Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geld en trouwen

+17
Pompoen
Shisha
Dennenappel
Kat1980
Fearie
Marin
Luce
Zonnetje
Artemis
Snirp
SoGood
Sam
Moira
Isabel_
Davinia
Sayuri
Susan
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Kat1980 vr 7 jun 2013 - 7:13

Onze bruiloft kost ongeveer €5500. We hebben van mijn schoonouders een bedrag gekregen en de rest hebben we zelf gespaard. We sparen €300 per maand en hebben geluk gehad door ook nog een financiële meevaller van de belasting.
Mijn jurk heb ik in de uitverkoop gekocht, schoenen heb ik in Engeland besteld (scheelde me inclusief verzendkosten nog €50, zijn van het merk Pink), voor de trouwringen zijn we ook gematst omdat het goede kennissen van mijn schoonouders waren. Verder gewoon goed gezocht naar goede deals wat betreft een fotograaf, bakker voor de bruidstaart, cateraar etc. Daar zitten ook grote verschillen in qua prijs.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Dennenappel vr 7 jun 2013 - 10:01

Wauw, wat leuk Rood! Eerder spatte de verliefdheid al over het scherm heen, maar dat wordt alleen meer en meer. Echt leuk om zo te lezen smile

Luce, je geeft veel goede tips, staan je foto's nog ergens online? Ik ben wel benieuwd!

Zelf wil ik ook graag trouwen, dit najaar het liefst al bedacht ik van de week. Alleen is mijn vriend niet zo snel met vragen... hij wil wel, maar een originele manier bedenken en nog vragen ook is wat lastiger Wink Helaas en hij wilt mij echt vragen, hij wilt niet dat ik het doe dus ik wacht geduldig.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 10:03

Dennenappel schreef:
Luce, je geeft veel goede tips, staan je foto's nog ergens online? Ik ben wel benieuwd!


Op mijn website staat een aantal. Ik kan je de link wel pm'en als je wilt. Maar misschien heeft Luce zelf er wel meer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 10:06

-zal de link even pm'en-

De onderste foto's. Ik haal de link wel weer weg morgen, want wil niet dat ik teveel herkenbaar ben. Niet quoten dus Wink


Laatst aangepast door Luce op vr 7 jun 2013 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 10:07

Oh, kun je meteen het kaartje zien. Ook zelfgemaakt :p En de taart staat ook afgebeeld. Was 1 deel van de 3
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 10:08

En ik wil m'n link niet op 't forum hebben eigenlijk Wink Althans, niet met die naam er echt in, want dan kan het aan het forum gekoppeld worden als men me googled en dat wil ik niet :P

Maar via pm mag altijd natuurlijk Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 10:09

Oh sorry. Ik dacht dat je reclame wel leuk vond haha. Ik ga 'm even verwijderen;)
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 10:12

Oh ik zie ook dat je 'm zelf ook wilde pm'en. Te snel gelezen. Ze heeft iig pm!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 10:13

Haha geeft niets, kon je ook niet weten ;-) officieel mag t ook niet geloof ik, dus ik pas er maar beetje mee op. Maar idd, daar onderaan staan jullie :-) lang geleden alweer hè! Jeetje, toen was B er nog niet eens. Maar het was zo leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Shisha vr 7 jun 2013 - 21:38

Onze bruiloft heeft ongeveer 4000 euro gekost en dat geld hebben we in de loop van het jaar bij elkaar gespaard. Heel veel kosten zijn natuurlijk verdeeld over het jaar en een gedeelte vlak na de bruiloft. Maar omdat we in juni zijn getrouwd hebben we daarvoor weer een gedeelte van het vakantiegeld kunnen gebruiken. En een gedeelte van wat we aan geld hebben gekregen voor de bruiloft. Geld en trouwen - Pagina 2 561177
En je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt en als je goed zoekt. We zijn getrouwd op een kasteeltje, het feest in de orangerie (en we mochten de catering zelf regelen daar), ik had (vind ik) een prachtige jurk via marktplaats gekocht en i.p.v. een luxe diner hadden we een cateraar voor een bbq.

Maar leuk dat je waarschijnlijk gaat trouwen! Het is zo leuk! Geld en trouwen - Pagina 2 281626781
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Pompoen vr 7 jun 2013 - 21:51

Onze bruiloft heeft ongeveer 4000 of 5000 euro gekost en daarvoor hebben we echt een prachtdag gehad, ik voelde me die dag net een prinsesje! Ik heb er absoluut geen spijt van, ik heb er zulke mooie herinneringen aan!

Het kan dus ook gewoon voor een lager bedrag, een prachtbruiloft zoals jij dat wil!


Laatst aangepast door Pompoen op vr 7 jun 2013 - 23:27; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  AnnaK vr 7 jun 2013 - 23:25

Wat leuk Rood! Ik ben 3,5 maand nadat ik gevraagd ben getrouwd. Wij hadden dus ook niet gespaard. Onze bruiloft was wel duur. We hadden vooraf geen budget gesteld, waardoor we alles hebben gedaan wat we leuk vonden.

Een tuinfeest is trouwens juist wel duur. Want:

Catering
Huur tenten (wij hadden 3 pagodes met vloer voor ongeveer 70 man, dat kostte 1200 euro)
Verlichting (voor die 3 tenten 500 euro)
Geluid (400 euro)
Personeel (tijdens het eten, maar ook voor de bar, receptie en feest. Per persoon 14 euro per uur)
Wij hadden zelf door werk man tafels en stoelen maar anders moet je die ook huren
Glaswerk ( huur en er komt ook nog breuk bij)
Inkoop eten en drank
Toiletten (je wil 75 man niet binnen in je huis hebben, wordt een bende. Toiletten die een nette afvoer hebben kosten ook 600 euro
Decoratie (een kale tent is niet mooi, met bloemen en lampionnen, fakkels etc bij ons ruim 500 euro.

Dit zit normaal gesproken allemaal inclusief in de locatie die je huurt. De catering kostte bij ons, met korting 4000 euro. Als je even een simpel rekensommetje maakt met dan nog de kleding, ringen, kosten ceremonie, uitnodigingen, dj etc. dan zie je hoeveel het kost. Een tuinfeest is als je meer dan 20 man uitnodigt al snel duurder.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Tania vr 7 jun 2013 - 23:46

AnnaK schreef:
Een tuinfeest is trouwens juist wel duur. Want:

Catering
Huur tenten (wij hadden 3 pagodes met vloer voor ongeveer 70 man, dat kostte 1200 euro)
Verlichting (voor die 3 tenten 500 euro)
Geluid (400 euro)
Personeel (tijdens het eten, maar ook voor de bar, receptie en feest. Per persoon 14 euro per uur)
Wij hadden zelf door werk man tafels en stoelen maar anders moet je die ook huren
Glaswerk ( huur en er komt ook nog breuk bij)
Inkoop eten en drank
Toiletten (je wil 75 man niet binnen in je huis hebben, wordt een bende. Toiletten die een nette afvoer hebben kosten ook 600 euro
Decoratie (een kale tent is niet mooi, met bloemen en lampionnen, fakkels etc bij ons ruim 500 euro.

Dit zit normaal gesproken allemaal inclusief in de locatie die je huurt. De catering kostte bij ons, met korting 4000 euro. Als je even een simpel rekensommetje maakt met dan nog de kleding, ringen, kosten ceremonie, uitnodigingen, dj etc. dan zie je hoeveel het kost. Een tuinfeest is als je meer dan 20 man uitnodigt al snel duurder.

Dat is wel helemaal je eigen keus natuurlijk.

De catering kun je ook zelf doen met hulp van familie, zelf een buffet of een bbq maken.
Partytenten kun je ook goedkoper huren/kopen, zijn alleen misschien minder mooi.
Personeel kun je ook neefjes/nichtjes of andere bekende voor vragen
Ik zou 75 man gewoon wel op mijn eigen toilet laten gaan, die bende wordt wel weer schoon.
Enz.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Blair vr 7 jun 2013 - 23:49

Leukkk! Ben héél benieuwd naar jou in een trouwjurk, knapperd!
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  AnnaK za 8 jun 2013 - 0:22

Tania schreef:
AnnaK schreef:
Een tuinfeest is trouwens juist wel duur. Want:

Catering
Huur tenten (wij hadden 3 pagodes met vloer voor ongeveer 70 man, dat kostte 1200 euro)
Verlichting (voor die 3 tenten 500 euro)
Geluid (400 euro)
Personeel (tijdens het eten, maar ook voor de bar, receptie en feest. Per persoon 14 euro per uur)
Wij hadden zelf door werk man tafels en stoelen maar anders moet je die ook huren
Glaswerk ( huur en er komt ook nog breuk bij)
Inkoop eten en drank
Toiletten (je wil 75 man niet binnen in je huis hebben, wordt een bende. Toiletten die een nette afvoer hebben kosten ook 600 euro
Decoratie (een kale tent is niet mooi, met bloemen en lampionnen, fakkels etc bij ons ruim 500 euro.

Dit zit normaal gesproken allemaal inclusief in de locatie die je huurt. De catering kostte bij ons, met korting 4000 euro. Als je even een simpel rekensommetje maakt met dan nog de kleding, ringen, kosten ceremonie, uitnodigingen, dj etc. dan zie je hoeveel het kost. Een tuinfeest is als je meer dan 20 man uitnodigt al snel duurder.

Dat is wel helemaal je eigen keus natuurlijk.

De catering kun je ook zelf doen met hulp van familie, zelf een buffet of een bbq maken.
Partytenten kun je ook goedkoper huren/kopen, zijn alleen misschien minder mooi.
Personeel kun je ook neefjes/nichtjes of andere bekende voor vragen
Ik zou 75 man gewoon wel op mijn eigen toilet laten gaan, die bende wordt wel weer schoon.
Enz.

OP het eten na hebben wij absoluut geen gekke dingen gedaan, was een heel laagdrempelig (klein) feest. Je gaat natuurlijk niet neefjes en nichtjes in de bediening zetten. Onze tenten waren nog een van de goedkoopste. En je hebt echt wel geluid en verlichting nodig. Ook glaswerk etc.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce za 8 jun 2013 - 0:25

Wij hebben ook een tuinfeest gehad, maar waren echt lang niet zoveel kwijt als jullie hoor Anna. Ook met catering etc etc. En de wc binnen hebben we wel gewoon gebruikt, kon prima. Voor mijn gevoel deden jullie het juist heel uitgebreid (als ik zo naar de foto's keek)
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Tania za 8 jun 2013 - 0:30

AnnaK schreef:
Tania schreef:
AnnaK schreef:
Een tuinfeest is trouwens juist wel duur. Want:

Catering
Huur tenten (wij hadden 3 pagodes met vloer voor ongeveer 70 man, dat kostte 1200 euro)
Verlichting (voor die 3 tenten 500 euro)
Geluid (400 euro)
Personeel (tijdens het eten, maar ook voor de bar, receptie en feest. Per persoon 14 euro per uur)
Wij hadden zelf door werk man tafels en stoelen maar anders moet je die ook huren
Glaswerk ( huur en er komt ook nog breuk bij)
Inkoop eten en drank
Toiletten (je wil 75 man niet binnen in je huis hebben, wordt een bende. Toiletten die een nette afvoer hebben kosten ook 600 euro
Decoratie (een kale tent is niet mooi, met bloemen en lampionnen, fakkels etc bij ons ruim 500 euro.

Dit zit normaal gesproken allemaal inclusief in de locatie die je huurt. De catering kostte bij ons, met korting 4000 euro. Als je even een simpel rekensommetje maakt met dan nog de kleding, ringen, kosten ceremonie, uitnodigingen, dj etc. dan zie je hoeveel het kost. Een tuinfeest is als je meer dan 20 man uitnodigt al snel duurder.

Dat is wel helemaal je eigen keus natuurlijk.

De catering kun je ook zelf doen met hulp van familie, zelf een buffet of een bbq maken.
Partytenten kun je ook goedkoper huren/kopen, zijn alleen misschien minder mooi.
Personeel kun je ook neefjes/nichtjes of andere bekende voor vragen
Ik zou 75 man gewoon wel op mijn eigen toilet laten gaan, die bende wordt wel weer schoon.
Enz.

OP het eten na hebben wij absoluut geen gekke dingen gedaan, was een heel laagdrempelig (klein) feest. Je gaat natuurlijk niet neefjes en nichtjes in de bediening zetten. Onze tenten waren nog een van de goedkoopste. En je hebt echt wel geluid en verlichting nodig. Ook glaswerk etc.

Wij hebben vorig jaar een partytent gekocht van 100 euro, die is 6 bij 4 meter. Glaswerk zou ik gewoon vervangen voor plastic servies. Verlichting kun je ook leuk maken door van die lichtslangen op te hangen en dat soort dingen.
Prima, dat jullie het op die manier doen hoor, maar dat wil niet zeggen dat het alleen op die manier kan natuurlijk. Wij wilden in eerste instantie ook een tuinfeest geven en dat had ik ook helemaal begroot maar dat kwam op lang niet zoveel geld uit als bij jullie.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Marin za 8 jun 2013 - 0:32

Ik ben op beide van jullie tuinfeesten geweest en zag inderdaad wel een verschil in uitgebreide aankleding enzo. Maar qua sfeer heb ik totaal geen verschil gemerkt en dat zeg ik niet uit beleefdheid. Het was allebei echt gewoon een heerlijk tuinfeest, hoe het nou aangekleed was of wat voor eten er geserveerd werd, het was allebei super leuk! Maar ik denk dat het inderdaad wel goedkoper kan als je wilt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  AnnaK za 8 jun 2013 - 0:52

Met het eten hebben we inderdaad heel erg uitgepakt. Maar verder in mijn beleving niet. Na het lezen van jullie berichtjes zie ik wel een verschil, zo kan het ook. Maar op die manier hebben we eigenlijk niet eens gedacht. Dus het is ook maar waarmee je het vergelijkt. Maar inderdaad jullie hebben gelijk, op die manier kan het vele malen goedkoper.

Ben benieuwd Rood, ik vind het heel leuk voor je en je wordt hoe dan ook een stralende bruid.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 7:06

Ik zou nooit aan familie vragen of ze de bediening voor de bruiloft willen doen. Dat is toch helemaal niet leuk voor ze? Nodig ik ze uit en worden ze aan het werk gezet. Zou het zelf ook echt niet leuk vinden als men zoiets aan mij zou vragen om te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 7:14

Nee, dat zou ik ook echt niet willen. Bij mijn zwager was dat wel zo, mijn man zorgde voor het eten en ik hielp. Wij hebben een heel gedeelte niet mee gemaakt. Vond ik ook niet leuk.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 7:18

Luce schreef:Nee, dat zou ik ook echt niet willen. Bij mijn zwager was dat wel zo, mijn man zorgde voor het eten en ik hielp. Wij hebben een heel gedeelte niet mee gemaakt. Vond ik ook niet leuk.
Oh ja kan me voorstellen! Durfde je geen nee te zeggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Isis zo 9 jun 2013 - 7:19

Mijn zusjes en nichtjes hebben tijdens de receptie de drankjes rondgebracht (was een uurtje, nadien was er de toog). Vonden ze erg leuk, ze kregen veel aandacht en kregen een eigen keukentje waar ze lekker met de rest van de jeugd konden chillen. smile
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 7:20

Was niet echt een optie. Ze moesten trouwen van haar ouders omdat zij ongepland zwanger was geraakt. Ze hadden bijna geen geld. Had me wel voorgenomen toen dat wij dat nooit zouden doen. Dan maar niet trouwen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 20:34

Luce schreef:Was niet echt een optie. Ze moesten trouwen van haar ouders omdat zij ongepland zwanger was geraakt. Ze hadden bijna geen geld. Had me wel voorgenomen toen dat wij dat nooit zouden doen. Dan maar niet trouwen.
Oh nee dat klinkt niet echt als de ideale omstadigheden nee smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen - Pagina 2 Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum