Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ibiza

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ibiza Empty Ibiza

Bericht  Eris zo 2 jun 2013 - 10:45

In oktober wil ik een weekje weg. Het wordt niet echt een strandvakantie, maar wat zon en de kans op zo'n 16/20 graden moet wel redelijk groot zijn. Nu dacht ik aan Ibiza. Ik vraag me af of iemand daar wel eens in oktober is geweest en hoe het weer daar dan is. Wij gaan overigens niet voor de clubs en feesten dus dat het seizoen op dat gebied over is is geen probleem.

Edit: Zeer waarschijnlijk gaat het Ibiza worden. Nu heb ik alleen nog wat extra vragen. Wij willen graag met de boot een oversteek maken naar een omliggend eiland. Weet iemand of dat ook mogelijk is in oktober?

En wie heeft tips wat er te doen is/leuk is op Ibiza?


Laatst aangepast door Eris op wo 5 jun 2013 - 21:26; in totaal 1 keer bewerkt

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza Empty Re: Ibiza

Bericht  Enelya ma 3 jun 2013 - 1:14

Ik ben vorig jaar het laatste weekend in september naar Ibiza geweest. Het weer was erg wisselvallig. De ene dag warm en de andere dag bewolkt met af en toe een druppel. Wij zijn 4 dagen geweest en hebben 1 dag op het strand kunnen liggen. Op de bewolkte dagen heb ik wel gewoon in korte broek gelopen, maar wel een vestje aan. De temperatuur lag wel rond de 20 graden met een uitschieter naar 25 graden, dus dat is prima. Ook 's avonds is het nog lekker qua temperatuur.

Ibiza is in ieder geval een heel mooi eiland, waar je heel goed met een huurauto rond kunt rijden.
Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza Empty Re: Ibiza

Bericht  Barbabella ma 3 jun 2013 - 1:57

Ik ben een paar jaar geleden de eerste week van oktober geweest. Het weer was opzich prima, tussen 20 en 25 en af en toe wat bewolking. Het nadeel vond ik dat er weinig meer te doen was, vooral oudere mensen. In het hoogseizoen is er veel meer leven en dat maakt het ( voor mij ) een stuk gezelliger. Verder is Ibiza altijd wel de moeite waard om heen te gaan !
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza Empty Re: Ibiza

Bericht  Eris ma 3 jun 2013 - 11:19

Bedankt voor jullie reactie. Het klinkt wel positief dus ik ga me verder verdiepen in de mogelijkheden. Dat het rustig is vind ik geen probleem. Het lijkt mij leuk om het eiland te verkennen en te relaxen. De restaurantjes zijn nog wel open neem ik aan? Welk deel van het eiland is mooi en dus aan te raden om te kijken voor een appartement?

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza Empty Re: Ibiza

Bericht  Enelya di 4 jun 2013 - 3:46

Wij zaten in Sant Antoni de Portmany aan de westkust, samen met heel veel Engelsen laughcry Vond zelf de hoofdstad Eivissa erg mooi. Deze ligt aan de oostkust. Misschien Santa Eularia des Riu? Ligt ook aan de oostkust. Wij ook nog naar de noordkust bij Portinatx geweest. Daar ligt echt een heel mooi strand. Maar eigenlijk ben je overal zo met de auto.
Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza Empty Re: Ibiza

Bericht  Barbabella di 4 jun 2013 - 3:55

Ik zou in de buurt van figueretas of playa d'en bossa gaan zitten. Dan zit je vlakbij Eivissa en daar is het erg leuk. Ik zou wel vantevoren een auto huren en zelf het eiland gaan verkennen. San antonio is ook een gezellig stadje.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza Empty Re: Ibiza

Bericht  Eris wo 5 jun 2013 - 21:16

Kijk aan jullie heb ik wat, bedankt!

We gaan inderdaad een auto huren dus kunnen het eiland op die manier makkelijk verkennen.

We willen dan ook graag met de boot een oversteek maken naar een omliggend eiland. Is dat ook mogelijk buiten het hoogseizoen? En zijn er verder nog tips wat de moeite waard is om te zien?

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza Empty Re: Ibiza

Bericht  Suusie wo 12 jun 2013 - 8:54

Begin Mei (ook geen hoogseizoen) was het volop mogelijk. Vanuit de haven van Eivissa/Ibiza stad gingen meerdere boten.
 
Een aantal aanraders:
Eten bij La Bodega in Ibiza stad – Dalt Vila tegen de stadspoort aan. Echt heerlijk gegeten.
Ibiza 222641_175356425853229_3216180_n
En een dagje strand als het weer het toelaat bij Cala Tarida.

  Ibiza 225540_175356472519891_1122528_n
Foto zegt genoeg toch. smile


Zonsondergang bij Cala Conta was ook erg de moeite waard (eigenlijk zijn alle zonsondergangen op Ibiza prachtig). 
Ibiza 230934_175356115853260_3282531_n
Dit is ook het restaurant/strandtent waar de film Verliefd op Ibiza is opgenomen.

Ibiza Photo.php?fbid=175356425853229&set=a.175355742519964.56307
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza Empty Re: Ibiza

Bericht  Eris do 13 jun 2013 - 5:02

Bedankt Suusie, ziet er heerlijk uit! De tips ga ik zeker onthouden. Van het weekend ga ik boeken Very Happy

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza Empty Re: Ibiza

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum