Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ibiza!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ibiza! Empty Ibiza!

Bericht  Jeanette za 10 dec 2011 - 3:41

Ik en een aantal vriendinnen willen in september naar Ibiza. Nu willen we z.s.m boeken aangezien september snel vol geboekt is. Wat zijn aan of afraders? We houden van stappen, zonnen, winkelen, maar ook toeristische dingen doen. Wat zijn goede accomodaties?

Alle tips zijn meer dan welkom!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ibiza! Empty Re: Ibiza!

Bericht  Belle1985 za 10 dec 2011 - 13:32

Ik ben afgelopen zomer met een vriendin naar Ibiza geweest. Eerlijk gezegd vonden we het allebei een beetje tegenvallen. Of nou ja tegenvallen, het was niet helemaal wat we ervan verwacht hadden. Wij zijn naar twee feesten geweest, één in Privilege en de ander in Space. In Space was het wel een goed feestje, maar toch vond ik het niet veel spectaculairder dan een gemiddeld feestje hier in Nederland. Privilege zag er wel mooi uit, maar de muziek vond ik helemaal niks. Misschien zij we net naar de verkeerde feesten geweest of was het de periode waarin we gingen (wij gingen eind augustus). Privelege was ook echt rustig, er werden een deel afgesloten zodat iedereen wat meer bij elkaar stond. Wij zaten in app Mar Y Playa 2, gelegen in Figueratas. Een mooi en ruim appartement met zeezicht. Het strand voor de deur was niet zo veel dus meestal liepen we naar het strand van Playa d'en bossa (20 min). Ik denk dat je daar ook beter kunt zitten als je ook voor het uitgaan komt. Daar zitten een aantal discotheken en cafeetjes. Bora bora zit daar ook in de buurt. Wij deden er lopend 45 min over, dat hebben we dus ook maar één keer gedaan haha. Busvervoer is trouwens drama, ze komen wanneer ze zin hebben. Een aantal discotheken zitten verspreid, ik weet even niet meer welke maar daar kun je dus het best met de taxi heen gaan. Winkelen hadden we meer van verwacht, in Ibiza-stad heb je helemaal niet zo veel winkels. We hebben 2 excursies gedaan die erg leuk waren. Eiland tour + hippiemarkt, met de bus maak je verschillende stops en de laatste stop is dan de hippiemarkt Las Dalias. De andere excursie was Formentera - fiets (met de bus kan ook). Echt een aanrader! Met de boot ga je naar Formentera en daar deden we een fietstocht over het hele eiland. Warm maar wel echt leuk om te doen. Je maakt verschillende stops en als laatst kom je bij het strand aan waar je zelf tijd mag besteden. Echt een super mooi strand! <3 Het oude centrum is 's avonds ook erg gezellig, maar de restaurants zijn wel prijzig. Het is alweer een heel verhaal geworden zie ik, heb je nog meer vragen hoor ik het wel Wink
Belle1985
Belle1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 87
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Polly za 10 dec 2011 - 13:36

Ik ben nooit op Ibiza geweest, heb het een keer overwogen en ben toen toch naar Mallorca gegaan - ik hoor dat Ibiza echt ontzettend duur is om uit te gaan. Ook de appartementen waren veel duurder dan op Mallorca, althans van wat wij konden vinden destijds.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Belle1985 za 10 dec 2011 - 13:40

Dat ook nog inderdaad. 10 euro voor een cola of spa in een grote club is niet raar. Volgens mij drinkt iedereen veel voor want aan de bar staat echt bijna niemand! laughcry The new garden is daar wel geschikt voor trouwens! Leuke muziek en (liter) mixjes voor maar 7,50.
Belle1985
Belle1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jeanette zo 11 dec 2011 - 10:47

Polly schreef:Ik ben nooit op Ibiza geweest, heb het een keer overwogen en ben toen toch naar Mallorca gegaan - ik hoor dat Ibiza echt ontzettend duur is om uit te gaan. Ook de appartementen waren veel duurder dan op Mallorca, althans van wat wij konden vinden destijds.

Ik ben al eens naar Mallorca gegaan en vind het niet iets om voor de 2de keer heen te gaan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jeanette zo 11 dec 2011 - 10:50

Thnx voor jullie reacties! We kunnen dus het beste aan Playa d'en bossa zitten? Thnx voor deze tip! Ik wist al dat San Antonio niks was, dus was benieuwd wat dan wel leuk was. Maar het uitgaan in gewone kroegjes/discotheken (dus niet de grote feesten), zijn die ook zo belachelijk duur?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Belle1985 zo 11 dec 2011 - 11:28

Playa d'en bossa is dan denk ik het best inderdaad. San Antonio zijn we een keer een avondje heen geweest. Schijnen heel veel Engelsen te zitten, het was ook behoorlijk druk. Iedereen zat daar met flessen drank bezopen op het strand. Volgens mij is er daar één straat met kroegen/discotheken, maar wij zijn er niet uit geweest dus of dat wat is weet ik niet. Je schijnt er wel een hele mooie zonsondergang te hebben. Geloof vanaf cafe del mar. Daar draaide toen ook een bekende dj, dat zag er wel erg gezellig uit. De prijs van het uitgaan in de gewone kroegjes zijn wel een beetje te vergelijken met hier. Alleen de grote bekende discotheken zijn echt duur.

Belle1985
Belle1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Belle1985 zo 11 dec 2011 - 11:34

O'ja en kaarten voor feesten zou ik niet van te voren kopen op internet. Er lopen vaak proppers op het strand die je polsbandjes geven, waarmee je korting krijgt als je voor een bepaalde tijd binnen bent. Alleen volgens mij niet de voor de populairste feesten. Wij wilden graag naar David Guetta in de pacha, maar dat schijnt echt zó druk te zijn dat je allemaal tegen elkaar aanstaat. Dat hebben we dus maar niet gedaan. Er zijn ook genoeg restaurantjes e.d die nog kaarten voor alle feesten verkopen op de dag zelf. De meeste hebben een bord voor de deur staan waarop ze iedere dag de feesten zetten van die avond en daarbij de prijzen.
Belle1985
Belle1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Roodkapje zo 11 dec 2011 - 19:11

Ik ben met een groep vriendinnen naar Ibiza geweest eind sept / begin oktober. Closing weekend van alle feesten. Viel tegen, waren maar weinig echt goede feesten en het was al heel rustig op Ibiza. Meer oude omaatjes enzo smile

We hadden een auto gehuurd en zijn het eiland over gecrosst. We zijn naar de Hippiemarket geweest ( je hebt er 2, 1 is leuk, de ander minder en heel klein ..). Roadtrip gemaakt over het eiland langs alle mooie stranden . De mooiste vonden wij : Calla Boix.

Uiteraard een tripje naar Es Vedra. Bora Bora hebben wij ook bezocht, leuk.. en bij ons waren de winkel in playa d'bossa nagenoeg allemaal dicht op 1 eettent na.. Was net een fabriek maar hebben heerlijk gegeten daar ( en heel goedkoop 35 euro met z'n 4en incl drankjes)

In Ibiza stad is er een vestingsmuur te zien, ook leuk om even te bekijken... Is gewoon gratis en je hebt een prachtig uitzicht over de haven van Ibiza -stad.

Het was een ontzettend leuke vakantie, 30 graden en veel strand gezien:).

We zaten in een heel mooi appartementencomplex wat wij niet hadden geboekt, maar het hotel wat wij hadden geboekt was in die periode al gesloten. Toen wij aankwamen hoorde wij dat we ons bij de buren moesten melden en kregen daarbij meteen een upgrade naar een hotel met prachtig groot zwembad, zwembadbar, pooltafel, heerlijk uitzicht op zee en gewoonweg een mooi appartement.

We zaten in het Jabeque hotel.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Jeanette ma 12 dec 2011 - 0:50

Oh, wat ik kon vinden en hoorde is dat september het beste is om naar Ibiza te gaan, of in ieder geval het leukst. Klopt dus niet helemaal? Wij willen de eerste weken van september gaan. Ik hoef echt niet in het hoog seizoen, maar het zou wel leuk zijn als er wat te doen is natuurlijk.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Roodkapje ma 12 dec 2011 - 0:58

Jeanette schreef:Oh, wat ik kon vinden en hoorde is dat september het beste is om naar Ibiza te gaan, of in ieder geval het leukst. Klopt dus niet helemaal? Wij willen de eerste weken van september gaan. Ik hoef echt niet in het hoog seizoen, maar het zou wel leuk zijn als er wat te doen is natuurlijk.

Wij waren echt de allerlaatste week.... misschien is begin leuker? Ik ben er maar 1 keer geweest maar ik zou zo weer gaan hoor! Het is me niet tegengevallen maar ik ben ook niet zo'n feestbeest hahaha... Een avondje of 2 is leuk maar niet een week lang Wink. Het eiland zelf trouwens is echt zoveel mooier als ik had verwacht... Spanje zelf is dor en droog... Ibiza is prachtig groen met mooie heuvels en prachtige baaien.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 6:26

Ik ben ook een keer in september geweest, maar krap 48 uur. We wilden daar even 2 feestjes meepikken. Dus met een kleine tas het vliegtuig in, hadden we alleen zomerkleding meegenomen. Het hele weekend heeft het geregend en we hebben het ontzettend koud gehad, haha. Dus ik zou aanraden toch een trui mee te nemen (overigens denk ik dat wij gewoon pech hadden hoor).
De entree van de discotheken waar wij waren was toen 50 euro pp en een cola kostte toen 8 euro. Dat is wel al een jaar of 7 geleden, dus ik denk dat het nu nog duurder is. Dus kernwoorden voor mij waren regen, koud, duur. Aan mij heb je dus niet zo veel ;-).
Toch zou ik best wel een keer terug willen, en dan ook fatsoenlijk en ook iets zien van het eiland.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette di 13 dec 2011 - 2:38

Thnx voor de reacties! Mooi dat de natuur ook mooi is, want op Gran Canaria (waar ik voor het laatst ben geweest) was het ook zo dor & droog. Ik hou er altijd wel van om iets van de omgeving mee te krijgen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud