Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ondernemend is/was jouw dreumes?

+12
*Lookie*
Floor
Twellie
Liadan
Linda
Printje
Tania
Sanne
Charles
Laurientje
Annemie
_Lana_
16 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ondernemend is/was jouw dreumes? Empty Hoe ondernemend is/was jouw dreumes?

Bericht  _Lana_ za 8 jun 2013 - 22:31

Ik zie wel eens foto's voorbij komen, bijv. op facebook, van kleine dreumesen die heerlijk op een kleedje aan het spelen zijn met een bak met speelgoed ernaast.
Daar verbaas ik mij echt over, haha, mijn kinderen zitten echt nóóit stil. Ze lopen altijd rond en hebben eigenlijk geen geduld om rustig te spelen.
Het is wel een heerlijk stel en ze vermaken zich prima, alleen al met dat rondlopen. En als ik ze een leeg melkpak geef, zijn ze al helemaal gelukkig, haha.
Ze kijken ook nooit tv.

Ik ben wel benieuwd hoe andere kindjes zijn/waren rond deze leeftijd.
Ze zijn trouwens 16 maanden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ondernemend is/was jouw dreumes? Empty Re: Hoe ondernemend is/was jouw dreumes?

Bericht  Annemie za 8 jun 2013 - 23:15

Mijn zoontje zat toen ook veel op dezelfde plek, maar nu kon hij ook niet meer dan een beetje rollen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Hoe ondernemend is/was jouw dreumes? Empty Re: Hoe ondernemend is/was jouw dreumes?

Bericht  Laurientje za 8 jun 2013 - 23:21

Mijn dochter is nu 14 maanden en die is ook erg ondernemend, ze klimt echt overal op en in, soms rent ze ook steeds door de kamer maar daarin tegen kan ze ook heerlijk spelen met iets, zootje was wel een beetje hetzelfde maar die klom niet zo.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  _Lana_ za 8 jun 2013 - 23:38

Ah gelukkig Laurientje, een beetje herkenbaarheid Wink.
Hier is zoon trouwens minder ondernemend, maar die wordt aangespoord door dochter, haha.

Ik vind het wel heel leuk dat ze zo ondernemend zijn en het hoort ook wel bij de leeftijd denk ik.
Maar de kinderen van mijn zus waren helemaal niet zo, dus ik vroeg me af hoe andere kindjes zijn.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Charles za 8 jun 2013 - 23:47

Nee Lana, daar kan ik me ook niks bij voorstellen. Ik heb dan nog wel geen dreumesen, maar zodra ik ze in de woonkamer zet gaan ze allereerst eens structureel alle plekken af waar ze niet aan mogen komen. Stopcontacten (uiteraard dichtgemaakt), aan de stoelen schuiven, aan de losse plint trekken en tot slot alle mandjes en dvd's uit de kast halen. Ondetussen over hun schouder mij aankijken zo van 'mama mag niet he?'. Om hun speelgoed kruipen ze met een boog heen. Zoon is de aanstichter, die is ook vlug als water. En dochter robt er achteraan (en krijg alles op haar koppie wat zoon uit de kasten rukt). Dochter ligt wel eens 3 minuten op haar rug met haar popje te praten, dat wel.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Sanne za 8 jun 2013 - 23:58

Mijn dochter kan wel rustig spelen, maar niet op een kleedje met een berg speelgoed om haar heen. Momenteel zijn haar benen het leukste speelgoed, want ze loopt alleen maar het hele huis door. Naar haar speelgoed kijkt ze amper om, want alles wat er verder te beleven valt, is veel leuker. Ze is bijna de hele dag in beweging, haalt haar commode graag leeg, stopt spullen in de wasmand en haalt er vies wasgoed weer uit, gaat op het balkon met de gieter spelen, gooit mijn haarknip in de prullebak, haalt kleurboeken uit de kast, ziet een stickervel en loopt vervolgens een halve dag met een sticker in haar hand... Ze is druk bezig en ik heb er de laatste weken amper een kind aan haha, daarvoor was het wel anders, maar inmiddels heeft ze door wat wel en niet mag geloof ik cheers

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania zo 9 jun 2013 - 0:12

Mijn dochter kan heel lief spelen op de grond met haar speelgoed. Soms zit ze een hele tijd met haar prinsessenkasteel te spelen of in een boekje te kijken. Of ze zit met de Duplo te spelen of de houten blokjes. Ze zit dan al die blokjes te bekijken en probeert ze op elkaar te zetten.
Zoon was (is) het andere uiterste die rent de hele dag hyper door de kamer, pakt vanalles maar speelt overal 10 seconden mee. Wil alles hebben waar hij niet mee mag spelen, als iets te hoog ligt pakt hij elk willekeurig voorwerp waar hij op kan klimmen, hij staat dagelijks 10 keer op de tafel, klimt op de vensterbank, haalt alles kussens van de bank enz.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje zo 9 jun 2013 - 0:13

R heeft altijd goed kunnen spelen, hij klom en klimt nergens op en blijft overal vanaf wat niet mag. Ben benieuwd of N ook zo wordt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda zo 9 jun 2013 - 0:17

Mijn dochter is ook altijd druk in de weer. Ze kan niet lang met hetzelfde spelen, maar ze kan zich wel heel goed alleen vermaken. Erg prettig vind ik dat.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Liadan zo 9 jun 2013 - 0:19

Zodra mijn kinderen zich voort konden bewegen bleven ze ook niet meer stil zitten. Mijn dochter was altijd wel heel voorzichtig en klom niet veel, ze was wel veel in beweging. Ze bleef ook vrij snel van dingen af zoals stopcontacten en spullen uit de kast en van tafel.
Mijn zoon is het tegenovergestelde, hij kon met 5 maanden tijgeren en bleef vanaf toen niet meer stil zitten/liggen. Hij klom overal bovenop, onder en tussen. Hij bleef/blijft nergens vanaf, trekt alle spullen van de kast en uit de kast. Als hij een stift ziet liggen kleurt hij de bank/kast/tafel enz. onder.
Maar als ik de televisie aan zet dan gaan ze allebei op de bank zitten en blijven ze zitten tot ie weer uit gaat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Twellie zo 9 jun 2013 - 0:55

Hier hetzelfde als bij Liadan: oudste was ook veel in beweging maar ging niet snel iets gevaarlijks doen. De jongste is heel erg druk en moet ik ook goed in de gaten houden, anders klimt ze ergens op.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Linda zo 9 jun 2013 - 0:56

Oooh liadan, daar ben ik ook bang voor, dat m'n zoon ook zo rebels wordt. Laughing

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Floor zo 9 jun 2013 - 1:22

Onze zoon is heel ondernemend, klimt overal op/in, kruipt overal onder(door), pakt alles, zit overal aan, bedenkt wel wat als hij ergens niet bij kan om er wel bij te kunnen. Hij is de hele dag bezig.
Op een kleedje in de tuin zit hij alleen als ik er op lig/zit en dan even wat eten/drinken dat vind hij wel grappig maar daarna is hij ook weer weg om planten te slopen, steentjes ergens in te doen, het waterornament te knuffelen, enz enz
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  *Lookie* zo 9 jun 2013 - 1:30

Heel ondernemend: hij zit overal aan (en ik moet eerst bij elk ding een paar keer waarschuwen). Hij wil ook altijd knopjes van de lamp aan en uit klikken, kastjes open en dicht etc.. Hij vermaakt zich altijd wel. Hij loopt ook veel rond en wijst dan dingen aan: "lamp", "auto" etc. Lief op een kleedje spelen is er niet bij meestal. Wel kan hij lief in de box spelen als ik even iets aan het schoonmaken/ koken ben. Ach ik vind het wel prima hoor, lijkt me wel gezond. Al is het soms wel vermoeiend.. vooral omdat hij ook nog niet altijd even goed luistert (er wordt aan gewerkt maar blijkbaar heeft het even tijd nodig of ik pak het verkeerd aan).
Hij kan trouwens wel heel rustig met een boekje zitten, vooral als ik voorlees. Sinds een paar weken komt hij ook steeds bij me met boekjes om te lezen, ik vind dat zo leuk!

Laatst aangepast door *Lookie* op zo 9 jun 2013 - 1:36; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Filoria zo 9 jun 2013 - 1:34

Tania schreef:Mijn dochter kan heel lief spelen op de grond met haar speelgoed. Soms zit ze een hele tijd met haar prinsessenkasteel te spelen of in een boekje te kijken. Of ze zit met de Duplo te spelen of de houten blokjes. Ze zit dan al die blokjes te bekijken en probeert ze op elkaar te zetten.
Zoon was (is) het andere uiterste die rent de hele dag hyper door de kamer, pakt vanalles maar speelt overal 10 seconden mee. Wil alles hebben waar hij niet mee mag spelen, als iets te hoog ligt pakt hij elk willekeurig voorwerp waar hij op kan klimmen, hij staat dagelijks 10 keer op de tafel, klimt op de vensterbank, haalt alles kussens van de bank enz.
Mijn zoon lijkt juist op jouw dochter (ook als dreumes al), behalve dat hij niet met een prinsessenkasteel speelt Wink
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Filoria zo 9 jun 2013 - 1:37

Mijn zoon vroeg als dreumes wel veel aandacht hoor, maar dat was meer doordat hij constant wilde communiceren (mij dichtbij willen hebben, me dingen duidelijk proberen te maken, hulp vragen etc.) Ook vermoeiend!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Aimee zo 9 jun 2013 - 1:42

Pfff praat me er niet van Laughing
Toen Luuk ziek was, was hij heel knuffelig, rustig en hangerig, daardoor was ik even vergeten wat een boef het eigenlijk is. Snoepjes uit de la pikken, de tvkast leeghalen, op de krabpaal klimmen, etc. Hij kan zichzelf goed vermaken, maar ik denk dat je hem ook wel ondernemend kan noemen Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Supertalentje zo 9 jun 2013 - 2:37

*Lookie* schreef:Heel ondernemend: hij zit overal aan (en ik moet eerst bij elk ding een paar keer waarschuwen). Hij wil ook altijd knopjes van de lamp aan en uit klikken, kastjes open en dicht etc.. Hij vermaakt zich altijd wel. Hij loopt ook veel rond en wijst dan dingen aan: "lamp", "auto" etc. Lief op een kleedje spelen is er niet bij meestal.
Dit ook, wat grappig om te lezen! En overal opklimmen, alles kastjes openmaken, koelkast openmaken, speelgoed pakken en dat rondgooien (duplo, blokjes). Boekje lezen kan ik uren doen, hij wijst aan, ik doe de dierengeluiden na, maar de blz gaan altijd te langzaam Hoe ondernemend is/was jouw dreumes? 394967 En voor de tv werkt hier ook maar 5 sec, dan gaat ie weer wat anders doen. Samen met mij spelen lukt wel, dan zitten we een kwartier een bal over en weer te rollen op de grond Hoe ondernemend is/was jouw dreumes? 3079029344

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  _Lana_ zo 9 jun 2013 - 3:55

Ooooh wat ben ik blij dat het herkenbaar is Very Happy.

Haha Charlie, heel herkenbaar, maar dan precies andersom Wink. Soms heeft zoon bepaalde dingen niet eens door, totdat hij het zijn zus ziet doen.

Sanne: Hier weten ze inmiddels ook heel goed wat wel en niet mag, alleen gedragen ze zich er niet naar, haha.

Maar ze kunnen zich wel heel erg goed vermaken. Heerlijk vind ik het nu ze lopen. En ons huis is wel heel kindproof.

Gisteren was ik bijvoorbeeld even alleen op het strand met ze, nou pff, dat heb ik geweten Laughing.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey zo 9 jun 2013 - 4:36

Mijn kind lijkt op jouw kinderen;)

Hij zit nooit stil, wil overal aan zitten, overal op klimmen, wijst naar alle auto's, teut de hele dag door, loopt niet maar rent, wil het liefst alles zelf lopen, wil zelf eten. Maar mijn kind heeft nog nooit echt stil gelegen/gezeten. Was altijd al in de weer en wou al snel vooruit.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: