Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dragen, nu nog? mei tai ervaringen?

+2
PapillonRose
Tania
6 plaatsers

Ga naar beneden

dragen, nu nog? mei tai ervaringen?  Empty dragen, nu nog? mei tai ervaringen?

Bericht  Muppetje za 8 jun 2013 - 8:36

Nu L mee kan op de fiets gaan we er vaak opuit, heerlijk. We hebben n goede buggy, maar ik heb niet altijd zin om die mee te nemen.

Ik heb wel n draagdoek, maar het knopen vind ik lastig, dus pakte ik vaak gewoon de wagen om te wandelen.

Nu zou ik toch graag iets hebben dat compact is om mee te nemen, gewoon in mn fietstas ofzo, maar iets makkelijker om te knopen. Zou een mei tai iets zijn? Ik zou ook héél graag willen rugdragen, maar dat vind ik al helemaal eng...

Is een mei tai een beetje comfortabel voor beiden?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dragen, nu nog? mei tai ervaringen?  Empty Re: dragen, nu nog? mei tai ervaringen?

Bericht  PapillonRose za 8 jun 2013 - 8:43

Ik vind een Mei Tai prima dragen, en doe het nu soms nog, dus moet met jouw zoontje nog prima kunnen. Ik zou wel eentje nemen met gevulde schouderbanden, dat draagt fijner. Rugdragen gaat er ook prima mee. Met een doek lukte het me niet goed en vond ik het daardoor ook een beetje eng, maar met de Mei Tai gaat het prima.

Een SSC (voorgevormde drager) kan ook heel handig zijn, hoef je vaak alleen maar dicht te klikken. Ik heb daarvan een Boba en die draagt ook heel goed. Alleen is die nu wat klein aan het worden voor mijn dametje.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

dragen, nu nog? mei tai ervaringen?  Empty Re: dragen, nu nog? mei tai ervaringen?

Bericht  Muppetje za 8 jun 2013 - 8:48

Maar voorgevormd lijkt me meteen weer meer ruimte in te nemen om mee te nemen.....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 8 jun 2013 - 8:50

Ik neem de Beco altijd meer als ik op de fiets ga. Die is opgerold klein genoeg om ergens bij te proppen in de fietstas.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  snoezel za 8 jun 2013 - 8:51

Ik ben persoonlijk groot fan van een ergonomische draagzak! Geen knopen, gewoon klikken en eventueel aantrekken en kindje zit goed.. Zowel op buik als rug.

Wij hebben de Manduca, en ik heb hem af en toe nog steeds mee en dochter is nu 2,5.

Vorige zomer (dochter was toen bijna 2)
dragen, nu nog? mei tai ervaringen?  Foto-GFELRCFW
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  PapillonRose za 8 jun 2013 - 8:52

Ligt er denk ik ook een beetje aan welke. Zowel mijn Mei Tai als de Boba kunnen met gemak in mijn fietstas mee. De Mei Tai is dunner, maar door de lange staarten wordt het alsnog een redelijk pakketje als je hem opvouwt. Die van mij is in elk geval opgevouwen niet echt veel groter of kleiner dan de opgevouwen drager. Maar dat hangt denk ik ook echt af van wat je zou gaan kiezen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Aoi za 8 jun 2013 - 9:32

Wij vonden de mei tai allebei niet zo fijn. Misschien is een ringsling iets? Wel echt alleen voor kleine stukken (doe ik tenminste) anders krijg je last van je schouder. Maar het is heel makkelijk dat je m er zo in en uit hebt. Zelf ben ik fan van mijn wompat I love you maar vind ik iets lastiger als ik alleen ben en geen spiegel heb waarin ik even kan checken (eigenlijk zit ie altijd in 1x goed, maar soms voelt het effe niet lekker en dan wil ik kunnen kijken).

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 9:33

De rose&rebellion is ook erg klein op te vouwen.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje za 8 jun 2013 - 10:06

En n storchenwiege? Of is ie daar snel te groot voor?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan za 8 jun 2013 - 10:19

Ik heb mijn Mei Tai bij beide kinderen heel veel gebruikt, ook vaak als ik met de fiets wegging. Konden ze daar in als we op plaats van bestemming waren. Ik kon 'm heel klein opvouwen, dat was ook wel fijn.
Sinds ik mijn wompat heb, pak ik wel steeds die (al wil mijn zoon bijna niet meer gedragen worden, alleen maar zelf lopen), maar die neemt wel wat meer ruimte in om mee te nemen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Muppetje za 8 jun 2013 - 10:27

Is n manduca klein op te vouwen?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  snoezel za 8 jun 2013 - 19:22

Mwa. Ik vind m klein genoeg, maar de heupband is gevuld, dus die neemt eigenlijk de meeste ruimte in en is moeilijker opvouwbaar dan de stoffen delen.. Meestal "rol" ik m op om die band en vouw die dan in 3en...

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: