Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe gaan jullie om met driftbuien?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe gaan jullie om met driftbuien? Empty Hoe gaan jullie om met driftbuien?

Bericht  CCC di 4 jun 2013 - 21:19

N. heeft sinds een aantal weken last van driftbuien, en het lijkt steeds erger te worden. Ben heel benieuwd hoe jullie ermee omgaan. Misschien kan ik er nog wat van leren smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gaan jullie om met driftbuien? Empty Re: Hoe gaan jullie om met driftbuien?

Bericht  Linda di 4 jun 2013 - 21:23

In welke situaties heeft ze die meestal? Vaak helpt het om daar achter te komen, dan kan je soms de situatie voor zijn door van te voren af te leiden. Dat hielp hier in ieder geval heel goed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gaan jullie om met driftbuien? Empty Re: Hoe gaan jullie om met driftbuien?

Bericht  Twellie di 4 jun 2013 - 21:28

Bij mijn oudste dochter door erover te praten en te kijken wat er aan scheelt. Verder ook door gewoon even bij me te laten huilen en niet gelijk alles uit de kast trekken om haar op te laten houden met huilen, want ze moet haar verdriet dan ook echt even kwijt. Anders komt het later nog terug.

De jongste heeft nooit echt een driftbui gehad maar als ze een slecht humeur heeft, leid ik haar af met speelgoed of andere dingen die ze leuk of interessant vindt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gaan jullie om met driftbuien? Empty Re: Hoe gaan jullie om met driftbuien?

Bericht  CCC di 4 jun 2013 - 21:34

Ja het gebeurd nu op meerdere momenten zeg maar, eerst gebeurde het alleen als ze wilde drinken aan tafel (in de kinderstoel). We gebaren ook met haar, maar het drinkgebaar heeft ze nog niet door helaas. Maar op het moment dat we haar dan haar rietjesbeker aanbieden word ze heel erg driftig. Ook nu met flessen drinken, ik krijg haar soms gewoon niet meer rustig. Ik heb nu meerdere dingen geprobeerd zoals het negeren (wat niet geweldig voelt voor mij), rustig blijven en haar uitleggen en vragen (al is dat lekker nutteloos nu ze nog geen antwoord kan geven) wat ze wilt op dat moment, toon begrip voor de woede die er blijkbaar in zit en laat dat gaan en troost haar dan. Probeer haar daarna ook weer te complimenteren met goede dingen. Ook afleiden. Naja goed... geloof dat de hele pedagogische trukendoos wel is toegepast, en ook met regelmaat hebben we bepaalde dingen volgehouden, zodat het ook duidelijk en voorspelbaar is. Maar mijn vriend gaf vanmorgen al aan dat het misschien tijd word het CB hierover te raadplegen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gaan jullie om met driftbuien? Empty Re: Hoe gaan jullie om met driftbuien?

Bericht  Tania di 4 jun 2013 - 21:37

Mijn dochter krijgt een driftbui als mijn zoontje in de loopauto gaat buiten laughcry En dan niet een beetje maar compleet met op de grond hysterisch krijsen en met haar hoofd op de stenen willen bonken.
Ik hou haar dan vast tot ze weer rustig is en probeer haar af te leiden maar meestal gaat het pas weer beter als hij uit de auto is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gaan jullie om met driftbuien? Empty Re: Hoe gaan jullie om met driftbuien?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum