoor ik het graag!

Groetjes Niki
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Zanzibar/Tanzania Empty Re: Zanzibar/Tanzania

Bericht  Marin za 4 mei 2013 - 23:56

Ja ik! Kan je van alles over vertellen over t vliegveld van Dar es Salaam en safari enzo, maar ben nu niet thuis dus doe het later vandaag!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Marin zo 5 mei 2013 - 4:04

Hoi, daar ben ik weer smile

We zijn net toevallig met het album bezig, dus alles komt weer lekker naar boven, en door jouw topic word ik ook al weer helemaal blij.

Het is daar ZO mooi!

Naar Zanzibar ben ik niet geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen.

Vlieg je met KLM van Amsterdam naar Dar es Salaam? Dan maak je eerst nog een tussenstop op Kilimanjaro Airport in het noorden van Tanzania, waar je gewoon in het vliegtuig kunt blijven zitten, maar dan stappen er nog meer mensen in. Daarna vlieg je dan naar Dar es Salaam waar je 's avonds laat aankomt, dus een hotel is wel handig.

Het vliegveld heeft een aparte terminal voor kleine binnenlandse vluchtjes, waar wij met Coastal Airlines vlogen (ik geloof dat er ook wel andere airlines zijn), allemaal van die kleine Cessna vliegtuigjes:

Zanzibar/Tanzania 3538_10152663514885156_1573703694_n

Daar waren ook heel veel vluchtjes naar Zanzibar. Je moet daar gewoon wachten in een wachtruimte met iedereen en dan word je vlucht omgeroepen, niks geen moderne schermen ofzo smile Wij hebben daar meerdere keren gezeten, en behalve dat het stikheet was en er niks te doen was, was het toch wel leuk sfeertje, echt zo back to basic zeg maar. Op zich vloog alles wel op tijd, ze zijn duidelijk wel geroutineerd.

Het is meestal gebruikelijk om éérst safari te doen (want dat is best vermoeiend, steeds om 6 uur opstaan, soms zelfs 5 uur, want het wild is 's ochtends het meest actief) en dan daarna naar Zanzibar vliegen, in plaats van andersom. Dan kan je daarna namelijk lekker nog uitrusten op Zanzibar.

Om een korte safari te doen, kan je het beste op Arusha vliegen. Sterker nog: Wat ik al zei als je met KLM vliegt, kom je dus eerst op Kilimanjaro Airport aan voordat je doorvliegt daar Dar es Salaam. Kilimanjaro Airport ligt vlakbij Arusha, dus stel dat je éérst safari wilt doen, en dan Zanzibar, dan kan je beter daar al uitstappen.

Arusha is hét centrale punt voor de safari's. Ik weet niet wat je als 'korte safari' ziet, maar je zou dan bijvoorbeeld 1 of 2 parken kunnen doen in één week tijd, zoals de Ngorongoro Crater en Tarangire Park. Of Arusha Park maar daar ben ik zelf niet geweest. Iets korter kan vast ook wel. Er zijn echt talloze organisaties die dit aanbieden. Wij zijn zelf met een ontzettende dure organisatie gegaan, dus ik kan je helaas niet echt tips geven voor goedkope organisaties, maar die zijn er wel!

Als je echt specifieke vragen over safari hebt hoor ik het wel smile

In elk geval zou ik aanraden:

Vlieg in eerste instantie op Kilimanjaro Airport en ga dan naar Arusha.
Plan een korte safari in die regio.
Vlieg dan van Arusha Airport (da's een andere dan Kili, voor de korte nationale vluchten) naar Dar es Salaam en stap daar over op een vluchtje naar Zanzibar. Tenzij je van Arusha direct naar Zanzibar kan vliegen, dat kan misschien ook, dat kan een organisatie wel voor je uitzoeken.
En doe dan lekker Zanzibar voor een week of twee, of hoe lang je maar wilt.
Vlieg dan weer terug van Zanzibar naar Dar es Salaam, en vlieg dan weer terug naar Nederland.

Mocht je nou al tickets geboekt hebben voor Dar es Salaam en niet Kilimanjaro kan je het ook nóg anders doen, namelijk wel eerst op Dar es Salaam gewoon vliegen, en dan met een klein vluchtje naar een ander park, namelijk Selous. Dat is een gigantisch park wat minder bekend is, waar je wel off road mag maar waardoor je iets minder snel beesten tegenkomt. Het grote gebied rondom Arusha is zo bekend om z'n safariparken omdat het er zo veel zijn, je kunt dus makkelijk combineren, maar ik vond de Selous wel echt een uniek en prachtig gebied. En vanaf Dar es Salaam beter te bereiken omdat het in het zuiden van Tanzania ligt, dus dichterbij Dar es Salaam en Zanzibar. Daar zou je aan drie a vier dagen ook wel genoeg hebben.

Dan nog visum: Dit kan je aanvragen bij het consulaat/ambassade van Tanzania, dat ligt in Nieuwerkerk a.d. Ijssel en daar dan wegbrengen met je paspoort. Enige weken van te voren doen, precies weet ik niet meer.

Vaccinaties moet ook wel even van te voren, ik geloof 2 a 3 maanden van te voren ofzo? Ik weet het nú al niet meer! In elk geval moest ik DTP opnieuw en Gele Koorts. En natuurlijk malaria tabletten mee, die zijn vrij prijzig (3 euro per tablet en je moet altijd 1 dag van te voren en nog een week na de reis blijven slikken).

Als je naar Tanzania gaat, met name naar Tarangire, moet je ook op de tsee tsee vliegen letten: Die kunnen de slaapziekte overbrengen (maar die kans is erg klein). Deet helpt er helaas niet tegen, maar zorg voor goed bedekte kleding (lange mouwen) en GEEN blauwe kleding, daar komen ze op af!

En tot slot: Ik heb hier een heel verslag geschreven van mijn reis, misschien leuk om te zien en lezen:

https://yescafe.actieforum.com/t41570-fotoverslag-safari-tanzania?highlight=Tanzania

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Inge di 7 mei 2013 - 6:46

Niki schreef:Hey allemaal,

Ik ga in september samen met mijn zus voor 2 weken naar Zanzibar. Is er iemand daarheen geweest? We vliegen Amsterdam naar Dar es Salaam en vanaf daar willen we naar Zanzibar gaan.
Kan je vanaf daar ook een korte safari boeken? Wat is er allemaal daar te doen? Zijn er aanraders voor hotels?

Hoe hebben jullie het geregeld met de visum? En met de vaccinaties?

Mochten er nog meer tips zijn, dan hoor ik het graag!

Groetjes Niki

Wij hebben Tanzania Zanzibar (en later Kenia) geregeld via www.brendafrica.com
Wij vlogen op Dar es Salaam en vanaf daar een bus genomen naar Arusha (hele lange busreis, echt heel lang... maar was wel mooi door het landschap, met de lokale bevolking, langs kleine marktjes en zo goedkoop heb ik nog nergens gegeten).

Vanaf Dar es Salaam zijn er volgens mij geen safari's te doen, Je hebt er wel een klein park in de buurt geloof ik.

Zanzibar hebben wij eerst een paar dagen in stone town gezeten, een klein hotelletje. Daar naar de vismarkt geweest, er zit daar ook een oud mannetje die thee schenkt, echt een geweldig lief oud mannetje en heerlijke thee.
Ook zijn we naar prison island geweest.

Wij hebben Brenda ook op zanzibar ontmoet, haar man leidde ons rond door Zanzibar. wat een geweldige mensen.
Ook de safari's in tanzania en kenia hebben wij via hun geregeld.

Daarna zijn we naar Karamba resort (in het zuiden van zanzibar) en casa del mar (in het oosten van Zanzibar) geweest.
Karamba was echt geweldig, daar waren jongeren / mensen aan het werk die minder mogelijkheden op werk hebben (met een lichte handicap bv), echt geweldig hoe behulpzaam en lief de mensen daar waren.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Niki vr 10 mei 2013 - 21:04

Bedankt voor jullie reactie.

@ Marin: wij willen niet zo'n lange safari maken. Van ongeveer 2/3 dagen. Weet je of dat mogelijk is?
Wij vliegen met KLM en willen eerst weten of het mogelijk is om een safari van 2/3 dagen te doen. Als dat mogelijk is, dan gaan we dat als eerste doen en daarna naar Zanzibar.

Je hebt echt prachtige foto's gemaakt van je safari reis. Zo'n reis zou ik ook ooit willen maken.

@ Inge: Zoals ik van jou begrijp is het beter om te verblijven in verschillende hotels op Zanzibar? Kan je niet een dag op en neer rijden van het zuiden naar het noorden bijvoorbeeld?

Karamba resort lijkt me echt een leuk hotel. Heb het even op gezocht en ik ben er helemaal weg van.

Wat zijn ongeveer de prijzen om daar op Zanzibar te eten?
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Bericht  Marin zo 12 mei 2013 - 8:22

Als je eerst op safari wilt en dan Zanzibar (das wel gebruikelijk) kan je het beste eerst op Kilimanjaro Airport vliegen en dan door naar Dar Es' Salaam voor Zanzibar. Vanuit Dar kan je niet echt safari's doen, zoals ik hier boven al uitlegde.

Safari voor twee a drie dagen kan prima hoor, dan heb je zo'n park wel gezien (een safari die langer duurt zijn gewoon meerdere parken aan elkaar vastgeplakt). Dan zou Tarangire een goede optie zijn, dat ligt niet al te ver van Arusha/Kilimanjaro airport en geschikt voor paar dagen. Een goede reisorganisatie kan je daar wel bij helpen. Het handigste is overnachten in een lodge in het park, daar heb je duurdere en goedkopere opties.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Inge ma 13 mei 2013 - 7:44

Niki schreef:
@ Inge: Zoals ik van jou begrijp is het beter om te verblijven in verschillende hotels op Zanzibar? Kan je niet een dag op en neer rijden van het zuiden naar het noorden bijvoorbeeld?

Karamba resort lijkt me echt een leuk hotel. Heb het even op gezocht en ik ben er helemaal weg van.

Wat zijn ongeveer de prijzen om daar op Zanzibar te eten?

Jawel hoor dat zou prima kunnen... Wij hebben toen gekozen voor eerst 2 nachten stone town en daarna 2 andere hotels. Maar had volgens mij prima 1 hotel gekund hoor en dan met taxi of autootje, scooter huren

Karamba was echt geweldig :-) ik zeg aanrader.

oei qua eten weet ik niet zo goed meer, volgens mij niet super duur maar ook niet heel goedkoop
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 8:03

http://www.bever.nl/

Zit bij HS. Daar hebben ze vast wel dat soort broeken Very Happy. Gaaf zeg, je reis!

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 8:06

Zus schreef:http://www.bever.nl/

Zit bij HS. Daar hebben ze vast wel dat soort broeken Very Happy. Gaaf zeg, je reis!

HUH? Laughing

Doel je nou op de korte safari boeken als in de reis boeken, wat je per ongeluk als broeken las?

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 8:15

WHahahahaha hoe fout kun je een tekst lezen Very Happy. Sorry Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 8:19

Ik moest echt even speuren waar je die fout nou had kunnen maken. Heel grappig! lol!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud